Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2015, 19:59   #41
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Graag gedaan.
Citaat:
Ik hoef mijn gelijk niet te halen, ik HEB gelijk.

Citaat:
Je bedoelt: Het is nog veel anti-semitischer dan de rest.
Jezus was Joods en onder de Joden, het was dus meer felle kritiek/oppositie maar geen antisemitisme in de huidige zin van het woord. Het stamt immers uit een milieu van Joden die het onderling niet eens waren.

Johannes 4:
22 Gijlieden aanbidt, wat gij niet weet; wij aanbidden, wat wij weten; want de zaligheid is uit de Joden.
23 Maar de ure komt, en is nu, wanneer de ware aanbidders den Vader aanbidden zullen in geest en waarheid; want de Vader zoekt ook dezulken, die Hem alzo aanbidden.
24 God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.

Citaat:
Het gaat er niet om of jij er wel of niet iets mee kan, het gaat er om wat de bijbel zegt:

"“Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb; GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN. U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is. U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, J-H-W-H, uw God, ben een jaloerse God, die de misdaad van de vaderen vergeldt aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die Mij haten, maar Die barmhartigheid doet aan duizenden van hen die Mij liefhebben en Mijn geboden in acht nemen."
Exodus 20:1-6

Je kan dus wel zeggen: "Ja maar dat bevalt mij niet, en daarom verzin ik maar een andere god", maar zo werkt het dus niet.
Johannes heeft het nergens over een drie-eenheid. Eerder het tegenovergestelde.

Johannes 14:28 Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen, en kom weder tot u. Indien gij Mij liefhadt, zo zoudt gij u verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen tot den Vader; want Mijn Vader is meerder dan Ik.

Johannes en degenen voor wie hij schreef waren joden, zij het geëxcommuniceerde joden. Uit de synagoge gezet wegens hun geloof in Jezus als de messias. Maar vastbesloten aan te tonen dat zij met hun geloof in Jezus hun tenach (joodse bijbel) beter begrepen dan hun tegenstanders.

Het wordt echter een heel ander verhaal wanneer niet-Joodse christenen zich op dit evangelie gaan beroepen om aan te tonen hoe slecht de Joden waren omdat zij Jezus als messias hebben afgewezen en tenslotte hebben laten kruisigen. Nog erger wordt het wanneer christenen uit de andere volken zich tegen de Joden keren omdat zij hen, al leven zij eeuwen later, verantwoordelijk houden voor de dood van Jezus. Wij kunnen dus concluderen dat het evangelie van Johannes op zichzelf oorspronkelijk niet antisemitisch was, maar dat het wel tot een antisemitische uitleg aanleiding heeft gegeven. Bij lezing en in de uitleg luistert het dus nauw.

Laatst gewijzigd door vuggie : 13 april 2015 om 20:00.
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 05:05   #42
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Jezus was Joods en onder de Joden, het was dus meer felle kritiek/oppositie maar geen antisemitisme in de huidige zin van het woord. Het stamt immers uit een milieu van Joden die het onderling niet eens waren.
Bs'd

De joodse bijbelgeleerden worden uitgemaakt voor alles wat rot en lelijk is, maar volgens jou is dat geen jodenhaat.

Ik heb nieuws voor je: Ook joden kunnen anti-semitisch zijn.

Een recent voorbeeld is Bobby Fisher. Volledig joods, en een totale jodenhater.

Citaat:
Johannes en degenen voor wie hij schreef waren joden, zij het geëxcommuniceerde joden. Uit de synagoge gezet wegens hun geloof in Jezus als de messias. Maar vastbesloten aan te tonen dat zij met hun geloof in Jezus hun tenach (joodse bijbel) beter begrepen dan hun tegenstanders.
Wat ze aantoonden is dat ze het helemaal niet begrepen.

Het is heel simpel: Als iemand, zoals bv JC, claimt de messias te zijn, dan zal hij dat moeten onderbouwen door het vervullen van de messiaanse profetieën. Vervult hij die niet, dan is hij de zoveelste valse messias.

JC heeft de messiaanse profetieën niet vervuld, daarom was hij een valse messias.

Leuker kan ik het niet maken, wel simpeler.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 20:23   #43
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Bedoelt u de geniale schaker Bobby Fischer die het flink met de VS aan de stok had?

Verder is het nog simpeler dat uw redenering in een cirkel zit.

Omdat Jesaja's verhaal volgens de joden alleen over Israel gaat i.p.v. Israël en Jezus wat toch ook overduidelijk is, is voor de Joden niet Jezus maar Israël onderwerp van zijn profetie.

Een waterdicht argument in de categorie "wij van wc eend adviseren wc eend".

Joden konden Jezus Zijn lot bezegelen, Joden konden in WO2 door in de Amsterdamse Joodse Raad te gaan zitten, hun familie vrijwaren van kampen door andere Joden stelselmatig aan te geven bij de nazi's (Lodewijk Asscher is een kleinzoon van één der lieden van de Joodse raad), maar Joden kunnen Joden en Arabieren moeilijk antisemitisch noemen vanwege heftige kritieken op hun eigen semitische (half)broeders.

Al kan men het wel haat en woede noemen, wat ook veel slimmer is want dan noem je het beestje bij de naam.

Het doet me allemaal een beetje denken aan de Nederlandse strijd die er was tussen de remonstranten en contraremonstranten.

De Remonstrantse Broederschap heeft haar wortels in de 16e eeuw. De kerk is ontstaan uit de Nederlandse Erasmiaanse reformatie. Zij staan voor een innerlijk christendom, en waarden van liefde, vrijheid en verdraagzaamheid. De mens had bij de remonstranten dus een zekere invloed op zijn eeuwige bestemming, in die zin dat de mens voor zijn of haar redding ten minste de bereidheid moet hebben om deze redding te aanvaarden.

Kern van de interpretatie van de contraremonstranten was dat het leven van een mens voorbestemd is (predestinatie). Ieder mens wordt met een bepaald doel geboren en de mens heeft geen vrije wil om hiervan af te wijken. Dit gold met name voor de eeuwige zaligheid.

Men kon er volgens de contraremonstranten daarom niets aan toe- of afdoen of men later in de hemel zou komen; dat zou reeds van tevoren door God zijn bepaald.

De contraremonstranten hadden een grote aanhang onder de 'gewone' bevolking (de kleyne luyden) ten tijde van het conflict met de remonstranten gedurende het Twaalfjarig Bestand aan het begin van de 17e eeuw.

Ook prins Maurits sloot zich openlijk bij de contraremonstranten aan, al kan eraan worden getwijfeld in hoeverre dit een gevolg was van zijn godsdienstige overtuiging of een kwestie van politieke berekening.

Zijn grote politieke rivaal, landsadvocaat van de Staten van Holland Johan van Oldenbarnevelt, steunde de remonstranten. Na diens executie delfde op de Synode van Dordrecht (beide in 1619) de remonstrantse richting ten gunste van de contraremonstranten het onderspit en werd de contraremonstrantse stroming de officiële leer in de Gereformeerde Kerk in de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden.

Bronnen:
- Remonstranten
- Contraremonstranten

Laatst gewijzigd door vuggie : 14 april 2015 om 20:32.
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 20:42   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De joodse bijbelgeleerden worden uitgemaakt voor alles wat rot en lelijk is, maar volgens jou is dat geen jodenhaat.
Kunt u een voorbeeld geven va
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 20:42   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt u een voorbeeld geven van dat "rot en lelijk"?
Oud 16 april 2015, 15:06   #46
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Omdat de islam nooit een joodse staat in haar midden zal accepteren.
Maar het �*s er. Het bestáát. Wat de Islam accepteert, speelt dus geen al te grote rol...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 11:57   #47
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u een voorbeeld geven van dat "rot en lelijk"?
Bs'd

