![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gewoon ne geweldige flater hoor ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, tot hiertoe geen problemen en 't is al de derde wagen met automaat. Mij verkopen ze geen andere meer, veel te makkelijk, zeker in de file. En zet er u maar eens naast met een handgeschakelde.... ![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 februari 2015 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een distributieriem geeft geen lichtje als hij versleten is en misschien is die zelfs wel nog goed maar de spanrol is zeker en vast doodop. (de rol die de riem automatisch aanspant) Dus 1 van de 2 zal binnenkort de pijp aan maarten geven en als de distributieriem omwille van de spanrol breekt of zo....is de kost al snel vaak hoger dan de waarde van de wagen. Total loss dus. Nu ja 16 jaar oud (youngtimer)...zal binnenkort wel eens verkocht worden en een andere in de plaats neem ik aan. Met papieren dat die zaken allicht wel vervangen zijn tijdig of ga je in goed vertrouwen? Of je bewaart hem tot ie 25 jaar is (oldtimer) en verdubbeld de prijs een keer of 3...4 keer de normale waarde.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Papieren van het onderhoud? Onbestaande aangezien we de laatste 12 jaar het onderhoud zelf hebben uitgevoerd....maar ze blijft er wel mee rijden tot het de moeite van het herstellen niet meer waard is. Uiteindelijk is de wagen nog steeds in goeie staat, mechanisch als esthetisch. Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 februari 2015 om 07:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die stuk gaat onder het rijden ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer zo een riem dan een plotse acceleratie krijgt springt hij van het daveren. Maar een riem vervangen is niet zo erg duur. Wat het meestal duur maakt is dat men bij het vervangen van de riem meteen ook de waterpomp en spanrol vernieuwd. Dat is omdat ze op die km toch wel versleten zijn en men werkt preventief. Tja...mits een paar 100€ zou je bijna zeker zijn van nog veel extra km en wanneer je het niet doet is het eerder een kwestie van tijd. En kapotte wagens verkoopt ook niet. Aan een depanage wagen ben je tegenwoordig ook al gauw 250 of meer aan kwijt.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 februari 2015 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enfin, je doet maar wat je wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, we doen dat indien nodig wel zelf maar 't is wel een stevig werkje bij een dwars geplaatste V-6. De helft van de motor moet er af... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga daar geen risico voor lopen omdat ik dan ook mijn Ford assitance verlies, deze is gratis als je de auto laat verzorgen volgens voorschrift bij een erkende garagist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom een vermijdbaar risico lopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Distributieriem? De motor in mij wagen kan elke riem gewoon missen en dan loopt die nog. Die zal wel heet lopen, en de accu zal zo plat zijn, maar dat is het volledige plaatje dan.
De nokkenassen krijgen hun aandrijving van een ketting. En die zou goed moeten zijn voor de levensduur van de motor.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling