Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2015, 22:02   #41
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Zoals gezegd, ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat de NMBS de halveprijskaart voor de gewone reiziger heeft afgeschaft... Een klantenkaart is nochtans een van de eerste zaken waar de meeste verkopers werk van maken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 20:57   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Klopt.

Maar ik wilde gewoon aantonen wat hiermee bedoeld wordt.
Eigenlijk moet dat zijn: Je kan blijkbaar als je 3 kinderen hebt in Eerste Klasse zitten voor minder dan de prijs van een tweede klasse kaartje voor iemand die geen kortingkaart heeft.
Dat is precies wat ik zei.

Waarom moet iemand 50% korting krijgen omdat hij 3 kinderen heeft (en bovendien de grote baas van het Katholiek Onderwijs is)
En meteen ook diegenen die geen kinderen heeft en zelfs de mensen met 3 kinderen die niet met de trein (kunnen) rijden daarvoor laten betalen?

Ik zou daarmee kunnen leven als het nu ging om een prive instelling zoals den Delhaize of Comme Chez Soi, maar een overheidsbedrijf?
Bij prive instellingen kan je dan kiezen om die te boycotten, maar het deficit van de NMBS betaal je toch met je belastingen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 juni 2015 om 20:59.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 20:59   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom moet iemand 50% korting krijgen omdat hij 3 kinderen heeft (en bovendien de grote baas van het Katholiek Onderwijs is) diegenen die geen kinderen heeft en zelfs de mensen met 3 kinderen die niet met de trein (kunnen) rijden daarvoor laten betalen?
Uw redenering kunt u doortrekken naar alles wat de overheid aanbiedt en waarvoor u belastingen betaalt. Of gaat u ook altijd naar de opera? Blijft u kinderen naar het onderwijs sturen? Rijdt u iedere dag op elke autosnelweg van dit land? Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 21:02   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw redenering kunt u doortrekken naar alles wat de overheid aanbiedt en waarvoor u belastingen betaalt. Of gaat u ook altijd naar de opera? Blijft u kinderen naar het onderwijs sturen? Rijdt u iedere dag op elke autosnelweg van dit land? Enzovoort.
Neen, maar het is een kwestie van fairness.

Ik heb er geen probleem mee dat iemand met een laag loon vermindering krijgt om op het even wat.

Maar waarom moet de CEO van het Katholiek Onderwijs door ons gesponsord worden voor zijn treinvervoer?

Tegemoetkomingen moeten gerelateerd zijn aan behoeften, niet aan het aantal kinderen.
Oud 3 juni 2015, 21:03   #45
groentje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is precies wat ik zei.

Waarom moet iemand 50% korting krijgen omdat hij 3 kinderen heeft (en bovendien de grote baas van het Katholiek Onderwijs is)
En meteen ook diegenen die geen kinderen heeft en zelfs de mensen met 3 kinderen die niet met de trein (kunnen) rijden daarvoor laten betalen?

Ik zou daarmee kunnen leven als het nu ging om een prive instelling zoals den Delhaize of Comme Chez Soi, maar een overheidsbedrijf?
Tja, waarom mogen ouders hun kinderen ten laste aftrekken van hun belastingen? Waarom maken alleen ouders met kinderen kans op een studiebeurs voor die kinderen? De politiek van de overheid is erop gericht om het ouderschap aan te moedigen, en dat ze daar ook haar andere publieke overheidsdiensten toe dwingt, lijkt me een logisch gevolg.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 3 juni 2015, 21:05   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Tja, waarom mogen ouders hun kinderen ten laste aftrekken van hun belastingen? Waarom maken alleen ouders met kinderen kans op een studiebeurs voor die kinderen? De politiek van de overheid is erop gericht om het ouderschap aan te moedigen, en dat ze daar ook haar andere publieke overheidsdiensten toe dwingt, lijkt me een logisch gevolg.
Maar als dat gaat over gezinnen met een laag inkomen is dat zeer goed, maar denk je echt dat een gezin met een behoorlijk inkomen meer kinderen gaat produceren omdat ze vermindering krijgen op de trein?
Oud 3 juni 2015, 21:06   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar het is een kwestie van fairness.

Ik heb er geen probleem mee dat iemand met een laag loon vermindering krijgt om op het even wat.

Maar waarom moet de CEO van het Katholiek Onderwijs door ons gesponsord worden voor zijn treinvervoer?

Tegemoetkomingen moeten gerelateerd zijn aan behoeften, niet aan het aantal kinderen.
Veel kinderen, veel behoeften. Of wist u dat niet?!

U fietst trouwens angstig weg van het feit dat de overheid allerlei zaken subsidieert waar u misschien nooit gebruik van maakt.
Oud 3 juni 2015, 21:07   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als dat gaat over gezinnen met een laag inkomen is dat zeer goed, maar denk je echt dat een gezin met een behoorlijk inkomen meer kinderen gaat produceren omdat ze vermindering krijgen op de trein?
Belonen mag ook.
Oud 3 juni 2015, 21:08   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel kinderen, veel behoeften. Of wist u dat niet?!

U fietst trouwens angstig weg van het feit dat de overheid allerlei zaken subsidieert waar u misschien nooit gebruik van maakt.
U fietst zeer angstig weg van 'werkelijke behoeften'.
Oud 3 juni 2015, 21:10   #50
groentje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee. Het idee is echter, dat de tegemoetkoming niet zozeer is voor de ouders, dan wel voor de kinderen. En die kiezen niet of ze in een behoeftig, dan wel bemiddeld gezin terecht komen. De mens met een goed inkomen zal net zoveel steun krijgen voor zijn dakisolatie als die arme sloeber, omdat de regering het isoleren wil aanmoedigen, los van het inkomen van de aanvrager.
Jeroen Boone
Oud 3 juni 2015, 21:11   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U fietst zeer angstig weg van 'werkelijke behoeften'.
Neen, hoor. Ik geef juist aan de overheid heel veel subsidieert, ongeacht de inkomensgrens van de gebruikers. Misschien weet u het niet, maar de overheid schuift heel wat bij als het bijvoorbeeld om opera gaat. Ooit gehoord dat je inkomkaartje voor de opera inkomensgerelateerd is?
Oud 3 juni 2015, 21:12   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee. Het idee is echter, dat de tegemoetkoming niet zozeer is voor de ouders, dan wel voor de kinderen. En die kiezen niet of ze in een behoeftig, dan wel bemiddeld gezin terecht komen. De mens met een goed inkomen zal net zoveel steun krijgen voor zijn dakisolatie als die arme sloeber, omdat de regering het isoleren wil aanmoedigen, los van het inkomen van de aanvrager.
U bevestigt wat ik zeg.

Die dakisolatie en ALLE andere tegemoetkomingen, ongeacht het werkelijk inkomen dat is in ALLE gevallen aberant.
Oud 3 juni 2015, 21:13   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, hoor. Ik geef juist aan de overheid heel veel subsidieert, ongeacht de inkomensgrens van de gebruikers. Misschien weet u het niet, maar de overheid schuift heel wat bij als het bijvoorbeeld om opera gaat. Ooit gehoord dat je inkomkaartje voor de opera inkomensgerelateerd is?
Dat weet ik, al die tegemoetkomingen zouden moeten afhangen van het werkelijk inkomen.
Oud 3 juni 2015, 21:18   #54
groentje
Minister-President

Standaard

Maar die rijke sloeber heeft ook weinig moeite om zijn verwarmingsfactuur te betalen, wat zou hij dan zijn dak gaan isoleren? Met de subsidie wordt het voor hem echter wat interessanter, en op langere termijn gaat ons land erdoor op vooruit, met minder vervuiling en energieverspilling. Nog los daarvan, alle steun laten afhangen van het inkomen zou het draagvlak van heel wat maatregelen kunnen aantasten. Nu heeft iedereen in meer of mindere mate iets te verliezen, en dus iets om te verdedigen... En ik besef maar al te goed dat dat het Matteüseffect versterkt.
Jeroen Boone
Oud 3 juni 2015, 21:21   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik, al die tegemoetkomingen zouden moeten afhangen van het werkelijk inkomen.
Dan moet u een staat uitbouwen met een enorm leger aan ambtenaren. Alles waaraan de overheid subsidies besteedt, zal in die categorie vallen. Ook bijvoorbeeld dus het gebruik van onze wegen. Ook als fietser dus. Ook biliotheekbezoek. Ook onderwijs. Enzovoort.
Oud 3 juni 2015, 21:24   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar die rijke sloeber heeft ook weinig moeite om zijn verwarmingsfactuur te betalen, wat zou hij dan zijn dak gaan isoleren? Met de subsidie wordt het voor hem echter wat interessanter, en op langere termijn gaat ons land erdoor op vooruit, met minder vervuiling en energieverspilling. Nog los daarvan, alle steun laten afhangen van het inkomen zou het draagvlak van heel wat maatregelen kunnen aantasten. Nu heeft iedereen in meer of mindere mate iets te verliezen, en dus iets om te verdedigen... En ik besef maar al te goed dat dat het Matteüseffect versterkt.
Je hebt 'draagvlak' gezegd, dat maakt je verdacht

Maar diep in je hart weet je toch dat al die (fiscale) tegemoetkomingen toch meestal terechtkomen bij mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben. En dat alles om de te hoge belastinstarieven te compenseren.
Oud 3 juni 2015, 21:25   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan blijkbaar als je 3 kinderen hebt in Eerste Klasse zitten voor de prijs van een Tweede Klasse kaartje.

Legt iemand mij even het nut daarvan uit.
godverdomme had ik dat geweten...
is dat niet positief racistisch die maatregel ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 juni 2015 om 21:25.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 21:26   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet u een staat uitbouwen met een enorm leger aan ambtenaren. Alles waaraan de overheid subsidies besteedt, zal in die categorie vallen. Ook bijvoorbeeld dus het gebruik van onze wegen. Ook als fietser dus. Ook biliotheekbezoek. Ook onderwijs. Enzovoort.
Neen, neen, gewoon de fiscaliteit vereenvoudigen en alle tegemoetkomingen afschaffen. Een hoop minder ambtenaren.
Oud 3 juni 2015, 21:28   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
godverdomme had ik dat geweten...
is dat niet positief racistisch die maatregel ?
Bedoel je dat de CEO van het Katholiek Onderwijs gediscrimineerd wordt?
Oud 3 juni 2015, 21:34   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, neen, gewoon de fiscaliteit vereenvoudigen en alle tegemoetkomingen afschaffen. Een hoop minder ambtenaren.
Alle? Bent u, als gebruiker, bereid de werkelijke kost te dragen voor onderwijs, voor wegeninfrastructuur, voor drinkwater, voor riolering, voor afvalzuivering, enzovoort?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be