![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de laatste 50 jaar is de welstandsgraad bijna vervijfvoudigd. Dankzij de slavenarbeid van onze voorouders. Nochtans is de arbeidsduur langzamerhand korter geworden. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 8 december 2014 om 16:41. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ge kunt ook al zacht werkend veel uren kloppen. Ge maakt ervan wat ge wilt zeker? Maar ik snap U, ik geloof er ook niet meer in. Op mijn voorlaatste job kon ik toch 900 bruto per week verdienen, of zelfs meer. Ze mochten het houden. Ik stond al gereed bij de tikklok als't tijd was. Ik ben daar gelukkig van verlost... 8h daar is alsof ik 16h elders werk. Iedereen zou zich tegen cyborgbedrijven moeten verzetten... reclaim your rights and freedom! |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en "Wij werken om (goed) te leven". |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ga staken aan de lokalen van de vakbond. Ik eis het recht om te werken tijdens stakingsdagen.
|
|
|
#48 |
|
Burgemeester
|
Tja, kleine bedrijven of eenmanszaken staken niet.
Ze hebben (gemakkelijker) zwart geld; wat betekent dus meer geld.
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 8 december 2014 om 23:01. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Burgemeester
|
Waarom wordt ons belgenlandje niet wat meer autonoom.
90 % van de mensen hebben alleen, voeding, drank, een woning, kleren, gsm, een radio, verwarming, stroom, medische hulp, vervoer, vrije tijd nodig om gelukkig te zijn.
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 8 december 2014 om 23:07. |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is dat hard werken dan? Ik verdien nog geen 100 euro netto op één dag zware noeste arbeid. Als ik overuren presteer dan kan ik aan 100 euro per dag netto of meer komen, maar tegen welke prijs? Als ik dan wat gespaard zou hebben kan ik het meteen afgeven aan de BTW. Ik vind het dus echt abnormaal dat tot de helft van mijn loont verdwijnt in een systeem waar ik helemaal niet voor sta.... Een ambtelijke schrapping lijkt me steeds meer reëler. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geef de mensen rechtvaardigheid in een correct transparant systeem en dat is voldoende. Er is een "systeem" nodig ja. Maar het huidig zit vol met spyware, malware, virussen, bugs, ... Duwt toch verdomme op die reset knop ja |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Burgemeester
|
Men is daar toch aan begonnen :
1. Voor de werkenden : Het logge staatsapparaat inkrimpen, en iedereen gelijk maken voor de wet, qua het heffen van belastingen. En door de winst met dit laatste Jobs creëren. 2. Voor de niet werkenden : Door dat vadertje staat minder te bieden heeft worden mensen zonder werk verplicht meer A'utonoom, Z'elfstandig, O'ndernemend, te zijn of te worden. Deze drie beginletters zijn dus AZO !
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 14 december 2014 om 11:32. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Moest ik werkgever zijn vertrok ik onmiddellijk en zocht heil in Polen of Roemenië, dan kunnen de stakers de vakbondsbus nemen om ginder te gaan werken, één tip laat de vakbondsafgevaardigden thuis, ik denk dat die daar niet welkom gaan zijn.
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moest ik werk"gever" zijn, ik zou ervoor zorgen dat de werkwilligen, lees werklozen, in mijn bedijf kunnen werken, zij het aan het minimum barema.
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
De lat niet te hoog, en de zaag minder gespannen dus in ons belgenland !?
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er werken nu reeds duizenden minder getalenteerden in beschutte werkplaatsen én sommige andere bedrijven.
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|