Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2004, 15:14   #41
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Hier nog enkele van grapjas Yann:

Yann, 11-10-2004
Een Vlaamse specialiteit: Sstoofkarbonade

Flaminganten worden tegenwoordig van MSN gebanned wegens hun overvloedig nazi-taalgebruik. De volgende woorden worden geregeld getypt:

Sieg heil!

Heil Flandern!

Houzee!

Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op!

België barst!

Wir haben es nicht gewusst.

...
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 15:19   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Hier nog enkele van grapjas Yann:

Yann, 11-10-2004
Een Vlaamse specialiteit: Sstoofkarbonade

Flaminganten worden tegenwoordig van MSN gebanned wegens hun overvloedig nazi-taalgebruik. De volgende woorden worden geregeld getypt:

Sieg heil!

Heil Flandern!

Houzee!

Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op!

België barst!

Wir haben es nicht gewusst.

...
Jaja, quotes uit koetjes en kalfjes kopiëren en ze dan hier plakken. Heel gerechtvaardigd.
Oud 15 oktober 2004, 15:42   #43
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Jaja, quotes uit koetjes en kalfjes kopiëren en ze dan hier plakken. Heel gerechtvaardigd.
Dus u hebt nooit een vergelijking gemaakt tussen flaminganten en nazi´s....of moet ik nog wat verder zoeken?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 16:32   #44
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een discussieforum dient nu eenmaal om publiekelijk meningen tegen mekaar in het strijdperk te gooien.
Waarom zou ik in het geheim jou proberen overtuigen om je mening te veranderen?
Als je waarlijk voor je mening gaat, dan heb je geen schrik wanneer uw mening onder vuur komt.

Ikzelf wens bovendien mijn mening (i.c. het mij distanciëren van nazificatie) publiekelijk te uiten. Als je sommige rotzooi leest, dan zou je beschaamsd zijn dat er nieuwe Belgicisten op het forum zouden opduiken.
Hetzelfde gaat uiteraard ook op voor neo-nazistische troep, maar hun zooi kan nooit dienen als excuus om een identiek niveau te hanteren.
Integendeel.
België verdient het niet om te kakken gezet te worden door zij die het wensen te verdedigen. Laat dat over aan onze wederstrevers.

Belgium is a free country in a free world.
Ik hoef je niet duidelijk te maken welk diep respect ik voor uw mening heb, reeds van de eerste ogenblikken dat ik op dit forum toekwam, ook als staat ze diametraal tegenover de mijne.
Dit respect wordt nog vergroot omdat het alras duidelijk werd hoe eenzaam het op jouw niveau moet zijn om tegen de stroming in te moeten roeien en je omgeven te weten door dergeljk intellectueel impotent bubbelgespuis.
Ik heb oprecht met jou te doen als ik de debiele replieken van de Bubbeltrutten lees.

Gij Staaf zijt wat wij in "[font=Century Gothic]Vlaendren"[/font] noemen "un chique type"

en

[font=Arial Black]It must be lonely at the top[/font]
Oud 15 oktober 2004, 17:24   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ik hoef je niet duidelijk te maken welk diep respect ik voor uw mening heb, reeds van de eerste ogenblikken dat ik op dit forum toekwam, ook als staat ze diametraal tegenover de mijne.
Uiteraard bedankt voor de geapprecieerde steun.

Respect voor mijn mening daarentegen hoeft helemaal niet.
Ik ben al blij als ikzelf (en alle anderen) een mening vrij mag en kan uiten.
Dat is zowat het enige waar a priori respect voor behoort te bestaan: de vrije uiting.

Meningen, opinies en ideologieën zelf verdienen hun respect in de 'arena' (zoals dit forum er een is) wanneer ze in confrontatie gaan met andere.
De besten zullen steeds rechtblijven, anderen komen zwaar verhakkeld uit de strijd, soms is er een gelijkopgaand gevecht, allemaal even mooi om mee te maken zowel als toeschouwer of als 'gladiator'.

Wanneer echter bepaalde 'kampers' telkens net voor ze tenondergaan, in een wanhoopspoging, nog een lage uitval met zand naar de ogen riskeren, dan is hun afgang niet eens meer eervol te noemen.

Een zwaar toegetakelde bokser redt nooit zijn match noch zijn reputatie met een welgemikte trap tegen de kloten.
Een gesprekje onder vier ogen is dan ook niet langer de aangewezen methode om de reglementen en geplogenheden eens op te frissen.
Een goeie publieke schrobbering van scheidsrechterswege, en oorverdovend boe-geroep vanuit de zaal (ook vanwege eigen supporters) lijkt me een stuk efficiënter..............

Een spel of discussie mag je hard spelen, maar toch liefst binnen het kader van de afgesproken regels en met een gezonde dosis fair-play.
Oud 15 oktober 2004, 19:26   #46
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Dus u hebt nooit een vergelijking gemaakt tussen flaminganten en nazi´s....of moet ik nog wat verder zoeken?
De vergelijking heb ik zeker gemaakt. Doch ik heb er steeds bij vermeld dat dat niet op alle Flaminganten, of de hele Vlaamse Beweging slaat. Tenzij die paar berichten bij koetjes en kalfjes die louter ironisch bedoeld zijn.

lange tenen, die Flaminganten.
Oud 15 oktober 2004, 19:28   #47
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gij Staaf zijt wat wij in "[font=Century Gothic]Vlaendren"[/font] noemen "un chique type"
Int Frans nogwel.

Ik respecteer Superstaafs mening, maar naar mijn inziens is dit niet meer of niet minder dan een potje flaminganten-vleierij. Waarom weet ik ook niet.
Oud 15 oktober 2004, 19:29   #48
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vergelijking heb ik zeker gemaakt. Doch ik heb er steeds bij vermeld dat dat niet op alle Flaminganten, of de hele Vlaamse Beweging slaat. Tenzij die paar berichten bij koetjes en kalfjes die louter ironisch bedoeld zijn.

lange tenen, die Flaminganten.
Yann, je bent nu toch wel oud genoeg dat je weet dat nazi-grappen niet grappig zijn...
Oud 15 oktober 2004, 19:33   #49
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit respect wordt nog vergroot omdat het alras duidelijk werd hoe eenzaam het op jouw niveau moet zijn om tegen de stroming in te moeten roeien en je omgeven te weten door dergeljk intellectueel impotent bubbelgespuis.
Ik heb oprecht met jou te doen als ik de debiele replieken van de Bubbeltrutten lees.

en

[font=Arial Black]It must be lonely at the top[/font]
Fieseler, Fieseler, Fieseler!
Wat is er aan de hand ?
Faalangst? Of ergens de idee dat ge mss toch werkelijk niet beantwoordt aan uw eigen zelfbeeld - zoals ieder normaal mens dat doet.
Mijn reactie op uw publiek uitgesproken adulatie van "super"staaf"je":
"Blijkbaar is een VLAAMS kinderhandje snel gevuld - ook intellectueel."
Neem de sofistische onzin , het steriel - conservatief gelul , gooi het in het toilet en LEES. Wat houdt je over: knappe stijl, mooie verwoordingen - bijna onnavolgbaar, sympathiek ....
En Belgisch!

Zo komen we er niet.
Oud 15 oktober 2004, 19:34   #50
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Wat is er aan de hand ?
Faalangst? Of ergens de idee dat ge mss toch werkelijk niet beantwoordt aan uw eigen zelfbeeld - zoals ieder normaal mens dat doet.
Mijn reactie op uw publiek uitgesproken adulatie van "super"staaf"je":
"Blijkbaar is een VLAAMS kinderhandje snel gevuld - ook intellectueel."
Neem de sofistische onzin , het steriel - conservatief gelul , gooi het in het toilet en LEES. Wat houdt je over: knappe stijl, mooie verwoordingen - bijna onnavolgbaar, sympathiek ....
En Belgisch!

Zo komen we er niet.
Jij kan beter.
Oud 15 oktober 2004, 20:06   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik respecteer Superstaafs mening,
Hoeft niet.
Dat legde ik al meermaals uit.
Doe je dat echter om één of andere reden toch, dan mag je dat tonen in je volgende artikels...........

Citaat:
maar naar mijn inziens is dit niet meer of niet minder dan een potje flaminganten-vleierij. Waarom weet ik ook niet.
Uw inziens is niet correct.
Iets wat niet wit is, is daarom nog niet zwart.
Mijn topic was geen flaminganten vleierij, doch een gezonde kritiek op de BuB-werkwijze.
Je houdt er uiteraard zoveel of zo weinig rekening mee als je verkiest.
Oud 15 oktober 2004, 21:23   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Waarom hebt ge mij verlaten?

Citaat:
Neem de sofistische onzin , het steriel - conservatief gelul , gooi het in het toilet

Citaat:
Wat houdt je over: knappe stijl, mooie verwoordingen - bijna onnavolgbaar, sympathiek ....
Meer moet dat niet zijn
't Is teveel eer.

Vannacht doe ik van glorie geen oog dicht.
Citaat:
En Belgisch!
Belgische Staven
Blijven verbazen

Een stukje van elk?

Citaat:
Zo komen we er niet.
Bijlange niet
Bijlange niet
Oud 15 oktober 2004, 21:53   #53
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Hoeft niet.
Dat legde ik al meermaals uit.
Doe je dat echter om één of andere reden toch, dan mag je dat tonen in je volgende artikels...........

Uw inziens is niet correct.
Iets wat niet wit is, is daarom nog niet zwart.
Mijn topic was geen flaminganten vleierij, doch een gezonde kritiek op de BuB-werkwijze.
Je houdt er uiteraard zoveel of zo weinig rekening mee als je verkiest.
BUB-werkwijze? Over veralgemenen gesproken.

Ik handel altijd in eigen naam en mijn bewoordingen worden mij niet ingefluisterd. Moest BUB niet bestaan, dan zou ik nog mezelf zijn en blijven.
Oud 15 oktober 2004, 22:05   #54
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Moest BUB niet bestaan, dan zou ik nog mezelf zijn en blijven.
Das wel te hopen ja
Oud 15 oktober 2004, 22:18   #55
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als ik naar een zogezegd gematigde Ijzerbedevaart ga, verwacht ik daar geen nazi-propaganda tegen te komen. Dat is nochtans de realiteit, flaminganten. Ontken die maar. Jullie zijn zélf verantwoordelijk voor de ambiguïteit, niet wij. Schiet niet op de pianist. De B.U.B. vereert geen nazi's. Wij vereren trouwens niemand.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 15 oktober 2004 om 22:21.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 22:24   #56
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als ik naar een zogezegd gematigde Ijzerbedevaart ga, verwacht ik daar geen nazi-propaganda tegen te komen. Dat is nochtans de realiteit, flaminganten. Ontken die maar. Jullie zijn zélf verantwoordelijk voor de ambiguïteit, niet wij. Schiet niet op de pianist. De B.U.B. vereert geen nazi's. Wij vereren trouwens niemand.
Ik zou wel eens bewijs willen zien dat jij daar bent geweest en daar die vlaggen zag...
Oud 15 oktober 2004, 22:47   #57
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk voel ik mij aangesproken. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat het flamingantisme anno 2004 met het vroegere nazisme gelinkt kan worden. Dat hebben ze tenslotte zelf bewezen. Bijeenkomsten als de Ijzerwake, Ijzerbedevaart, vereringen op de Kesterheide... ergeren mij dermate dat ik dit niet ongemoeid k�*n laten.

Dit zegt genoeg!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 22:49   #58
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vlaamse Leeuw slaat op een gebruiker van dit forum.
Graag verduidelijking wat u met dit hele schema bedoelt en vooral hoe ik hier in pas.

Oud 15 oktober 2004, 23:01   #59
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Graag verduidelijking wat u met dit hele schema bedoelt en vooral hoe ik hier in pas.
Ik weet ook niet meer in welke discussie dat ter sprake is gekomen, maar het was terecht.
Oud 15 oktober 2004, 23:06   #60
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet ook niet meer in welke discussie dat ter sprake is gekomen, maar het was terecht.

U weet niet maar waarom en waar u het zei, maar wel dat het terecht was. Kort van geheugen neem ik aan!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be