![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Teveel afleiding in de 'nieuwe' wagens onder de vorm van de nieuwste technische hoogstandjes waar je een halve week voor nodig hebt om te weten te komen wat er eigenlijk allemaal in je wagen steekt (nog geen opties genomen te hebben) dashcam, gsm, TV, Internet, tamtam makende routeplanners, navigatiesystemen, Coyote, roken, de kinderen die zitten te springen, de hond, de kat die gezellig meedoet met de kids, uw stress niveau op het ogenblik van sturen, alcohol, drugs, files, lastige andere bestuurders, overdreven snelheid, de vele PK's (lees: meestal teveel) niet in de hand hebben ...
![]() Valt allemaal nog best mee ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml?show=art
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() En dan moet je weten dat in onze technologische tijden het best mogelijk is iedere wagen reglementaire te laten rijden. Het is een wet opleggen bij autofabrikanten en 't is opgelost. De kost wordt overgeschreven op de consument.
Flitspalen en flitsers zijn overbodig. Ze zouden het zodanig kunnen instellen dat uw auto verbonden staat met de lichten en ge op uw boordcomputer kunt aflezen wanneer het groen wordt... Maar waar ligt de prioriteit? Niet bij veiligheid, want dat kunnen ze niet uitmelken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Weer een zwaar ongeval waarbij een gezin voor het leven getekend is door de auto.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ngehaald.dhtml Alissa (5) wordt morgen begraven zonder haar ouders http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...r-ouders.dhtml
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 3 april 2015 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Autobestuurder uit wagen geslingerd en overleden na klap tegen boom in Ninove
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-Ninove.dhtml
![]() |
#46 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nederland is bvb bijna tweemaal veiliger als België (verkeersdoden), vele weten ook waarom, onder andere: Citaat:
Belgische info en cijfers van "verkeersdoden op bomen" gevonden: http://bivv.be/frontend/files/userfi...cura-nl-82.pdf blz 16-17 Die daling was maar 25 % over een periode van 2000-2008 (} gemiddelde 1e <> } laatste 3 jaren), in Nederland was dat 50 % voor dodelijke ongevallen (doden is dus iets meer) voor zover men de evolutie kan vergelijken (want bvb in Be steeg de gordeldracht toch zeer significant, in NL niet zo). Citaat:
Verder zijn ook het aantal doden op palen: 37 , relatief hoog tov Nederland (gemiddeld 20 dodelijke ongevallen de laatste 3 jaar): Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2015 om 14:51. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg, en even de statistische cijfers van NL nog, ttz die 50 % daling bij betrokkenheid bomen (incl. lichtmasten):
Citaat:
Bij het totaal dodelijke ongevallen over dezelfde periode zat er zelfs een halvering er niet in, verre van... resultaat - 38 % (vuistregel gemiddelde 3 jaren) : Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2015 om 14:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Scholier (18) verongelukt na laatste examen
Thomas Suys (18) is gisternamiddag ver*ongelukt voor zijn ouderlijk huis in het Oost-Vlaamse Lebbeke. Hij werd gegrepen door een auto toen hij te voet de straat overstak met zijn fiets aan de hand. Hij was op slag dood. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml?show=art Weer een jong leven weggerukt door het moordende verkeer. Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
(Tip: het is tweemaal een getalletje hoger dan het aantal verkeersdoden) Leven houdt nu eenmaal risico in.... Dit is een persoonlijk drama en ik wens de betrokkenen alle steun toe, maar men kan dit niet zomaar extrapoleren tot 'het moordende verkeer'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kanker wordt trouwens ook veroorzaakt door luchtvervuiling van het verkeer, niet in het minst door roet van dieselvoertuig. Indirecte verkeersdoden noemt men dat. Ga uw standpunt maar even uitleggen aan de familie van het slachtoffer.
![]() |
![]() |
#51 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of je hem al hebt bezig gezien in andere threads. Ik ben ook een voorstander van betere verkeersveiligheid, maar onze wegen daar naar toe zijn verschillend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Says who?
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bijvoorbeeld, en ik onderbouw die mening met de meeste schrijfsels die u hier ten berde brengt.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vermoedelijk zal men zoiets dan niet (meer) zeggen !! Een van mijn kennissen is ook zo iemand , Leven houdt nu eenmaal risico in .... , nou .... totdat ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs absoluut mee eens !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Verkeersdoden zijn gemakkelijker te vermijden dan kanker?
Hoewel het zich begeven in het verkeer voor zeer velen een noodzaak is om te leven/werken, kan de meerderheid van kankers vermeden worden (of alleszins de kans de grond in geboord) zonder impact op het dagelijks leven en functioneren in de maatschappij. Voorbeelden hiervan zijn roken, alcohol, obesitas, diabetes (type II), sedentaire levensstijl, ... En dan hebben we het nog niet over de doden die vermeden kunnen worden door aanpassing van levensstijl in het pulmonaire (COPD/Emfyseem/...) en cardiovasculaire (infarct/ ritmestoornissen/...) departement. Om dus te stellen dat we alles uit de kast moeten halen om het verkeer zo streng mogelijk in de boeien te houden puur om de levenstol naar beneden te halen, vind ik nogal cru. Als er gekeken wordt naar het aantal doden dat je zal voorkomen door deze maatregel (en geld) in vergelijking met de gebruikers van de baan, zal je zéér slechte cijfers bekomen. Wil je echt mensenlevens redden? Help dan mee in de strijd tegen alcohol/kanker/obesitas/..., waar je veel betere cijfers kan boeken procentueel gezien (aantal doden verhinderd/blootgestelden). Ja, ik zie graag aanpassingen in het verkeer om de situatie veilig te maken (zoals gescheiden fietspaden / oplossen van moeilijke wegsituaties cfr het fiets-kruispunt probleem van vorige week / ...), maar er moet niet zo over gedaan worden alsof dit hét verschil gaat maken in voorkombare doden in België. De mensen die nu gevaarlijk rijden / veel te snel rijden / onoplettend rijden / ... en dus de wegcode (al is deze zeker ook niet altijd logisch) niet naleven, zullen dit ook niet doen na nog een strengere aanpassing ervan. Laatst gewijzigd door GuidoMK : 24 juni 2015 om 06:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door GuidoMK : 24 juni 2015 om 06:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we kunnen die risico's zoveel mogelijk beperken. Redeneringen in de aard van: er sterven meer mensen aan kanker dan aan moorden is geen argument om moorden toe te laten. Idem voor ongevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Wedden dat er al veel doden bespaard zouden worden als we tech beter zouden toepassen?
Bv waarom kan ik mijn coyote niet synchroniseren met andere coyotegebruikers en ze zien op de map? Via gps zien wat er gebeurt op plaatsen die je niet kan zien js al 1, 2. Het stoppen van aanbieden van verdovende middelen en wie ze koopt rijbewijs afleveren en pas terug na negatieve controle ![]() 3. Mensen die medicatie nemen met verdovende effecten hetzelfde. 4. Op 70 jarige leeftijd een herexamen theorie en praktijk. |
![]() |
![]() |