![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
180 km/u ![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grote namen in de 50cc:
Jamathi, Van Veen Kreidler en Derbi. ![]()
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, de gewone oude Zundapp, die gebruikte we vooral om er ether in te kappen en te zien hoe snel ze gingen. Liep meestal fout af, voor de Zundapp dan, ik heb er geweten waar de cilinder van in stukken vaneen sprong, ketting en tandwielen die rats kapot getrokken werden. Ah die goede oude tijden dat je nog een Zundapp kon pikken door twee lucifers in het contact te steken, Flandria had daar trouwens ook last van.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een knaap had een 90 cc buitenboordcilinder op een Tomos 4TL gezet met een 21 mm Dell'Ortho carburateur. Een 4 TL kon je ombouwen naar 5TL, kwestie van twee tandwielen bijplaatsen. Alles zo getuned dat een normale krukas-ontsteking het toerental niet meer kon bijhouden. Dat moest een elektronische ontsteking worden.
Dat blok gaf 12, 5 pk bij 20.000 toeren/minuut. Ik zie hem nog staan, klaar voor de eerste sprint! kkkkkkraaakkkkkkkkkk. Alle spaken uit het achterwiel van die TL braken af als lucifers. Waren toch fijne brommers, helaas met een zwakke achterbrug en frame en het blijft natuurlijk wel een Puch-kloon. Tot 70 was het leuk, daarboven begon alles te schudden en te zwiepen Als je hard wou dan moest je Kreidler of Zündapp gaan rijden. Tegenwoordig rijden ze op een scooter , met een 180 cc blok. Kan trouwens een paarse Puch Skytrack voor niets overnemen, moet wel wat aan gedaan worden. ![]() ![]()
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zo'n Puch heb ik in mijn jeugd gehad.
Max was inderdaad zo'n 70 km/u. Dat ding kon in zijn 1 optrekken tot 35 km/u waarmee je alle andere brommers er bij het stoplicht uit trok. Een vriend van mij had een Yamaha FX50 en die was ook wel mooi.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn eerste officiële brommer was een zundap met zo een grote chromen benzinetank, beetje zoals de kreidler RS in die tijden.
Heb daar een carenage opgezet en die ging zo tussen de 80 a 90 km/h Daarna kreeg ik een splinternieuwe yamaha fs1, de rd kreeg ik niet omdat die van de winkel tegen mijn pa zei dat die wel 110 zou kunnen. Maar de fs1 bleef niet ver achter feitelijk.
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Later koos mijn zoon zijn eerste brommer. Zo een scharminkel van Peugeot die ook 80 ging.
Een paar weken later heb ik hem een nsr Honda gekocht. Die was nog sneller maar veel degelijker en dus veiliger. Als ze dan toch snel willen moet je goed materiaal geven.
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vriend had een okkazie Aston Martin (model James Bond) gekocht, en die scheurde tegen de 200km/h op de autostrade zonder achtervolgd te worden door achterlijke flikken., want die VW buskes konden natuurlijk niet zo rap rijden. Persoonlijk organiseerde ik kleine races in de stad, en hadden wij af en toe flikken in ons kielzog, die ons natuurlijk niet konden pakken. En "The King" was nog alive and kicking, alhoewel het in '77 ook met Hem gedaan was Moslims bleven in hunne zandbak. De Europeanen hadden hen nog niet geleerd hoe ze eruit konden kruipen en zichzelf als een cholera konden verspreiden. Men kon nog "makkak" tegen een bruine aap zeggen, en niemand keek ervan op. Nu riskeert ge daar een paar jaar cel mee, als het tegenzit. Men had nog wat respekt voor Marokkanen, nu zijn ze dat door hun eigen schuld zelf kwijtgeraakt, en enkel een achterlijke stomme multikuller heeft nog respekt voor hen. En grietjes ? Twee aan elke vinger en er werden nog slows gedraaid in de dancings, en met een beetje geluk en een plaat al "Du" van Peter Maffay had ge die al bij den eerste dans een tong gedraaid, en kon het betere werk verder gezet worden in het ouderlijk huis, in het ouderlijk bed, want de ouders waren voor een weekendje aan de kust natuurlijk. Allez, dat hoor ik toch allemaal van mijn vader zeggen ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En om bruine apen te zien moest een mens naar de Zologie gaan, of op vakantie natuurlijk. Tegenwoordig ziet ge die op straat rondlopen. ![]() ![]() ![]() ![]() Een mens waant zich voor minder op de Apenplaneet. ![]() Graptje natuurlijk ... Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 31 januari 2015 om 01:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
D�*t waren nog eens tijden om met heimwee aan terug te denken. Niks PoCoKul, gewoon terugsjotten naar de zandbak.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Klopt SDX, alleen al de gadachte om die terug naar hun zandbak te schoppen kan U dik in te problemen brengen. Erover dromen ook natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() We praten er nog dikwijls over.....het lijkt wel of de wereld de laatste 40 jaar 400 jaar is veranderd ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2015 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt hier wel wat geïdealiseerd vind ik. De jaren '70 in Vlaanderen waren een overgangsperiode. In het begin regeerde kneuterigheid nog overal. De carrière van zangeres Mary Porceleyn werd helemaal gebroken toen ze een blote kont op TV toonde. Turks Fruit mocht nog net in de cinema in een meedogenloos gecensureerde versie, enz...
Maar er was een virtueuze cirkel in gang gezet na 1968. Bijv. onze godsdienstlessen in het middelbaar gingen niet zozeer meer over de bijbel, maar over figuren als Ghandi, Dom Helder Camara of Martin Luther King. De grenzen van tolerantie en vrijheid van meningsuiting schoven beetje bij beetje op, maar de vruchten van de nieuwe vrijheid werden volgens mij eigenlijk pas geplukt eind jaren '70 en begin '80. Toen het ijzeren gordijn viel aan het eind van de jaren '80 leek het even of de wereld eindelijk naar humanistische waarden zou kunnen streven, ontdaan van het militaire juk. Maar helaas was daar ondertussen al de politieke korrektheid ontstaan die plotseling full force alles wat we verezenlijkt hadden begon terug te schroeven. En dat gaat nu nog door. Dat is het drama van de '70-er jaren.
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() lol, heb zo'n mobiletje gehad, peugeot of flandria, dat weet k ni meer, maar ook heel efkes heel hard mee gereden ! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |