![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan slechts hopen dat u in alle opzichten voldoende voorbereid bent om een voorgeprogrammeerde nakende inval te pareren van Franse imperialisten die niet enkel uw persoonlijke haardstede doch tevens gans Europa weer in lichterlaaie zullen zetten. Een gedegen studie van de Franse taal lijkt mij daarbij uiterst nuttig, zodat u de bedoelde snoodaards op voor hen verstaanbare wijze en met passende radheid van tong de huid kunt vol schelden als zij uw Leuvens dialect per se in de Franse eenheidsworst willen duwen tot meerdere eer en glorie van de Francité. Welterusten, mijnheer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ; ; ; Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 maart 2015 om 02:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus Brussel is ook een probleem voor de Noordelingen.
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() In mijn hart zeg ik nog steeds: de taal is gans het volk en elk volk zijn eigen staat, maar ik kan het moeilijk verkroppen dat de eeuwenoude aarts- en erfvijand er zo maar zonder slag of stoot een departement bij zou krijgen. Dan is er in het verleden veel bloed voor niets vergoten. Bovendien hebben de Franstalige Nederlanden eeuwenlang een zeer nuttig buffer gevormd voor Dietsland. En die les uit de geschiedenis zouden we beter ter harte nemen. En ik weet het, we leven nu misschien in een andere wereld waarbij de Franse tanks in twee uur in Brussel staan, als men dat wil. Maar na elke agressie komen er onderhandelingen en we behouden best wat reserve om de Franse landhonger te stillen. Dat is eeuwenlang het scenario geweest waarbij de Nederlanden fasegewijs gebied verloren. Fundamenteel ben ik dus Grootnederlander, maar Realpolitisch bekeken Heelnederlander. Maar goed, Wallonië zal niet bij willen horen, schat ik. De diskussie zal zich dus niet eens stellen. Ik deed dat hier nog eens uit de doeken: http://forum.politics.be/showpost.ph...92&postcount=2
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 maart 2015 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ze moeten zich dan niet met de overige Nederlandstalige gebieden bemoeien. Ook in financieel opzicht moeten ze volledig hun eigen boontjes doppen. Dus geen transfergelden meer! En tja, zullen ze dan nog willen, denkt u?
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 maart 2015 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk met toestemming van Frankrijk........?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien zitten we ook met het verdrag uit 1839, welke ondertekend is door Frankrijk, Engeland en Nederland. Dus heel belangrijk dat wij dit formeel afhandelen!!
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maw als Vlaanderen en Nederland "slechts" een konfederatie vormen hetgeen Quercus voorstaat, dan maar liefsft meteen op Beneluxbasis en zo de bufferstaat herstellen zoals men voorhad op het Kongres van Wenen. Geopolitiek een goede anti-Franse zet! Spijtig dat men daartoe al niet veel eerder is gekomen. De huidige Benelux was een mooie aanzet daartoe.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mooiste realistische (tussen)plan is Plan N
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 maart 2015 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lijkt mij ook.
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zo ver zijn we naar mijn stellige overtuiging bijlange nog niet : ik merk geen enkel teken dat wijst op een mogelijke opheffing van België op de korte of middellange termijn. Eén zaak is inmiddels wel duidelijk : vermits zonneklaar blijkt dat alle Nederlandstalige politieke partijen van voldoende betekenis (de N-VA inclusief) mooi in de pas van het staatsregime (blijven) lopen, moet voornoemd eventueel teken niet aan de Nederlandstalige kant van het Belgisch politiek spectrum gezocht worden. Het wordt derhalve uitkijken naar enige beweging aan Franstalige kant, maar ook daar is er momenteel niets dat op een wens tot opheffing van België wijst, dus de enige realistische visie is er ongetwijfeld een �* la “wat nu niet is kan ooit nog komen, maar er zijn de komende decennia andere katten te geselen”. Wat naar mijn mening de komende decennia echter wel zal gebeuren is het verder uitdiepen van het federaal staatsbestel, zij het binnen het raam van de staat België. Maar dat is uiteraard een totaal ander verhaal dan “de opheffing van België”….. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Wat bracht u desgevallend naar België ? 2. Hoe komt het dat gij zo goed het Nederlands beheerst ? Wat betreft de verdere inhoud van uw vorige post zie ik dat grosso modo niet anders. Jammer, maar helaas. Een zeer summiere bestudering van de geschiedenis maakte mij echter duidelijk dat het verloop daarvan totaal, maar dan ook totaal, onvoorspelbaar is.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 maart 2015 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben eigenlijk wel blij dat de vlag veranderd is. Nu staat de vlag een stap verder van de vlag van de Verenigde Nederlandse Staten. De attributen van de Brabantse Revolutie werden toegeëigend door de Belgische Revolutie, hoewel ze sterk verschilden en hun einddoel zelfs tegengesteld was.
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Al wordt hier beweerd dat de huidige vlag van Noord-Brabant dateert van uit de Middeleeuwen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...e_deelgebieden Dat kan wel maar dat is daarom dan nog niet de officiële vlag van het Hertogdom.) Over welke periode hebt gij het dan wel en hoe zag die vlag er dan uit ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 maart 2015 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De huidige wit-rode vlag van Noord-Brabant zou weer samenhangen met de vlag van het oude graafschap Leuven. Grappig toch?
![]() |