![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Massa's Zuid Europeanen maakten de oversteek naar Afrika voor werk.
's Mans verhaal valt niet onder het vluchtelingenstatuut waarbij er sprake is van een gebrek aan veiligheid en bescherming in eigen land. Hij maakt dan ook geen kans op een succesvolle asielprocedure, tenzij hij liegt. Maar welke idioot gaat tegen de tijd dat hij aan de beurt is om zijn verhaal te doen, zeggen dat hij niét vervolgd wordt in eigen land en daar geen risico's loopt? Bijgevolg kan je nog beter een meneer als deze hier laten, hij liegt tenminste niet. :-/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar volgens mij heb je gelijk: ik denk dat velen niet beseffen dat ze in se beter af zijn in eigen land. Racisme en vooroordelen verlagen hier hun tewerkstellingskansen, net als het feit dat ze een andere cultuur/achtergrond hebben en vele mensen daardoor vrezen dat ze moeilijk inpasbaar zijn in hun bedrijf of organisatie. Neem daar ons weer nog eens bij, het feit dat ontspanningsmogelijkheden hier minder voor de hand liggend zijn en het eigenlijk niet loont om jobs aan de onderkant van de arbeidsmarkt uit te voeren. Wie gaat er voor 1100 euro voltijds werken als je zoveel voor niets kan krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Lijkt me wel heel extreem: - of in een arm land blijven met 5000 �* 10 000 dollar - of sterven op weg naar Europa Mensenhandelaars ronselen vooral via oa facebook dus echt arm zoals de beelden die rondgaan voor liefdadigheidsorganiaties zullen ze niet zijn. Anderzijds zullen mensenhandelaars ook niet de werkelijke sterftekans opbiechten of gewoon zelfs verzwijgen. Then again: kan je in een arm land niet heel veel nuttigs doen met 5000 �* 10 000 dollar? Veel meer kan een opleiding er toch niet kosten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Wat ik nog steeds niet begrijp is dat in Afrikaanse landen waar de kolonisten vroeger de leiding hadden , de grond vruchtbaar was en de afrikanen geen honger of dorst hadden. Ze wilden zelf de rijkdom in eigen zak steken, wat ik zelfs begrijp, maar is die grond nu ineens niet meer vruchtbaar? Kunnen ze ineens niet meer leven van de opbrengst van hun land? Of vergeten ze dat je dan eerst je grond moet bewerken , ploegen, zaaien alvorens je kunt eten?
Ze rekenen te veel op internationale hulp , staan met de hand open in plaats van die te gebruiken om te werken. Kleinschalige projecten, meestal geleid door vrouwen , helpen hele families om te overleven, maar ja, zelfs in Afrika vallen de gebakken kiekens niet zomaar uit de lucht. Als we nu eens ruilden van continent, dan kunnen wij Afrika opnieuw vruchtbaar maken en kunnen zij Europa naar de bliksem helpen. Over honderd jaar gaat de mensenstroom dan weer in de andere richting. |
![]() |
![]() |