Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2014, 19:41   #41
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik had het niet over het ledenaantal, dat misschien niet zo belangrijk is, maar wel over het aantal stemmers. Super belangrijk.
Wat is stelde gaat ook op voor het aantal kiezers.
Zelfs al stemt 99% van België voor een debiel die beweert dat koeien vliegen, dan nog ga ik niet met een strontparaplu rondwandelen.
Oud 17 november 2014, 20:19   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat is stelde gaat ook op voor het aantal kiezers.
Zelfs al stemt 99% van België voor een debiel die beweert dat koeien vliegen, dan nog ga ik niet met een strontparaplu rondwandelen.
....zegt de "liberaal" die voor Peter Mertens stemde....

Je gaat wel erg ver om Robert te jennen, Staaf.

Leuk voor de 33% Vlamingen die wél op een debiel stemde die beweert dat de koeien vliegen...

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2014 om 20:20.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 20:19   #43
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Net op CNN!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  CNNbartverkiezing.jpg‎
Bekeken: 366
Grootte:  300,1 KB
ID: 96113  

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 20:32   #44
Lange Limburger
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Net op CNN!
💤💤💤
Lange Limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 20:40   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vond jouw démarche indertijd een héél logische zet (in het kader van jouw Vlaamsnationalistische visie uiteraard- mij joeg het de stuipen op het lijf )
Ik begreep niet dat je daarvoor de buitenwacht werd aangezegd, geroyeerd en gedefenestreerd werd, en met de klikken en klakken buitenvloog.
Nochtans zou de evolutie van BDW sinds de zomer 2013 , en in zijn kielzog zijn gehele partij je daar het voor de hand liggende antwoord op moeten geven. Maar eigenlijk was het al jaren daarvoor dat hij volgens mij een manier zag om de valstrikken te omzeilen.
Hij is met een liliputterpartij begonnen, moest dus snel groeien, kon zich dus geen faux pas veroorloven dus moest hij zo ver als maar mogelijk was van het blok van dewinter wegblijven of alle andere partijen zouden hem plat gedrukt hebben. Hen met evenveel ijver behandelen als leprozen. Deel uitmaken van de 'goeie kant' van de partijen dus. Tegelijkertijd is hij erin gelukt om eerst dewinter persoonlijk te verslagen in antwerpen, en dan daarna is hij met 2/3 van zijn handelsfonds gaan lopen. Zonder een prijs te betalen. (ik spreek nu even niet over de miskleunen met ceder en karim, daar is het bijna mis gegaan).
Volgens mij is het simpel : de wever weet al jaren wat zijn plan was, en alles en iedereen die dat wou in gevaar brengen door de bruine horde binnen te laten en het cordon te schenden moest eruit. Ergens in één of ander provinciestadje één coalitie met het blok opzetten en het verenigde politieke gilde ging hem aan de schandpaal genageld hebben.
De feiten tonen aan dat zijn plan van aanpak juist was. Hij heeft gedaan wat tien jaar geleden onmogelijk leek.
En -niet onbelangrijk- de reden dat de zielige manier van oppositie voeren van PS en CDH niet lukt ("jan jambon verheerlijkt collaboratie", of "hij wil het land kapot maken") is dat hij gedurende al die jaren de afstand tussen hemzelf en de bruine kliek heeft kunnen intact houden.
Had hij indertijd in één stad een coalitie met blokkers aangegaan dan had de PS en CDH munitie tegen hem. Nu hebben ze niets.

Citaat:
Maar ik begrijp nog véél minder dat je nadien De Wever nog steunt terwijl hij lijnrecht tegenover zijn eigen programma, zijn kiezers en zelfs een deel van zijn medewerkers ingaat.
sado masochisme ? sommigen krijgen graag met het zweepje op de blote kont.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 november 2014 om 20:42.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 20:49   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik onthou één zin.

Citaat:
Had hij indertijd in één stad een coalitie met blokkers aangegaan dan had de PS en CDH munitie tegen hem. Nu hebben ze niets.
Me dunkt dat het niet veel verschil maakt dat ze "niets hebben".
Ze maken wel iets.
En alle dagen iets anders.

Voor de rest heb je in grote lijnen gelijk. Met andere woorden: je geeft toe dat De Wever een meesterstrateeg is.
Oud 17 november 2014, 20:52   #47
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A=A Bekijk bericht
Jammer. Bart De Wever is een van de minst capabele politici die N-VA heeft, hij is veel te conservatief.
hangt af van de definitie vrees ik
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 20:53   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik onthou één zin.

Me dunkt dat het niet veel verschil maakt dat ze "niets hebben".
Ze maken wel iets.
En alle dagen iets anders.

Voor de rest heb je in grote lijnen gelijk. Met andere woorden: je geeft toe dat De Wever een meesterstrateeg is.
Je weet heel goed dat ik dat al meerdere keren heb geschreven. Hij is een politicus van het soort waarvan er maar één om de tien jaar rechtstaat. Het is niet omdat zijn recepten mij niet liggen dat ik die evidentie ga loochenen.
Oud 17 november 2014, 21:05   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terloops.

