Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2014, 12:28   #41
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
sinterklaas is een heidens/christelijk feest, waarom moet het kruis van zijn mijter ? Sinterklaas is bisschop van Mira, wat moet hij binnenkort worden? De imam van Mekka?
Jamaar, is het nu heidens of christelijk?

Trouwens: wat een ongelofelijke bullocks dat volwassen mensen hier zo'n spel van maken...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 12:38   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht

Trouwens: wat een ongelofelijke bullocks dat volwassen mensen hier zo'n spel van maken...
Jij bent ook niet opgegroeid met de sint zie ik.
Indien wel, dan zou je weten waarom grote mensen zich zo hard inspannen om dat prachtige kinderfeest te behouden voor hun eigen kinderen en kleinkinderen.

Ooit was het sintgebeuren het grootste landelijke collectieve geheim. Kinderen die "het" al wisten, konden zich ineens tot de groep "groten" rekenen. De "groten" wisten dat ze vooral mondje dicht moesten houden tegenover de "kleintjes" die nog wel in het sinterklaasgebeuren geloofden;
Deze vorm van collectieve geheimhouding is één van de meest krachtige samenhorigheidsvormen in een maatschappij.

Als ik verleden jaar dan die Prem weetikveel om 18.00 uur als een klein stout kind driemaal hoor zeggen:" nènènè sinterklaas best�*�*�*t niet", daarbij het groote geheim waar elke Nederlander of Vlaming mee is opgegroeid zomaar voor de voeten van al die kleine TV kijkende kinderen gooiend, dan breekt mijn hart.
Ik geloof niet dat Prem nog een programma heeft gekregen in Nederland, enkel in politiek correct vlaanderen mocht hij nog eens op TV zijn gezeik komen herhalen!

Dus nee, het zijn geen ongelooflijke bullocks. Het is een aanslag op ons schriel overgebleven cultureel collectief. Maar ook d�*t zal dus wegvallen.

Negers die voor een blanke man werken moeten dus verdwijnen. We weten het!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 12:38   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het gaat hem niet over heidens of christelijk maar om onnozelaars die nog maar twee woorden kennen: Racisme en discriminatie.
Oud 17 november 2014, 12:52   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat is hier seksistisch aan dan?
De kerstvent met zijn blanke vrouwelijke sexslaafjes genaamd elfjes, die er vooral sexy op de achtergrond moeten bijlopen en voor de rest werken op de noordpool. Zonder contract of recht op staking. Moet er dan niemand die meiskes gaan redden? Als ze 'zwart' zouden geweest zijn gegarandeerd schat ik. Men zoekt racisme waar er geen is. En waar er evengoed zou zijn denkt men er in de verste verte niet aan het als dusdanig te zien. Racisme in de strijd tegen het racisme.

En zijn die rendieren wel ingeënt?

En dat beschimmeld paard...waarom moet dat wit zijn? Is dat niet dierenracisme?

Wacht nog eens een generatie en we zijn met dat soort van nonsens bezig indien de huidige visie op racisme stand houdt.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 november 2014 om 12:56.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 12:53   #45
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat werd allicht ook gedacht vòòr de Berlijnse muur en zelfs het Russische ijzeren gordijn verdween.
'k Ben eigenlijk niet mee met wat je bedoeld

Ik doel eigenlijk op al die andere duo's, moeten al die verhalen dan ook ineens verdwijnen?
Neem nu the green hornet, zie je die al de held uithangen zonder Bruce "Kato" Lee aan z'n zijde?

Zo moeten de tegenstanders van Zwarte Piet maar eens gaan protesteren omdat Han Solo in Star Wars met Chewbacca een duo vormde... Dat was dan niet eens iemand met een andere kleur maar zelfs iemand van een andere planeet. Hoe erg gaan ze dat dan vinden op de racismeschaal?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 13:15   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

kijk eens hoe racistisch: een witte commander, en als hulpjes een blinde neger en een mottige bruine Ork (of hoe heetten die mannen), en gene enkele chinees?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 november 2014, 13:16   #47
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kijk eens hoe racistisch: een witte commander, en als hulpjes een blinde neger en een mottige bruine Ork (of hoe heetten die mannen), en gene enkele chinees?
LOL Circe, hopelijk zitten er geen maniakale Startrekfans op 't forum...
Een ork?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 17 november 2014 om 13:21.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 13:19   #48
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Dat de Sint een sos in dienst neemt, die zal de Sint wel door de schouw duwen.
Oud 17 november 2014, 13:28   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
LOL Circe, hopelijk zitten er geen maniakale Startrekfans op 't forum...
Een ork?
ik zat een beetje bij de Lord of the Rings zeker. Nee, het is een mottige bruine KLINGON. Dat zou niet mogen: bruin associeren met mottig, agressie (is wel hoofd van de veiligheidsdienst), en toch weer ondergeschikt aan de witte mens.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Star_Tr...ext_Generation

In de eerste serie was de superintelligente Dr. Spock natuurlijk wèl een witte!
Altijd zelfde met dat racisme.

Oud 17 november 2014, 13:29   #50
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Indien een zwarte zwarte piet als knecht voorstellen automatisch racistisch is...
Zijn dan alle blanke werkgevers die een gekleurde medemens in dienst nemen, en de werknemer die daarbij in dienst komt, niet automatisch schuldig aan racisme?
Want het racisme zou toch liggen in het voorstellen van de kleurling als werknemer van de blanke?
De context waar (-de meester-knecht verhouding-) naar verwezen wordt door tegenstanders van Zwarte Piet is die van slavernij. Meester en slaaf. Blank vs zwart door de geschiedenis heen.
De knecht is de slaaf van de meester. Respectloos naar mensen van Afrikaanse afkomst.

http://www.slavernijenjij.nl/de-erfenis-nu/zwarte-piet/

Zoals u het stelt zijn alle werknemers slaven van de werkgever of van het grote kapitaal. Werknemer = Slaaf.

Food for thought:

Citaat:
De mens wil in z’n zijn erkend worden en zal als het nodig is voor deze erkenning strijden.
Dit zien we ook in de Phänomenologie van Hegel.
De strijd om de erkenning van de absolute vrijheid van het bewustzijn speelt in de ontwikkelingsgeschiedenis van de geest een belangrijke rol.
Een moment in de ontwikkeling van de Geest, is dat twee bewustzijnstoestanden met elkaar strijden om de erkenning van hun absolute vrijheid.
De uitkomst van deze strijd is dat één besluit om de ogen neer te slaan om zo zijn eigen leven zeker te stellen.
Hij wordt hierdoor de slaaf van de ander: hij is diegene die de absolute vrijheid van de ander erkent zonder dat zijn vrijheid erkend wordt.
De slaaf staat in dienst van de heer. Hegel maakt het meester/slaaf- model dus danig concreet dat hij stelt dat de slaaf voor de heer moet werken.
Door het werk dat de slaaf verricht, creëert Hegel een mogelijkheid om de paradoxale aard van de meester/slaaf-verhouding aan te tonen.
De slaaf werkt en creëert daarmee waarde. De waarde die hij creëert door te werken moet hij afstaan aan de heer.
Op deze manier kan de heer zijn absolute vrijheid behouden. Hegel laat echter zien dat de situatie paradoxaal van aard is.
De heer wil absoluut vrij zijn en heeft dit bereikt door zijn slaaf voor hem te laten werken.
De slaaf garandeert in het werk de absolute vrijheid van de heer. De absolute vrijheid van de heer is afhankelijk van het werk van de slaaf.
De vrijheid van de heer is fragiel; zodra de slaaf in opstand komt en tegen de situatie revolteert,
komt de vrijheid van de heer op het spel te staan. De slaaf zit volgens Hegel in de positie dat hij niets te verliezen heeft;
zijn vrijheid heeft hij immers al verloren. De meester-slaaf-verhouding die Hegel behandelt, is een situatie die uiteindelijk onhoudbaar is.
Geforceerde erkenning is geen erkenning en geeft aan diegene die onderdrukt wordt een macht die de onderdrukker niet op het oog heeft.

Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 17 november 2014 om 13:40.
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 13:46   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht
De context waar (-de meester-knecht verhouding-) naar verwezen wordt door tegenstanders van Zwarte Piet is die van slavernij. Meester en slaaf. Blank vs zwart door de geschiedenis heen.
De knecht is de slaaf van de meester. Respectloos naar mensen van Afrikaanse afkomst.

Zoals u het stelt zijn alle werknemers slaven van de werkgever of van het grote kapitaal. Werknemer = Slaaf.

Food for thought:
Als het al iets met slavernij te maken had, dan was Zwarte Piet een VRIJGELATEN slaaf die door de arabieren was verhandeld. (Sinterklaas, Bisschop van Mira kocht de Turkse slaven vrij remember). Uit dankbaarheid voor zijn gekochte vrijheid werd Zwarte Piet de vriend van sinterklaas en hielp hem bij zijn jaarlijkse zware taak om voor alle kinderen een pakje rond te delen.

Zwarte Piet mag dan al slaaf geweest zijn, én vrijgekocht door de sint, hij was daarom nog geen negerslaaf, want hij werd zwart van het roet van de schouw.

Sommige mensen zijn dur te comprenur.

Hadden wij in Congo ook slavernij? waar komt dan hier in Vlaandere onze Zwarte Piet vandaan? Juist: uit TURKIJE, gevangen door de ARABIEREN.

Of onze Piet net als de door VN tot werelderfgoed uitgeroepen zwarte slaaf Hajji Firuz, ook gecastreerd werd door de slavenvangende arabieren weet ik niet.

Oud 17 november 2014, 13:48   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht
De knecht is de slaaf van de meester.Respectloos naar mensen van Afrikaanse afkomst.

Zoals u het stelt zijn alle werknemers slaven van de werkgever of van het grote kapitaal. Slaaf=werknemer.

Food for thought:
Je vergeet het belangrijkste.

Slaven worden niet betaald voor hun arbeid. Hoogstens in leven gehouden om te werken, tot meerdere eer en glorie van een baas of koning.

Werknemers worden wél door hun bazen betaald. Bovendien betalen de bazen het bedrag dat ze hun werknemers toekennen ook nog eens aan de overheidsmaffia.
Hoe meer rooien er deel uitmaken van de maffia, hoe meer er aan de maffia moet worden betaald. De maffia deelt het afgetroggelde geld daarna in hoofdzaak uit aan profiteurs die hen aan de macht houden.

Geen h�*�*r op jullie hoofd denkt er aan om d�*t aan te klagen.
Neen hoor, jullie vitten er wél op dat "de rijken" niet genoeg zwarten en bruinen te werk stellen. De rode overheidsmaffia voerde zelfs quota in waardoor de zwarten en de bruinen bij voorkeur moeten worden tewerkgesteld. De vuile racisten!
Oud 17 november 2014, 13:50   #53
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent ook niet opgegroeid met de sint zie ik.
Indien wel, dan zou je weten waarom grote mensen zich zo hard inspannen om dat prachtige kinderfeest te behouden voor hun eigen kinderen en kleinkinderen.

Ooit was het sintgebeuren het grootste landelijke collectieve geheim. Kinderen die "het" al wisten, konden zich ineens tot de groep "groten" rekenen. De "groten" wisten dat ze vooral mondje dicht moesten houden tegenover de "kleintjes" die nog wel in het sinterklaasgebeuren geloofden;
Deze vorm van collectieve geheimhouding is één van de meest krachtige samenhorigheidsvormen in een maatschappij.

Als ik verleden jaar dan die Prem weetikveel om 18.00 uur als een klein stout kind driemaal hoor zeggen:" nènènè sinterklaas best�*�*�*t niet", daarbij het groote geheim waar elke Nederlander of Vlaming mee is opgegroeid zomaar voor de voeten van al die kleine TV kijkende kinderen gooiend, dan breekt mijn hart.
Ik geloof niet dat Prem nog een programma heeft gekregen in Nederland, enkel in politiek correct vlaanderen mocht hij nog eens op TV zijn gezeik komen herhalen!

Dus nee, het zijn geen ongelooflijke bullocks. Het is een aanslag op ons schriel overgebleven cultureel collectief. Maar ook d�*t zal dus wegvallen.

Negers die voor een blanke man werken moeten dus verdwijnen. We weten het!
Zie jij dat écht? Dan zou ik DRINGEND een keer richting de oogarts en vervolgens de opticien stappen.

Het hele Sint-gedoe heb ik achter mij gelaten sinds ik wist dat de goedheilig man eigenlijk niet bestaat. Dat moet zowat in het tweede leerjaar geweest zijn.

Het is zoals je zegt: een kinderfeest. Het eerste kind dat er een probleem van maakt dat zwarte piet al dan niet zwart is, moet ik nog horen of tegenkomen, dus laat dat feest voor de kinderen. Al die volwassen debielen er plots problemen in zien dat zwarte piet zwart is, of al die andere debielen die aan de andere kan van het spectrum staan en die plotseling de gehele westerse cultuur aan het wankelen zien gaan omdat zwarte piet misschien niet meer zwart mag zijn, zouden beter hun energie in serieuze zaken stoppen in plaats van dit soort gezever.

En wat Prem Radakishun betreft: als je ook maar een half uur in het afgelopen decennium naar een Nederlandse tv-zender had gekeken, dan zou je weten wie hij is, wat hij doet en hoe hij bestaat. Daarenboven: toen ik de leeftijd had dat ik nog in sinterklaas geloofde, keek ik niet naar tv-programma's zoals 'De Slimste mens', en al zeker niet tijdens de schoolweek om 22u 's avonds... Dan lag ik al in mijn bed, zoals het hoort.

Dixi.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 17 november 2014 om 13:54.
Oud 17 november 2014, 13:52   #54
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jamaar, is het nu heidens of christelijk? :roll
Zoals zoveel tradities en gebruiken betreft het een samensmelting van heidense folklore met christelijke tradities. Daarom dat het ook niet mogelijk is een éénduidig antwoord te geven op de vraag van waar Zwarte Piet komt. De figuur is een samenraapsel van diverse vertellingen en invloeden.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 13:55   #55
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Zoals zoveel tradities en gebruiken betreft het een samensmelting van heidense folklore met christelijke tradities. Daarom dat het ook niet mogelijk is een éénduidig antwoord te geven op de vraag van waar Zwarte Piet komt. De figuur is een samenraapsel van diverse vertellingen en invloeden.
Wat is er dan christelijk aan het sinterklaasverhaal?
Oud 17 november 2014, 14:05   #56
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie nog niet hetzelfde heeft opgemerkt in de eigen omgeving mag zijn vinger opsteken.

Ik hoor namelijk niets anders meer dan ongenoegen rondom mij.
Het CGKR heeft werk voor de boeg als het zou horen hoe dat ongenoegen klinkt. De schrik voor het Centrum voor gedachten-kontrole en repressie wordt langzaam maar zeker ondergeschikt aan het ongenoegen.
Het centrum is een onderdeel van het probleem hé, men heeft nooit op een consequente manier met het begrip racisme willen omgaan omdat men volgens mij verdomd goed weet dan men dan in de vingers van heilige huisjes gaat snijden.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 14:06   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat Prem Radakishun betreft: als je ook maar een half uur in het afgelopen decennium naar een Nederlandse tv-zender had gekeken, dan zou je weten wie hij is, wat hij doet en hoe hij bestaat. Daarenboven: toen ik de leeftijd had dat ik nog in sinterklaas geloofde, keek ik niet naar tv-programma's zoals 'De Slimste mens', en al zeker niet tijdens de schoolweek om 22u 's avonds... Dan lag ik al in mijn bed, zoals het hoort.

Dixi.

Als je beter had gelezen, dat had je kunnen zien dat ik het over een uitzending had die op de NEDERLANDSE TV om 18.00h. werd uitgezonden, namelijk DE WERELD DRAAIT DOOR, waar ik dagelijks naar kijk. Dit is ook het uur waarop vele kinderen nog hun laatste minuutjes TV mogen kijken voordat ze naar boven moesten.

Ik schreef dus:
Citaat:
dit is de betreffende uitzending: rond minuut 5 wil een Nederlander een verwittiging geven aan de ouders om hun kindertjes even van het scherm weg te halen, hij kan het zelfs niet uitspreken en wordt onderbroken door de smerige anti-racist die er geen fluit van snapt en over het schermt kotst dat de sint niet bestaat! http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/301969

Dus nogmaals: leer lezen en maak jezelf niet belachelijk door even te gaan zeggen naar welke programma's IK kijk als je zelfs niet weet waarover je bazelt.

Laatst gewijzigd door circe : 17 november 2014 om 14:10.
Oud 17 november 2014, 14:23   #58
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je weet niet waar over het gaat. Het televisie optreden van die Prem waarnaar Circe verwijst gaat over De Wereld Draait Door, een programma in de vroege avond en dat op dat uur zowat het meest bekeken programma van Nederland is.

Citaat:
Het hele Sint-gedoe heb ik achter mij gelaten sinds ik wist dat de goedheilig man eigenlijk niet bestaat. Dat moet zowat in het tweede leerjaar geweest zijn.
Stoer.

Laatst gewijzigd door JBM : 17 november 2014 om 14:23.
Oud 17 november 2014, 14:26   #59
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Zo moeilijk is het allemaal niet....

Oud 17 november 2014, 14:44   #60
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat is er dan christelijk aan het sinterklaasverhaal?
De figuur Sint Nicolaas zelf misschien. Djeezus zeg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be