Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2015, 19:17   #41
Eurosceptic
Minister

Standaard

En @ Gipsy, zilveren medaille winnaar voor de grootste zeurpiet en forumsaboteur van het jaar.

Met "nu is het het beste moment" heb ik het over het jaar 2015, en dus niet "nu vrijdagavond de 19de om 20u08"

Hier is de grafiek die de index USD vs euro weergeeft
http://www.xe.com/currencycharts/?fr...o=USD&view=10Y

Je bent ook die zelfde zagevent die hier komt stellen dat een parlementaire hoorzitting ivm de 9 triljoen die uit de federale reserve is verdwenen, niet relevant is omdat het op YouTube is gezet.

Als uw redeneervermogen niet verder gaat dan dat, moet je niet verwachten dat mensen je hier nog serieus nemen.

Google eens wat Warren Buffet, George Soros, James Rickards etc vinden over het huidige monetaire stelsel en wat hun voorspelling is voor de US dollar. Of zoek de interviews met uitgebreide analyse op YouTube en oordeel zelf.

Maar wacht, youtube is natuurlijk niet betrouwbaar..

Blijf dus bij the economist
Oud 19 juni 2015, 20:24   #42
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En @ Gipsy, zilveren medaille winnaar voor de grootste zeurpiet en forumsaboteur van het jaar.

Met "nu is het het beste moment" heb ik het over het jaar 2015, en dus niet "nu vrijdagavond de 19de om 20u08"

Je bent ook die zelfde zagevent die hier komt stellen dat een parlementaire hoorzitting ivm de 9 triljoen die uit de federale reserve is verdwenen, niet relevant is omdat het op YouTube is gezet.

Als uw redeneervermogen niet verder gaat dan dat, moet je niet verwachten dat mensen je hier nog serieus nemen.

Google eens wat Warren Buffet, George Soros, James Rickards etc vinden over het huidige monetaire stelsel en wat hun voorspelling is voor de US dollar. Of zoek de interviews met uitgebreide analyse op YouTube en oordeel zelf.

ALs u het niet met argumenten kan halen beginnen schelden. Dat kennen we. Om te beginnen volg ik dagelijks de dollar niet nodig van een link te zetten.
De dollar staat NU op zijn hoogste punt tov de euro in de afgelopen 12 jaar
Dat zijn uw eigen woorden.

De staatschuld van Japan ligt procentueel nog veel hoger
en zelfs de Belgische staatschuld ligt horen.
3) China en Rusland zijn de grootste houders van Amerikaanse treasuries bonds. Een op de twee juist de tweede is Japan en Rusland bengelt veel veel verder, een kleine fractie van de twee toplopers.

Op uw verdere hilarische profetieën zal ik me niet vernederen om er op in te gaan.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 juni 2015 om 20:34.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 20:42   #43
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik heb nog een hoop dollars over van mijn reis naar New York, wanneer is het een goede tijd om ze te ruilen voor euro's?
Ik zou wachten tot de eerste rate hike in september
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 20:52   #44
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik zou wachten tot de eerste rate hike in september

Twee dagen terug heeft de Fed beslist zijn rate onveranderd te laten, daarom is de Euro een paar procenten gestegen. Wat ze in September gaan doen is koffiedik kijken.
Oud 19 juni 2015, 21:43   #45
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Twee dagen terug heeft de Fed beslist zijn rate onveranderd te laten, daarom is de Euro een paar procenten gestegen. Wat ze in September gaan doen is koffiedik kijken.
Dat ze de renteverhoging over de zomer gingen tillen was al zo goed als zeker. Yellen zei dat de Amerikaanse economie sterk genoeg was om een verhoging aan te kunnen... De meeste analisten houden het op september, Goldman Sachs zegt december.
Oud 19 juni 2015, 21:49   #46
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze de renteverhoging over de zomer gingen tillen was al zo goed als zeker. Yellen zei dat de Amerikaanse economie sterk genoeg was om een verhoging aan te kunnen... De meeste analisten houden het op september, Goldman Sachs zegt december.
Ik heb 10 jaar lang termijncontracten aangegaan in dollar. Ik moet nog de eerste tegenkomen die de dollar kan voorspellen. Moest ik het weten en degenen die pretenderen het te weten te volgen dan lag ik nu op mijn jacht in de Caraïben met een paar koeketienen van twintig met een Bacardi in de hand.

Ik heb zéér zware verliezen geincasseert en zéér grote winsten. Toen vond ik het genoeg en koop mijn dollars gewoon als ik ze nodig heb. Deze week heb ik geluk gehad. Ik moest maandag kopen maar heb aan mijn leverancier een paar dagen uitstel gevraagd. Puur geluk.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 juni 2015 om 21:54.
Oud 19 juni 2015, 22:13   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat ga ik nu niet doen.Er zijn zoveel voorspellingen dan dat er experten zijn.De ene voorspelt meestal precies het tegengestelde van wat de andere voorspelt.Uiteindelijk heeft er altijd wel ene gelijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 05:25   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet nu ook niet naief zijn he. Die gasten LEVEN van speculatie. Als er een ding is wat die weten, is dat als zij iets zeggen, dat een invloed gaat hebben op markten omdat zoveel mensen naar hun uitspraken luisteren. Die gaan dat middel dus aanwenden om de markt te sturen daar waar ZIJ dat willen (wat dus normaal gezien het omgekeerde is van wat ze U willen laten geloven).

Als ik denk dat de huizen gaan dalen, en ik DUS mijn huis wil verkopen, dan is het laatste wat ik U ga zeggen, dat de huizen gaan dalen he. Ik ga U wijsmaken dat de huizen gaan stijgen ; op die manier vindt ge het een koopje om van mij een huis te kunnen kopen, niewaar...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 05:27   #49
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat ga ik nu niet doen.Er zijn zoveel voorspellingen dan dat er experten zijn.De ene voorspelt meestal precies het tegengestelde van wat de andere voorspelt.Uiteindelijk heeft er altijd wel ene gelijk.
Het gaat veel verder: uit statistiek over heel lange termijn (zie bv The Bear Book, John Rothchild, 1998) blijkt dat experts eigenlijk rotslechte voorspellers zijn, en dat het omgekeerde doen van wat ze suggereren een opvallend goed resultaat geeft.
De discussie hier illustreert een belangrijk element: tijd. Heel vaak is barslecht advies gewoon advies dat is geplaatst in een foutief tijdskader. Iets dat zogezegd aankomt, is eigenlijk al verleden. Als experts zeggen "koop X" dan hebben ze zelf al X gekocht, de koers van X opgedreven, en valt hun advies kort en bruut te reduceren tot "wordt onze hoog-kopende sukkel". Zie de "NU" versus "dit jaar 2015", dat is 1 voorbeeld van het door elkaar gebruiken van verschillende tijdskaders.

