![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Willen ze op die manier de N-VA bekampen? Zo in de trend van: "Die schaffen al onze verworven rechten af". |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Even opmerken dat deze maatregel niet is goedgekeurd door de vakbonden. Gisteren kwam één van de pandaverschijningsvormen dat hier beweren. Beke zou dat zelfs hebben gezegd op de radio. De onderhandelingen waarover Beke sprak waren echter geen sociale onderhandelingen, maar de regeringsonderhandelingen in de zomer van 2014.
Deze maatregel is net voor nieuwjaar aan de sociale partners voorgelegd en werd daar niet goedgekeurd. De regering besliste echter zonder akkoord door te zetten en werkloze mantelzorgers te treffen. Ik lees hier opinies waarin wordt gezegd dat de oplossing in de ziekteverzekering zou moeten gezocht worden ipv in de werkloosheid. Dat lijkt me niet helemaal juist. Uiteraard kan een werkende een verlofstelsel toepassen. Maar een werkloze kan dat niet, en dan is de vraag hoe je diens inkomen gaat regelen. Nu wordt hij vrijgesteld en ontvangt hij een verlaagde uitkering van ongeveer 300 euro per maand. De maatregel betreft een afschaffing van diue vrijstelling, waar niets in de plaats wordt gesteld. Dus wat nu voorligt is een platte besparing. Voor de rest kan misbruik daarvan worden tegengegaan. Maar dan heb je het over situaties waar het familielid eigenlijk geen zorg nodig heeft. Zal wel voorkomen, maar geen reden om de vele mensen die dat stelsel terecht gebruiken het ook af te nemen. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, ik bedoelde het op zowat alles, maar het klopt wat je zegt.
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie niet goed in waarom ik zou vergoed moeten worden, omdat ik zorg voor mijn oude moeder of vader.
Iedereen regelt de eventuele zorg die hij moet leveren aan ouders/schoonouders, op het einde van hun leven, of ook in andere periodes van noodzaak, zoals hij dat wilt regelen. Sommige koppels spreken af: de echtgenote gaat half of part time werken … en verder trekken ze op financieel gebied hun plan. Anderen gaan beiden vier vijfden werken, of whatever … Moeten grootouders misschien ook vergoed worden voor mantelzorg voor opvang van jong kleinkindjes, of zieke kleinkindjes ? En hoe zouden ze dat dan regelen? Via welke kas ? Via de werklozenkas ? Moet mijn privé werkgever betalen of ‘bijdragen’ aan de zorg voor mijn oudjes ? Mijn werkgever rekent op mij aan 38 u per week, om zijn klanten te kunnen bedienen. Als dat mank loopt, gaat hij minder winsten genereren, en mij misschien moeten ontslaan. Mag ik dan ineens drie maand wegblijven, en dan plots eisen om terug te komen? Zodat hij in die drie maanden zijn plan maar moet trekken ? En als ik van dit gedacht ben, dan zou jij mij mogen uitschelden met de woorden “mag ik dan als werkloze niet zorgen voor de opvang van mijn oudjes misschien ? “. Dat beledigt mij. Want jij mag best zorgen voor je oudjes. Maar niet op mijn kosten. Sluit daar desnoods tijdig een privé verzekering voor af; spaar daar op tijd voor; maar doe zelf iets, in plaats van mij te bestelen, en/of mij te verwijten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
I rest my case. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Paviagroep is een linkse belgicistische organisatie met Deschouwer als spreekpop. Die we gelukkig niet meer horen en zien in de media.
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hoe zit het met vrouwen die bevallen in uw visie? Vind je het ook verkeerd dat die op uw kosten enkele maanden van het werk wegblijven? Of werknemers die zelf langdurig ziek vallen? Bent u een nazaat van Charles Woeste? |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
idd en het steeds weerkerende gebruik van 'toevallige' taalfoutjes is een structurele manier om subtiel maar steeds opnieuw de minderwaardigheid van het Nederlands te laten voelen. het is zo oud als de straat.
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien is Swyngedouw, "de verkiezingen in 2007 waren niet communautair" terwijl CD&V/NVA met een Vlaams programma won, ook lid.
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hetzelfde gaat op voor gepensioneerde ambtenaren en werknemers in de gesubsidieerde zachte sector die nooit een bijdrage hebben gedaan aan de reële economie en weigeren afstand te doen van hun pensioen.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar u moet natuurlijk ook niet denken dat ik zomaar alle soorten van het organiseren van solidariteit toejuich. Er is, bijvoorbeeld, inzake kinderbijslag al geopperd geweest om dit los te koppelen van de relatie werkgever/werknemer; en de verschillende kinderbijslagkassen te vervangen; de inkomsten, uitgaven, uitbetalingen te laten geschieden via "de algemene middelen van de staatskas". De zorgverzekering wordt ook niet georganiseerd via de werklozenstelsels ... Maar concreet nu voor zorg voor je oudjes: daar moet geen solidariteit voor bestaan, naast de bestaande voorzieningen voor de ziekteverzekering. Wat mij betreft: iemand die een opname van een oudje voorkomt via mantelzorg, mag daarvoor vergoed worden via de ziekenkas. Wel liefst zeer streng gecontroleerd, want toch o zo gemakkelijk misbruikt ... Mag ik nogmaals benadrukken: wil mij aub niet meer beschuldigen van tegen elke vorm van solidariteit te zijn. Idem dito voor mijn partij: wij zijn centrum-rechts. Niet liberaal en niet rechts, maar een gemeenschapspartij waar het opnemen van je verantwoordelijkheid hoog in het vaandel geschreven staat. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Concreet: als je verlichting op de openbare weg installeert, is dat volgens mij niet een kost die ten laste van de CREG factuur moet komen, maar een kost die elke burger gewoon moet dragen arato van zijn autogebruik, maar in feite heeft ook de gewone wandelende burger daar voordeel bij, dus mag die kost gewoon forfaitair aan elke burger opgezadeld worden, los van zijn energie verbruik Concreet: als je pensioenen van ambtenaren betaalt, moet ambtenaren zelf hun pensioenlast als sociale zekerheid in een budget stoppen, maar anderzijds moet dat budget in de totale pool van alle inwoners komen |
|
|
|
|
|
|
#56 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen die hun verantwoordelijkheid opnemen voor hun zorgbehoevend familielid worden met dit voorstel botweg in de kou gezet. Dus ofwel is dit voorstel in strijd met uw discours rond het opnemen voor verantwoordelijkheid. Ofwel is dat discours een rookgordijn voor een kil bezuinigingsbeleid. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U bent (was) statutair ambtenaar. U bent netto-ontvanger net zoals werklozen en andere uitkeringstrekkers, iemand die nooit meer in de schatkist kan storten dan er reeds inzat. U besteelt de maatschappij omdat U als vastbenoemde ambtenaar 14 jaar voor uw pensionering vrijwillig aan de kant ging staan omdat, zoals U zelf zegt "het systeem dat nu eenmaal toelaat". U ging aan de kant staan met 90% van uw netto-loon en behoudt van vol dubbel pensioen! U durft anderen uitmaken voor dieven!!? Hoe laag kan je vallen!!!! Laatst gewijzigd door demonen : 24 februari 2015 om 12:27. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
Ambtenaren zijn netto-ontvangers en kunnen wiskundig gezien geen belastingen betalen. Zij kunnen minder uit de schatkist graaien maar nooit meer inleggen dan er reeds inzat.
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welke minister ook maar beweert dat thuiszorg goedkoper is dan in ziekenhuizen is ergens met een geschifte rekenmachientje bezig. Uitiendelijk wordt die kost gespreid over duizenden patienten en kost dat in een ziekenhuisomgeving duizenden euro's minder Maar wat wel inderdaad kan is al sje mensen zonder sociale lasten een netto som toestopt arato van 1000euro en hen wijsmaakt dat ze voor hun pensioen later met alles in orde zijn... dan zou je die kost kunnen bekijken als 12.000euro per jaar. Dus het kost spectaculair minder dan die 200.000euro als één persoon zo de zorg van zijn moeder op zich neemt door daar permanent aanwezig te zijn Opgelet jedoch, ondanks het twintigvoudig verschil schuilt daar een 'adder onder het gras'. De zorg is en blijft minder professioneel, ze blijft beperkt tot één persoon, en ze is niet noodzakelijk goedkoper. De overheid verliest de inkomsten op die wedde, jawel die persoon gaat werken en draagt 30.000 sociale lasten en lasten op arbeid bij. Zijn toegevoegde waarde is en blijft ook nog eens 30.000 per jaar inkomsten bezorgen. DUs het verschil tussen een werkloze de zorg laten doen is /70.000 waarvan 60.000euro verlies aan inkomsten, en 200.000 uitgaven aan verpleegsters Het verschil is toch nog altijd een faktor 3 kleiner;.. En dit alleen maar toe te schrijven aan het feit dat je 5 jobs op uw schouders pakt door dag en nacht bij uw moeder te blijven. |
|
|
|
|