[13] Wee u, schriftgeleerden en farizeeën, schijnheiligen; u sluit het koninkrijk der hemelen voor de mensen. Want u gaat er zelf niet binnen en u verhindert de mensen die erin willen, om binnen te gaan.*
[15] Wee u, schriftgeleerden en farizeeën, schijnheiligen; zee en land doorkruist u om één bekeerling te maken, en als hij het geworden is, maakt u er een hellekind van, tweemaal zo erg als u.
[16] Wee u, blinde leiders, die zeggen: “Als iemand zweert bij de tempel, is dat niets; maar als hij zweert bij het goud van de tempel, is hij gebonden.” [17] Dwazen en blinden, wat is groter, het goud of de tempel die het goud heiligt? [18] En: “Als iemand zweert bij het altaar, is dat niets; maar als iemand zweert bij de gave erop, is hij gebonden.” [19] Blinden, wat is groter, de gave of het altaar dat de gave heiligt? [20] Wie dus zweert bij het altaar, zweert daarbij en bij alles wat erop ligt. [21] Wie zweert bij de tempel, zweert daarbij en bij Hem die er woont. [22] En wie zweert bij de hemel, zweert bij de troon van God en bij Hem die erop zetelt.
[23] Wee u, schriftgeleerden en farizeeën, schijnheiligen; u draagt een tiende af van munt, anijs en komijn, maar wat het zwaarst weegt in de wet verwaarloost u: recht, barmhartigheid en trouw! Het ene moet u doen, maar het andere niet laten. [24] Blinde leiders, die de mug* uitzeven en de kameel doorslikken!
[25] Wee u, schriftgeleerden en farizeeën, schijnheiligen; u maakt de beker en de schotel van buiten schoon, maar van binnen zitten ze nog vol roofzucht en gulzigheid. [26] Blinde farizeeër, maak eerst de beker van binnen schoon, dan wordt ook de buitenkant schoon.
[27] Wee u, schriftgeleerden en farizeeën, schijnheiligen; u lijkt op witgekalkte graven, die er van buiten wel mooi uitzien, maar van binnen vol liggen met doodsbeenderen en allerlei onreinheid. [28] Zo ziet ook u er van buiten oprecht uit voor de mensen, maar van binnen bent u vol schijnheiligheid en onrecht.
[29] Wee u, schriftgeleerden en farizeeën, schijnheiligen; u bouwt graftekens voor de profeten en versiert de grafstenen van de rechtvaardigen, [30] en u zegt: “Als wij geleefd hadden in de tijd van onze vaderen, zouden wij niet medeplichtig geweest zijn aan de moord op de profeten.” [31] Zo getuigt u zelf dat u zonen bent van profetenmoordenaars. [32] Maak de maat van uw vaderen maar vol! [33] Slangen, addergebroed, hoe kunt u ontkomen aan de veroordeling tot de hel? [34] Kijk, daarom stuur Ik profeten en wijzen en schriftgeleerden naar u. U zult sommigen van hen doden en kruisigen, u zult anderen geselen in uw synagogen en vervolgen van stad tot stad, [35] opdat op u neerkomt al het rechtvaardige bloed dat op aarde vergoten is vanaf het bloed van de rechtvaardige Abel tot het bloed van Zacharias*, de zoon van Berekja, die u vermoord hebt tussen de tempel en het altaar.
Matt 23
Oud 19 april 2015, 12:37   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yvonne Caluwaerts, van het Simon Wiesenthal Instituut Brussel:

“De kern van het Israëlisch Palestijns conflict is dat het een religieus conflict is.

Een politiek conflict kan opgelost worden door onderhandelingen op diplomatiek vlak (geven en nemen, en waar compromissen kunnen afgesloten worden), wat bij een religieus conflict niet mogelijk is. Een religieus conflict is in deze absoluut, alles of niets. Over religie kan niet onderhandeld worden.

Vanuit het oogpunt van de Arabische leiders komt een tweestatenoplossing neer op verraad tegenover Allah, de Koran, de Islamitische traditie, en de Hadith (d.i. de overlevering, de uitspraken van de Profeet).

Vermits het een religieus conflict is, is Israël niet het probleem en ook niet de oplossing, omdat een compromis onmogelijk is.

En dat is een waarheid als een koe.
Hier kan ik me volledig in vinden.

Joden kunnen niet in een door moslims overheerste maatschappij leven, want dan worden ze tweederangsburgers (dhimmies).

laat hen beiden evenredig in een democratie leven en de sharia komt roet in het eten gooien.

En o ja, degenen die vinden dat ik overdrijf: ik hoop dat ze jong genoeg zijn, dan kunnen ze het hier nog meemaken.
Zeg dat Circe het gezegd heeft.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 12:46   #49
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Verhelderend om te zien dat een groot gedeelte de vroegere jeugd net als een groot gedeelte van de derde leeftijd 1 ding gemeen hebben:

Alzheimer, ...m.b.t. tot het begrip indoctrinatie, Circe.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 15:39   #50
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Uit de Koran:

Citaat:
5 De Tafel (Al-Maidah)
116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,'? zal hij antwoorden: "Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. Gij zijt de Kenner van het onzienlijke.
117. Ik zeide niets tot hen, dan hetgeen Gij mij hebt geboden: "Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat Gij mij deedt sterven, waart Gij de Bewaker over hen en Gij zijt Getuige van alle dingen.