Dan, veel, om niet te zeggen bijna alle, bedragen die over de Federal Reserve worden beweerd, door allerhande Hel en Doem propageerders (wiens mooi winstje voor niks origineert van sukkels die geloven wat ze beweren), gebruiken eenzelfde truuk: ze tellen leningen op zonder de termijnen van de leningen in acht te nemen.
Om duidelijk te maken hoe dit werkt:
- Dag 1: A leent 1 miljard met termijn 64 dagen.
- Dag 64: A leent 1 miljard met termijn 20 dagen.
- Dag 84: A leent 500 miljoen met termijn 10 dagen.
En dan beweren de bedonderaars dat A 2.5 miljard leende. Woohoo hyperinflation is next.
De realiteit op balans van A:
- Dag 1: 1 miljard.
- Dag 64: 1 miljard.
- Dag 84: 500 miljoen.
- Dag 94: 0.
Op geen enkel moment kon A meer dan 1 miljard uitgeven.
Na 94 dagen blijft niks over van de lening, al het geleende geld is terugbetaald. En niet enkel na de 94 dagen, maar reeds na dag 64 was er al 1 miljard terugbetaald.
Deze truuk laat toe om tot elke som te komen. Door gewoon de "meetperiode" verlengen.
Dat is alsof je beweert dat een voetbalwedstrijd spelen 1000 ballen nodig zou hebben, op basis van het aantal keer dat er op de bal wordt geschopt.
In 2008 somden de TAF programma leningen door de Federal Reserve op tot een totaal van 16000 miljard. Na correctie via de termijnen van de leningen, werd dat 1200 miljard.
In 2011, in een "parlementaire audit" van de Federal Reserve, een pdf bestand, stonden 2 tabellen: de eerste bevatte al de leningen, de tweede hetzelfde, maar totalen nu gecorrigeerd voor hun termijnen. Raad eens: de propagandisten plaatsten en verspreiden massaal het fabeltje dat uit de audit bleek dat de Federal Reserve in 2008 veel meer geld uitleende dan ze toen beweerde. En hun motief? Simpel: om de laatste sukkels bereidwillig genoeg te maken om hun posities aan hoge koersen versjacherd te krijgen.
Zie het zelf: http://sanders.senate.gov/imo/media/...estigation.pdf
Pagina 131 is de niet termijn gecorrigeerde lijst, pagina 133 is de termijn gecorrigeerde lijst. En het staat er ook bij. Gewoon al het bestaan op zich van 2 lijstjes van hetzelfde zou een bel moeten doen rinkelen. Maar daar waren onze 'experts', die op de dollars azen van hun lezers, natuurlijk blind voor.

En zo zijn er talloze voorbeelden. Een andere klassieker, in wezen dezelfde truuk, is die met het handelsvolume. Ze beweren dat er voor zoveel product werd verhandeld op een bepaalde dag, uur of minuut, en vergelijken dat met een jaarproductie. Dat eenzelfde eenheid product 100 keer kan worden verhandeld die dag, uur of minuut, zijn ze ziende blind voor. Alsof een voetbalwedstrijd evenveel ballen nodig zou hebben als dat er wordt geschopt.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 15:31   #50
Eurosceptic
Minister

Standaard

Het verbaast me dat er zo veel mensen zijn die geloven dat een land eindeloos schulden kan blijven opbouwen zonder uiteindelijk de rekening te betalen/ te devalueren. USA zit relatief gezien (per inwoner berekend) nog veel dieper in de schulden dan Griekenland. En velen nemen zomaar aan dat de USD de world reserve currency zal blijven, zonder enig besef over de voorwaarden die daar achter zitten. Er komt spoedig een einde aan

Ik zal een vreugdetopic maken op de dag dat het gebeurt, en ik zal het er met plezier inwrijven bij alle non believers hier
Oud 20 juni 2015, 15:47   #51
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
ALs u het niet met argumenten kan halen beginnen schelden. Dat kennen we. Om te beginnen volg ik dagelijks de dollar niet nodig van een link te zetten.
De dollar staat NU op zijn hoogste punt tov de euro in de afgelopen 12 jaar
Dat zijn uw eigen woorden.

De staatschuld van Japan ligt procentueel nog veel hoger
en zelfs de Belgische staatschuld ligt horen.
3) China en Rusland zijn de grootste houders van Amerikaanse treasuries bonds. Een op de twee juist de tweede is Japan en Rusland bengelt veel veel verder, een kleine fractie van de twee toplopers.

Op uw verdere hilarische profetieën zal ik me niet vernederen om er op in te gaan.
Met 'nu' bedoel ik zoals eerder vermeld 'het jaar waarin we ons nu bevinden'.
Dat beseft iedereen, behalve jij blijkbaar. Je zoekt gewoon de meest belachelijke redenen om me als leugenaar aan de kant te zetten en weigert zelfs de grafiek te bekijken. Omdat je weet dat het zo is

Stop met u zo aan te stellen en met feiten als proza aan de kant te zetten.
Die zogezegde "hilarische profetieën" komen van zeer bekwame economen die elkaar allemaal bijtreden.

