![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Zoals gezegd, ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat de NMBS de halveprijskaart voor de gewone reiziger heeft afgeschaft... Een klantenkaart is nochtans een van de eerste zaken waar de meeste verkopers werk van maken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet iemand 50% korting krijgen omdat hij 3 kinderen heeft (en bovendien de grote baas van het Katholiek Onderwijs is) En meteen ook diegenen die geen kinderen heeft en zelfs de mensen met 3 kinderen die niet met de trein (kunnen) rijden daarvoor laten betalen? Ik zou daarmee kunnen leven als het nu ging om een prive instelling zoals den Delhaize of Comme Chez Soi, maar een overheidsbedrijf? Bij prive instellingen kan je dan kiezen om die te boycotten, maar het deficit van de NMBS betaal je toch met je belastingen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 juni 2015 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er geen probleem mee dat iemand met een laag loon vermindering krijgt om op het even wat. Maar waarom moet de CEO van het Katholiek Onderwijs door ons gesponsord worden voor zijn treinvervoer? Tegemoetkomingen moeten gerelateerd zijn aan behoeften, niet aan het aantal kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U fietst trouwens angstig weg van het feit dat de overheid allerlei zaken subsidieert waar u misschien nooit gebruik van maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Nee. Het idee is echter, dat de tegemoetkoming niet zozeer is voor de ouders, dan wel voor de kinderen. En die kiezen niet of ze in een behoeftig, dan wel bemiddeld gezin terecht komen. De mens met een goed inkomen zal net zoveel steun krijgen voor zijn dakisolatie als die arme sloeber, omdat de regering het isoleren wil aanmoedigen, los van het inkomen van de aanvrager.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Ik geef juist aan de overheid heel veel subsidieert, ongeacht de inkomensgrens van de gebruikers. Misschien weet u het niet, maar de overheid schuift heel wat bij als het bijvoorbeeld om opera gaat. Ooit gehoord dat je inkomkaartje voor de opera inkomensgerelateerd is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die dakisolatie en ALLE andere tegemoetkomingen, ongeacht het werkelijk inkomen dat is in ALLE gevallen aberant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Maar die rijke sloeber heeft ook weinig moeite om zijn verwarmingsfactuur te betalen, wat zou hij dan zijn dak gaan isoleren? Met de subsidie wordt het voor hem echter wat interessanter, en op langere termijn gaat ons land erdoor op vooruit, met minder vervuiling en energieverspilling. Nog los daarvan, alle steun laten afhangen van het inkomen zou het draagvlak van heel wat maatregelen kunnen aantasten. Nu heeft iedereen in meer of mindere mate iets te verliezen, en dus iets om te verdedigen... En ik besef maar al te goed dat dat het Matteüseffect versterkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet u een staat uitbouwen met een enorm leger aan ambtenaren. Alles waaraan de overheid subsidies besteedt, zal in die categorie vallen. Ook bijvoorbeeld dus het gebruik van onze wegen. Ook als fietser dus. Ook biliotheekbezoek. Ook onderwijs. Enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar diep in je hart weet je toch dat al die (fiscale) tegemoetkomingen toch meestal terechtkomen bij mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben. En dat alles om de te hoge belastinstarieven te compenseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is dat niet positief racistisch die maatregel ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 juni 2015 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle? Bent u, als gebruiker, bereid de werkelijke kost te dragen voor onderwijs, voor wegeninfrastructuur, voor drinkwater, voor riolering, voor afvalzuivering, enzovoort?
|
![]() |
![]() |