![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: geeft je polieke voorkeur, niet van partij, gewoon van oriëntatie | |||
extreem-rechts |
![]() ![]() ![]() |
51 | 33,55% |
rechts |
![]() ![]() ![]() |
38 | 25,00% |
centrum |
![]() ![]() ![]() |
11 | 7,24% |
links |
![]() ![]() ![]() |
22 | 14,47% |
uiterst-links |
![]() ![]() ![]() |
30 | 19,74% |
Aantal stemmers: 152. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je me nu wijsmaken dat jij gelooft dat Mathilde en Ansjovis iets van elkaar (of van mij!) weg zouden kunnen hebben, Superstaaf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze zijn allemaal zo smaakvol gekleed............... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahahahaha. Dame Edna!
Zal ik nog wat "algemeenheden" aanhalen? Ik ben namelijk dooooool op de "vreemde beelden" in het hoofd van een Superstaaf! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() Dit is helaas politiek zoals ze vandaag gevoerd word.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad Idealist. Onze "leiders" hebben het volk dat ze verdienen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() waarom het volk zo beledige
btw kan iedereen eens zeggen hoeveel keer hij gestemd heeft, dan kan ik ook de werkelijke resultaten teweet komen. (weet ik ook waar de meeste fraudeurs zitten)
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet gestemd.
Ik vind me niet terug in het lijstje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner mij heel goed dat ik enkele weken geleden al eens voor deze poll gestemd heb. Nu bleek dat ik dat weer kon. Misschien moeten de beheerders van dit forum eens nazien of er niet op een of andere manier kan geknoeid worden met die polls?
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem gewoon die polls niet serieus. Het is een veeleer spelletje om discussie los te weken. Zelfs 'wetenschappelijke' polls, uitgevoerd door 'serieuze' bureaus, 'bewezen' al meermaals hun 'waarde': niet veel meer dan het papier en de inkt waar ze van vervaardigd werden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() idd... deze polls pretenderen niet wetenschappelijk correct en representatief te zijn. Het is idd. een middel om wat discussie uit te lokken...
Maar we hopen natuurlijk wel op uw eerlijkheid - één keer stemmen dus! Een utopie zeker? ![]() Maar we werken momenteel aan een meer sluitend systeem voor de polls... zodat het toch moeilijker wordt om te frauderen (wat een zwaar woord zeg). Maar helemaal sluitend zal het nooit zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zeer goed idee, het kan alleen maar bijdragen aan de waarde van dit forum.
En het zal overigens hoognodig zijn, want ik ben er bij wijze van test zonet nog eens in geslaagd te stemmen.
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() nog maar 3 keer gestemd? ge loopt achter hoor
![]() |
#53 |
Partijlid
|
![]() Ik stem niet, omdat ik mij bij die termen weinig kan voorstellen...
![]() Linus
![]() |
#54 |
Partijlid
|
![]() is dit onderwerp speciaal ontworpen voor enkelingen die een spelletje spelen wie de sterkste is. Rechts contra links,of beter extreem rechts contr extreem links. Het is al duidelijk bewezen dat extremisme een zeer gevaarlijk gegeven is. Velen staan hier het extreem rechts zodanif hoog aan te prijzen dat ze niet weten wat het eigelijk betekent.
Het zou voor diegenen eens moeten zo kunnen zijn dat ze een tijdje in dergelijke maatschappij leven. Een forumtje zoals deze is dan wel verboden mannekes want extremisme is onder andere gelijk aan censuur. Bezint voor je begint stelletje klungels. Leer jullie geschiedenis en ga er eens dieper over nadenken hoe onze maatschappij over de eeuwen heen is ontstaan en niet met een paardenbril naar de huidige problemen naar toekijken. Jullie kijken door een bril die enkel gefocust wordt op de problemen omtrent immigratie.Het is dank zij door immigratie dat er cultuur ontstond,het is dank zij door immigratie dat onze huidige taal is ontstaan is en het is dank door de immigratie dat we in deze luxe situatie leven een leven met tal van politieke en sociale voordelen. Hebben onze voorouders ook niet geimmigreerd naar ander werelddelen in tijden van ontbering en armoede?daar werden de meeste geweigerd als ze één of andere ziekete hadden maar de meeste werden met open armen ontvangen en zie nu zijn ze één van de rijkstre of het rijkste land van de wereld. En wat betekent links zijn in velen hun ogen? Iemand dat een beetje progressief is wordt bezin als links-uitschot en diegenen die totaal geen idee hebben over de rijkdom van een ander cultuur moeten hun haar kort scheren en zich aansluiten bij een of ander extreem rechtse gedachtengang. Zij diegenen die een linkse gedachtengang of een rechtsgedachtengang hebben slecht opgevoed?Dat ze het eens vragen aan hun ouders en voor diegenen die zo extreemrechts zijn ,vraag aan hun ouders waar zij het recht halen om hen destijds zo te beinvloeden. Op wat baseerden die mensen eigenlijk zich? Welk vooroordeel kregen zij mee van hun ouders en waarom stonden zij nooit stil bij :waarom? Is dit wel echt nodig? We leven in een wereld waar dringend vele dingen moeten veranderen of binnen hier en korte tijd vernietigen we ons zelf en is dit geen tijd om elkaar kapot te maken met extreme ideeën. Wees verdraagzaam en doe er iets aan!!!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Ja, ik heb daar onlangs nog over gelezen. In de 19e eeuw was Vlaanderen een soort ontwikkelingsland. Ondervoeding, kindersterfte, kinderarbeid... En dat trof een groot deel van de bevolking. Veel jongeren nu vinden het vanzelfsprekend dat ze 'n auto krijgen en de hele dag kunnen zeveren aan hun telefoon. Volgens mij leven veel jongeren in een fantasiewereldje. Zo beweren ze te pas en te onpas de de Vlamingen hard werken en dus is het maar normaal dat Vlaanderen rijk is. Ze hebben er voor gewerkt. Maar in Afrika en India werken veel slaven. Die hebben helemaal geen vakantie. Die mensen worden gedwongen om keihard te werken. Hier in Vlaanderen zijn er natuurlijk wel werkverslaafden die ook heel hard werken, maar dat is toch geen meerderheid? In tegendeel. Sommige bakkers vinden geen personeel, want op zaterdag en op zondag willen ze niet werken. Dan moeten ze uitgaan. Nu, voor mij moet iedereen dat zelf weten of hij hard wilt werken of niet, maar ik denk dat veel mensen hier niet beseffen dat ze eigenlijk rotverwend zijn. Ze verfoeien extreem links en hemelen rechts op, maar indien ze niet in Vlaanderen geboren waren, maar in een arm land, waar ze bijvoorbeeld niet naar school hadden mogen gaan of slechts voor een paar jaar, wat hadden ze dan gezegd? De benzine voor hun auto komt misschien uit Nigeria waar de bevolking arm is en het milieu zwaar vervuild. Hun telefoon is misschien gemaakt van materiaal uit Congo. Misschien financieren die Rwandezen hun oorlog met de opbrengst, zodat ze kunnen doorgaan met het verkrachten van Congolese meisjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() noch links noch rechts, gewoon averechts
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Aan de wereldverbeteraars. Denkt ge dat in die andere landen, waar de vlamingen naar toe gegaan zijn, ze hadden binnengemogen als ze niet konden of wilden werken? Denkt ge nu echt dat die daar zijn opgevangen? Nee, die moesten in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.
Wij kunnen niet het ocmw van de wereld zijn. Hier zijn ook nog eigen mensen die hulp nodig hebben. Die vallen meestal uit de boot omdat de vluchtelingen industrie alle middellen opslorpt.
![]() |
#58 |
Partijlid
|
![]() Wel beste ward dit is de grootste onzin die ik vandaag gelezen heb.
Dit bewijst nogmaals hoe egoïstisch onze maatschappij geworden is. Niet alleen egoïstisch maar ook b angelijk en daarmee bedoel ik diegenen die tot de extreme partijen aanleunen(rechtse) bang zijn hun hebben en houden kwijt te spelen . Kwijt te spelen aan die stoute vreemdelingen.Hun hebben en houden die door hun voorvaderen met veel zweet en tranen verwezelijkt werden.Als je nu zlke onzin durft verder uitspuwen moet je schamen en ook je vrienden die dezelfde ideeën nastreven,schamen tov je voorouders.Die gevochten hebben tegen een verschrikking van een extreem rechtsgedachtengoed nml het nazisme. Iedereen heeft het recht het geluk te zoeken in zijn leven en als er mensen op deze aarde zijn die het geluk ontnomen worden door allerelei omstandigheden waar ze geen vat op hebben heeft niemand ook het recht hun zoektocht naar een beetje geluk te ontnemen. Het zijn wij die in een luilekker landje leven die hen moeten helpen. Inderdaad we moeten het kaf van het koren scheiden maar doen we dit ook niet met onze eigen autochtone bevolking niet.In iedere bevolkingsgroep zitten er parasieten en die moeten op een menswaardige manier geholpen of gestraft worden maar dat betekent niet dat we zomaar iedereen over de zelde kam moeten scheren.Inderdaad er lopen hier ook mensen rond die dringend hulpbehoevend zijn maar deze kan je niet helpen en zal je nooit helpen met extreem rechtse gedachten. Verlies je energie niet in zulke materie maar kies voor de juiste mensen,mensen die er werkelijk iets kunnen aan doen of die ten minste naar toe streven. Lees ook eens de rechten van de mens. als je wereld inderdaad wilt veranderen begin bij jezelf zoals je zegt maar niet met je eigen voordeel maar met je ego. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Het gaat er niet om het OCMW te zijn. Die mensen hebben kansen nodig. Nu hebben ze geen toekomst. Zij weten dat als er niets verandert, hun kinderen nooit carrière gaan kunnen maken en ook zelf kunnen ze dat niet. Zij zouden liever in hun eigen land blijven, maar de gedachte dat zijzelf en hun kinderen niets anders dan armoede zullen kennen drijft hen naar hier. Daarnaast zijn er ook de écht politieke vluchtelingen. Mensen die in eigen land echt vervolgd worden. Zij hebben het nu moeilijker om zich in veiligheid te kunnen brengen. Met andere woorden: moest het nu hier bij ons echt slecht gaan, dan kan je nergens terecht. Je zit vast. In 1940 bijvoorbeeld zijn er Belgen naar het buitenland getrokken. Eigenlijk willen die Vlaams Blokkers zich opsluiten in een gouden kooi. Niemand zou nog binnenmogen, maar dan is het niet logisch dat je er zelf nog uitmag. Of hebben alleen wij dan het recht om de grenzen te sluiten en de anderen niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Burger
|
![]() Welke mensen hebben kansen nodig en welke zijn parasieten? Alks men er zoals jullie moralisten niet over spreken, OOK goed, dan kunt ge niets anders dan ze allemaal buitensmijten, of is DAT wat jullie willen. Ik nooitr gesproken over diegenen die hier proberen een toekomst op te bouwen. Mij gaat het alleen om de parasieten. Dat we van jullie daar NIET mogen over praten, bewijst alleen hoe kortzichtig jullie zijnOf zitten jullie mee in de industrie van vreemdelingenhulp? Op dit ois hier de vrije meningsuiting en democratie ver te zoeken.