Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2015, 16:24   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Doe me daar aub niet aan denken, want dan pak ik ze niet meer vast. Al die jarenlange viezigheid, dat jarenlang likken aan die vingers en dan de pagina's vastpakken, beuhk...
Nee, deze laat ik aan mij voorbijgaan...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 16:25   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe me daar aub niet aan denken, want dan pak ik ze niet meer vast. Al die jarenlange viezigheid, dat jarenlang likken aan die vingers en dan de pagina's vastpakken, beuhk...
Ben je van geld ook zo vies dan ? Ik denk het niet
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 16:26   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je een papieren boek leest uit de bibliotheek dan doe je best handschoenen aan
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 16:29   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
als je een papieren boek leest uit de bibliotheek dan doe je best handschoenen aan
Doe je dat met geld ook ? Als je moest weten waar dat al heeft gezeten en gestoken.....Maar daar zal je wel geen handschoenen voor aan doen zekerst ??
Oud 16 maart 2015, 16:35   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Doe je dat met geld ook ? Als je moest weten waar dat al heeft gezeten en gestoken.....Maar daar zal je wel geen handschoenen voor aan doen zekerst ??
fred. ik probeer zoveel mogelijk met een bankkaart "maestro" te betalen
Oud 16 maart 2015, 16:37   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan Fredje moeilijk ongelijk geven he..ik begrijp dat
Oud 16 maart 2015, 16:40   #47
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas op, daar hangen soms cocaïnerestjes aan de boorden...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 16:42   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Pas op, daar hangen soms cocaïnerestjes aan de boorden...
brrrrrrrr
Oud 16 maart 2015, 16:44   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je van geld ook zo vies dan ? Ik denk het niet
Mijn geld wordt eerst gewassen en gestreken.
Oud 16 maart 2015, 16:45   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan Fredje moeilijk ongelijk geven he..ik begrijp dat
ah. ik geef fredje geen ongelijk. Mij zou het beter staan om begrip op te brengen voor wie wat technisch achtergesteld is.
ik zal het nog wel leren

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 maart 2015 om 16:45.
Oud 16 maart 2015, 16:45   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn geld wordt eerst gewassen en gestreken.
Nadat je het hebt aangenomen natuurlijk
Oud 16 maart 2015, 16:46   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah. ik geef fredje geen ongelijk. Mij zou het beter staan om begrip op te brengen voor wie wat technisch achtergesteld is.
ik zal het nog wel leren
No prob...technisch achtergesteld vind ik nog altijd de minst ergerlijke vorm van achtergesteldheid
Oud 16 maart 2015, 17:06   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
No prob...technisch achtergesteld vind ik nog altijd de minst ergerlijke vorm van achtergesteldheid
geen probleem Fred.

fred. hiermee weten we hoe het publiek is verdeeld. Je hebt mensen die het liefst lezen wat op papier gedrukt staat. je hebt mensen die het liefst alles oplossen door zo weinig mogelijk een postzegel te moeten kleven.

fred. Voor zover ik je ondertussen lees heb je geen gevoel met de ondertussen digitale wereld. De digitale wereld dient er om gebruiksvriendelijk en klantvriendelijk te zijn. Je hebt er totaal geen ervaring mee. Je hoeft dus ook je forumcollega's niets te verwijten. De overheid heeft gelukkiglijk geduld met burgers zoals jij.

Fred. Stop dan met mensen die wat modern ingesteld zijn aan te vallen.
Oud 16 maart 2015, 17:25   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geen probleem Fred.

fred. hiermee weten we hoe het publiek is verdeeld. Je hebt mensen die het liefst lezen wat op papier gedrukt staat. je hebt mensen die het liefst alles oplossen door zo weinig mogelijk een postzegel te moeten kleven.

fred. Voor zover ik je ondertussen lees heb je geen gevoel met de ondertussen digitale wereld. De digitale wereld dient er om gebruiksvriendelijk en klantvriendelijk te zijn. Je hebt er totaal geen ervaring mee. Je hoeft dus ook je forumcollega's niets te verwijten. De overheid heeft gelukkiglijk geduld met burgers zoals jij.

Ieder zijn mening Rudy.Ik respecteer die van iedereen zolang men beleefd blijft.
Als pacifist val ik nooit mensen aan.Ik kom uit voor mijn standpunt dat is iets heel anders.
En het kan dat jij de digitale wereld heel gebruiks en klantvriendelijk vindt maar dat is jouw persoonlijke mening en persoonlijk heb ik daar een heel andere mening over....Ik denk dat massa's mensen met heel veel heimwee terugdenken aan de analoge wereld.Maar om de klant gebruiksvriendelijkheid te kunnen toetsen moet je de twee werelden kunnen vergelijken uiteraard iets wat (veel) jonge mensen nu éénmaal niet kunnen.

Verder ben ik de bescheiden mening toegedaan dat Fredje en vele anderen meestal veel meer geduld moeten hebben met de overheid dan omgekeerd al het geval is geweest.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 maart 2015 om 17:30.
Oud 16 maart 2015, 17:38   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geen probleem Fred.

Weet je Rudy...Tot over een tiental jaren waren hier in de gemeente ....een drietal leuke kroegen.....Wat wij hier nu doen ..dat tokkelen...dat waren vroeger leuke gesprekken tussen pot en pint.
Je zal me zeggen waarom dan ?? Wel we hebben geen keuze meer....want mensen komen nog amper buiten....en als ze dan al eens buiten komen hebben ze op voorhand afgesproken via facebook en allerlei sociale media...spontaan kennismaken wordt verdacht.
Nu kan je dat leuk vinden of niet....beter of slechter..persoonlijk vond ik het voorheen een stuk warmer gezelliger en ontspannender.En ik denk dat heel veel mensen hetzelfde zullen beamen over hoe onze maatsschappij is geevolueerd.
Ik herinner me dat Urbanus vertelde..Toen ik vroeger tijdens late winteravonden naar huis reed kon ik in ieder dorp stoppen en ergens iets gaan drinken en een praatje maken ....als ik nu bij winteravond stop in een dorp staat er na 5 minuten een politiepatrouille achter mij om te vragen of alles ok is ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 maart 2015 om 17:48.
Oud 16 maart 2015, 19:01   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je Rudy...Tot over een tiental jaren waren hier in de gemeente ....een drietal leuke kroegen.....Wat wij hier nu doen ..dat tokkelen...dat waren vroeger leuke gesprekken tussen pot en pint.
Je zal me zeggen waarom dan ?? Wel we hebben geen keuze meer....want mensen komen nog amper buiten....en als ze dan al eens buiten komen hebben ze op voorhand afgesproken via facebook en allerlei sociale media...spontaan kennismaken wordt verdacht.
Nu kan je dat leuk vinden of niet....beter of slechter..persoonlijk vond ik het voorheen een stuk warmer gezelliger en ontspannender.En ik denk dat heel veel mensen hetzelfde zullen beamen over hoe onze maatsschappij is geevolueerd.
Ik herinner me dat Urbanus vertelde..Toen ik vroeger tijdens late winteravonden naar huis reed kon ik in ieder dorp stoppen en ergens iets gaan drinken en een praatje maken ....als ik nu bij winteravond stop in een dorp staat er na 5 minuten een politiepatrouille achter mij om te vragen of alles ok is ?
Weet je Fred. En ik hou ook rekening met je vorige post.
Ik ben een 50+ die probeert te leven met de moderniteit, zonder er slaaf van te zijn.
Digitaal lezen, zonder Facebook-toestanden, is echt geen overbodige luxe.

Wat gemeentes bieden, aan imposante rekken met papieren boeken, imponeert mij niet meer. Tenzij het om een museum gaat met dus historisch meerwerk.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 maart 2015 om 19:06.
Oud 16 maart 2015, 19:13   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je Fred. En ik hou ook rekening met je vorige post.
Ik ben een 50+ die probeert te leven met de moderniteit, zonder er slaaf van te zijn.
Digitaal lezen, zonder Facebook-toestanden, is echt geen overbodige luxe.

Wat gemeentes bieden, aan imposante rekken met papieren boeken, imponeert mij niet meer. Tenzij het om een museum gaat met dus historisch meerwerk.
Digitaal lezen blijf ik zo kil vinden.Zo wil ik me binnenkort het boek aanschaffen van Michiel Hendryckx.....Altijd ergens.....Zo een boek kan je nu toch niet digitaal gaan lezen of vergis ik me ?
Oud 16 maart 2015, 19:25   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Digitaal lezen blijf ik zo kil vinden.Zo wil ik me binnenkort het boek aanschaffen van Michiel Hendryckx.....Altijd ergens.....Zo een boek kan je nu toch niet digitaal gaan lezen of vergis ik me ?
als je de foto's perse op papier wilt zien, dan heb je gelijk. Ik zal eerst eens lezen wat die man te vertellen heeft, behalve wat gezellig gebrabbel.
Oud 16 maart 2015, 19:35   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als je de foto's perse op papier wilt zien, dan heb je gelijk. Ik zal eerst eens lezen wat die man te vertellen heeft, behalve wat gezellig gebrabbel.
T'ja wat voor de ene gebrabbel is is dat niet voor een ander.Hendryckx is voor mij een warme man die iets probeert te begrijpen over het leven en iets te voelen.Sommigen lezen graag romans ....als daar zijn Aspe enz ...aan mij boeit die man zijn fantasie niet net als het gelul van een Brusselmans..Ik kan daar geen tien bladzijden van lezen.....Maar ook boeken van professoren als een Paul de Grauwe moet ik niet meer.....als je die man moest confronteren met wat hij allemaal al heeft voorspeld.....maar goed smaken verschillen..gelukkig maar.
Oud 16 maart 2015, 20:34   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind dat goed dat ieder dorp niet langer een bib heeft.
Al dat geld voor een hoop strontromans.
Er komt daar welgeteld 1 man of vrouw per week binnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be