Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2004, 19:52   #41
De Zuiveraar
Banneling

De Zuiveraar's schermafbeelding

Standaard

psychiatrisch geval konijnentand Verhofstadt zal met zijn DHL stuntman alvast goed bezig zijn de journalisten en de readacties met adovcaten aan het bedreigen zijn... en de bevriende VLD zender VTM met blauwe Danny... mediagroepen Knack ... de vervangen GVA redactie... daarom dat Steve ging kokerellen bij Castro...
De Zuiveraar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 20:10   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Ik herhaal: geen reden om te vieren voor echte flaminganten ! 8)
Als men de wet aanpast dan geen Vlaamse brieven meer aan franstalige inwoners van Vlaanderen, want dat is discriminatie... Ook geen gewaarborgde vertegenwoordiging meer van Vlamingen in Brussel...
Maar bovenal het hypocriet opzettelijk weglaten van het woordje "taal" uit het arrest is insmerig...Daarmee bewijzen ze eens te meer hoe onbetrouwbaar ze zijn !
Dat zou pas discriminatie zijn als vlamingen in wallonië wél in het nederlands geholpen werden. Totaal niet ter zake dus.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 22:21   #43
stijn
Vreemdeling

Standaard

Inderdaad nog niets over te horen gekregen via de audiovisuele media...

Zijn ze nog een strategie aan 't bedenken hoe ze dot "politiek-correct" kunnen duiden?
stijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 00:48   #44
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

@ Ancapa & Co

Ik heb het arrest gelezen, en naar mijn bescheiden mening bergen jullie die champagne beter maar weer op!

Laatst gewijzigd door Stratcat : 7 oktober 2004 om 07:03.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 06:14   #45
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Verreycken
[font=Arial]Als advocaat van Frank Vanhecke, Filip Dewinter, Gerolf Annemans en Jurgen Ceder diende ik geruime tijd geleden een verzoekschrift in tot vernietiging van de nieuwe ‘antidiscriminatiewet’, een wet die de vrije meningsuiting nog sterker aan banden legde dan voorheen met de antiracismewet al het geval was. [/font]

Helaas krijg ik de tekst hier niet geplaatst, dus je kan mijn commentaar lezen op http://www.verreycken.net.
Sinds wanneer erkent het Vlaams Blok de rechtspraak van een Belgische instelling? Juist: wanneer ze er baat bij kunnen hebben. Zullen ze dat ook doen als op 9 november Cassatie uitspraak doet? Ja, als het Vlaams Blok er baat bij heeft. In het andere geval krijgen we weer die hele slappe soap van beperking van vrije meningsuiting, partijmoord, een miljoen kiezers genegeerd en meer van dattum.
Oud 7 oktober 2004, 06:19   #46
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
1. Het Vlaams Blok is niet veroordeeld op basis van de antidiscriminatiewet, maar op grond van de antiracismewet.
2. De ADW is gedeeltelijk vernietigd.
Inderdaad, daar hebben ze even naast gekeken in hun voortijdige zaadlozing, ancapa en zijn Blokgeno$$en.

Hoedanook kan die uitspraak toch enige invloed hebben op Cassatie. Hopelijk vloeit er nog een zwaardere veroordeling uit voor de vzw'kes van het Blok. Ik laat alvast mijn champagne nog even koud staan tot 9 november, ik gok er nog atrijd op dat ik iets te vieren zal hebben.
Oud 7 oktober 2004, 06:33   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Sinds wanneer erkent het Vlaams Blok de rechtspraak van een Belgische instelling? Juist: wanneer ze er baat bij kunnen hebben. Zullen ze dat ook doen als op 9 november Cassatie uitspraak doet? Ja, als het Vlaams Blok er baat bij heeft. In het andere geval krijgen we weer die hele slappe soap van beperking van vrije meningsuiting, partijmoord, een miljoen kiezers genegeerd en meer van dattum.
rechtspraak erkennen ja, maar akkoord met de franstalige gezinde rechters in GAND is nog iets anders... het Arbitragehof stelt dat verschillende onderdelen van die "wetsherzieningen" tegen de vrije meningsuiting indruisen, waarvoor de vzw's van het Vlaams Blok werden veroordeeld. Kleine nuance !

partijmoord... moet je zoeken bij de PS mijn beste... de zaak Cools

het zullen er nu veel meer worden, 1.250.000 of nationaal 30 % zit er dik in...

Antwerpen ? daar durf ik zelfs geen cijfer geven, ik ben zo wreed niet
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 7 oktober 2004 om 06:34.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 06:36   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijn
Inderdaad nog niets over te horen gekregen via de audiovisuele media...

Zijn ze nog een strategie aan 't bedenken hoe ze dot "politiek-correct" kunnen duiden?
[size=5]zelfs niet op de rode vrt die hadden 50 jaar te vieren [/size]
[size=5][/size]
[size=5]en het blauwe vtm ook al niet ![/size]
[size=5][/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 oktober 2004, 06:40   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Het Blok is gelukkig omdat ze denken een breekijzer te hebben voor cassatie. In hun persmedeling haalde ze op misleidende wijze halen ze het woordje "taal" uit het arrest. Vier letters, maar met mogelijks verregaande gevolgen voor de Vlamingen in Brussel en de rand.

Het arbitragehof zegt niet dat de wet strijdig is met de grondwet maar dat ook TAAL en politieke overtuiging in de wet moeten opgenomen worden !
Dus, als men de wet aanpast dan geen Vlaamse brieven meer aan franstalige inwoners van Vlaanderen want dat is discriminatie...
Ik weet niet of de initiatiefnemers van dit arbitrageberoep aan deze gevolgen gedacht hebben !
Ook geen gewaarborgde vertegenwoordiging meer van Vlamingen in Brussel... 8)
van uwen trakteur gevalle menneke ?
Oud 7 oktober 2004, 06:43   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Heb daar nog niets van gemerkt in de media.
Zouden ze met een ei zitten?
ze hebben een probleem ! ze kunnen niet meer kakken op het Vlaams Blok !

goed nieuws wordt niet gebracht ! enkel negatief nieuws !
Oud 7 oktober 2004, 06:44   #51
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[size=5]zelfs niet op de rode vrt die hadden 50 jaar te vieren [/size]

[size=5]en het blauwe vtm ook al niet ![/size]
[size=6]De bruine NOS (Nationalistische Omroepstichting van het VB) ook al niet![/size]
Oud 7 oktober 2004, 07:08   #52
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
rechtspraak erkennen ja, maar akkoord met de franstalige gezinde rechters in GAND is nog iets anders... het Arbitragehof stelt dat verschillende onderdelen van die "wetsherzieningen" tegen de vrije meningsuiting indruisen, waarvoor de vzw's van het Vlaams Blok werden veroordeeld.
Gij zijt echt een kieken zonder kop hé!
Allé, citeer me eens de passage waar het Arbitragehof dat zegt.

Citaat:
Kleine nuance !
Oud 7 oktober 2004, 07:14   #53
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daar hebben ze even naast gekeken in hun voortijdige zaadlozing, ancapa en zijn Blokgeno$$en.

Hoedanook kan die uitspraak toch enige invloed hebben op Cassatie.
Heel misschien, ik durf me daar momenteel nog niet over uitspreken. Als dat al zo is, dan lijkt de invloed me eerder in het nadeel dan het voordeel van het Blok uit te draaien.

Citaat:
Hopelijk vloeit er nog een zwaardere veroordeling uit voor de vzw'kes van het Blok.
Dat kan niet, het Hof van Cassatie spreekt geen veroordeling uit, maar vernietigt het arrrest van het Hof van Beroep of vernietigt het niet.
Oud 7 oktober 2004, 07:20   #54
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Het Vlaams Blok is niet veroordeeld op basis van de antidiscriminatiewet, maar op grond van de antiracismewet.
2. De ADW is gedeeltelijk vernietigd.
Dat is wel zo, maar uiteindelijk loopt het allemaal wat doorheen. Waarom trouwens en een antidiscriminatiewet en een antiracismewet.

Zie ook

http://www.standaard.be/nieuws/binne...cleID=GIO9AR08
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 07:23   #55
thePiano

Standaard

Citaat:
Gij zijt echt een kieken zonder kop hé!
Ik vind dit een zeer zware belediging voor ancapa. Toch heb ik besloten geen klacht tegen je neer te leggen.
Oud 7 oktober 2004, 07:24   #56
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat kan niet, het Hof van Cassatie spreekt geen veroordeling uit, maar vernietigt het arrrest van het Hof van Beroep of vernietigt het niet.
Jammer.
Oud 7 oktober 2004, 07:27   #57
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Dat is wel zo, maar uiteindelijk loopt het allemaal wat doorheen. Waarom trouwens en een antidiscriminatiewet en een antiracismewet.

Zie ook

http://www.standaard.be/nieuws/binne...cleID=GIO9AR08
Het loopt veel minder dooreen dan sommigen hier denken.Het enige wat de Standaard schrijft over eventuele invloed is het voorzichtige
Citaat:
Maar volgens sommige juristen kan het arrest een invloed hebben omdat een aantal gelijkaardige bewoordingen en motiveringen gebruikt.
Ik betwijfel dat voorlopig, en durf mij er niet over uitspreken dan na nog eens het arrest van het Hof van Beroep te Gent te lezen.
En ik denk voorlopig dat, als er een invloed zou zijn, dat die eerder negatief dan positief zal zijn voor het Blok.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 7 oktober 2004 om 07:27.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 09:04   #58
luc broes

Standaard

De 'democratische' partijen in hun hemd gezet: Ze vaardigen een anti-discriminatiewet uit. Nadien verklaart het hoogste rechtsorgaan van hun eigen regime: die anti-discriminatiewet discrimineert zelf. Subliem!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 09:08   #59
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De 'democratische' partijen in hun hemd gezet: Ze vaardigen een anti-discriminatiewet uit. Nadien verklaart het hoogste rechtsorgaan van hun eigen regime: die anti-discriminatiewet discrimineert zelf. Subliem!
En het resultaat is dat de gronden van verboden discriminatie nog uitgebreid worden.
Oud 7 oktober 2004, 09:19   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Arbitragehof heeft zich niet uitgesproken over het Vlaams Blok, noch over de wet op grond waarvan het Hof van Beroep te Gent het Blok veroordeeld heeft.
Maar ik zie het zo al: nu sta je hier weer victorie te kraaien en met de champagne te zwaaien, bijna alsof het Arbitragehof het Blok heilig verklaard heeft, en als (als) over enkele weken het Hof van Cassatie het Gentse arrest zal bevestigen, zal België weer geen rechtsstaat zijn en zullen de rechters corrupt zijn enzovoort enzoverder.
Heb je het arrest ondertussen al gelezen, of praat je liever verder zonder kennis van zaken?
Je vergeet nog 1 ding, nu is het ook mogelijk voor het Blok om vervolging in te stellen tegen elke idioot die nog iets over de vlamingen of het nederlands zegt, of idiooten die Vlaams Blokkers mestkevers noemen, of op grond daarvan mensen uit de vakbond gooien, ...

Het schept mogelijkheden, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be