![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
door het "merk" Mons te lanceren als er straks Vlamingen naar "MONS 2015" gaan dan zullen die niet meer zeggen : we zijn naar Bergen geweest, neen, die gaan zeggen dat ze naar MONS 2015 zijn geweest" dit is een mentaliteit verandering
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De enigste taalrealiteit is cultuurgebonden taal..dus de barriere is dat er te veel talen zijn waarbij vergissingen kunnen gebeuren ook al is de GPS geupdatet
Voorbeeldje, ik herinner me nog dat er een bus op weg was naar de kerstmarkt in RIJSEL (Lille) maar de chauffeur heeft zich waarschijnlijk vergist door de verkeerde dubbelnaam qua lokatie aan te duiden en waar kwamen ze uit ? Inderdaad, GPS blijkt wel accuraat te zijn maar een menselijke fout heeft er voor gezorgd dat ze op lille binnen Belgie arriveerde waar er geen kerstmarkt aanwezig was, eigenlijk wel grappig, en hoe zouden die toeristen hebben gereageerd ? Sneu want toen ze daar aankwamen zagen ze het pas in dat ze verkeerd gereden hebben en was het volledig nutteloos om nog uren te reizen naar de oorspronkelijke bestemming...nu jij, en dan maar schermen met de Taal realiteit ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe je nu expres tegendraads of heb je het niet door?
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie je probleem écht niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen dus stellen dat het een achterlijke buschauffeur was.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
blijkt dat de Waalse Templeuve op amper 10 ligt van de Noord Franse Templeuve en ik maar zoeken naar die molen ................
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 30 november 2014 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu nog leren een GPS te gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar begrijp je punt best wel dat iemand BERGEN zegt dat ze eigenlijk MONS bedoelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) misverstanden (een verkeerde vertaling bijvoorbeeld, komt in Amerika veel voor) 2) letterlijke vertaling (Bergen, Rijsel) 3) spraakverandering (-is wordt -ijs, Tournai wordt Doornik, Antwerpen wordt Amberes) Er is dus een logica om Bergen te zeggen, en toch Toulon. Om te spreken van Lissabon, maar wel van Porto. Het te hebben over Turijn, maar ook over Palermo.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik zie een prachtig initiatief behoud de naam over de taalgrens geen Mons blijft Mons over de taalgrens en op basis daarvan zou ik de borden op de snelwegen willen aanpassen. geen communautair gedoe meer van "Liege" moet " Luik" zijn op borden in Vlaanderen en Gent met Gand zijn op borden in Wallonië eventjes het "Belgische compromis" model wegdoen en gaan voor het praktische Gent is Gent en Liege is Liege
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
heb er al één in de auto ingebouwd één op de moto dus volgens u nog één op de MTB ? da komt in orde voor nieuwjaar een wandel gps etrex 20 die ook topo op de MTB kan
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees mijn post over de redenen waarom steden in andere talen een andere klank hebben of zelfs helemaal anders zijn. Ik begrijp ECHT je probleem niet. Je gaat ook Duitsland opdragen het niet over "Luttich" te hebben? Veel succes!
Laatst gewijzigd door lombas : 30 november 2014 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2) nogmaals, neen dat zijn geen naamgevingen die volgen volgens de taal die zich ontwikkeld, dus de verfransing heeft er voor gezorgd dat de vroegere nederlandse naam dat BERGEN heette, verandert hebben naar hun eigen interpretatie van de naam. 3) Mechelen is ook een stad tegenwoordig, maar in amerika klinkt dat bijna hetzelfde en toch anders, de verwijzing van plaatsnamen zijn ofwel overgenomen van de originele naam elders ofwel houdt dit verband met de kolonisatiegegeven.. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 1 december 2014 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik ben bijvoorbeeld een buitenlander ik kom naar u met een recent aangekochte landkaart van België ik vraag me af waarom er op de borden Bergen staat en op de kaart Mons na uw vakkundige uitleg zal die buitenlander één ding beslissen raar volk die Belgen
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
waarom kunnen we in West Vlaanderen geen borden zetten naar Lille ipv Rijsel ? waarom in Duitsland geen borden naar "Liege" ipv "Lutich" ? niemand hier heeft een probleem met "Mons 2015" we weten dat het Mons-Bergen is , waarop dan niet doortrekken als gastvrij transitland op onze borden ?
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |