![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ga terug naar de 60km vogelvlucht en ik zal mijn best doen om een antwoord te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
In mijn buurt ken ik één fietsstraat. Als ik om één of andere reden achter een fietser moet blijven rijden, dan zal ik dat doen. Als ik als fietser daar kom, dan geef ik de ruimte aan de auto als dat kan. Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 11 mei 2015 om 17:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/secties...04-art22novies |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfs de wegbeheerder herhaalt die onzin... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 11 mei 2015 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 mei 2015 om 19:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat schreef de fietsersbond niet, de fietsersbond schreef absolute voorrang, in het vet.
Citaat:
Citaat:
In één context. Dus debiel, alle fietsers - die dat lezen - en niet de wet Art 22novies lezen - denken dus dat ze absolute of onbeperkte-volkomen voorrang genieten op motorvoertuigen, kruist er een motorvoertuig vanuit de andere richting (bij een tweerichtingsfietsstraat) gaan ze wslk ook nog spookrijden. Het is toch helemaal geen probleem voor een motorvoertuig dat ze een fietser niet mogen inhalen en beide niet meer als 30 kmh mogen. Er zijn talrijke situaties waar een motorvoertuig dat sowieso niet kan, zelfs op de snelweg als men + 30 km file heeft. Ochottekes toch. En op gewone wegen is het dikwijls zo dat men een fietser niet kan inhalen, als ik daarbij aan het fietsparadijs in Limburg denk waar vele smalle wegen zijn waar men een fietser dikwijls niet kan inhalen en men moet volgen tot dat er voldoende plaats of een verharde brede berm is waar men veilig voorbij kan. Citaat:
Citaat:
[Kindergarten] Als er een of meerdere fietsers achter een auto rijden dan is het zo, de fietsers en de auto mogen niet sneller als 30 kmh en de fietser kan wslk de auto toch niet inhalen [/néh néh Kindergarten]
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 mei 2015 om 20:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 1) De wegcode stelt niet dat het verkeersbord voor fietsstraat ontheven wordt bij het volgende kruispunt, het kan evengoed de hoedanigheid van een zone-bord hebben. Hier in Gent wordt de hoedanigheid fietsstraat netjes ontheven voor ieder kruispunt en gelden de gewone voorrangsregels, maar dat is niet overal zo (bijv. de Louizalaan in Brussel), moet de fietser dan voorrang aan rechts verlenen (op een fietspad heeft de fietser die van links komt normaal voorrang, vanuit een fietsstraat niet ??)
2) Bij oversteekplaatsen moeten fietser nog altijd voorrang verlenen aan voetgangers, fietsstraat of niet (niet dat het elders altijd gebeurt....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fiersersbond schreef ABSOLUTE voorrang in zijn context, dat woord hoort er gewoon niet in. Bord-wegbeheerder leest duidelijk ALTIJD voorrang, idem. De basis van elke wet is het juiste gebruik van de taal, de wet is duidelijk GEEN enkel woord of maar iets tussen de regels is er sprake van voorrang, NERGENS ! Enkel een inhaalverbod. Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 mei 2015 om 20:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deze aanwijzingsborden vindt men nog altijd niet in het MB 1976 plaatsingsvoorwaarden verkeerstekens, ttz onderaan in Art 12... Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 mei 2015 om 21:05. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 mei 2015 om 21:22. |
||
![]() |
![]() |