Wat noch Superstaaf, noch Pandapeter begrijpen is nochtans simpel. Robert liep niet in de partijpas die De Wever uitzette omdat een meerderheid op het N-VA congres tegen de instandhouding van het CS stemde.
De N-VA was piepklein en dus machteloos, terwijl het Vlaams Belang nog vrij veel stemmen trok. "Eendracht maakt macht" dacht Robert, en hij probeerde op plaatselijk niveau de kaarten samen te leggen. Superstaaf is allicht vergeten dat hij de idee om samen de kar te trekken zélf ooit opperde.

Het vervolg kennen we.
De Wever stak er een stokje voor en Robert werd uit de partij gezet.
Jullie leedvermaak siert jullie echter niet. Robert heeft immers bewezen dat zijn democratische reflex groter is dan die van De Wever. Bovendien is Robert een man die niet terugstampt, die niet rancuneus is maar wel vergevingsgezind. Daar kunnen jullie nog iets van leren.
Oud 17 november 2014, 21:11   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terloops.

Wat noch Superstaaf, noch Pandapeter begrijpen is nochtans simpel. Robert liep niet in de partijpas die De Wever uitzette omdat een meerderheid op het N-VA congres tegen de instandhouding van het CS stemde.
De N-VA was piepklein en dus machteloos, terwijl het Vlaams Belang nog vrij veel stemmen trok. "Eendracht maakt macht" dacht Robert, en hij probeerde op plaatselijk niveau de kaarten samen te leggen. Superstaaf is allicht vergeten dat hij de idee om samen de kar te trekken zélf ooit opperde.

Het vervolg kennen we.
De Wever stak er een stokje voor en Robert werd uit de partij gezet.
Jullie leedvermaak siert jullie echter niet. Robert heeft immers bewezen dat zijn democratische reflex groter is dan die van De Wever. Bovendien is Robert een man die niet terugstampt, die niet rancuneus is maar wel vergevingsgezind. Daar kunnen jullie nog iets van leren.
De Wever begreep, in tegenstelling tot Robert dat het om het grotere plaatje gaat. Niet om wat geneuzel op een congres. De geschiedenis heeft hem overduidelijk gelijk gegeven. Theoretische beschouwingen over democratische reflexen die aan de basis van iemands beslissingen liggen zijn interessant in iemands mémoires. Maar resultaten, daar gaat het om.
Politiek is een harde business.
Oud 17 november 2014, 21:38   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De Wever begreep, in tegenstelling tot Robert dat het om het grotere plaatje gaat. Niet om wat geneuzel op een congres. De geschiedenis heeft hem overduidelijk gelijk gegeven. Theoretische beschouwingen over democratische reflexen die aan de basis van iemands beslissingen liggen zijn interessant in iemands mémoires. Maar resultaten, daar gaat het om.
Politiek is een harde business.
Geneuzel op een congres?

Je kan nu wel doen alsof het succes van De Wever in de sterren stond geschreven. Dat De Wever het grotere plaatje zag wil niet zeggen dat hij zijn doel ooit zou kunnen bereiken.

Jij weet evengoed als ik dat het regime er, met de steun van de verzamelde media, �*lles aan gedaan heeft om dat te beletten. En nog gaat de hetze tegen de N-VA door.

De Wever slaagde in zijn opzet, maar zelfs jij hield dat niet voor mogelijk.
Dat De Wever slaagde ligt lang niet alleen aan zijn strategie, maar aan steeds meer kiezers die hun vertrouwen verloren in de traditionele partijen. De Wever mag dan een meesterstrateeg zijn, als de burger de traditionele partijen nog had vertrouwd had hij zijn matten kunnen rollen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962
Het gaat niet om wat jijzelf denkt, maar over wat je denkt dat de congresgangers gaan stemmen. Wat is jouw prognose ?

En trouwens, ik zeg helemaal niet dat dit een erg waarschijnlijk scenario is, alleen zie ik het als enige alternatief voor het meest voor de hand liggende en dat is de installatie van een klassieke tripartite onder naam Elio II.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110
Oud 17 november 2014, 22:03   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geneuzel op een congres?

Je kan nu wel doen alsof het succes van De Wever in de sterren stond geschreven. Dat De Wever het grotere plaatje zag wil niet zeggen dat hij zijn doel ooit zou kunnen bereiken.
Die bemerking is van toepassing op 100% van de politici. Niemand zijn succes staat in de sterren geschreven, maar is er echt één persoon die nu zou durven beweren dat de wever niet torenhoog uitstijgt boven de kliek die in zijn kielzog is groot geworden ?
Hij is een fijne strateeg en is ervoor gegaan, en heeft de valkuil weten te omzeilen door het blok niet uit het cordon te halen.
Ook hij heeft foute inschattingen gemaakt, met als allergrootste zijn overmoedige gok bij de vorige formatie. Toen is hij keihard op zijn bek gegaan, maar hij leerde ervan en deze keer speelde hij het foutloos. Ik heb wel respect voor de koele berekende manier waarop hij zijn doel weet te bereiken.

