Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat vind jij van het gegoochel met niveau's door de Vlaamse partijen?
Hypocriet, de Vlamingen beschuldigen de Walen van chantage en dan doen ze het zelf 10 18,18%
Hypocriet, maar het doel heiligt de middelen 0 0%
Respect voor het federalisme doet er niet, wat telt is het Vlaams belang. 45 81,82%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2004, 15:40   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Je bedoelt Qluatrefoisrouge .

Je antwoordt wel naast de kwestie.

Zou Vlaanderen het slikken dat Wallonie in de Waalse regering afsprak om er op federaal niveau ervoor te zorgen dat een Franstalige Belg overal in Vlaanderen taalfaciliteiten krijgt (merk op, de EU vindt dat dit zo moet zijn)? Nu ga je zeggen, dat kan niet, en dat klopt. Maakt het nog zo makkelijk om niet de situatie vanuit het standpunt van de ander te moeten bekijken, jij zal die ander immers nooit zijn.

Maar als het zou kunnen, wat zou de reactie in Vlaanderen zijn denk je? Schande! Waalse chanteurs! Hoe durven ze? De schaamte voorbij!
Uiteraard. Het gaat dan immers ook niet om een rechtzetting van een schending van de grondwet of het uitvoeren van een uitspraak van het Arbitragehof waarbij Vlaanderen gaat dwarsliggen.

Je antwoordt dus zelf naast de kwestie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 15:52   #42
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Waarom schrijf je dan “geen idee”.
Ik heb geen abonnement en kan dus niet controleren.
omdat ik het pas heb opgezocht omdat je het vroeg, tiens
Oud 4 oktober 2004, 15:53   #43
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Uiteraard. Het gaat dan immers ook niet om een rechtzetting van een schending van de grondwet of het uitvoeren van een uitspraak van het Arbitragehof waarbij Vlaanderen gaat dwarsliggen.

Je antwoordt dus zelf naast de kwestie.
het gaat nochtans om een europese aanbeveling
binnen enkele jaren kan dat juridisch verplicht worden
hoe zou vlaanderen reageren? niet goed, me dunkt
Oud 4 oktober 2004, 15:54   #44
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Ik vind het niet meer dan normaal dat Vlaanderen eindelijk eens laat zien dat het haar menens is en dat de Franstaligen niet over haar kunnen blijven walsen. Er bestaat een grens aan alles, ook aan het onmetelijke geduld van Vlaanderen om het neo-communistische land in haar groezelige achtertuin te blijven onderhouden. De tijd van het eindeloos toegeven is voorbij. Vlaanderen gaat eindelijk weer voor zichzelf opkomen. En dat doet de Walen die de makste politicus ooit (Verhofstadt) zo gemakkelijk in de doeken konden doen, nu erg veel pijn.
neo-communisme? denk je dat de soviet-bankbonden veel macht hadden?
Oud 4 oktober 2004, 15:56   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat nochtans om een europese aanbeveling
binnen enkele jaren kan dat juridisch verplicht worden
hoe zou vlaanderen reageren? niet goed, me dunkt
Dat zien we dan wel. Momenteel is je voorbeeldje niet te vergelijken met de BHV kwestie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 16:14   #46
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het over de manier waarop Wallonië wordt geregeerd, een land dat almaar linkser wordt en er in stijgende mate op rekent dat de overheid het geld verdeelt. Financieel moet alles van bovenaf geregeld worden. En ik die dacht dat het in een ietwat moderne maatschappij de burgers waren die initiatief moesten nemen.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 16:38   #47
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard Alternatief voor splitsing B-H-V

Het enige alternatief als de Walen tegenspartelen bij de splitsing van B-H-V is de splitsing van België
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 16:58   #48
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
belachelijk, als vlaanderen voor een half miljard aan wapens exporteert, mag je dat dus enkel vermelden als je de gedetailleerde kennis hebt over de export-producten.
Goh, ik wist niet dat Vlaanderen ook wapens produceerde. Waar staan die Vlaamse wapenfabrieken dan?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 17:00   #49
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat zien we dan wel. Momenteel is je voorbeeldje niet te vergelijken met de BHV kwestie.
hieruit leid ik af dat je het niet zou apprecieren
Oud 4 oktober 2004, 17:05   #50
Dimitri

Standaard

Citaat:
Zou Vlaanderen het slikken dat Wallonie in de Waalse regering afsprak om er op federaal niveau ervoor te zorgen dat een Franstalige Belg overal in Vlaanderen taalfaciliteiten krijgt
Uiteraard zou Vlaanderen dat slikken. Het zou er zelfs hartelijk om kunnen lachen, want de Walen vormen in de verste verte geen meerderheid op federaal niveau. Niks schande, niks Waalse chanteurs (zijn dat geen zangers trouwens?).
Citaat:
(merk op, de EU vindt dat dit zo moet zijn)
Sinds wanneer vindt de EU dat? Kunnen we die mening van de EU ook nog ergens nalezen?
Oud 4 oktober 2004, 17:13   #51
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Uiteraard zou Vlaanderen dat slikken. Het zou er zelfs hartelijk om kunnen lachen, want de Walen vormen in de verste verte geen meerderheid op federaal niveau. Niks schande, niks Waalse chanteurs (zijn dat geen zangers trouwens?).
Zei ik zelf ook. Blijkbaar vind je het moeilijk om je een hypothetische situatie in te beelden. En dat zei ik trouwens ook.

Citaat:
Sinds wanneer vindt de EU dat? Kunnen we die mening van de EU ook nog ergens nalezen?
Ik begrijp dat men daar in Nederland niet van gehoord heeft. In Vlaanderen was de verontwaardiging echter groot.
Oud 4 oktober 2004, 17:14   #52
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, ik wist niet dat Vlaanderen ook wapens produceerde. Waar staan die Vlaamse wapenfabrieken dan?
Een beetje overal "te lande"

Jullie hebben blijkbaar moeite met de moderne definitie van "wapens". Wapens zijn tegenwoordig meer dan enkel pistolen.
Oud 4 oktober 2004, 17:22   #53
Tijl Uilenspiegel
Burger

Tijl Uilenspiegel's schermafbeelding

Standaard

We zullen het eens opzoeken waar overal in Vlaanderen fabrieken staan die aardappelmesjes, zwaarden, zakmessen enz produceren.
Tijl Uilenspiegel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 17:45   #54
Dimitri

Standaard

Citaat:
Zei ik zelf ook. Blijkbaar vind je het moeilijk om je een hypothetische situatie in te beelden. En dat zei ik trouwens ook.
Nee hoor, ik geef toch aan wat er zou gebeuren in deze hypothetische situatie? Vlaanderen zal daar geen enkel probleem mee hebben, aangezien Wallonië dat nooit kan doorvoeren zonder steun van de Vlaamse partijen. Bij de splitsing van BHV is er echter geen steun van de Franstalige partijen nodig.

Overigens loopt de vergelijking een beetje mank, aangezien de splitsing van BHV enkel effect heeft op het grondgebied van het Vlaams gewest en dus niets met Wallonië te maken heeft, terwijl het uitbreiden van de taalfaciliteiten naar heel België het hele grondgebied beslaat en dus ook een aangelegenheid is van zowel Vlaanderen als Wallonië.
Citaat:
Ik begrijp dat men daar in Nederland niet van gehoord heeft. In Vlaanderen was de verontwaardiging echter groot.
Dan is het vast niet moeilijk om een verwijzing te geven naar een tekst waar dit zogenaamde EU-standpunt is na te lezen. Laat maar eens zien.
Oud 4 oktober 2004, 17:50   #55
Dimitri

Standaard

Citaat:
Een beetje overal "te lande"

Jullie hebben blijkbaar moeite met de moderne definitie van "wapens". Wapens zijn tegenwoordig meer dan enkel pistolen.
Tja, je kunt zoveel zaken als wapen gebruiken hè: stoeptegels, kussens, broodmessen, beeldhouwwerkjes, boeken (als je hard genoeg slaat), enz. Als je de definitie van wapens maar ruim genoeg maakt, produceert Vlaanderen uiteraard wapens in een steenfabriek, een textielfabriek, een fabriek voor keukenbestek, een drukkerij, enz.
Oud 4 oktober 2004, 18:33   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

U hebt meer dan gelijk. de politici klappen over een probleem maar ik zie niet xaar het probleem zit, het gaat hier enkel over het naleven van de grondwet of moet de regering de wet niet naleven gelijk iedere burger van dit land? toens de burgemeesters dreigden met het boycotten van de verkiezingen voelde Dewael zich geroepen als minister van binnenlande zaken om de burgemeesters op hun plichten te wijzen om de kieswet na te leven, wel dat hij nu dan ook de regering op zijn plichten wijst om de grondwet na te leven, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 18:38   #57
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, je kunt zoveel zaken als wapen gebruiken hè: stoeptegels, kussens, broodmessen, beeldhouwwerkjes, boeken (als je hard genoeg slaat), enz. Als je de definitie van wapens maar ruim genoeg maakt, produceert Vlaanderen uiteraard wapens in een steenfabriek, een textielfabriek, een fabriek voor keukenbestek, een drukkerij, enz.
Ik heb dan ook de definitie niet bepaald. Ik gebruik enkel de bestaande. Het staat je vrij om ook dit op de Waalse rug te schuiven.
Oud 4 oktober 2004, 18:39   #58
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik heb dan ook de definitie niet bepaald. Ik gebruik enkel de bestaande.
En die luidt?
Oud 4 oktober 2004, 18:51   #59
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ik geef toch aan wat er zou gebeuren in deze hypothetische situatie? Vlaanderen zal daar geen enkel probleem mee hebben, aangezien Wallonië dat nooit kan doorvoeren zonder steun van de Vlaamse partijen. Bij de splitsing van BHV is er echter geen steun van de Franstalige partijen nodig.
Kijk, het is redelijk simpel, het is een hypothetische situatie. Jij zegt dat VLaanderen er geen moeite zou mee hebben omdat de hypothese nooit zal uitkomen. Ik hoop dat je deze elementaire inbreuk op de logica zelf inziet.

Citaat:
Overigens loopt de vergelijking een beetje mank, aangezien de splitsing van BHV enkel effect heeft op het grondgebied van het Vlaams gewest en dus niets met Wallonië te maken heeft, terwijl het uitbreiden van de taalfaciliteiten naar heel België het hele grondgebied beslaat en dus ook een aangelegenheid is van zowel Vlaanderen als Wallonië.
De goede verstaander begrijpt dat het hier over de vermenging van niveau's gaat. Dat gaf ik al aan in de eerste post. De vergelijking loopt dus helemaal niet mank.

Citaat:
Dan is het vast niet moeilijk om een verwijzing te geven naar een tekst waar dit zogenaamde EU-standpunt is na te lezen. Laat maar eens zien.
http://assembly.coe.int/Documents/Wo...2/EDOC9536.htm
Oud 4 oktober 2004, 18:53   #60
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die luidt?
Waarom?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be