Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2014, 20:04   #41
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Leg eens uit waarom dat eerlijker is ?
Een brood dat duurder wordt kost mij evenveel als datzelfde brood dat iemand die meer dan mij verdient, koopt.
Stel dat ik 2 keer zoveel verdien als u. Dan zou volgens een index in centen u met de tijd dichterbij mij komen. Ergo op den duur verdien ik nog maar 1,000000001 keer zoveel zoals u. Dat is dus niet eerlijk.
Als ik nu 2 keer zoveel broden kan kopen, dan moet na de index dat ook nog zo zijn.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 20:05   #42
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg eens uit waarom dat eerlijker is ?
Een brood dat duurder wordt kost mij evenveel als datzelfde brood dat iemand die meer dan mij verdient, koopt.
Ja en ?
De index dient op de koopkracht van iedereen te handhaven.
De index is er overigens voor loontrekkenden, die zijn per definitie niet rijk.
Oud 7 november 2014, 20:09   #43
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Stel dat ik 2 keer zoveel verdien als u. Dan zou volgens een index in centen u met de tijd dichterbij mij komen. Ergo op den duur verdien ik nog maar 1,000000001 keer zoveel zoals u. Dat is dus niet eerlijk.
Als ik nu 2 keer zoveel broden kan kopen, dan moet na de index dat ook nog zo zijn.
Skuzeer, als we beiden elke keer dezelfde bedragen bijkrijgen, hoe kan het verschil tussen onze weddes dan verkleinen ????
Dat jij 2 broden nodig hebt tegen ik maar 1....ik zou toch maar opletten voor hart- en aderproblemen.....
Oud 7 november 2014, 20:11   #44
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ja en ?
De index dient op de koopkracht van iedereen te handhaven.
De index is er overigens voor loontrekkenden, die zijn per definitie niet rijk.
Sta mij toe van je eerste zin geen fluit te snappen, enfin, toch niet als uitleg waarom centen in plaats van procenten oneerlijk is.
Wat je tweede zin in deze discussie komt doen....daar is mijn fluitspreekwoord ook van toepassing.....
Oud 7 november 2014, 20:16   #45
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Skuzeer, als we beiden elke keer dezelfde bedragen bijkrijgen, hoe kan het verschil tussen onze weddes dan verkleinen ????
Dat jij 2 broden nodig hebt tegen ik maar 1....ik zou toch maar opletten voor hart- en aderproblemen.....
Een beetje problemen met elementaire wiskunde ?
Een index in centen is gewoon oneerlijk, punt aan de lijn.
Trouwens waar klaagt u over , u kan na een indexaanpassing toch nog steeds uw brood kopen ?
Of niet ?
De werkelijkheid is dat we allemaal verarmen ondanks de index. Omdat die naijlt door het voortschrijdend gemiddelde. Ik zit dus niet te wachten op een indexaanpassing want de facto verarm ik daardoor.
Zonder de gezondheidsindex, en zonder dat vertragend effect, zou er geen verarming zijn.
Oud 7 november 2014, 20:18   #46
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Sta mij toe van je eerste zin geen fluit te snappen, enfin, toch niet als uitleg waarom centen in plaats van procenten oneerlijk is.
Wat je tweede zin in deze discussie komt doen....daar is mijn fluitspreekwoord ook van toepassing.....
Zet dan die 'muziek' wat stiller.
Oud 7 november 2014, 20:20   #47
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Dus als de ene met dezelfde indexverhoging 20 euro meer krijgt dan de andere, heeft dat niks te maken met de loonkloof....die groter wordt ?
Klopt

Citaat:
De indexering dient in theorie om de gestegen' basislevensduurte' te compenseren, niet om het luxueuze leven van de grootverdieners te compenseren...
Dan moet je de niet basis-producten maar uit de korf halen. En dan nog: dat je het niet kan hebben dat grootverdieners meer kunnen consumeren van de basisbehoeften, is jouw probleem, niet dat van de index.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 20:21   #48
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Een beetje problemen met elementaire wiskunde ?
Een index in centen is gewoon oneerlijk, punt aan de lijn.
Trouwens waar klaagt u over , u kan na een indexaanpassing toch nog steeds uw brood kopen ?
Of niet ?
De werkelijkheid is dat we allemaal verarmen ondanks de index. Omdat die naijlt door het voortschrijdend gemiddelde. Ik zit dus niet te wachten op een indexaanpassing want de facto verarm ik daardoor.
Zonder de gezondheidsindex, en zonder dat vertragend effect, zou er geen verarming zijn.
OK, ik noteer : geen argumenten en incapabel om een verstaanbare uitleg te geven......
Oud 7 november 2014, 20:22   #49
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Zet dan die 'muziek' wat stiller.
Nota aan mezelf, heb ik al genoteerd dat deze forummer geen argumenten heeft en incapabel is om een verstaanbare uitleg te geven ?
Oud 7 november 2014, 20:23   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, ik noteer : geen argumenten en incapabel om een verstaanbare uitleg te geven......
Ik noteer, ik heb u die argumenten gegeven maar u bent incapabel om het te begrijpen. Een irritante fluittoon speelt u parten.
Oud 7 november 2014, 20:23   #51
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Klopt

Dan moet je de niet basis-producten maar uit de korf halen. En dan nog: dat je het niet kan hebben dat grootverdieners meer kunnen consumeren van de basisbehoeften, is jouw probleem, niet dat van de index.
Dus er zijn er hier dus al 2 die geen argumenten hebben en geen verstaanbare uitleg kunnen geven. Laat staan begrijpend lezen.... 't WOrdt hier echt triestig.....
Oud 7 november 2014, 20:25   #52
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Dus er zijn er hier dus al 2 die geen argumenten hebben en geen verstaanbare uitleg kunnen geven. Laat staan begrijpend lezen.... 't WOrdt hier echt triestig.....
Waarom zou je tegenargumenten moeten krijgen als je zelf geen argumenten aanbrengt? Je komt niet verder dan "ik vind dat niet eerlijk". Beetje Calimero, niet?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 20:29   #53
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Nota aan mezelf, heb ik al genoteerd dat deze forummer geen argumenten heeft en incapabel is om een verstaanbare uitleg te geven ?
1000 - 2000 ik verdien 2 keer zoveel
1100 - 2100 eerste indexaanpassing in centen, ik verdien nu 1,9 keer zoveel
na 10 index aanpassingen
2000 - 3000 ik verdien 1,5 keer zoveel
na 20 index aanpassingen
3000 - 4000 ik verdien 1,3 keer zoveel

oneerlijk dus.
Oud 7 november 2014, 20:30   #54
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou je tegenargumenten moeten krijgen als je zelf geen argumenten aanbrengt? Je komt niet verder dan "ik vind dat niet eerlijk". Beetje Calimero, niet?
Hij wuift ze bovendien gewoon weg omdat hij er geen fluit van snapt.
Zo kan ik het ook.
Of neen, zo kan ik het niet.
Ik probeer iemand zijn standpunten te begrijpen.
Oud 7 november 2014, 20:32   #55
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
1/ ik heb al enkele keren geschreven dat ik het maar normaal vind dat iemand meer kan verdienen dan ik en dat die dan ook meer kan kopen. Dat heeft U waarschijnlijk niet gelezen.....of U denkt mij beter te kennen dan ikzelf.
2/ als iemand beweert dat de index niks te maken heeft met de loonkloof terwijl die loonkloof toch maar groter wordt wanneer iemand telkens meer bijkrijgt dan iemand anders, dan kan ik daar enkel uit besluiten dat zo'n argument er geen is.
3 als iemand het ongelijke bij het resultaat van de indexering niet als argument ziet.....
Oud 7 november 2014, 20:36   #56
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
1/ ik heb al enkele keren geschreven dat ik het maar normaal vind dat iemand meer kan verdienen dan ik en dat die dan ook meer kan kopen. Dat heeft U waarschijnlijk niet gelezen.....of U denkt mij beter te kennen dan ikzelf.
2/ als iemand beweert dat de index niks te maken heeft met de loonkloof terwijl die loonkloof toch maar groter wordt wanneer iemand telkens meer bijkrijgt dan iemand anders, dan kan ik daar enkel uit besluiten dat zo'n argument er geen is.
3 als iemand het ongelijke bij het resultaat van de indexering niet als argument ziet.....
2. De loonkloof wordt niet groter. Want het geld, hoewel in absolute termen gestegen, en het verschil dus ook, is nog steeds evenveel waard. Ergo de index handhaaft de koopkracht.
Oud 7 november 2014, 20:38   #57
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
1000 - 2000 ik verdien 2 keer zoveel
1100 - 2100 eerste indexaanpassing in centen, ik verdien nu 1,9 keer zoveel
na 10 index aanpassingen
2000 - 3000 ik verdien 1,5 keer zoveel
na 20 index aanpassingen
3000 - 4000 ik verdien 1,3 keer zoveel

oneerlijk dus.
Waarom is dat oneerlijk ? Jij hebt blijkbaar in je contract staan dat je altijd een vaststaand bedrag van X maal de wedde van een ander iemand moet krijgen ? Je bent niet content met dat verschil van 1000 ????? Amai, die andere zou toch eens dezelfde luxe moeten kunnen kopen als jij....
Moest ik een voorbeeld van arrogantie moeten geven, dan weet ik nu wel wat gekozen
Laten we wat dit betreft, deze discussie tussen ons beiden maar afkappen....
Oud 7 november 2014, 20:40   #58
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
2. De loonkloof wordt niet groter. Want het geld, hoewel in absolute termen gestegen, en het verschil dus ook, is nog steeds evenveel waard. Ergo de index handhaaft de koopkracht.
Als jij 20 Euro meer in je zak krijgt dan ik, dan is die loonkloof 20 Euro vergroot. Absolute termen, ontwaarding, opwaarding of wat dan ook....die 20 Euro blijft 20 Euro verschil tussen jouw wedde en de mijne.... Of mijn rekenmasjien is naar de knoppen....
Oud 7 november 2014, 20:43   #59
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is dat oneerlijk ? Jij hebt blijkbaar in je contract staan dat je altijd een vaststaand bedrag van X maal de wedde van een ander iemand moet krijgen ? Je bent niet content met dat verschil van 1000 ????? Amai, die andere zou toch eens dezelfde luxe moeten kunnen kopen als jij....
Moest ik een voorbeeld van arrogantie moeten geven, dan weet ik nu wel wat gekozen
Laten we wat dit betreft, deze discussie tussen ons beiden maar afkappen....
Van mij mag iedereen veel geld verdienen, maar de discussie ging daar niet over, die ging over de index. Ik zie in het vette dat u mij gelijk geeft. En met arrogantie had het ook al niets te maken.
U zegt nochtans zelf ergens hierboven dat een ingenieur toch meer mag verdienen dan een straatveger, of was u dat al vergeten.
Oud 7 november 2014, 20:44   #60
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij 20 Euro meer in je zak krijgt dan ik, dan is die loonkloof 20 Euro vergroot. Absolute termen, ontwaarding, opwaarding of wat dan ook....die 20 Euro blijft 20 Euro verschil tussen jouw wedde en de mijne.... Of mijn rekenmasjien is naar de knoppen....
Uw logisch redeneren is naar de knoppen.
Ik beloof u 20 euro te betalen binnen 20 jaar.
Die is minder waard dan 20 Euro vandaag of begrijpt u dat niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be