Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2015, 20:09   #41
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voorlopig krijgt Bean Weyts van mij het voordeel van de twijfel,
Iemand die beweert dat 85% van de Vlaamse wegen er goed bijliggen????
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 20:13   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat is rekeningrijden anders dan onze wegen omvormen tot high tech tolwegen?
In zekere zin.
Maar ik dacht aan wegen die aangelegd worden met prive geld met het doel geld op te brengen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 20:16   #43
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Zeer goede maatregel. Vroeger betaalde de Vlaming de rekening voor het aanleggen van de Vlaamse wegen. Nu zal dit door de effectieve gebruikers (inclusief doorstromend buitenlands vrachtverkeer) van de wegen betaald worden. Prima toch? Ik zie niet in wat je hierop tegen kan hebben.
Her idiote van heel deze situatie is het globale beeld. Wij betalen de wegen van frankrijk, duitsland, Italie, zwitserland, oostenrijk en binnenkort ook nederland zeker....
Zij betalen onze wegen mee.
Hoe absurd kan het zijn in een "eengemaakt" Europa.
Om het nog hilarischer te maken zijn brussel en wallonie nog "gratis".
Allemaal 1 klein kutlandje wel te verstaan.

Maak van ALLE wegen gewoon een europees gegeven en werk met gewesten én met dezelfde regelingen qua snelheid, infrastructuur, flistpalen, enz.....
Uiteraard met inbreng van privé kapitaal.

Hoe bekostigen?
Boete's, europese nummerplaten en uiteraard een taks in verhouding met grootte, vervuiling en ouderdom van het voertuig.

Dat tegelijk ook de "schouwing" eengemaakt word.
Gedaan met "foefelen" binnen Europa met de kilometertellers

D�*t is pas een visionair beeld en de enige echte oplossing.
Brussel hoofdstad van Europa, maar voor de rest wel plaatstelijk liggen knoeien "�* volonté"
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 20:23   #44
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Mja...

Ik heb gisteren op het nieuws bedragen zien circuleren van 8.000 tot 14.000 euro per jaar per vrachtwagen die een gemiddeld kilometerverbruik heeft, naargelang de afmetingen en vooral de leeftijd van de vrachtwagen.

Ik heb onze tweede wagen drie jaar geleden verkocht en rij iedere dag 20 kilometer heen en 20 kilometer terug woon/werk met de fiets.
Mij zal zo'n heffing niet veel raken.
Toch?

Even twijfelde ik nog, toen ik de astronomische bedragen voor mijn ogen zag tollen, maar Ben Weyts en zijn van trots opzwellende borst stelden me meteen op vaderlijke wijze gerust nadat een reporter hem vroeg of dit niet naar de klant zal doorgerekend worden.

"Neen, dat kan niet (Ben Weyts zal waarschijnlijk een wet ontwerpen die dit onmogelijk maakt, anders had hij dit vast niet met zoveel stellige zekerheid verkondigd waarbij de mogelijkheid van een verhoging gewoonweg onmogelijk klonk), het zal wel voor een mentaliteitswijziging zorgen, er zal veel doordachter gereden worden" en nog een paar van die dooddoeners.

De eerste grote vrachtvervoerder die ze daarna interviewden en dezelfde vraag opwierpen:

"Ja, dat zal zeker doorgerekend worden en dus voor prijsstijgingen zorgen"...

Dat werd vast balen voor die man, wanneer hij 's avonds op TV Ben Weyts droog en onverstoorbaar al zijn plannen genadeloos de grond hoorde inboren...
Eindelijk 1 bijdrager die mijn gramschap ter harte neemt en ook beseft dat die BW met heel zijn systeem een dikke idioot is.
Het zijn gewoon nog maar eens extra belastingen die geheven worden op de goederen die per vrachtwagen geleverd zullen worden en die wij voor alle duidelijkheid nog maar eens mee mogen afdokken.
Samen met de buitenlanders..?
Ik denk het niet, want binnen de 5 jaar betalen we zelf in heel Europa mee af, dus...iedereen gelijk voor de wet binnen Europa.
Betalen zullen we.....
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 21:44   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien er nog een caravan-vignet aan toevoegen ?
een hollander-vignet !
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 21:49   #46
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

In Nederland hebben ze rekening rijden afgevoerd omdat er teveel nadelen aan vast hangen en hier gaan ze het wel invoeren. Go figure.

Een zoektocht via google levert een hoop negatieve argumenten op :

http://lmgtfy.com/?q=rekening+rijden

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be