![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat kan zelfs in de kazerne gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Doorgestuurd gekregen van een kameraad, dit zijn de mensen die voor ons pensioen gaan zorgen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reactie van de school:
Citaat:
Het probleem met pubers en hun kleding is van alle tijden. Enkel als men een kleurtje heeft of moslim is wordt het wereldnieuwd. tot zelfs op Terzake toe mag Yussef dan komen zeggen dat diversiteit moet , ook in katholieke scholen waar het uniform net diende om enige ongelijkheid weg te werken. Ik pleit vanaf nu dus niet enkel voor lange rokken en hoofddoeken, baarden en gehaakte mutsen, doch ook voor verplichte halve maantjes, Magen Davidsterren, roze driehoekjes voor homo's en groene vierkantjes voor Roma. Blijft nog een groot zwart kruis voor Vlamingen want zo kunnen ze de racisten er snel uithalen. ho, en niet vergeten, moslims mogen van Mo geen oranje dragen, die kleur is verplicht voor hindoes.(*) Zou dat uw diversiteitsprobleem kunnen oplossen Yussef? (*) dat was dus een van de martelingen in guantanamo: die moeten daar allemaal een oranje pak dragen. Dat is trouwens ook een punt van discriminatie in de Antwerpse dokken: dokwerkers moeten hier ook een oranje uniform overall dragen. Zo worden moslims dus gediscrimineerd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2015 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus. Het zogezegd verbod van lange rokken is niet meer dan wat 'spielerei' met woorden.
Het wordt tijd dat gesubsidieerde organisaties bevolkt door extreem-linkse fascisten worden opgedoekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pubertjes hebben nu hun moment de gloire gehad, zelfs Yussuf is op Terzake mogen komen discussieren over de lengte van de rok van de leerling, en hopelijk beslissen nu een heleboel scholen uit het katholieke net om terug het schooluniform in te voeren zodat zulke ridicule toestanden niet meer hoeven voor te komen. Gedaan met beperkte vrijheid voor onze kinderen, (voor de verandering) omdat de woestijnnazaten zelfs met dié beperkte vrijheid niet kunnen omgaan. Dat krijg je met een opvoeding volgens islamitische regeltjes: verstand eruit en enkel het regeltje volgen (dat van islam dan, dat van de school is ondergeschikt). ze zouden bij mij nogal eens een opdonder krijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2015 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() schaf die kledijvoorschriften af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() net niet. Tenzij U het standpunt van Yussuf wil volgen en als volgt te werk gat:
moslims dragen woestijnkledij met hoofddoeken mutsjes en baarden joden dragen een gele ster homo's dragen een roos driehoekje linkse ecologisten dragen een groen vierkantje racistische vlamingen dragen een zwart kruis Wil je daar naartoe rudy? Je hebt nu eenmaal geen vrije maatschappij met vrije kledingkeuze meer als een grote minderheid vindt dat ze VERPLICHTE RELIGIEUZE KLEDERDRACHT moeten dragen. Die verplichte religieuze klederdracht was hier vroeger voorbehouden aan "gewijde personen" priesters en nonnen (en die moesten toch net van de linkse meute zo min mogelijk nog opvallen als religieus persoon voor zover ik me herinner).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat ik de laatste jaren vaststel is dat scholen alles uit de kast halen om het zogezegd toch ieder naar z'n of zin te laten hebben, en toch steeds moeten vaststellen dat er stoorzenders zijn. Het zal nooit goed genoeg zijn, voor niemand. Circe. De Mechelse Ursulinenschool kon toch gewoon de heisa negeren. Ze hebben zich laten inpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje azijnzeikerij. Hoofddoeken verbieden? Weet je, het was altijd al verboden om een pet op te hebben in de klas, en bovendien is het inderdaad een religieus symbool, en daar kan je wat tegen hebben als school, uitingen van groepscultuur. Er zijn er vast ook zat die iets zeggen van mensen met opvallende kruisjes om hun nek, opvallende piercings, spikes op hun jas of een partijbutton in een verkiezingsweek. Allemaal tekens van onderscheiding, zoeken van identiteit in een bepaalde groep. Maar lange rokken? Ja, technisch gezien heeft het er ook wat van weg, maar gaat dat niet een beetje ver? Mag je ook geen zwart shirt meer aan omdat je weleens een alto zou kunnen wezen? Mag een jongen met een oorbel dan nog of is dat dan homocultuur? Misschien moeten we kleding maar gewoon gaan verbieden op scholen. En dan meteen de leerplicht afschaffen voor onder de 18, anders trek je van die vreemde docenten aan. En dan hoeven die geneeskundestudenten uit dat andere topic meteen niet meer over hun practicum te klagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij kent veel jongens/mannen die een harde pik krijgen bij het zien van wapperend haar, ja?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Standaard houding tegenover pubers. Ik moest mijn rok onder de knie dragen, ik rolde de lendenband op, zodat de rok tot boven de knie kwam. Bij inspectie moest ik de rok tot onder de knie laten zakken. punt. het is niet de school die zich moet aanpassen aan de bedouinen, de ouders van de meisjes hebben vrijwillig gekozen om naar die school te gaan. Het is het gesubsidieerde KIFKIF dat de heisa is begonnen. Of heb je dat artikel met als titel "wanhoopskreet van moslima's" nog steeds niet gelezen rudy?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ken jij veel dames die in een bruidsjurk naar school gaan iedere dag? En nee, een school is aansprakelijk voor ongevallen binnen schoolmuren,dus hou je gezeur maar voor jezelf.Leg maar even uit waarom je naar school moet met een rok of jurk tot op je schoenen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ze de hoofddoek niet meer mogen dragen gaan ze zich op een of andere manier verkleden voor het geval ze voor een doodnormale vlaming zouden worden gehouden, laat staan een kaffer. Ze kunnen inderdaad gewoon een broek dragen met tuniek erover, maar dat was niet voldoende: het moest een harembroek zijn of een ghimaar. Wel, ik hoop dat deze geitjes snel hun geradicaliseerde Mohammed vinden en hem kunnen volgen als inwisselbaar doorgeefbruidje in Syrie. Dan zijn wij ervan af en kunnen de andere leerlingen normaal les volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En volgens jou is het dus mijn schuld als ik thuis door lompigheid over mijn voeten struikel en tegen dek ga, maar als ik dat doe op school is die school plots aansprakelijk? Geloof je je eigen zever eigen zelf nog? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij (en iedereen) mag jij thuis en op straat OP EIGEN RISICO rondlopen met rokken die tien meter achter je aan slepen mevrouwtje. JIJ bent daarvoor verantwoordelijk (moeilijk woord voor "sommigen": jij betaalt de schade die door je kleding wordt veroorzaakt). Als er mensen over je sleep dondereren of je zorgt ervoor dat de roltrap van de metro blokkeert dan betaal JIJ de schade. Donder je met je gehoofddoekte kop naar beneden dan betaal JIJ de schade en draag JIJ de gevolgen. Een school is daarentegen verantwoordelijk voor zijn leerlingen. De school moet ervoor zorgen dat de leerlingen veilig naar school kunnen gaan en zij zijn degenen die de schade moeten betalen indien er onveilige dingen gebeuren waarvan zij de schuld zijn. Die schuldvraag en verantwoordelijkheid is toch een moeilijk begrip voor "sommigen" precies. Zou dat niet in de koran staan? Ochgut nee, daar is Allah voor alles verantwoordelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() En u denkt dat moslima's dergelijk uniform gaan dragen? Dus rokjes tot kniehoogte? Slaap rustig verder.
![]() |
#59 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Quod erat demonstrandum. Alle redenen zijn goed om steeds weer dezelfde bevolkingsgroep te stigmatiseren. Ook in de jaren '30 begon het met dergelijke systematische pesterijen, tot het dagelijkse leven van Joden een hel werd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, wanneer je thuis op je bek gaat omdat je daar met alle geweld verkleed als weet ik wat rondhuppelt, is dit jouw probleem, maar op scholen en werkgevers gelden andere regels, dat zou je al mogen weten want je bent ouder dan tien veronderstel ik. |
|
![]() |
![]() |