Bron: Koran
En de Bijbel:

Citaat:
Johannes 12:
49 Want Ik heb uit Mijzelven niet gesproken; maar de Vader, Die Mij gezonden heeft, Die heeft Mij een gebod gegeven, wat Ik zeggen zal, en wat Ik spreken zal.
50 En Ik weet, dat Zijn gebod het eeuwige leven is. Hetgeen Ik dan spreek, dat spreek Ik alzo, gelijk Mij de Vader gezegd heeft.

Johannes 20:
17 Jezus zeide tot haar: Raak Mij niet aan, want Ik ben nog niet opgevaren tot Mijn Vader; maar ga heen tot Mijn broeders, en zeg hun: Ik vare op tot Mijn Vader en uw Vader, en [tot] Mijn God en uw God.

Bron: Bijbel
Hieruit blijkt dat naast de Joden die niet begrijpen dat Jesaja het over een mens had i.p.v. Israel als dat zowel vele christenen zelf belazerd worden door hun religie.

Zowel de Bijbel als de Koran geven duidelijk aan dat Jezus geen God is maar door God gezonden.

De Joden ontkennen hem en de christenen verheffen hem doch het zijn de moslims die trouw zijn aan de Bijbel wat Jezus betreft.

Oud 19 april 2015, 15:54   #51
Eliyahu
Banneling

Standaard

Bs'd

Lees HIER over wie Jesaja 53 spreekt.
Oud 19 april 2015, 18:10   #52
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bs'd

Lees HIER over wie Jesaja 53 spreekt.
Mocht u gelijk hebben, dan wordt het tijd dat Israël zijn handen loslaat van de VS.

Jesaja hamert erop, dat Juda zijn vertrouwen moet stellen op God, en niet op bondgenootschappen met andere staten. Dat kan namelijk alleen maar tot oorlog en verwoesting leiden.
Oud 20 april 2015, 09:55   #53
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Stop met uw eigen in de slachtofferrol te drukkenn & ondertussen het onderdrukken van de Palestijnen goed te praten.

Los daarvan:
Israel mag gerust bestaan mijn jongen, shhhht. *aait*.

Laatst gewijzigd door Tamam : 20 april 2015 om 09:55.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 06:57   #54
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Los daarvan:
Israel mag gerust bestaan mijn jongen, shhhht. *aait*.
Bs'd

Maar dan wel als een arabische staat volgens jou natuurlijk.
Oud 22 april 2015, 19:50   #55
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Waarom mag Israël niet bestaan in het Midden-Oosten?

Lees het antwoord HIER
Niemand heeft een probleem met Joden, maar wel als ze enkel topics starten met een linkje.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 19:56   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd
Neen, het gaat immers over hun valsheid en schijnheiligheid. Niet omdat ze schriftgeleerden zijn of Joden.
Oud 22 april 2015, 19:57   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Zowel de Bijbel als de Koran geven duidelijk aan dat Jezus geen God is maar door God gezonden.

De Joden ontkennen hem en de christenen verheffen hem doch het zijn de moslims die trouw zijn aan de Bijbel wat Jezus betreft.
Jezus verklaart van zichzelf nochtans dat Hij bestond voor Abraham was en dat Hij en de Vader één zijn. Daarnaast veroordeelt het Sanhedrin Jezus voor Godslastering omdat Hij zich als Zoon Gods uitgeeft en Hem aldus gelijkstelt met God.
Oud 22 april 2015, 21:20   #58
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Jezus verklaart van zichzelf nochtans dat Hij bestond voor Abraham was en dat Hij en de Vader één zijn.
Bs'd

De gekkenhuizen zitten vol met mensen die verklaren dat ze God zijn.
Oud 23 april 2015, 01:05   #59
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd. De gekkenhuizen zitten vol met mensen die verklaren dat ze God zijn.
Blijkbaar nog niet met relikwieten.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 april 2015 om 01:16.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 21:45   #60
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jezus verklaart van zichzelf nochtans dat Hij bestond voor Abraham was en dat Hij en de Vader één zijn. Daarnaast veroordeelt het Sanhedrin Jezus voor Godslastering omdat Hij zich als Zoon Gods uitgeeft en Hem aldus gelijkstelt met God.
Daar waar Jezus het over Zijn Geest had, daar zag het sanhedrin hun macht bedreigd en pleegde karaktermoord voor de moord zelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be