![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() +1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sta mij toe dat nogal ongeloofwaardig te vinden. Maar goed, zelfs dan heb ik er geen last van, ik rij meestal op het derde. Laatst gewijzigd door Bobke : 27 februari 2015 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
bvb de A40 tussen Essen en Dortmund, dus op ~ 32 km tel ik 19 op/afritten en 4 snelwegwisselaars, voldoende voor jou ? De A40 is (behalve het eerste stuk tot ~ 6e afrit) meestal begrenst op 120 kmh en 100 kmh, om veiligheids en milieuredenen. De A40 is pakweg 50 % een 3+3 autobahn: Is ca. 100 km lang en heeft quasi 45 afritten-wsselaars: Citaat:
![]() De Autobahn 42 is 58 km lang en heeft 27 afritten + wisselaars: Citaat:
Dus de A40 en A42 hebben om de 2,1 km gemiddeld een afrit of snelwegwisselaar, de A42 heeft ook maar zeer weinig onbeperkte stukken en ook gedeeltelijk 3+3 (vooral in het begin van W naar O).
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2015 om 19:15. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijvend links rijden is enkel toegestaan als het druk is. Het is verboden als je niemand hindert (zoals ik toen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik begrijp heus wel dat niemand naar rechts gaat uitwijken. Ge kent het spreekwoord: "opgestaan plaats vergaan". In dit geval "rechtsgegaan". Lees maar het relaas van Porche hierboven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2015 om 20:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er worden nogal wat situaties door elkaar gehaspeld, lijkt me.
Op onze vaak drukke snelwegen met veel vrachtvervoer, bevind ik me zelf ook heel vaak op het linker rijvak. Tegen een snelheid (waar dat mogelijk is) van 120 per uur (iets meer op de meter, ten gerieve van de foutenmarge), zodat niemand me in theorie mag voorbijsteken. Zelden heb ik in druk verkeer de behoefte om naar rechts te gaan, behalve op zeldzame lange vrije stroken. Doe je dat wel, dan wordt je op de middenstrook voortdurend gesneden door inhalende vrachtwagens en op de rechterrijstrook wordt je naar 90 per uur en minder gedwongen en zit je geplet tussen vrachtwagens, waar je nauwelijks nog tussenuit geraakt. 120 per uur dus, op het linker rijvak. En dit mogelijkerwijs tot ergernis van degenen die harder rijden, en dus permanent een zware overtreding begaan. Of méér dan één: bumperkleven, lichtsignalen. Ze zullen toch moeten wachten tot ik een behoorlijke vrije strook op de rechter-of middenberm tegenkom. En dan ga ik opzij voor de veiligheid, niet omwille van de neurose van de achterligger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- - - - - - - - - - - - - - - Nog maar eens : op onze nog vaker rustige snelwegen.... een dag heeft 24 uren en een week 7 dagen, en de Vlaamse ruit is niet gans Vlaanderen ... en Gewest Wallonië heeft iets meer snelwegkilometers als Gewest Vlaanderen enz... Maar het gaat natuurlijk erom als er minder druk verkeer is (EN DAT IS relatief HEEL VAAK) en er mogelijkheden in overvloed zijn terug naar rechts te gaan. ** Ik lees net (krant) dat bij fileverkeer door een versmalling nog altijd 4 op de 10 bestuurders niet begrijpen waar geritst en laten ritsen moet geschieden, dit zelfs 1 jaar na wetgeving en voorafgegaan door talrijke jaren van acties. Zelfs daar weten ze niet dat in de nabijheid van de versmalling er voldoende afstand moet gelaten worden zodat men enkel daar beurtelings kan ritsen en laten ritsen. Naja... 6 op 10 correcte ritsen-laten ritsen is ook al wat..., gelukkig hebben de meesten uit hun trips in het buitenland geleerd waar die ritswet al 14 jaar bestaat (D). Verleden jaar waren er maar 4 op de 10 correcte ritsers (1 maand na de wet) volgens VAB-testje: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...verkeerd.dhtml
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2015 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dat verschil dat ik waar mogelijk 130 op de teller rijd. In de praktijk dus aan de snelheid van de verkeersstroom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor stroken van een paar honderd meter is dat zeker het geval, maar ja, te tam hé om te veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 februari 2015 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar lees eens #40, ook dat kan de reden zijn. Het gebeurd ook wel dat drie en vier dichtslibben terwijl de rechtse vakken onderbezet zijn. Moeilijk om er over te oordelen zonder de situatie te zien. Feit is dat we graag de schuld bij anderen leggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De mensen weten maar verdomd goed de regels maar iedereen lapt ze aan hun laars, de ene wat meer als de ander en bewust, niet onbewust. Anders ben je verstandelijk gehandicapt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de ochtendspits is het zo druk, dat ik daar goed zit op het middelste rijvak. Vb. aan de oprit van Aalst, kunnen de Aalstenaren dan veilig en gemakkelijk oprijden. Ik hou niet van zigzaggen. En wie echt kwaad is op linksrijders, is dat meestal alleen maar omdat hij denkt dat de baan alleen voor hem, en alleen aan zijn hoge snelheid voorbehouden is. (de Schoof rijdt zeer zelden links, rijdt liever 100 tot 110 rechts, en uitzonderlijk midden ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Best toch maar even over de schouder kijken ook. Iets met "dode" en "hoek". Een correcte kijktechniek, nog altijd niet iedereen gegeven blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als je op de middenstrook rijdt, en je wilt veilig naar de rechterrijstrook, dan moet je "checken" (goed kijken ... bla bla ...). Voor mij is de enige goede reden tot het verbieden van rechts inhalen, het kalmeren van het verkeer. Beletten dat hormonenduiveltjes gaan zigzaggen van ik kan niet meer. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, goed kijken voor men een maneuver maakt is de boodschap. Als iedereen dat doet hebben we weinig regeltjes meer nodig, maar zelfs met regels kunnen we de ongevallen blijkbaar niet vermijden. |
|
![]() |
![]() |