Citaat:
Jij weet evengoed als ik dat het regime er, met de steun van de verzamelde media, �*lles aan gedaan heeft om dat te beletten. En nog gaat de hetze tegen de N-VA door.
Speelt geen rol, een politicus heeft enkel tegenstanders. Doordat hij mordicus over vlaams nationalistische thema's bleef melken had hij er alleen veel meer dan de anderen. Maar éénmaal bhv van de baan was, was het speelveld weer heel anders. En niet alleen de anderen pasten zich daaraan aan, maar ook slimme de wever die zelfs via zijn bracke-bocht het communautaire in de kast stopte. Het gaat om macht verwerven knuppel, om niets anders. Al de rest is flauwekul.

Citaat:
De Wever slaagde in zijn opzet, maar zelfs jij hield dat niet voor mogelijk.
Dat De Wever slaagde ligt lang niet alleen aan zijn strategie, maar aan steeds meer kiezers die hun vertrouwen verloren in de traditionele partijen. De Wever mag dan een meesterstrateeg zijn, als de burger de traditionele partijen nog had vertrouwd had hij zijn matten kunnen rollen.
De koers moet inderdaad altijd eerst gereden worden, pas dan deelt men prijzen uit. Ik kan enkel constateren dat hij een mooi palmares haalde en zijn eindeloze gerant en gekap op de traditionele partijen heeft gewerkt. En passant heeft hij ook nog eens 90% van de kiezers van de patenthouder van de klaag & zaag-politiek (dedecker) meegepakt ook.
De kiezer geloofde zijn verandering-verhaal. Net zoals diezelfde kiezer geen tien jaar geleden als een hersendood schaap achter Leterme aanhuppelde.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 november 2014 om 22:04.
Oud 17 november 2014, 22:48   #53
A=A
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eigenaardig.
Onder zijn voorzitterschap werd NVA de grootste partij van Belgie.
En nu ze de grootste zijn is het beter voorzitterschap te geven aan een bekwaam econoom, of op z'n minst een meer geletterd iemand. De conservatieve koers is een farce.
A=A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 09:36   #54
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A=A Bekijk bericht
De conservatieve koers is een farce.
U bedoelt eerder een masker hoop ik?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 12:23   #55
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vond jouw démarche indertijd een héél logische zet (in het kader van jouw Vlaamsnationalistische visie uiteraard- mij joeg het de stuipen op het lijf )
Mijn démarche heeft uiteindelijk zeer weinig opgebracht. Het charter was wel een succes, maar ik kon er niks mee aanvangen omdat BDW zijn veto had gesteld (ik krijg nog altijd de electronische nieuwsbrief van de N-VA) en uiteindelijk, een paar uitzonderingen niet te na gesproken, alleen VB'ers en onafhankelijken reageerden.
De Vlaamse Volksbeweging berichtte mij dat ze het niet konden steunen omdat er partijpolitiek mee gemoeid was. Dit was een domme fout van mij, ik had het breder moeten zien. Maar wat zou d�*t opgebracht hebben? Achteraf bekeken was het niet mijn verstandigste initiatief en ik zou nu niet meer doen.
Citaat:
Ik begreep niet dat je daarvoor de buitenwacht werd aangezegd, geroyeerd en gedefenestreerd werd, en met de klikken en klakken buitenvloog.
Voor ik het publiceerde had ik het charter aan De Wever overgemaakt. Zijn antwoord was duidelijk : er mee stoppen of buiten. Samenwerking met andere partijen zag ie wel zitten, maar niet met het VB. Dat prikkelde me extra om er toch mee door te gaan.
Citaat:
Maar ik begrijp nog véél minder dat je nadien De Wever nog steunt terwijl hij lijnrecht tegenover zijn eigen programma, zijn kiezers en zelfs een deel van zijn medewerkers ingaat.
Ik geef je gelijk. Ik ben loyaal en ken geen rancune. Is dit verkeerd? Ik denk het niet.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 14:07   #56
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kunt BDW blijven steunen omdat bovenop dat eigen programma nog de beloofde kracht van de verandering (ook van dat programma) staat.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 17:59   #57
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Owee!
't Is ver gekomen.
Vergeet niet dat je bij die zeventig procent toch nog een respectabel aantal Vlaams Belangers plots bij de 'goeien' rekent....
nee, die zijn inbegrepen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 20:01   #58
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

p.s. Misschien dubbelpost en las ik er ergens ten velde over ...
.. hoewel ietske laattijdig .. dikke proficiat Josip .. sorry bart ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be