Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2015, 22:18   #41
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In die kledij is het toch onmogelijk je job als brandwaarman/vrouw te doen.
Indeed en mocht ik verzekeraar zijn, dan wil ik de fysieke gevolgen van een ev arbeidsongeval niet verzekeren, als zou blijken dat madam op haar rokzoom heeft getrapt en daardoor is gevallen met een pijnlijke faceplant en tijdelijke arbeidsongeschiktheid tot gevolg.
Dat kan zelfs in de kazerne gebeuren.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 09:22   #42
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Doorgestuurd gekregen van een kameraad, dit zijn de mensen die voor ons pensioen gaan zorgen

Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 09:54   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De reactie van de school:

Citaat:
Reactie van Ursulinen Mechelen op Kifkif.be

Wij hebben gelezen op kifkif.be en sociale media dat Ursulinen Mechelen een verbod heeft op ‘lange kleding’. Wij betreuren niet alleen deze uitspraak maar ook het feit dat er onjuiste informatie over onze school wordt verspreid, waardoor onze school in een verkeerd daglicht wordt geplaatst.

In het schoolreglement (www.ursulinenmechelen.be/schoolreglement en www.ursulinenmechelen.be/ABC) staan afspraken die door de schoolraad (waarin ouders, leerlingen, leraren én de lokale gemeenschap zijn vertegenwoordigd) werden goedgekeurd.

In het schoolreglement staat:

‘Kledij

Je komt naar school in verzorgde en nette kledij. Extreme, aanstootgevende en vrijetijdskledij is niet toegelaten, haardracht en uiterlijke versieringen worden sober en verzorgd gehouden. Een hoofddeksel is niet toegelaten. Voor meer concrete afspraken verwijzen we naar het ABC.’

In het ABC staat:
‘Draag elke dag stijlvolle schoolkledij. Dit betekent:

veilige kledij, bv. geen los schoeisel, geen kleding die je bewegingsvrijheid hindert of waar je over kan struikelen, geen juwelen die kunnen blijven haken, e.d.;
geen te diepe hals of ruguitsnijding, geen blote buik, geen te korte rok, jurk of short, geen doorkijkkleding, geen zichtbaar ondergoed;
geen hoofddeksels - bij nat of koud weer mag je wel een muts of kap opzetten op de speelplaats;
geen strand-, sport- of uitdagende kledij, geen gescheurde of vuile kledij;
geen symbolen of slogans die haatboodschappen bevatten, of tot gewelddadig, illegaal gedrag aanzetten;
geen opvallende make-up of kapsel, onnatuurlijke haarkleuren, zichtbare tattoos en piercings.’
Ouders en leerlingen ondertekenen elk schooljaar het schoolreglement. Wij vragen al onze leerlingen het schoolreglement te respecteren.

Ursulinen Mechelen zet in op talenten van haar leerlingen. Ze geeft ál haar leerlingen kansen om zich volop te ontplooien. Wij dragen zorg voor elk kind. Ons schoolproject is gebaseerd op een goede leerlingenbegeleiding waarin elk kind belangrijk is. Wij bieden o.a. inhaallessen, huiswerkklassen en persoonlijke begeleiding aan. Wij ondersteunen leerlingen met een taalachterstand. Dit kadert ook in het GOK-beleid waarvoor de school een pluim kreeg van de doorlichting.

Namens het schoolbestuur van Ursulinen Mechelen

Dienst Communicatie.
http://www.ursulinenmechelen.be/nieu...ie-op-kifkifbe

Het probleem met pubers en hun kleding is van alle tijden. Enkel als men een kleurtje heeft of moslim is wordt het wereldnieuwd. tot zelfs op Terzake toe mag Yussef dan komen zeggen dat diversiteit moet , ook in katholieke scholen waar het uniform net diende om enige ongelijkheid weg te werken.

Ik pleit vanaf nu dus niet enkel voor lange rokken en hoofddoeken, baarden en gehaakte mutsen, doch ook voor verplichte halve maantjes, Magen Davidsterren, roze driehoekjes voor homo's en groene vierkantjes voor Roma. Blijft nog een groot zwart kruis voor Vlamingen want zo kunnen ze de racisten er snel uithalen. ho, en niet vergeten, moslims mogen van Mo geen oranje dragen, die kleur is verplicht voor hindoes.(*)

Zou dat uw diversiteitsprobleem kunnen oplossen Yussef?

(*) dat was dus een van de martelingen in guantanamo: die moeten daar allemaal een oranje pak dragen. Dat is trouwens ook een punt van discriminatie in de Antwerpse dokken: dokwerkers moeten hier ook een oranje uniform overall dragen. Zo worden moslims dus gediscrimineerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2015 om 09:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 10:12   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Dus. Het zogezegd verbod van lange rokken is niet meer dan wat 'spielerei' met woorden.
Het wordt tijd dat gesubsidieerde organisaties bevolkt door extreem-linkse fascisten worden opgedoekt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 10:26   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dus. Het zogezegd verbod van lange rokken is niet meer dan wat 'spielerei' met woorden.
Het wordt tijd dat gesubsidieerde organisaties bevolkt door extreem-linkse fascisten worden opgedoekt.
niet echt. Ze kwamen gewoonweg niet in nette verzorgde schoolkledij naar de klas maar in Bedouinenkledij uit de woestijn.

De pubertjes hebben nu hun moment de gloire gehad, zelfs Yussuf is op Terzake mogen komen discussieren over de lengte van de rok van de leerling, en hopelijk beslissen nu een heleboel scholen uit het katholieke net om terug het schooluniform in te voeren zodat zulke ridicule toestanden niet meer hoeven voor te komen.

Gedaan met beperkte vrijheid voor onze kinderen, (voor de verandering) omdat de woestijnnazaten zelfs met dié beperkte vrijheid niet kunnen omgaan. Dat krijg je met een opvoeding volgens islamitische regeltjes: verstand eruit en enkel het regeltje volgen (dat van islam dan, dat van de school is ondergeschikt).

ze zouden bij mij nogal eens een opdonder krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2015 om 10:29.
Oud 1 april 2015, 10:43   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

schaf die kledijvoorschriften af.
Oud 1 april 2015, 10:50   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
net niet. Tenzij U het standpunt van Yussuf wil volgen en als volgt te werk gat:

moslims dragen woestijnkledij met hoofddoeken mutsjes en baarden
joden dragen een gele ster
homo's dragen een roos driehoekje
linkse ecologisten dragen een groen vierkantje
racistische vlamingen dragen een zwart kruis

Wil je daar naartoe rudy?

Je hebt nu eenmaal geen vrije maatschappij met vrije kledingkeuze meer als een grote minderheid vindt dat ze VERPLICHTE RELIGIEUZE KLEDERDRACHT moeten dragen.
Die verplichte religieuze klederdracht was hier vroeger voorbehouden aan "gewijde personen" priesters en nonnen (en die moesten toch net van de linkse meute zo min mogelijk nog opvallen als religieus persoon voor zover ik me herinner).

Oud 1 april 2015, 10:57   #48
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zeker niet!!! Terug naar het uniform...iedereen gelijk!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 10:58   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
net niet. Tenzij U het standpunt van Yussuf wil volgen en als volgt te werk gat:

moslims dragen woestijnkledij met hoofddoeken mutsjes en baarden
joden dragen een gele ster
homo's dragen een roos driehoekje
linkse ecologisten dragen een groen vierkantje
racistische vlamingen dragen een zwart kruis

Wil je daar naartoe rudy?

Je hebt nu eenmaal geen vrije maatschappij met vrije kledingkeuze meer als een grote minderheid vindt dat ze VERPLICHTE RELIGIEUZE KLEDERDRACHT moeten dragen.
Die verplichte religieuze klederdracht was hier vroeger voorbehouden aan "gewijde personen" priesters en nonnen (en die moesten toch net van de linkse meute zo min mogelijk nog opvallen als religieus persoon voor zover ik me herinner).
Neen Circe, daar wil ik niet naartoe. Ik heb gewoonweg iets tegen voorschriften zonder meerwaarde.
En wat ik de laatste jaren vaststel is dat scholen alles uit de kast halen om het zogezegd toch ieder naar z'n of zin te laten hebben, en toch steeds moeten vaststellen dat er stoorzenders zijn. Het zal nooit goed genoeg zijn, voor niemand.
Circe. De Mechelse Ursulinenschool kon toch gewoon de heisa negeren. Ze hebben zich laten inpakken.
Oud 1 april 2015, 11:31   #50
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Raar! In mijn tijd - en dat is heus nog geen 25 jaar geleden! - was het net verboden om met een short, kort rokje of een topje naar school te komen.

En nu worden plots lange rokken en lange jurken verboden vanwege 'niet netjes of onverzorgd of niet gepast' op school? Wat een idioterie is me dat zeg!
Dit is nog steeds een punt van discussie op veel scholen, al mag het op de meeste wel. Maar op streng gereformeerde scholen bijvoorbeeld zijn lange (soms zelfs zwarte) rokken voor vrouwen vaak nog verplicht.

Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje azijnzeikerij. Hoofddoeken verbieden? Weet je, het was altijd al verboden om een pet op te hebben in de klas, en bovendien is het inderdaad een religieus symbool, en daar kan je wat tegen hebben als school, uitingen van groepscultuur. Er zijn er vast ook zat die iets zeggen van mensen met opvallende kruisjes om hun nek, opvallende piercings, spikes op hun jas of een partijbutton in een verkiezingsweek. Allemaal tekens van onderscheiding, zoeken van identiteit in een bepaalde groep.

Maar lange rokken? Ja, technisch gezien heeft het er ook wat van weg, maar gaat dat niet een beetje ver? Mag je ook geen zwart shirt meer aan omdat je weleens een alto zou kunnen wezen? Mag een jongen met een oorbel dan nog of is dat dan homocultuur?

Misschien moeten we kleding maar gewoon gaan verbieden op scholen. En dan meteen de leerplicht afschaffen voor onder de 18, anders trek je van die vreemde docenten aan. En dan hoeven die geneeskundestudenten uit dat andere topic meteen niet meer over hun practicum te klagen.
Oud 1 april 2015, 11:41   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pimpernel Bekijk bericht
Ha nee, want als de meisjes dan met hun wapperende haren rondlopen zullen de moslimchimpansee-aapjes hun erectie al helemaal niet meer onder controle kunnen krijgen...
Jij kent veel jongens/mannen die een harde pik krijgen bij het zien van wapperend haar, ja?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 11:44   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen Circe, daar wil ik niet naartoe. Ik heb gewoonweg iets tegen voorschriften zonder meerwaarde.
En wat ik de laatste jaren vaststel is dat scholen alles uit de kast halen om het zogezegd toch ieder naar z'n of zin te laten hebben, en toch steeds moeten vaststellen dat er stoorzenders zijn. Het zal nooit goed genoeg zijn, voor niemand.
Circe. De Mechelse Ursulinenschool kon toch gewoon de heisa negeren. Ze hebben zich laten inpakken.
helemaal niet. Ze negeerden de heisa, eisten dat de pubers hun rokken optrokken en daar bleef het bij.
Standaard houding tegenover pubers. Ik moest mijn rok onder de knie dragen, ik rolde de lendenband op, zodat de rok tot boven de knie kwam. Bij inspectie moest ik de rok tot onder de knie laten zakken. punt.

het is niet de school die zich moet aanpassen aan de bedouinen, de ouders van de meisjes hebben vrijwillig gekozen om naar die school te gaan.

Het is het gesubsidieerde KIFKIF dat de heisa is begonnen. Of heb je dat artikel met als titel "wanhoopskreet van moslima's" nog steeds niet gelezen rudy?

Oud 1 april 2015, 11:49   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dit is nog steeds een punt van discussie op veel scholen, al mag het op de meeste wel. Maar op streng gereformeerde scholen bijvoorbeeld zijn lange (soms zelfs zwarte) rokken voor vrouwen vaak nog verplicht.

Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje azijnzeikerij. Hoofddoeken verbieden? Weet je, het was altijd al verboden om een pet op te hebben in de klas, en bovendien is het inderdaad een religieus symbool, en daar kan je wat tegen hebben als school, uitingen van groepscultuur. Er zijn er vast ook zat die iets zeggen van mensen met opvallende kruisjes om hun nek, opvallende piercings, spikes op hun jas of een partijbutton in een verkiezingsweek. Allemaal tekens van onderscheiding, zoeken van identiteit in een bepaalde groep.

Maar lange rokken? Ja, technisch gezien heeft het er ook wat van weg, maar gaat dat niet een beetje ver? Mag je ook geen zwart shirt meer aan omdat je weleens een alto zou kunnen wezen? Mag een jongen met een oorbel dan nog of is dat dan homocultuur?

Misschien moeten we kleding maar gewoon gaan verbieden op scholen. En dan meteen de leerplicht afschaffen voor onder de 18, anders trek je van die vreemde docenten aan. En dan hoeven die geneeskundestudenten uit dat andere topic meteen niet meer over hun practicum te klagen.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je met kledij die geen risico vormt voor je eigen veiligheid of die van anderen op school komt.En lange rokken tot op je schoenen zijn dat niet, punt uit. Voor wie daaraan twijfelt moet eens met zo'n rok trap op en af gaan tussen veel scholieren, het punt zal snel duidelijk zijn. Moslims vormen geen uitzondering op gangbare regels,we leven niet in een islamitische samenleving, je kunt best een rok dragen tot op je knie wanneer je graag je benen bedekt maar die op islamitische voorschriften gestoelde kledingregels zijn nergens voor nodig.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 11:52   #54
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lange rokken zijn niet veilig... Ga dat soort onzin een keer op een trouwbeurs vertellen.

En dan nog? Als iemand door haar eigen rok op haar tanden stuikt, is dat toch haar probleem zeker?
Ken jij veel dames die in een bruidsjurk naar school gaan iedere dag? En nee, een school is aansprakelijk voor ongevallen binnen schoolmuren,dus hou je gezeur maar voor jezelf.Leg maar even uit waarom je naar school moet met een rok of jurk tot op je schoenen?
Oud 1 april 2015, 11:52   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind het niet meer dan normaal dat je met kledij die geen risico vormt voor je eigen veiligheid of die van anderen op school komt.En lange rokken tot op je schoenen zijn dat niet, punt uit. Voor wie daaraan twijfelt moet eens met zo'n rok trap op en af gaan tussen veel scholieren, het punt zal snel duidelijk zijn. Moslims vormen geen uitzondering op gangbare regels,we leven niet in een islamitische samenleving, je kunt best een rok dragen tot op je knie wanneer je graag je benen bedekt maar die op islamitische voorschriften gestoelde kledingregels zijn nergens voor nodig.
Ze willen zich gewoon herkenbaar maken als (vrome) moslima natuurlijk. Indachtig vers 33.59.

Nu ze de hoofddoek niet meer mogen dragen gaan ze zich op een of andere manier verkleden voor het geval ze voor een doodnormale vlaming zouden worden gehouden, laat staan een kaffer.
Ze kunnen inderdaad gewoon een broek dragen met tuniek erover, maar dat was niet voldoende: het moest een harembroek zijn of een ghimaar.

Wel, ik hoop dat deze geitjes snel hun geradicaliseerde Mohammed vinden en hem kunnen volgen als inwisselbaar doorgeefbruidje in Syrie. Dan zijn wij ervan af en kunnen de andere leerlingen normaal les volgen.

Oud 1 april 2015, 12:08   #56
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ken jij veel dames die in een bruidsjurk naar school gaan iedere dag? En nee, een school is aansprakelijk voor ongevallen binnen schoolmuren,dus hou je gezeur maar voor jezelf.Leg maar even uit waarom je naar school moet met een rok of jurk tot op je schoenen?
Waar heb ik gezegd dat dat moet? Leg jij mij anders eens uit waarom dat niet zou mogen, met een lange rok of jurk naar school gaan. En kom niet af met dat gemem van 'veiligheid' of 'ze kunnen in een machine draaien'. Als lange jurken of rokken onveilig zijn, dan moet de productie daarvan simpelweg verboden worden, klaar!

En volgens jou is het dus mijn schuld als ik thuis door lompigheid over mijn voeten struikel en tegen dek ga, maar als ik dat doe op school is die school plots aansprakelijk? Geloof je je eigen zever eigen zelf nog?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 12:35   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik gezegd dat dat moet? Leg jij mij anders eens uit waarom dat niet zou mogen, met een lange rok of jurk naar school gaan. En kom niet af met dat gemem van 'veiligheid' of 'ze kunnen in een machine draaien'. Als lange jurken of rokken onveilig zijn, dan moet de productie daarvan simpelweg verboden worden, klaar!

En volgens jou is het dus mijn schuld als ik thuis door lompigheid over mijn voeten struikel en tegen dek ga, maar als ik dat doe op school is die school plots aansprakelijk? Geloof je je eigen zever eigen zelf nog?
u heeft blijkbaar geen idee waar u over praat.

Van mij (en iedereen) mag jij thuis en op straat OP EIGEN RISICO rondlopen met rokken die tien meter achter je aan slepen mevrouwtje. JIJ bent daarvoor verantwoordelijk (moeilijk woord voor "sommigen": jij betaalt de schade die door je kleding wordt veroorzaakt). Als er mensen over je sleep dondereren of je zorgt ervoor dat de roltrap van de metro blokkeert dan betaal JIJ de schade. Donder je met je gehoofddoekte kop naar beneden dan betaal JIJ de schade en draag JIJ de gevolgen.

Een school is daarentegen verantwoordelijk voor zijn leerlingen. De school moet ervoor zorgen dat de leerlingen veilig naar school kunnen gaan en zij zijn degenen die de schade moeten betalen indien er onveilige dingen gebeuren waarvan zij de schuld zijn.

Die schuldvraag en verantwoordelijkheid is toch een moeilijk begrip voor "sommigen" precies. Zou dat niet in de koran staan? Ochgut nee, daar is Allah voor alles verantwoordelijk.

Oud 1 april 2015, 12:51   #58
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik zie een broek tot aan de enkel en daarbovenop een rok die zich minstens 20 cm van de grond bevindt. Hoe je daarover kan struikelen, is mij een raadsel.

Scholen zouden beter weer het uniform invoeren, dan heb je al die zever niet.
En u denkt dat moslima's dergelijk uniform gaan dragen? Dus rokjes tot kniehoogte? Slaap rustig verder.
Oud 1 april 2015, 14:03   #59
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
sinds wanneer zijn lange rokken aanstootgevend ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Sinds moslims er mee lopen.
Voordien was het soms sexie.
Allemaal om zeep.
Quod erat demonstrandum. Alle redenen zijn goed om steeds weer dezelfde bevolkingsgroep te stigmatiseren. Ook in de jaren '30 begon het met dergelijke systematische pesterijen, tot het dagelijkse leven van Joden een hel werd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 14:07   #60
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat werd uitgelegd, veiligheid! Daarom moet uiteraard " de productie niet verboden worden" of ga je ook in bikini, doktersjas, verpleegstersuniform,trouwjurk naar school?Kleding is functioneel en aangepast aan omstandigheid waarin je jezelf bevindt, mee nu?
Ja, wanneer je thuis op je bek gaat omdat je daar met alle geweld verkleed als weet ik wat rondhuppelt, is dit jouw probleem, maar op scholen en werkgevers gelden andere regels, dat zou je al mogen weten want je bent ouder dan tien veronderstel ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be