![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik wil gewoon dat het geld dat we uitgeven op een optimale manier gebruikt wordt. En Wallonië doet dat niet. Leuk dat je me rechts noemt, het omgekeerde is waar. Noem me realistisch links, klinkt leuk ![]() Misschien zal het later zelfs blijken een goede keuze geweest te zijn voor Wallonië, ik hoop het van harte
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dan vraag ik mij toch af of links ook niet tegen kritisch denken is,zij brengen ook niet de oplossingen,Paars heeft ook niet bewezen dat ze met goede maatregelen het blok kunnen stoppen. We moeten eens stoppen met partijgebonden te denken,en recht noemen wat recht is,en krom noemen wat krom is. Voor u is het al voldoende te zeggen dat u Waals bent en er dan meteen zelf aan toe te voegen dat u niet zal welkom zijn in Vlaanderen. U leeft met het idee dat iedereen in vlaanderen tegen de Walen is. Leeft iedereen in de Walen dan met het idee dat alle Vlamingen slecht zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel succes met de site! Je fulmineert tegen wonderboy Paul Goossens, die geen drop-out geworden en gebleven is, zoals ik, een van zijn adjudanten van toen. Drop-outs zullen wellicht ook niet naar jouw smaak zijn. Eno2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vertel meer, aub ? (mag ook via pm, hoor...)
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoezo, via pm. Simpel, ik was vice-voorzitter van de VVS in '67 én voorzitter van wat toen Nuho heette, niet universitair hoger onderwijs. Ik organiseerde mee de voettocht op Leuven en meer bepaald het vertrek uit Oostende, alsook de algemene staking in het niet universitair hoger onderwijs in '67. Daardoor werd mij mijn diploma geweigerd door de Bisschoppen, via de Rector van de school zaliger. Een bloem in de knop geknakt... Mijn beroepscarrière heeft er natuurlijk onder geleden en ik ben uiteindelijk in moeilijkheden geraakt, , zonder officieel papiertje is men zo goed niets waard, hier of elders. Een heel klein oud persoonlijk dramaatje , dat jouw aandacht zeker niet waard is. Kan ik nog meer schandalen aanklagen, belangrijkere, versgebakkenere? Als drop-out (of outcast, het verschil is niet groot) ben ik natuurlijk anti-establishment. Misschien niet helemaal jouw soort pudding. Niet alle studentenleiders zijn manager-slaafjes van multinationals geworden of dossierbeheerders van de vroeger verketterde politiek, opportunisten dus. Eno2 Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2004 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Da's inderdaad wel drastisch. En erg. Je minimaliseert het blijkbaar nogal graag, maar daar is helemaal geen enkele reden toe. Dit is gewoon hemeltergend. ![]() Mocht je de zin en de tijd hebben om daar eens een stukje over te schrijven, dan zal ik daar zéér graag een pagina aan wijden.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb ook zo iemand gekend die zijn diploma geweigerd werd omdat hij 'niet geschikt was" om zijn beroep uit te oefenen wegens zijn politieke mening ....
Daar gaan mijn haren van recht staan he ... Berufsverbot en dat soort toestanden.... Hypochriete klootzakken van Bisschoppen in die klote land ...... weg ermee ... (zowel dat land als de bisschoppen bedoel ik ..)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen bezwaar maar, moeilijk, zonder voornamelijk zelfbeklag te beklemtonen. Loosers story's... Ik kan je wel elementen bezorgen Eno2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Leve de loosers want zij zullen uiteindelijk de winnaars zijn ....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik herken hier het verhaal van een mens van principes, die juist omwille van zijn principes door een verdorven maatschappij gebroodroofd wordt. Wie zijn in dit verhaal de losers, dacht je ? Als ik je een suggestie mag geven : schrijf het relaas in derde persoon enkelvoud. "De getuigenis van persoon X" of zo... Dat jijzelf persoon X bent doet er niet toe. Soit, punt blijft : zo'n getuigenis zou ik echt wel héél goed kunnen gebruiken. Het illustreert perfect de repressieve houding van het belgisch establishment tegen alles wat niet in het belgicistische hokje past. Zoals gezegd : als je je verhaal liever niet hier uit de doeken doet, mag je dat ook steeds via pb doen. Dan kunnen we in samenspraak een definitieve versie uitwerken die vervolgens online wordt geplaatst. U kiest... P.S. : voel je niet verplicht, he. Als je het liever zo laat, kan ik dat begrijpen. Ik kan me voorstellen dat die historie een wrange nasmaak nalaat bij je, en dat je er mogelijks liever niet verder op ingaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Het is door het te verzwijgen dat die smeerlappen dat nog kunnen lappen. Stamp die klootbisschoppen tegen hun lamme kloten dedju.
Of het zou moeten zijn dat ze je toch nog kunnen raken he. ge moet nu ook nie teveel aan massochisme doen he, maar als ze U niet kunnen raken in uw prive leven : ik zou niet zwijgen. Maar mij hebben ze nog niet bij mijn kloten gehad. se van zo'n verhalen (en dan ken ik nog niet alle details) gaat mijn bloed aan het koken he. En als mijn bloed aan het koken gaat ... mijn vrouw zal het wel ondervinden vanavond .... (das maar om te zwanzen zenne - ik bedoel dat niet letterlijk he - maar als ze iets wil voelen ben ik altijd bereid om haar van alles te laten voelen maar ik vrees dat ik nu op een verkeerd subforum bezig ben - waarvoor mijne excuses) soit : laat het systeem en zijn klootzakken van machthebbers U niet klein krijgen. Den eno 2 ligt in mijn bovenste schuif vanaf nu.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() [quote=P.S. : voel je niet verplicht, he. Als je het liever zo laat, kan ik dat begrijpen. Ik kan me voorstellen dat die historie een wrange nasmaak nalaat bij je, en dat je er mogelijks liever niet verder op ingaat.[/QUOTE]__________
OK OK 't is een belegen verhaal...maar ik zal proberen een paar velletjes te vullen die misschien een snikje en een grimlachje kunnen ontlokken... of anders claasemaang vertikalle... ik stuur het je via inbox binnen redelijke termijn...binnen de veertig jaar...beloofd. Eno2 Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2004 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer vereerd dat ik iets voor je vrouw heb kunnen doen. Vlaanderen boven! Eno2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=eno2]
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Irene Maes was zijn naam.
Omdat hij rector was van het Hoger Technisch instituut in Oostende diende ik zijn mis, als praeses van de studentenclub de Golfbreker.Ik kraakte toen heel wat latijn, ook bij cantussen. Het jaar stond op 1967 Ik was ook tegelijk vice-voorzitter van de Vlaamse Vereniging van studenten (VVS, bestaat nog) en voorzitter van NUHO, niet universitair hoger onderwijs(naamveranderd) Met Paul Aerts, voorzitter VVS en Paul Goossens, praeses KUL-studenten, organiseerde ik de Mars op Leuven en een veertiendaagse algemene studentenstaking. De professoren sloten zich daarbij aan. Een paar weken voor de Mars en de staking dreigde Irene dat ik AL mijn functies moest neerleggen om me te concentreren op mijn studie, dat ik er anders niet door zou zijn. Volgens hem moest ik ook mijn lief laten staan, vrijen was niet ernstig, als je studeerde. Ik weigerde. Toen de staking en de Mars voorbij waren, convoqueerde Irene mijn moeder en deelde haar mee dat ik niet geschikt was om Technisch Ingenieur te worden(ik zat in het laatste jaar zonder één tweede zit, want ik werkte in de vacanties). Volgens hem moest ik stante pede naar een sociaal Hoger Instituut gaan studeren. Dat was twee maand voor de eindexamens. Ik bleef weigeren. Hij gooide een paar van mijn naaste medewerkers de school uit. Omdat hij grote media-heibel vreesde, moest mijn likwidatie iets zorgvuldiger gebeuren, omfloerster, sluik. Toen ik mij zoals gewoonlijk aanbood op de Firma Talpe Kortemark om mijn eindthesis af te werken, kreeg ik van Directeur Talpe, wiens twee zonen op het HTI studeerden, en die woest was vanwege de staking, te horen dat ik niet meer naar binnen mocht, omdat 'ik toch nooit een diploma zou halen'. De Heer Gaby Deforce, technisch directeur bij Talpe Kortemark, en in het burgerleven mijn Nonkel, vertelde mij dat de opdracht om mij te verwijderen rechtstreeks van Irene kwam. Toch werkte ik koppig