Citaat:
Een op de tweede juist de tweede is Japan en Rusland bengelt veel veel verder, een kleine fractie van de twee toplopers"
Dit klinkt als een zin die geconstrueerd is door een allochtoon die de taal niet beheerst.

Dit is de laatste keer dat ik nog de tijd neem om op je onzin te reageren.
Het forum heeft een negeertoets nodig

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 20 juni 2015 om 15:49.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 16:35   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verbaast me dat er zo veel mensen zijn die geloven dat een land eindeloos schulden kan blijven opbouwen zonder uiteindelijk de rekening te betalen/ te devalueren. USA zit relatief gezien (per inwoner berekend) nog veel dieper in de schulden dan Griekenland.
Het principe van Keynesianisme, enfin, van neo-Keynesianisme, is nochtans gebaseerd op dat gekke idee. Sinds de jaren 30 bouwen de meeste landen eeuwige schulden op. Staatsschulden (geaccumuleerd deficit spending, dat het basis idee is van neo-Keynesianisme) worden zo goed als nooit terugbetaald. Dat is niet het idee. Het idee is dat die weggegroeid, en weggeinflateerd worden. Een bodemloos vat, maw.

Het is uiteraard bijzonder lucratief voor zij die aan de bron van die eeuwige hoorn des overvloeds zitten (de copains van de staat). Maar het neo-Keynesianisme heeft als basis axioma dat die extra vraag hierdoor gegenereerd, extra groei gaat veroorzaken, zodat, zeker, de copains van de staat rijk worden zonder tegenprestatie, maar dat iedereen, door de extra groei, wat rijker zal worden.
Net zoals bij een soort van Ponzi, gaat het goed, zolang er groei is.

Citaat:
En velen nemen zomaar aan dat de USD de world reserve currency zal blijven, zonder enig besef over de voorwaarden die daar achter zitten. Er komt spoedig een einde aan
Er is een huizenhoog verschil tussen de Grieken en de US. De US KAN ZELF zoveel dollars drukken als ze wil, en bovendien, zolang de dollar de reserve currency is (wat het geval zal zijn zolang Saoudi-Arabie dat beslist), kan de USA daarmee GANS DE REST VAN DE WERELD opkopen.

Haar "schuld" is gewoon een monetaire schuld, het is geen goederen-en-diensten schuld. Het is een vestzak-broekzak operatie tussen de US gouvernment en de FED. De "staatsschuld" van de USA is niks anders dan een heel pak schuldbrieven bij de FED, die niks anders zijn dan opdrachten om dollars te drukken. Die staan niet tegenover "goederen en diensten tegoed".

Daarentegen, de Griekse staat drukt zelf geen Euro's, en heeft buitenlandse Euro's geleend die tegenover goederen en diensten staan. De Grieken hebben geen eigen drukbare munt die een reserve currency is. Hierdoor is de Griekse schuld een ECHTE schuld, een tegoed in equivalente goederen en diensten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 16:59   #53
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Mijn dollars zijn gewisseld naar euro's en ik heb een flinke winst gemaakt.
Schol en ik zal het mij nog laten smaken ook en de ober een goede fooi geven.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 19:07   #54
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Mijn dollars zijn gewisseld naar euro's en ik heb een flinke winst gemaakt.
Schol en ik zal het mij nog laten smaken ook en de ober een goede fooi geven.
Daar komt de 7001ste miljonair in Euro's!!!
Oud 20 juni 2015, 22:44   #55
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verbaast me dat er zo veel mensen zijn die geloven dat een land eindeloos schulden kan blijven opbouwen zonder uiteindelijk de rekening te betalen/ te devalueren. USA zit relatief gezien (per inwoner berekend) nog veel dieper in de schulden dan Griekenland. En velen nemen zomaar aan dat de USD de world reserve currency zal blijven, zonder enig besef over de voorwaarden die daar achter zitten. Er komt spoedig een einde aan

Ik zal een vreugdetopic maken op de dag dat het gebeurt, en ik zal het er met plezier inwrijven bij alle non believers hier
De overheden van de wereld werken samen om andermans geld te kunnen blijven spenderen. Het maakt daarbij niet uit of dat geld als "schuld" of "belastingsinkomst" staat geboekt.
Hun enige bekommernis is dat spaarders hun spaargeld voldoende verkwanselen zodat hun nieuwe geld vervangt in plaats van toevoegt.
En het enige dat er een (voorlopig) eind aan maakt is spaarders die slimmer zijn dan dat.
Oud 21 juni 2015, 10:25   #56
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is spoedig? Jij zit hier al een jaar te verkondigen dat een collapse nakende is, andere samenzweringsnozems roepen het al 80 jaar.

Nuja, aan alles komt een eind, ooit. Degenen die in 200 v.C. beweerden dat de Romeinse beschaving zou vallen, hebben ook gelijk gekregen. Alleen waren ze er niet meer bij om het anderen onder de neus te wrijven
Oud 21 juni 2015, 15:59   #57
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Wat stort er ineen?
Waarom stort het ineen?
Wat zijn gevolgen van ineenstorten?
Er gebeurt niks met fabrieken huizen, auto's, juwelen en sigaretten.
En mensen produceren en ruilen de vruchten ervan nog steeds.
Het enige dat verloren gaat in zo een "ineenstorten" is geld van spaarders.
Mensen die hebben geproduceerd, geld verdiend, en opgeslagen / laten opslaan voor later gebruik in plaats van nu.
Mensen die dachten de waarde terug te kopen die ze hebben geproduceerd.
En mis dachten.
Omdat het tijdens de tussenliggende jaren werd uitgegeven door mensen die niet produceerden.
Iemand kan de helft van zijn spaargeld of koopkracht verliezen door een devaluatie of belasting of ontwaarding. Van eender wat, van de euro tot de dollar tot een huis tot een blok edelmetaal tot aandelen en eender welk product gekocht in de monetaire rol van opslag van waarde.
Mensen die (een deel van) spaargeld verliezen gaan niet dood.
Ze kunnen nog steeds werken en geld verdienen en andermans werk kopen.
Het maakt niet uit of de dollar een wereldreservemunt is of blijft.
Er zal bij internationale handel altijd een gemeenschappelijk gebruikte munt ontstaan, en het maakt niet uit of 1 uit de munten die rol speelt, of een aparte nieuwe.
Centrale planners werken samen. Net zoals producenten samenwerken, doen luiaards dat ook.
De poeha / doempraat fungeert louter als bangmakerij om spaarders tot foute beslissingen te drijven. Beslissingen die hen geld kosten, en de bangmakers geld opleveren.

Inzake euro en dollar kelderen, dat is mathematisch onmogelijk, want hun waarden zitten verbonden door een formule, en ze hebben in die formule de grootste gewichten. Betekenende dat de ene niet kan kelderen zonder dat de andere de hemel in vliegt, en omgekeerd.
Oud 21 juni 2015, 16:06   #58
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is spoedig? Jij zit hier al een jaar te verkondigen dat een collapse nakende is, andere samenzweringsnozems roepen het al 80 jaar.

Nuja, aan alles komt een eind, ooit. Degenen die in 200 v.C. beweerden dat de Romeinse beschaving zou vallen, hebben ook gelijk gekregen. Alleen waren ze er niet meer bij om het anderen onder de neus te wrijven
Diegenen die het later beweerden zaten er dichter bij.
Diegenen die het beweerden de dag voordien zaten er pal op.
Om maar te zeggen: randwaarden zijn handig om iets duidelijk te maken, echter in beide richtingen. Beperken tot 1 richting is de conclusie zelf tekenen.
Oud 22 juni 2015, 06:13   #59
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Rickards verwacht het dit jaar, en ten laatste in 2016.
En dat is nooit anders beweerd

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be