![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al stemt 99% van België voor een debiel die beweert dat koeien vliegen, dan nog ga ik niet met een strontparaplu rondwandelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat wel erg ver om Robert te jennen, Staaf. Leuk voor de 33% Vlamingen die wél op een debiel stemde die beweert dat de koeien vliegen...
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2014 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Net op CNN!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is met een liliputterpartij begonnen, moest dus snel groeien, kon zich dus geen faux pas veroorloven dus moest hij zo ver als maar mogelijk was van het blok van dewinter wegblijven of alle andere partijen zouden hem plat gedrukt hebben. Hen met evenveel ijver behandelen als leprozen. Deel uitmaken van de 'goeie kant' van de partijen dus. Tegelijkertijd is hij erin gelukt om eerst dewinter persoonlijk te verslagen in antwerpen, en dan daarna is hij met 2/3 van zijn handelsfonds gaan lopen. Zonder een prijs te betalen. (ik spreek nu even niet over de miskleunen met ceder en karim, daar is het bijna mis gegaan). Volgens mij is het simpel : de wever weet al jaren wat zijn plan was, en alles en iedereen die dat wou in gevaar brengen door de bruine horde binnen te laten en het cordon te schenden moest eruit. Ergens in één of ander provinciestadje één coalitie met het blok opzetten en het verenigde politieke gilde ging hem aan de schandpaal genageld hebben. De feiten tonen aan dat zijn plan van aanpak juist was. Hij heeft gedaan wat tien jaar geleden onmogelijk leek. En -niet onbelangrijk- de reden dat de zielige manier van oppositie voeren van PS en CDH niet lukt ("jan jambon verheerlijkt collaboratie", of "hij wil het land kapot maken") is dat hij gedurende al die jaren de afstand tussen hemzelf en de bruine kliek heeft kunnen intact houden. Had hij indertijd in één stad een coalitie met blokkers aangegaan dan had de PS en CDH munitie tegen hem. Nu hebben ze niets. Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 november 2014 om 20:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik onthou één zin.
Citaat:
Ze maken wel iets. En alle dagen iets anders. Voor de rest heb je in grote lijnen gelijk. Met andere woorden: je geeft toe dat De Wever een meesterstrateeg is.
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hangt af van de definitie vrees ik
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet heel goed dat ik dat al meerdere keren heb geschreven. Hij is een politicus van het soort waarvan er maar één om de tien jaar rechtstaat. Het is niet omdat zijn recepten mij niet liggen dat ik die evidentie ga loochenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terloops.
Wat noch Superstaaf, noch Pandapeter begrijpen is nochtans simpel. Robert liep niet in de partijpas die De Wever uitzette omdat een meerderheid op het N-VA congres tegen de instandhouding van het CS stemde. De N-VA was piepklein en dus machteloos, terwijl het Vlaams Belang nog vrij veel stemmen trok. "Eendracht maakt macht" dacht Robert, en hij probeerde op plaatselijk niveau de kaarten samen te leggen. Superstaaf is allicht vergeten dat hij de idee om samen de kar te trekken zélf ooit opperde. Het vervolg kennen we. De Wever stak er een stokje voor en Robert werd uit de partij gezet. Jullie leedvermaak siert jullie echter niet. Robert heeft immers bewezen dat zijn democratische reflex groter is dan die van De Wever. Bovendien is Robert een man die niet terugstampt, die niet rancuneus is maar wel vergevingsgezind. Daar kunnen jullie nog iets van leren.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politiek is een harde business. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan nu wel doen alsof het succes van De Wever in de sterren stond geschreven. Dat De Wever het grotere plaatje zag wil niet zeggen dat hij zijn doel ooit zou kunnen bereiken. Jij weet evengoed als ik dat het regime er, met de steun van de verzamelde media, �*lles aan gedaan heeft om dat te beletten. En nog gaat de hetze tegen de N-VA door. De Wever slaagde in zijn opzet, maar zelfs jij hield dat niet voor mogelijk. Dat De Wever slaagde ligt lang niet alleen aan zijn strategie, maar aan steeds meer kiezers die hun vertrouwen verloren in de traditionele partijen. De Wever mag dan een meesterstrateeg zijn, als de burger de traditionele partijen nog had vertrouwd had hij zijn matten kunnen rollen. Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is een fijne strateeg en is ervoor gegaan, en heeft de valkuil weten te omzeilen door het blok niet uit het cordon te halen. Ook hij heeft foute inschattingen gemaakt, met als allergrootste zijn overmoedige gok bij de vorige formatie. Toen is hij keihard op zijn bek gegaan, maar hij leerde ervan en deze keer speelde hij het foutloos. Ik heb wel respect voor de koele berekende manier waarop hij zijn doel weet te bereiken. Citaat:
Citaat:
De kiezer geloofde zijn verandering-verhaal. Net zoals diezelfde kiezer geen tien jaar geleden als een hersendood schaap achter Leterme aanhuppelde.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 november 2014 om 22:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U bedoelt eerder een masker hoop ik?
![]() |
#55 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Vlaamse Volksbeweging berichtte mij dat ze het niet konden steunen omdat er partijpolitiek mee gemoeid was. Dit was een domme fout van mij, ik had het breder moeten zien. Maar wat zou d�*t opgebracht hebben? Achteraf bekeken was het niet mijn verstandigste initiatief en ik zou nu niet meer doen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kunt BDW blijven steunen omdat bovenop dat eigen programma nog de beloofde kracht van de verandering (ook van dat programma) staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() nee, die zijn inbegrepen.
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |