![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is werken belangrijk | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 66,67% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 33,33% |
Geen idee, ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien doen die het niet met belasting-geld , die betalen da gewoon uit eigen zak . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat hebben ze daar tegen mij over kunnen zagen, over dat " werken ", toen ik klein was... Hun gezondheid gaat ervan naar de kloten, hun huwelijk op de klippen, ze zien hun kinderen amper, maar toch moet er absoluut gewerkt worden. Ook als ze al lang geld genoeg hebben. Want het is nooit genoeg. En niks doen, dat is niet goed. Da's voor luiaards. Daar moet je je voor schamen. Workaholics... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat met die man die de scheithuizen opkuist ? Goed voor zijn zelfbeeld ? Alles is relatief, hé... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermits werk toch zo belangrijk is, zo goed voor je zelfbeeld, en men zich anders dood verveeld ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelf zit ik - op eigen initiatief - sinds eind maart '15 zonder werk. De inhoud van de job kwam totaal niet overeen zoals aanvankelijk werd verteld. Aangezien ik zelf vragende partij was voor een ontslag heb ik momenteel geen recht op een uitkering. Soms begin ik mij al te vervelen. Toch zit ik op financieel vlak niet in de penarie. Ik realiseer toch al een tijdje deftige winsten op de beurs; voornamelijk door het handelen in distributiefondsen op maandelijkse basis. Er is daar geen beurstaks op verschuldigd dus in ik alles 100 % belastingvrij. Continu zitten gapen naar de website van De Tijd wordt op den duur ook wel eentonig. Ik kan natuurlijk niet langdurig daarvan blijven uitgaan. Het liefst van al zou ik mij in mijn sector als zelfstandige willen vestigen. Ik ben aan het onderhandelen met iemand om een zaak over te nemen. Ik zoek een uitdaging op professioneel vlak. Zelfstandig zijn is niet alleen vrij zijn, maar ook de mogelijkheid tot zelfontplooiing en alle daaruit voortvloeiende winsten zelf opstrijken. Bij werken voor een baas komt er veel 'gezeik' bij kijken: overuren niet altijd terugkrijgen, last van collega's, afhankelijk van de baas, ondergeschikt zijn, baas die verdient op jouw zweet, evaluaties, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ben blij dank werk heb !!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja alleen mensen werken. Als je zegt dat werken belangrijk is zeg je onrechtstreeks dat de zon, de maan, de sterren, de bomen, de planten en de dieren niet belangrijk, nuttig zijn want die werken niet ..... Soms ben ik wel jaloers op de huiskat....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Sommige jobs zijn te nuttig... En daar bestaat weinig publiek voor om ze in te vullen met mensen die het graag zouden doen. Er is altijd wel een hoek of 2 af..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is werken belangrijk omdat ik nu werk heb die ik graag doe. Als ik moet werken voor een bedrijf of organisatie waarmee ik geen voeling heb en ik doe het werk niet graag dan verliest dat werk zeer snel zijn belang. Mensen die enkel werken om te overleven en dan nog tegen hun zin... Logisch dat je werken dan niet belangrijk vind, ik heb ook lang genoeg in die situatie gezeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Hypo dat klopt volledig. Daarom dat ik uitsluitend solliciteer op Jobs die tot mij spreken.
Liever een 9 a 12 per uur en mens dan 16 a 20 voor een cyborg te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tis nu zaterdag,en ik verlang al naar maandag,zo graag werk ik
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat vrouwen betreft, die mogen wel degelijk werken, de eerste vrouw van uw profeet was een rijke zakenvrouw, maar ze mogen dit enkel, nadat hun man of voogd toestemming geeft. Omdat de taak van vrouwen bij gezin en kinderen ligt, volgens uw god dan toch, maar in praktijk maken de volgelingen van uw god er een zooitje van, lappen zij de regel dat je moet werken voor een inkomen aan hun laars,en moeten hun vrouwen, ookal zapt meneer thuis op de bank, toch thuis blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen moeten werken om zichzelf te kunnen voorzien van de middelen om te leven.
Voor de rest is werk niet zo belangrijk. In vind dat je België veel mensen hebt die teveel met werken bezig zijn en het gevolg daarvan is dat ze van de wereld niet meer weten. Ze worden met andere woorden mensen die alles in functies van de job en geld verdienen gaan bekijken en kunnen, wegens acuut gebrek aan algemene kennis, de juiste analyses en beslissingen niet meer maken. Eens een cm buiten hun domein slaan ze de bal compleet mis. Aan de andere kant heb je dan de historisch gedogen profiteurs die genieten van allerhande sociale uitkeringen. 2 Extremen bijeen in dit land dus.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werken is belangrijk en voor luie profiteurs zullen we het wel belangrijk maken.
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals in Cuba, bijvoorbeeld, het gras afdoen met een machete op autostradebermen.
![]() |
![]() |