Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2015, 16:14   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar zal wel iets verkeerd gegaan zijn. Hoeveel automaten zouden ze 20 jaar geleden in een garage van een Europees merk onder ogen hebben gekregen? Bij een Amerikaans daarentegen....
dat was ook toen toch al meer en meer voorkomend, ... en een officiële VW garage ...

gewoon ne geweldige flater hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 16:30   #42
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat was ook toen toch al meer en meer voorkomend, ... en een officiële VW garage ...

gewoon ne geweldige flater hoor ...
tja, dat gebeurt hé...maar als het dan op kosten van de garage is tot daar aan toe. Een nieuw boite kost waarschijnlijk snel een paar duizend euro
Nu, tot hiertoe geen problemen en 't is al de derde wagen met automaat. Mij verkopen ze geen andere meer, veel te makkelijk, zeker in de file. En zet er u maar eens naast met een handgeschakelde....

Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 februari 2015 om 16:30.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 18:40   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb de olie van ons madam ook nog nooit vervangen.
ze ziet er ook nog geweldig goed uit!
geen peelings en niet kraken ook.
Ik smeer madam regelmatig goed door. Werkt prima.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 00:44   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die van ons madam : 16 jaar en 190.000 km, nog nooit vervangen en ook niet van plan, niveau check elke twee afwasbeurten....
Ook de distributieriem niet, veel te veel werk (V6...)en hij ziet er nog perfect uit, geen pilling, edge cord sepparation of kraken, laten zoals het is.
maw..versleten tot op de draad.

Een distributieriem geeft geen lichtje als hij versleten is en misschien is die zelfs wel nog goed maar de spanrol is zeker en vast doodop. (de rol die de riem automatisch aanspant)
Dus 1 van de 2 zal binnenkort de pijp aan maarten geven en als de distributieriem omwille van de spanrol breekt of zo....is de kost al snel vaak hoger dan de waarde van de wagen.
Total loss dus.

Nu ja 16 jaar oud (youngtimer)...zal binnenkort wel eens verkocht worden en een andere in de plaats neem ik aan. Met papieren dat die zaken allicht wel vervangen zijn tijdig of ga je in goed vertrouwen?
Of je bewaart hem tot ie 25 jaar is (oldtimer) en verdubbeld de prijs een keer of 3...4 keer de normale waarde.
Oud 4 februari 2015, 07:02   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Een distributieriem geeft geen lichtje als hij versleten is en misschien is die zelfs wel nog goed maar de spanrol is zeker en vast doodop. (de rol die de riem automatisch aanspant)
Dus 1 van de 2 zal binnenkort de pijp aan maarten geven en als de distributieriem omwille van de spanrol breekt of zo....is de kost al snel vaak hoger dan de waarde van de wagen.
Total loss dus.

Nu ja 16 jaar oud (youngtimer)...zal binnenkort wel eens verkocht worden en een andere in de plaats neem ik aan. Met papieren dat die zaken allicht wel vervangen zijn tijdig of ga je in goed vertrouwen?
Of je bewaart hem tot ie 25 jaar is (oldtimer) en verdubbeld de prijs een keer of 3...4 keer de normale waarde.
5 jaar in een testlabo waar allerhande riemen werden getest maakt dat ik daar wel wat ervaring mee, en wat kijk op, heb.... Als ik me niet vergis was het volgens het boekje vervangen van de bewuste riem ook maar voorzien op 180.000km... Het hoeft trouwens niet meteen een ramp te zijn als de distributieriem breekt. De kleppen komen bij deze motor niet dermate naar beneden dat ze tegen de zuigers zouden stoten.
Papieren van het onderhoud? Onbestaande aangezien we de laatste 12 jaar het onderhoud zelf hebben uitgevoerd....maar ze blijft er wel mee rijden tot het de moeite van het herstellen niet meer waard is. Uiteindelijk is de wagen nog steeds in goeie staat, mechanisch als esthetisch.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 februari 2015 om 07:05.
Oud 4 februari 2015, 07:51   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die van ons madam : 16 jaar en 190.000 km, nog nooit vervangen en ook niet van plan, niveau check elke twee afwasbeurten....
Ook de distributieriem niet, veel te veel werk (V6...)en hij ziet er nog perfect uit, geen pilling, edge cord sepparation of kraken, laten zoals het is.
Mijn madam heeft geen distributieriem.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 07:52   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opletten, met een madam van 16 jaar, u kunt opgepakt worden voor pedofolie!
Oud 4 februari 2015, 07:54   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Total loss dus.

Een distributieriem is inderdaad een ding waarop je niet mag besparen.
Als die stuk gaat onder het rijden .....
Oud 4 februari 2015, 08:01   #49
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Opletten, met een madam van 16 jaar, u kunt opgepakt worden voor pedofolie!
Behalve als ik zelf maar 17 zou zijn, niet?
Oud 5 februari 2015, 16:50   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Total loss dus.

Da's theorie !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 20:40   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
5 jaar in een testlabo waar allerhandduur emen werden getest maakt dat ik daar wel wat ervaring mee, en wat kijk op, heb.... Als ik me niet vergis was het volgens het boekje vervangen van de bewuste riem ook maar voorzien op 180.000km... Het hoeft trouwens niet meteen een ramp te zijn als de distributieriem breekt. De kleppen komen bij deze motor niet dermate naar beneden dat ze tegen de zuigers zouden stoten.
Papieren van het onderhoud? Onbestaande aangezien we de laatste 12 jaar het onderhoud zelf hebben uitgevoerd....maar ze blijft er wel mee rijden tot het de moeite van het herstellen niet meer waard is. Uiteindelijk is de wagen nog steeds in goeie staat, mechanisch als esthetisch.
Doorgaans zien die riemen er nog vrij goed uit maar de spanning is er wel uit.
En wanneer zo een riem dan een plotse acceleratie krijgt springt hij van het daveren.
Maar een riem vervangen is niet zo erg duur.
Wat het meestal duur maakt is dat men bij het vervangen van de riem meteen ook de waterpomp en spanrol vernieuwd.
Dat is omdat ze op die km toch wel versleten zijn en men werkt preventief.
Tja...mits een paar 100€ zou je bijna zeker zijn van nog veel extra km en wanneer je het niet doet is het eerder een kwestie van tijd.
En kapotte wagens verkoopt ook niet.
Aan een depanage wagen ben je tegenwoordig ook al gauw 250 of meer aan kwijt.

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 februari 2015 om 20:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 23:11   #52
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik smeer madam regelmatig goed door. Werkt prima.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2015, 23:12   #53
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5 jaar in een testlabo waar allerhande riemen werden getest maakt dat ik daar wel wat ervaring mee, en wat kijk op, heb.... Als ik me niet vergis was het volgens het boekje vervangen van de bewuste riem ook maar voorzien op 180.000km... Het hoeft trouwens niet meteen een ramp te zijn als de distributieriem breekt. De kleppen komen bij deze motor niet dermate naar beneden dat ze tegen de zuigers zouden stoten.
Overigens is het meestal niet de riem, maar de spanrollen die een probleem vormen doordat de lagers versleten zijn en ze scheef gaan zitten. Ze snijden dan soms in de riem.

Enfin, je doet maar wat je wil.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2015, 06:50   #54
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doorgaans zien die riemen er nog vrij goed uit maar de spanning is er wel uit.En wanneer zo een riem dan een plotse acceleratie krijgt springt hij van het daveren.
Wat het meestal duur maakt is dat men bij het vervangen van de riem meteen ook de waterpomp en spanrol vernieuwd.
Tja...mits een paar 100€ zou je bijna zeker zijn van nog veel extra km en wanneer je het niet doet is het eerder een kwestie van tijd.
tut tut tut, een riem rekt enkele mm bij het begin van gebruik, hierdoor span je een riem best nog eens aan na een uurtje gebruik, achteraf is de rek zo goed als verwaarloosbaar. Een timing belt van enkele cm breedte rekt zo goed als niks, zelfs bij in gebruik name.
Nu, we doen dat indien nodig wel zelf maar 't is wel een stevig werkje bij een dwars geplaatste V-6. De helft van de motor moet er af...
Oud 6 februari 2015, 07:54   #55
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doorgaans zien die riemen er nog vrij goed uit maar de spanning is er wel uit.
En wanneer zo een riem dan een plotse acceleratie krijgt springt hij van het daveren.
De distributieriem van mijn Fiestake moet vervangen worden op de leeftijd van 10 jaar of op 200.000 km, gewoon wat het eerste bereikt wordt.
Ik ga daar geen risico voor lopen omdat ik dan ook mijn Ford assitance verlies, deze is gratis als je de auto laat verzorgen volgens voorschrift bij een erkende garagist.
Oud 6 februari 2015, 07:56   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tut tut tut, een riem rekt enkele mm bij het begin van gebruik, hierdoor span je een riem best nog eens aan na een uurtje gebruik, achteraf is de rek zo goed als verwaarloosbaar. Een timing belt van enkele cm breedte rekt zo goed als niks, zelfs bij in gebruik name.
Nu, we doen dat indien nodig wel zelf maar 't is wel een stevig werkje bij een dwars geplaatste V-6. De helft van de motor moet er af...
Doe het dan nu.
Waarom een vermijdbaar risico lopen?
Oud 6 februari 2015, 08:26   #57
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe het dan nu.
Waarom een vermijdbaar risico lopen?
Prioriteiten...
Omdat ze met die auto slechts 5000km per jaar bolt en ik geen tijd wil verliezen voor niet-hoogdringendheden.
Oud 6 februari 2015, 09:28   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Distributieriem? De motor in mij wagen kan elke riem gewoon missen en dan loopt die nog. Die zal wel heet lopen, en de accu zal zo plat zijn, maar dat is het volledige plaatje dan.

De nokkenassen krijgen hun aandrijving van een ketting. En die zou goed moeten zijn voor de levensduur van de motor.
Oud 6 februari 2015, 10:05   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Distributieriem? De motor in mij wagen kan elke riem gewoon missen en dan loopt die nog. Die zal wel heet lopen, en de accu zal zo plat zijn, maar dat is het volledige plaatje dan.

De nokkenassen krijgen hun aandrijving van een ketting. En die zou goed moeten zijn voor de levensduur van de motor.
Mercedes?
Oud 6 februari 2015, 12:19   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn madam heeft geen distributieriem.
tijd om de sleur wat uit uw relatie te werken mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be