![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De partijen kosten de Vlamingen ook handenvol geld, maar daar spreekt men nooit over! Maar ja, als je zelf je zakken kan vullen, dan zwijgt men natuurlijk in alle talen.
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Ik maak wel een verschil Walen en Vlamingen hebben grote verschillen. De taal alleen al. De kost van de Vlaamse partijen is peanuts tegenover de kost van Wallonie. Ze zijn totaal niet te vergelijken. Voor mij zijn Walen een ander volk ik aanzie ze persoonlijk niet als landgenoten, het zijn Walen. Wij Vlamingen. Het zijn juist zij die voor de problemen zorgen door nooit eens iets goed te doen. Wij zijn nog tov hun vrij beperkt in onze eisen. Eens gekeken naar de Waalse tv? ik kijk er regelmatig naar om te luisteren hou hun publieke opinie is. Ik voel me geen Belg meer daardoor al lang niet meer. Het is soms schandalig wat ik daar hoor onlangs nog over Volkswagen. Het zijn MAAR Vlamingen die er werken dus is die zaak niet belangrijk....sorry als dat jouw landgenoten zijn. Ze mogen voor mij part mijn centen vergeten ze mogen zelfs crepeeren omdat ze gen eten hebben kzou ze dan nog niet meer helpen. Wij MOETEN solidair zijn, zij zijn dat nooit geweest. De Walen zijn valse mensen, en ik ken er persoonlijk toch een aantal en ja ze zijn zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Tommy_] Het zijn juist zij die voor de problemen zorgen door nooit eens iets goed te doen.
Dat is een inhoudsloze uitspraak gebaseerd op vooroordelen. Eens gekeken naar de Waalse tv? Ja, meerdere malen zelfs. ze mogen zelfs crepeeren omdat ze gen eten hebben kzou ze dan nog niet meer helpen. U staat volledig achter deze uitspraak? Ik ben beschaamd in uw plaats! Draai de rollen eens even om of denk even het volgende: u krijgt een auto-ongeluk in Brussel. U bent met u wagen in de berm gevlogen en ligt te kermen van de pijn. Als er dan een wagen stopt waarvan de bestuurder franstalig is, gaat u dan hulp weigeren? Of wat zou u ervan vinden als ze u zouden laten kermen in de berm en gewoon doorrijden? Zo redeneert u dus! De Walen zijn valse mensen, en ik ken er persoonlijk toch een aantal en ja ze zijn zo.[/QUOTE] Kijk eens eerst even in de spiegel zou ik zeggen vooraleer zulke uitspraken te plaatsen! Alsof alle "Vlamingen" heilige boontjes zijn!
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 10 oktober 2004 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik ben gewoon een optimistisch iemand!
![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 10 oktober 2004 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Schepen
|
![]() Wel als men kijkt naar de efficientie van de Waalse gemeenschap/gewest dan doen ze het effectief HEEL slecht, het zijn geen vooroordelen het zijn feiten. Als je naar de Waalse zenders kijkt dan kan het bijna niet zijn dat je tegenover hun uitspraken positief bent, het zijn dan nog daar zogezegde democratische partijen die veel fascistische uitspraken doen, en dat word gewoon als dagelijkse kost geslikt. Ze gaan waarschijnlijk door rijden, maar dat zouden de meeste doen, eens kijken en heb doorrijden. Ze moeten zelf werken voor hun eigen brood dat doen ze nauwelijks en dat is ook geen vooroordeel als men kijkt naar het ocmw daar. Heb ik gezegd dat alle Vlamingen engelen zijn NEE. Maar de Walen behandelen de Vlamingen op een bedenkelijke wijze en daar heb ik al wat ervaring van meegemaakt dus mij moet je de les daarin niet spellen. En ja ik heb nu juist in de spiegel gekeken, ik ben wat eerlijker want ik kom eerlijk voor mijn visie uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ervaringen die ik in Wallonië heb, zijn nochtans meer dan positief. De mensen zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij (iets wat van Vlamingen niet altijd gezegd kan worden als ze onbekende mensen voor de eerste keer ontmoeten). U beweert dat de Walen niet werken. Ga even bij het OCMW kijken in Vlaanderen, u zal daar een rij van mensen zien staan die allesbehalve werkonbekwaam zijn. Maar ja, leven op de kap van 't OCMW is natuurlijk leuker dan werken voor de boterham! Het OCMW zal mijn Mercedes en mijn gsm wel betalen...
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie Reikt Mij Die Studie Eens Aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hang er vanaf wie de klap incasseert he!
![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 10 oktober 2004 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() He, ik heb het ondertussen gewijzigd he!
![]()
![]() |
#53 |
Schepen
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Het is alweer een tijdje terug dat ik voor het laatst hier op deze forum wat rondneusde ... Maar aan de topics en mensen te zien, is er niet zo veel veranderd ---> kortom, hallo allemaal !
Wat me zorgen maakt in deze discussie is de (soms arrogante) manier waarop de seperatistische trend wordt gemarganaliseerd. Als ik even onafhankelijk naar de materie kijk, moet ik toch echt concluderen dat een groot deel van de bevolking geen solidariteit en affiniteit heeft met de 'ander'. Zonder me te laten verzanden in statistieken en historische feiten, mag het toch wel evident zijn dat het seperatisme leeft. Ik wil hier nu niet zo zeer dit aan de kaak stellen. Dit leidt dan toch alleen maar tot een wellus-nietus spelletje. Wat me juist hier opvalt is de manier waarop het BUB deze tendens probeert de marganaliseren. Het doet me veel denken aan een situatie hier in Nederland van eind jaren '90. Het was toen simpelweg 'not-done' om je negatief uit te laten over immigratie-aangelegenheden. Je was simpelweg gewoon een nazi, een rechtse doemdenker et cetera als je kritsche vragen stelde t.o.v. immigratiekwesties. Het was de politiek van : als we er niet over praten, gaat het vast wel weg ... Deze negering en marginalisering had als gevolg dat vrijwel iedereen het hoofd netjes beneden het maaiveld hield. Maar de problemen gingen niet weg. De burgers voelden zich in de steek gelaten door de toen paarse politici en het was dit gevoel dat de opmars inluidde van Pim Fortuyn. Het was de man die eindelijk zei wat vele burgers al langere tijd voelde, maar wat niet serieus werd genomen. Pim Fortuyn kaapte vooral de sociaal-democratische aanhang binnen een mum van tijd weg en Nederland stond voor grote veranderingen. Alhoewel Pim Fortuyn werd doodgeschoten werd wel degelijk de tering naar de nering gezet in BV Holland. Immigratie is grotendeels aan de banden gelegd en is vergeleken met 10 jaar terug niets meer. Allochtonen merken nu ineens dat integratie niet een vrijblijvende optie is, maar een plicht. Dit allemaal in combinatie met 9/11 heeft sociale situatie in Nederland op scherp gezet. Voordat iedereen me aanvalt op dit : Ikzelf ben geen Fortuynist en vind het huidige kabinetsbeleid op veel punten een mate van 'overkill'. Bovendien vind ik de sociale spanningen tussen vooral moslims en autochtone Nederlanders een gevaar voor de toekomst. Toch geeft dit voorbeeld een essentiëel sociaal mechanisme weer die vooral voor het BUB uitermate belangrijk zal zijn. Wanneer zij (en anderen) de trend, het gevoel van de normale man niet serieus nemen, zal dat zich later tegen hen keren. Vergis je niet, ook in België lopen er talloze mensen zoals Fortuyn rond en wanneer het volk zich niet voelt begrepen of erger genegeerd, zal één dezer dagen een man of vrouw opstaan die België voorgoed zal veranderen. Kortom, beste mensen van het BUB: Als jullie echt achter jullie politieke doelen staan, pak alles dan constructief aan. Wanneer grote delen van Vlaanderen moeite hebben met de transfers, wuif hen dan niet zomaar weg. Neem het initatief en en stop deze transfers in Belgisch belang. Wanneer de emoties van mensen hoog oplopen bij taalkwesties, bestempel ze dan niet. Zoek liever een werkbare oplossing die België bijeenhoudt... et cetera Gegroet
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand laat mij die studie zien, dus hoe kan ik weten of die bestaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Daar hebt u misschien geen probleem mee maar ik wel! Dat wij wij vanuit het rijke vlaanderen het armere wallonie ondersteunen is een logische daad van solidariteit, wij hebben immers alle economische troeven in onze hand (de kust, alle havens, alle bloeiend eindustrieterreinen, welbehoede High Tech en Know How,de volledige diamanthandel, de nationale luchthaven,enz.) Dat wij wallonie ondersteunen is voor mij dus compleet aanvaardbaar en logisch, want er is een ongelijke vertreksituatie en de gelijke kansen zijn niet gewaarborgd. Voor transfers binnen de grenzen van vlaanderen ontbreekt mij de zin, want iedereen in vlaanderen heeft een gelijke toegang tot de markt en de zelfde kansen. Laatst gewijzigd door janPieter : 18 oktober 2004 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |