Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2014, 12:12   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dit klopt voor rijke landen.
Eén vd rijkste landen vd wereld is Noorwegen : rijk aan bossen en goedkope electriciteit (hydro) : papiersector, rijk aan visgronden, rijk aan olie en gas, etc en een kleine bevolking. Zij kunnen hun werklozen parkeren in de ambtenarij.
België kan dat niet!
2
Noorwegen weet wel waarom het niet mee solidair is met de EU, waar zij geen lid van zijn.

(maar ik moet zelf eens opzoeken: een Noorse vriend wist me te vertellen dat zij wel degelijk afdokken voor Europa ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 17:34   #42
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niet naief worden. Jeugdwerkloosheid kan de regering geen zak schelen, intgendeel.
Het kost een pak minder om een jongere een minimale uitkering te geven dan een oudere een pensioen.....
De duurste probeer je dus aan het werk te houden en dat zijn de gepensioneerden. En met het geld dat je daarmee uitspaart probeer je de jongeren aan het werk te krijgen.

Als je het geld blijft uitgeven om ouderen niks te laten doen dan blijft er geen geld over om ook maar enig beleid te voeren om jongeren aan het werk te krijgen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 17:35   #43
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2
Noorwegen weet wel waarom het niet mee solidair is met de EU, waar zij geen lid van zijn.

(maar ik moet zelf eens opzoeken: een Noorse vriend wist me te vertellen dat zij wel degelijk afdokken voor Europa ...)

.
In Duitsland, Denemarken en Nederland werken meer dan 60% van de 55 plussers en heben ze werkloosheidscijfers bij jongeren van 7,9 tot 13,1 %

Het europees gemiddelde is hier 51% 55 plussers aan het werk en 22% werkloosheid bij jongeren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 18:08   #44
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb in UK een verkoop directeur van 69 en in Duitsland één van 67 (Beiden trouwens super duur). Ze zijn gewoon de top wat ervaring en commerciele contacten betreft.
De overgrote meerderheid van de werkende bevolking worden nooit directeur. Bij herstructureringen zijn de ouderen altijd de eerste die wandelen gestuurd worden.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 18:16   #45
hagel
Banneling

Standaard

Als men met andere landen begint te vergelijken, dan moet men er nooit één bepaald iets uitnemen. Vrouwen werken bij ons veel meer dan in Nederland en ook in Duitsland. In dat laatste is het 'moederschapsverlof' veel meer uitgebouwd.
Anderzijds: ouderen werken langer in Duitsland, gewoon omdat in bepaalde sectoren de pensioenen heel laag zijn. Ons pensioensysteem met dat van Nederland vergelijken kun je sowieso neit.
Dit zijn maar een paar verschillen die ik aanhaal. Ik hoor altijd heel graag zeggen: daar doen ze het zo, daar is het wel zo. Neem er dan wel heel de situatie bij mee over.
Je merkt in heel deze discussie zoveel veralgemeningen, terwijl het allemaal wel wat ingewikkelder is dan dat.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 19:52   #46
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van de werkende bevolking worden nooit directeur. Bij herstructureringen zijn de ouderen altijd de eerste die wandelen gestuurd worden.
De ervaring en kennis blijft primeren. Mijn UK verkoop directeur was in pensioen gegaan op 67 in zijn vorig bedrijf. Een jaar later had hij er spijt over en wilde terug beginnen in zijn oude firma maar die hadden ondertussen een ander verkoop directeur van 30 aangenomen. Zijn vorige CEO heeft me proficiat gewenst want off the record stelde hij dat zijn "oude" feitelijk beter was.

Hetzelfde ziet men in Duitsland waar zelfs 70 jarige en oudere ingenieurs terug worden aangeworven in hun bedrijf omdat ze een onbetaalbare kennis hebben om door te geven aan de jongere generatie.

Als ik naar multinationale mastodonten van wereldwijde distribiteurs stap respecteren ze mij omdat ik de stiel tot in de toppen van mijn vingers beheers. Jonge praatjesmakers daar vegen ze de vloer mee.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 19:56   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
tussen 55 en 60 jaar is een goede pensioenleeftijd volgens mij ...
En tussen 45 en 50 is een goede start leeftijd...ook volgens u.
Oud 14 december 2014, 20:15   #48
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De duurste probeer je dus aan het werk te houden en dat zijn de gepensioneerden. En met het geld dat je daarmee uitspaart probeer je de jongeren aan het werk te krijgen.

Als je het geld blijft uitgeven om ouderen niks te laten doen dan blijft er geen geld over om ook maar enig beleid te voeren om jongeren aan het werk te krijgen.
Niet Dewever bepaalt of een ouwe in dienst blijft.
Als die ouwe niet genoeg opbrengt dan vliegt die buiten : met of zonder brugpensioen maar vliegen doet hij.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 20:18   #49
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het europees gemiddelde is hier 51% 55 plussers aan het werk en 22% werkloosheid bij jongeren.
Indien ge de mensen die nooit afgedankt kunnen worden nl ambtenaren hier uitfiltert dan weet je hoe hard de privéwereld is nl niet meer rendabel, raus!
Wij compenseren dure arbeid met waanzinnig hoge produktiviteit. Iemand die zijn targets niet meer haalt is een vogel voor de kat.

Laatst gewijzigd door demonen : 14 december 2014 om 20:30.
Oud 14 december 2014, 20:21   #50
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Als men met andere landen begint te vergelijken, dan moet men er nooit één bepaald iets uitnemen. Vrouwen werken bij ons veel meer dan in Nederland en ook in Duitsland. In dat laatste is het 'moederschapsverlof' veel meer uitgebouwd.
Toen de vrouwen massaal hun intrede deden toen steeg de werkloosheid in België met 180%. Dat heeft zich nooit meer hersteld!
Indien ge alle ambtenaren en andere gesubsidieerden meetelt zoals beschutte werkplaatsen , kringloopwinkels, straathoekwerkers , groenwerkers, parkeerwachters , speelpleinwerkers , ocmw ouderlinge tehuizen, ibo-ers, dienstencheques, enz dan spreken we over meer dan 1,5 miljoen mensen.
Brave mensen die niets bijbrengen aan rsz.
De rekening hebben wij opgesplitst : eentje naar de rente op 420 miljard staatsschuld en de andere op de waanzinnige loonlasten met gevolg honderdduizenden bijkomende werklozen.
Indien ge de NV België wilt redden moet ge alles afbreken en van nul terug opbouwen.

Laatst gewijzigd door demonen : 14 december 2014 om 20:26.
Oud 14 december 2014, 20:21   #51
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winky prinz Bekijk bericht
Als een jonge niet goed rendeert vliegt die waarschijnlijk ook.
Mensen die spammen vliegen er bij mij ook uit.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 20:28   #52
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winky prinz Bekijk bericht
Als een jonge niet goed rendeert vliegt die waarschijnlijk ook.
Oudere werknemers zijn zwaar beschermd anders waren ze al lang afgedankt.
In kmo's hebben ze geen last van vakbonden en daar gaat dat veel vlotter en vooral veel geruislozer.
Indien de oudere werknemers dezelfde rechten hadden als schoolverlaters nl geen dan hadden wij geen jeugdwerkloosheid.
Oud 10 september 2017, 10:34   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2

.
En heb je het opgezocht?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 10:35   #54
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Duitsland, Denemarken en Nederland werken meer dan 60% van de 55 plussers en heben ze werkloosheidscijfers bij jongeren van 7,9 tot 13,1 %

Oeps, die zijn dus goed bezig.
Ook Belgische cijfers ter beschikking?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be