mijn thesis thuis af en drukte hem. De proffen sympathiseerden met de studenten. Maar Irene had er ééntje in zijn macht. Dat was Prof Simoens. Deze was ook aangeduid om de activiteiten van de Golfbreker te controleren. Ik was geacht bij hem op voorhand alles te rapporteren, maar deed dat nooit. Prof Simoens bezat geen burgerrechten, een gevolg van zijn collaboratie met de Nazi's in de oorlog. Hij nam wel examens af, onder het toezicht van een tweede Prof Beirnaert, die parallel met Simoens hetzelfde vak tegelijkertijd afnam bij elke student. Het achterpoortje van Irene. Simoens gaf mij een onmogelijk laag cijfer voor Thermodynamica terwijl Beirlandt mij een hoog cijfer gaf. Het saldo gaf een degelijke buis te zien. Daardoor kwam ik in de deliberatie terecht (mijn totaalscore was zestig procent op alle vakken). Dat was nog de tijd toen de rector, die zelf geen examens afnam, het beslissende woord had in de deliberaties. De teerling was geworpen... Van de lichting van 1967 was er maar één gebuisd van de tweeënvijftig in het laatste jaar: Eno2. Op een niet zo feestelijk privé-afscheidsetentje met een aantal profs kwam ik naaldje tot draadje te weten hoe de deliberatie zich afgespeeld had: zoals ik hier weergeef. Het ging van kwaad naar erger. In '68 zat ik in de Kazerne de Hemptinne in Leuven geconfisqeerd met het hele peleton KRO's, toen de studenten in betoging de Kazerne naderden. We kregen drie kogels scherp voor onze fall-geweren. Ik dacht dat deze meestal pas afgestudeerden eerder op hun officieren zouden geschoten hebben. Onbetrouwbare troepen... Irene herhaalde in '68 hetzelfde grapje dat hij met mij uitgehaald had, met het nieuwe presidium. IK weet er het fijne niet van, maar hij weigerde een tiental dapperen hun diplome. Een paar van die gastjes hadden ouders die niet totaal onbemiddeld waren zoals mijn alleenstaande moeder en schoenstikster, en gingen voor de rechtbank Irene ging snel op pensioen. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Blunders zijn vanzelfsprekend een kwestie van beleidsniveaŭ's..
Een in het oog springend voorbeeld is het aŭtosnelwegennet in de buurt van Kortrijk, aldaar ontstaan toen er een kortrijkzaan minister van Openbare werken was .. ik vind dat nog altijd een van de grootste belgische blunders... De fortengordel rond Antwerpen die één keer "dienst" kon bewijzen tijdens WO I is dat een blunder of hebben wij daaraan "de ring" te danken (of is die "ring" zelf een blunder ?) België zelf ? Een engelse blunder misschien ? Of een nederlandse (door de toenmalige kroonprins, die zijn vader een pee wilde stoven ?) Ge kunt ook kontakt nemen met mr. Van Buitenen die kan U wat EŬ-blunders aan de hand doen... De grootste blunder is misschien dat de zgn. "wakkere" burgers partijgenieën blindelings geloven ipv hun democratische rechten uit te voeren. Wie is Uw volksvertegenwoordiger ? & val hem lastig voordat er blunders gebeŭren !
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel me, bijvoorbeeld, allang de vraag hoe iemand als Bert Anciaux erin slaagt een juristendiploma te behalen.
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() @ Eno2 : even meegeven dat ik je niet vergeten ben, hoor. Het kan nog effe duren, maar vooraleer ik nieuwe onderdelen toevoeg wil ik eerst de rest van de stek helemaal hebben zoals ik hem hebben wil (qua layout en zo... Daarin - en in de uitwerking van de Hengelstek - kruipt momenteel iets teveel tijd om er nu alweer iets nieuws bij te nemen). In het eindejaarsverlof wordt er normaal gezien weer uitgebreid.
![]()
![]() |
![]() |