Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2015, 17:56   #41
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Spyker Bekijk bericht
Als de parlementariërs tot 63 jaar moeten werken ipv 55, dan is dat natuurlijk niet langer.
John, de NVA had 27 verkozenen in de vorige regering, en NU 33.
Dwz dat die 27 al zeker zijn van de pensioen leeftijd van 55 jaar.
En....63 is nog steeds geen 67 zoals het voetvolk.
Want dat zwaard van 67, hangt nu elke universitair boven het hoofd.
Ook begin ik nu te begrijpen wie "iedereen" is voor Bartje.
Want de in leveringen treffen ook enkel het voetvolk.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 18:09   #42
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vanaf uw 60ste op de ziekenkas gaan staan, dan zijt ge er ook vanaf.

Als ge versleten zijt, zijt ge versleten. Politiekers mogen dan nog wel op papier allerhande maatregelen nemen die ver van de realiteit staan, op pensioen zal je gaan.
Dat klopt Tavek, maar ik weet niet of jij je nog kan herinneren dat rechts ook de gelijkgestelde periodes in vraag stelde !
Maw, dan moet je inleveren op dienstjaren zonder dat jij daar iets kan aan doen.
Idem als je werkloos moest worden.
Oud 5 juni 2015, 18:14   #43
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je
We hebben hier nog andere voorbeelden gegeven in andere draden.
Waarom mag niet iemand drie jaar lang 50 u per week werken, om zijn spaarcenten voor zijn huisje wat op te krikken, en vervolgens drie jaar lang 30 u per week, zodat hij zelf veel kan doen in zijnen bouw ?

.
Beste, werkloze 50+, ondanks die tientallen teleurstellende sollicitaties, ondanks die tientallen mails en die tientallen "eerste" gesprekken bij die personeelsdienst of RVA, Uw oplossing is; NVA heeft voor U een job! Echt. Zij vinden dat er werkgevers zijn die zonder één probleem mensen van 60, 62, 63 en binnenkort van 65, 66, 67 jaar in dienst zullen nemen. Ga naar de regoniale afdeling van de NVA in Uw streek en solliciteer. Volgens mij gaan deze mensen U met "open armen" ontvangen. Zij zijn de "architecten" van het langer aan de slag blijven. Zij hebben ongetwijfeld adressen waar U aan de slag kan blijven. Indien het U niet zou lukken schrijf dan naar de Burgemeester van Antwerpen, die gaat U zeker aan een job kunnen helpen. Groetjes en veel succes.

Laatst gewijzigd door demonen : 5 juni 2015 om 18:15.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 18:15   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat klopt Tavek, maar ik weet niet of jij je nog kan herinneren dat rechts ook de gelijkgestelde periodes in vraag stelde !
Maw, dan moet je inleveren op dienstjaren zonder dat jij daar iets kan aan doen.
Idem als je werkloos moest worden.
Het doel van conservatief rechts is nu eenmaal een land met twee snelheden bouwen: zij die kapitaal bezitten en kunnen doen en laten wat ze willen, en zij die moeten werken, en nu steeds langer en harder moeten werken voor steeds minder.

Die hele zever over concurrentievermogen en loonhandicap ben ik ook moe gehoord. Je beseft nog niet eens hoeveel subsidies bedrijven naar hun kop gesmeten krijgen en achterpoortjes om belastingen te ontwijken er zijn.

De huidige politieke klasse dient haar broodheren, de ondernemers, managers en renteniers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 18:18   #45
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Of dit nu vroeger of later is of was maakt eigenlijk geen bal uit.
Feit is en blijft dat Dewever de bevolking oproept om in te leveren en langer te werken, en......hij maakt al dadelijk uitzonderingen voor de politie, die hij nodig heeft, en voor de "eigen" collega's.
Dat is mijn punt. Want als dit zelfde met linkse partijen in de regering zou gebeuren dan schreeuwde dit forum moord en brand.
Dewever heeft zelfs al een uitzondering gemaakt voor zichzelf want hij kan op 55 jaar met pensioen aan MINIMUM 6.000 Euro/maand.
Bron : radio 1 ; 5/6/2015
Oud 5 juni 2015, 18:32   #46
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dewever heeft zelfs al een uitzondering gemaakt voor zichzelf want hij kan op 55 jaar met pensioen aan MINIMUM 6.000 Euro/maand.
Bron : radio 1 ; 5/6/2015
Ja maar dat zal Di Rupo hem wel als geschenk aangeboden hebben, want die sossen doen er alles aan om Bartje in een slecht daglicht te stellen, althans volgens de geel bruine aanhang.
Oud 5 juni 2015, 19:25   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doel van conservatief rechts is nu eenmaal een land met twee snelheden bouwen: zij die kapitaal bezitten en kunnen doen en laten wat ze willen, en zij die moeten werken, en nu steeds langer en harder moeten werken voor steeds minder.

Die hele zever over concurrentievermogen en loonhandicap ben ik ook moe gehoord. Je beseft nog niet eens hoeveel subsidies bedrijven naar hun kop gesmeten krijgen en achterpoortjes om belastingen te ontwijken er zijn.

De huidige politieke klasse dient haar broodheren, de ondernemers, managers en renteniers.
Wat het doel is van conservatief rechts, weet ik niet.
Want ik ben lid van een centrum-rechtse partij; geen liberale maar wel een gemeenschapspartij.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 19:27   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar dat zal Di Rupo hem wel als geschenk aangeboden hebben, want die sossen doen er alles aan om Bartje in een slecht daglicht te stellen, althans volgens de geel bruine aanhang.
De verwijzing geel-bruin doet mij het volgend citaat, licht aangepast, weergeven:
als er geen argumenten zijn, dan is de bruine verwijzing nooit ver weg.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 juni 2015, 19:27   #49
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan terug met de rode hond opgescheept zitten zeker ?
Ik hoop van niet.

.
Een zeer interessante opinie, maar dat zullen hoogst waarschijnlijk weer leugens zijn.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/we...on-575705.html

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 5 juni 2015 om 19:27.
Oud 5 juni 2015, 19:44   #50
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
De verwijzing geel-bruin doet mij het volgend citaat, licht aangepast, weergeven:

.
Schijt-bruin van animal farm : all animals are equal but the n-va-animals are more equal : Dewever op 55 jaar , de politie en andere ambtenarennest op 59 jaar en de privé op 67 jaar!
Oud 5 juni 2015, 20:01   #51
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:

.
De feiten kan jij niet naast je neerleggen schoofzak, want de NVA heeft het blok bijna volledig leeggezogen, vandaar mijn verwijzing naar bruin.
Oud 5 juni 2015, 20:03   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Juist kameraad! Goed gesproken...
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 20:12   #53
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
John, de NVA had 27 verkozenen in de vorige regering, en NU 33.
Dwz dat die 27 al zeker zijn van de pensioen leeftijd van 55 jaar.
En....63 is nog steeds geen 67 zoals het voetvolk.
Want dat zwaard van 67, hangt nu elke universitair boven het hoofd.
Ook begin ik nu te begrijpen wie "iedereen" is voor Bartje.
Want de in leveringen treffen ook enkel het voetvolk.
Hebben deze paljassen van deze gele handen regering dit ook voor hun eigen goedgekeurd om te werken tot hun 67 jaar ?? NIKS van ze kunnen veel vlugger op pensioen gaan = Recht op pensioen vanaf 52 jaar, na volledige loopbaan na 20 jaar. (U en ik moeten gaan werken tot 67 jaar). En een volledige loopbaan die recht geeft op dat pensioen telt 20 jaar uitoefening van een mandaat (u en ik moeten 45 jaar werken). Bovendien stemt het bedrag overeen met 75% van hun parlementaire wedde. Dat maakt dus een pensioen van 4.326 euro (174.510 BF) per maand. De forfaitaire onkostenvergoeding van de parlementsleden zijn er nog niet eens bijgeteld. Jaarlijks gaat het om 23.627 euro voor een parlementslid. In de privésector bedraagt de netto onkostenvergoeding 1.800 euro per jaar. Komt er nog een gratis wagen met bestuurder bij en ook nog de zit gelden in 10 tallen raden van bestuur die ze de naam geven van onkostenvergoeding om niet belastbaar te zijn. Kortom SCHANDE gele trekkende handen.
Oud 5 juni 2015, 20:22   #54
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Langdurige oudere werklozen zonder vermogen tenzij een eigen huis gewoon op het leefloon zetten tot hun 67-ste
Ik denk ook dat dit hun werkelijke bedoeling is.De neo-liberale natte droom,de arbeider als niks meer of minder dan een wegwerpproduct.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 20:24   #55
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Je kan alle ernstige dingen zo in het belachelijke trekken.

Ik vind/vond de bouw (vb. wegenbouw) een zwaar beroep.
Nu onlangs werd hier langs mijn huisje een fietspad grondig heraangelegd.
Leuk om zien.
Het werk werd uitgevoerd door drie oudere mannen.
De baas (de aannemer zelf) kwam zo af en toe eens kijken, maar liet voor de rest die mannen met rust.
Die deden dat op het gemakje. Iets tillen dat zwaarder was dan vb. één tegel: een van de gasten kwam wel af met het kraantje.
Werd hen een pintje aangeboden door mijn heksie perfeksie of een jongere buurvrouw, dan werd dat altijd aangenomen, of soms vervangen door een coca of een koffietje.
Afijn, heel dat plaatje was compleet: zoals die gasten werkten, kon zelfs ik dat uithouden tot mijn 60° of 62°.

Daar zit wel iets in: er zijn geen zware beroepen, maar er zijn wel degelijk zware taken. Dat lost zich makkelijkst op met soepelheid van alle kanten: werkgever, werknemer, arbeidsrecht ...

We hebben hier nog andere voorbeelden gegeven in andere draden.
Waarom mag niet iemand drie jaar lang 50 u per week werken, om zijn spaarcenten voor zijn huisje wat op te krikken, en vervolgens drie jaar lang 30 u per week, zodat hij zelf veel kan doen in zijnen bouw ?

.
Dit was dan waarschijnlijk een werkje dat uitgevoerd werd door gemeentewerkers.Degenen die bij mij renoveerden hadden geen tijd om bier te zuipen en de baas werkte driftig mee.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 21:44   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Dit was dan waarschijnlijk een werkje dat uitgevoerd werd door gemeentewerkers.Degenen die bij mij renoveerden hadden geen tijd om bier te zuipen en de baas werkte driftig mee.
Ik ken het verschil tussen gemeentearbeiders en private arbeiders !
En het feit dat ik dat verhaaltje hier vertelde, is omdat ik er door getroffen was. Ik had niet gedacht dat zoiets nog bestond.
De aannemer zelf was geen kleintje; hij had en heeft meerdere werven, maar wellicht vangt hij hier en daar een aanbesteding waarmee hij zijn drie "oudjes" kan bezig houden.

Ook opgelet: ze stonden niet heel de tijd te zuipen, zeker niet. Versta me niet verkeerd.

.

Oud 5 juni 2015, 21:45   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik denk ook dat dit hun werkelijke bedoeling is.De neo-liberale natte droom,de arbeider als niks meer of minder dan een wegwerpproduct.
Dat is een nachtmerrie zoals van de communisten die iedereen met een grote klep tegen de hoge piefen naar Siberië stuurden.

.

Oud 5 juni 2015, 22:44   #58
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een nachtmerrie zoals van de communisten die iedereen met een grote klep tegen de hoge piefen naar Siberië stuurden.

.
Om even terug te komen op het TTIP-akkoord: dat verdrag mag niemand inkijken, ook parlementariërs niet. 30 jaar gaat dat ding achter slot en grendel. Parlementariërs die binnen 4 jaar het recht krijgen om het in te kijken, zullen er zich contractueel moeten toe verbinden dat zij op geen enkele wijze de inhoud zullen verspreiden.

Dat deed men bij de sovjets ook: bij geheime documenten hoorden intekenlijsten die moesten achterhalen wie er iets zou kunnen gelekt hebben.

Is dat een democratie waardig wanneer de vertegenwoordigers van het soevereine volk zelfs geen weet hebben van hetgeen waarvoor ze stemmen? Is dat de transparantie waar men overal de bek vol van heeft? Wie zal er dan wel weten wat de implicaties van het verdrag zijn? Alleen de CEO's van multinationals en hun slippendragers in de hoogste echelons van de politiek?

De N-VA speelt het spelletje lustig mee. Voka is mijn baas! Wij zeiden 65, maar ook nu is onze naam haas!
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 23:23   #59
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ponli De Zeiker Bekijk bericht
Jongen, niet zeiken. Binnen een jaar of 20 moet men minstens tot 70 jaar werken.
Of wat dacht je?
Neen? Echt!?

Het gaat er uiteraard om dat de slavernij terug van weggeweest is. Het gaat er uiteraard om dat men met 1 pennentrek alle sociale verworvenheden sinds het begin van de industriële revolutie wil te niet doen onder het mom van onhoudbaarheid, demografische paniekzaaierij, klimaatonheil, opkomende nieuwe markten, technologische vooruitgang ... Allemaal problemen die men artificieel en argeloos heeft gecreëerd, zogezegd om de economie te sparen en te redden.

Het gaat hen nu kennelijk voor de wind als we de NBB en de ECB mogen geloven, enkel en alleen dankzij de drukpersen. De beloften om de financiële markten beter te reguleren vliegen nu van tafel en maken plaats voor complete deregulatie.

Het gaat om deregulatie, corruptie en inhaligheid van een kliek waarvan de zakken nooit genoeg gevuld geraken. Hun fortuin devalueert immers mee met elke luchtbel die ze oppompen en weer aflaten om snel enorme bedragen te vergaren.

Geloof jij dus maar rustig verder dat je tot je 70ste of verder MOET werken. Er hoeft helemaal niks van die orde als men komaf maakt met het systeem waarin men zichzelf heeft laten opsluiten. De N-VA doet z'n uiterste best om mee de kooi op te kalfateren met nieuwe tralies die deze keer dubbel zo dik zullen zijn.
Oud 6 juni 2015, 00:14   #60
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ponli De Zeiker Bekijk bericht
Hopelijk kan de nva of een andere partij het tij nog keren.
Of had je dat van de PS verwacht .
Van geen enkele van bovenstaande, noch van alle andere gefragmenteerde, gecontroleerde kleuren-mikmak-oppositie in de Belgische poppenkast.

Dat laatste heeft zichzelf helemaal irrelevant gemaakt en is niet meer dan een incassobureau voor de Europese maffia erboven. Europa danst op de muziek uit het Witte Huis, waarvan iedereen weet dat geen enkele mandataris er kan komen zonder onvoorwaardelijke trouw te zweren aan het legioen lobbyisten van grootbanken en multinationale cartels.

Ik ben niet tegen overheden, ik ben tegen corrupte leugenaars die steun bij een achterban losweken die ze daarna zonder de minste vorm van schroom op elke mogelijke manier mee helpen naaien.

Iedereen krijgt bij mij het voordeel van de twijfel, maar belofte maakt schuld.

De N-VA heeft veel beloofd en zichzelf onnoemelijk vaak tegengesproken. Geen borrelnootjes, geen mossels, geen vette vis ... maar nog duurdere politieke patatten met ajuinsaus die we al 185 jaar kunnen boefen.

Valse profeten hebben we al genoeg gezien om te weten hoe laat het is na een maand of zes. BMI-Bart kwam op een ezeltje en vertrekt als een diva met een gepantserde BMW-motorcade.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be