Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2015, 09:27   #41
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Als ...als ons kat een koe was, dan......
Als onze stier geen os was dan ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 17:34   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Uw populisme ondergraaft de rechtstaat en de democratie. Dat doet mijn VASTSTELLING niet. Uw marktconform is ongedefinieerd en verbergt machtsmisbruik en geweld en is onrechtvaardig. Dat is mijn gedacht en ik heb u niet nodig om mijn gedacht te zeggen.
U mag van een communistisch gedacht zijn.

Voorlopig zitten er niet veel van uw gedacht in het parlement.
Wat alleen maar betekent dat de uitvoering van je gedachten de eerstvolgende vier vijf jaren in de diepvries zal zitten.

Ik wens u boeiende tijden tegemoet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 17:34   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als onze stier geen os was dan ...
...... had ie zijn ballen nog.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 20:18   #44
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U mag van een communistisch gedacht zijn.

Voorlopig zitten er niet veel van uw gedacht in het parlement.
Wat alleen maar betekent dat de uitvoering van je gedachten de eerstvolgende vier vijf jaren in de diepvries zal zitten.

Ik wens u boeiende tijden tegemoet.

.
Zoals ik al eerder zegde; ik heb u niet nodig om mijn gedacht te verwoorden want u zit er toch steeds en doelbewust naast. Ik ben niet tegen privé eigendom of wens niet met uw vrouw of schoondochter te vozen, ben niet voor de revolutie of de dictatuur van het proletariaat, geloof niet in het collectieve. De communistische gedachte zegt me hoegenaamd niets. Het is niet omdat ik niet op de traditionele partijen wil stemmen of kritieken deel die oppositie partijen aankaarten dat ik het met hun oplossingen eens ben. U zou beter proberen marktconform te definiëren. Ik ben niet tegen een meritocratische vector in onze samenleving, maar deze is ver zoek mijn gedacht. Getuige niet alleen Piketty, de marktconforme lonen van duidelijk incompetente topbankiers of topmanagers, de hoeveelheid topambtenaren, ... en zovele andere onrechtvaardigheden. Waar ik u wel gelijk in kan geven is dat ik de komende jaren weinig zal zien veranderen in de richting van meer rechtvaardigheid, integendeel zelfs, regeringen zoals de huidige zijn voor de lagere middenklasser een regelrechte ramp. De gevolgen van het huidige beleid gaan pas binnen 15-20 jaar duidelijk worden. Het verdwijnen van de middenklasse, mensen die niet genoeg erven gaan hun kinderen weer niet meer kunnen laten studeren, ... Investeer maar goed in defensie en politie want het zal nodig zijn met al die mensen, al die jongeren, die tegen een muur gaan lopen.
Oud 8 februari 2015, 20:42   #45
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht
Die rechter zal wel een N-VA partijkaart hebben want N-VA Minister Van Overtveldt zegt dat zij 80.000 nieuwe jobs gaan creëren.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2139464

Het Planbureau vertelt vandaag echter: ‘Geen 59.000 nieuwe jobs, maar slechts 16.300.'

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150204_01510745
Waarschijnlijk mogen we dankbaar zijn dat er slechts ingeleverd wordt aan koopkracht.
Om nieuwe jobs te crëeren moeten we vooral en vooreerst de vakbonden aan teugels leggen, of ze niet laten regeren ipv de regering.
Dan een bedrijfsvriendelijker klimaat hebben, niet zoals nu om de haverklap nieuwe wetten en pestregeltjes alom.
Samen ook een veel rapper afhandelen van dossiers, nu ben je jaren aan de slag voor één of andere zoveelste vergunning.
Een bedrijf wil duidelijkheid en uitsluitsel binnen een "redelijke" periode.
Geen enkel bedrijf wil de vakbond als baas in zijn bedrijf. Voorbeelden genoeg van bedrijven die door de vakbond kapot gemaakt zijn.
Oud 8 februari 2015, 20:56   #46
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Om nieuwe jobs te crëeren moeten we vooral en vooreerst de vakbonden aan teugels leggen, of ze niet laten regeren ipv de regering.
Dan een bedrijfsvriendelijker klimaat hebben, niet zoals nu om de haverklap nieuwe wetten en pestregeltjes alom.
Samen ook een veel rapper afhandelen van dossiers, nu ben je jaren aan de slag voor één of andere zoveelste vergunning.
Een bedrijf wil duidelijkheid en uitsluitsel binnen een "redelijke" periode.
Geen enkel bedrijf wil de vakbond als baas in zijn bedrijf. Voorbeelden genoeg van bedrijven die door de vakbond kapot gemaakt zijn.
Wat ben je met jobs die je amper boven de armoede grens brengen ? Die zijn alleen goed om geen werkloosheidsvergoedingen te hoeven betalen zodat de pensioenen betaald kunnen worden maar die dragen amper bij aan het welzijn van de werknemers in kwestie laat staan aan de toekomst van hun kinderen. De dienarenmaatschappij draagt geen toekomst in zich. Dat is gewoon een stap terug op weg naar schuldslavernij, horigheid, lijfeigenschap en slavernij, naar een standenmaatschappij. Helemaal niet naar het zelfstandige vrije onafhankelijke verantwoordelijke ondernemende samenwerkende individu.

En geef maar eens wat voorbeelden van vakbonden die bedrijven hebben kapot gemaakt. Mijn inziens zijn er veel meer bedrijven kapot gemaakt door incompetent management, politieke inmenging, veranderende markten, ... . Als je bedoelt dat elk bedrijf kan blijven bestaan als het mag gebruik maken van slavenarbeid dan klopt zelfs dat niet. In Zuid Amerika gingen ooit slavenbedrijven failliet omdat ze te lang geteerd hadden op goedkope arbeid en niet mee waren met de nieuwe technologieën.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 8 februari 2015 om 21:01.
Oud 9 februari 2015, 10:34   #47
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

=> Die 'tik op de vingers van het ABVV' stelt inderdaad niks voor.
Vakbonden staan, zoals iemand hier al terecht opmerkte, daadwerkelijk 'boven/buiten' de wet.
Een stakend individu kan strafrechtelijk vervolgd worden, maar een vakbondsorganisatie niet. Er is tot op heden nog steeds geen rechtspersoonlijkheid voor vakverbonden. Jammer.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 15:46   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... U zou beter proberen marktconform te definiëren.
..
Ik schrijf geen economische boeken.

Ik kan je wel een leuk voorbeeld geven van marktconform inkomen: Helmut Lotti rijft meer binnen dan een ordinair leraarke notenleer.

En nu moogt gij proberen het begrip rechtvaardigheid te definiëren.
Is het rechtvaardig dat Helmut Floppi meer verdient met zijn zang, dan de lerares samenzang ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be