![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noorwegen weet wel waarom het niet mee solidair is met de EU, waar zij geen lid van zijn. (maar ik moet zelf eens opzoeken: een Noorse vriend wist me te vertellen dat zij wel degelijk afdokken voor Europa ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je het geld blijft uitgeven om ouderen niks te laten doen dan blijft er geen geld over om ook maar enig beleid te voeren om jongeren aan het werk te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het europees gemiddelde is hier 51% 55 plussers aan het werk en 22% werkloosheid bij jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() De overgrote meerderheid van de werkende bevolking worden nooit directeur. Bij herstructureringen zijn de ouderen altijd de eerste die wandelen gestuurd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Als men met andere landen begint te vergelijken, dan moet men er nooit één bepaald iets uitnemen. Vrouwen werken bij ons veel meer dan in Nederland en ook in Duitsland. In dat laatste is het 'moederschapsverlof' veel meer uitgebouwd.
Anderzijds: ouderen werken langer in Duitsland, gewoon omdat in bepaalde sectoren de pensioenen heel laag zijn. Ons pensioensysteem met dat van Nederland vergelijken kun je sowieso neit. Dit zijn maar een paar verschillen die ik aanhaal. Ik hoor altijd heel graag zeggen: daar doen ze het zo, daar is het wel zo. Neem er dan wel heel de situatie bij mee over. Je merkt in heel deze discussie zoveel veralgemeningen, terwijl het allemaal wel wat ingewikkelder is dan dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde ziet men in Duitsland waar zelfs 70 jarige en oudere ingenieurs terug worden aangeworven in hun bedrijf omdat ze een onbetaalbare kennis hebben om door te geven aan de jongere generatie. Als ik naar multinationale mastodonten van wereldwijde distribiteurs stap respecteren ze mij omdat ik de stiel tot in de toppen van mijn vingers beheers. Jonge praatjesmakers daar vegen ze de vloer mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En tussen 45 en 50 is een goede start leeftijd...ook volgens u.
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die ouwe niet genoeg opbrengt dan vliegt die buiten : met of zonder brugpensioen maar vliegen doet hij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij compenseren dure arbeid met waanzinnig hoge produktiviteit. Iemand die zijn targets niet meer haalt is een vogel voor de kat. Laatst gewijzigd door demonen : 14 december 2014 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ge alle ambtenaren en andere gesubsidieerden meetelt zoals beschutte werkplaatsen , kringloopwinkels, straathoekwerkers , groenwerkers, parkeerwachters , speelpleinwerkers , ocmw ouderlinge tehuizen, ibo-ers, dienstencheques, enz dan spreken we over meer dan 1,5 miljoen mensen. Brave mensen die niets bijbrengen aan rsz. De rekening hebben wij opgesplitst : eentje naar de rente op 420 miljard staatsschuld en de andere op de waanzinnige loonlasten met gevolg honderdduizenden bijkomende werklozen. Indien ge de NV België wilt redden moet ge alles afbreken en van nul terug opbouwen. Laatst gewijzigd door demonen : 14 december 2014 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In kmo's hebben ze geen last van vakbonden en daar gaat dat veel vlotter en vooral veel geruislozer. Indien de oudere werknemers dezelfde rechten hadden als schoolverlaters nl geen dan hadden wij geen jeugdwerkloosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |