![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Ik ben heel ernstig. De (enige) functie van de staat is het beschermen en garanderen van de individuele vrijheden. Al de rest, daar heeft de staat geen uitstaans mee, en zeker met het economische niet.
ALLE infrastuctuur zou er moeten komen op vrijwillige basis, door vrijwillige collectiviteiten die dat financieren. Enkel voor ruimtelijke ordening is een arbitrage (geen aanbesteding!) nodig van een openbare instelling (via directe democratie van de betrokkenen), omdat de ruimtelijke ordening nu eenmaal onvermijdelijk collectief is. Maw, de TOELATING om een weg ergens te trekken of niet moet wel op (direct) democratische manier van de betrokkenen bekomen worden. Maar de investering moet een prive zaak van een collectief zijn waar men op vrijwillige basis aan deelneemt of niet. Of dat collectief dat dan als "openbaar goed" wil laten gebruiken, of daar tol voor vragen, is haar affaire. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een weg wil tussen mijn huis en mijn stukje grond 700 meter verder, en de enige die die weg gaat gebruiken, ben ik, dan kan de gemeente die weg misschien heel goeiekoop aanleggen. Maar als ik de enige gebruiker ben, en ik ben zelf niet bereid die weg te betalen, dan is die weg zijn nut dus kleiner dan zijn kostprijs, ook al is die de laagst mogelijke. Dan is het waardevernietiging om die weg aan te leggen. Het is wel dik in MIJN voordeel want ik krijg een weg zonder er de waarde moeten voor te betalen, maar alle andere belastingsbetalers betalen een weg waar ze geen waarde voor krijgen. Als die weg nu door 20 personen gebruikt wordt, en samen zijn die 20 personen niet bereid om die weg te betalen, van 't zelfde: dan heeft de weg de waarde niet (voor die 20 personen, de enigen die hem gebruiken) die hij gekost heeft. Weeral waardevernietiging. Ik kan zo verder gaan. Tegen dat we met 2000 zijn, is het misschien wel de moeite dat wij elk van ons 2000 iets in een pot doen om die weg te hebben. Stel dat we allemaal 1000 Euro in de pot leggen, dan hebben we 2 miljoen om een weg mee aan te leggen. Als die weg ieder van ons 1000 Euro waard is (die we echt op tafel willen leggen), dan is die weg inderdaad meer waard dan wat hij zal kosten (2 miljoen, zeg maar). Als iedereen maar 500 Euro wil geven, dan is die weg maar 1 miljoen waard. Kost hij 2 miljoen, dan komt het aanleggen van die weg neer op een waardedestructie van 1 miljoen. Ik kan natuurlijk willen freeriden. Maar als ik niet in de pot leg, dan zal de pot misschien te klein zijn, en komt de weg er niet. En hoewel ik zelf wel vind dat die weg voor mij 3000 Euro waard is, dan zou ik door te gierig te zijn, mijn weg niet hebben en dus 1000 Euro waarde (ik WILDE tot 3000 Euro gaan, en ik KON hem voor 2000 Euro hebben) verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan alle goede principes zo ver drijven dat ze onwerkbaar worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iedere automobilist betaald in België toch wegentaks, waarvoor wordt dat geld dan gebruikt.
En de persoon die baas is van 2 man is dat een baas van de NMBS? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. En geloof me vrij: het is voor ambtenaren even frustrerend om daarop toe te kijken als voor burgers... Misschien zelfs méér, want wij zien welke ronduit idiote motieven er vaak aan beslissingen ten grondslag liggen: "gij hebt vorige keer ni voor mij gestemd, dus stem ik deze keer ni voor u!" is zo'n vaak voorkomend motief.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat er in het leven nog andere waarden bestaan dan louter economische?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt dat wat uit? Als puntje bij paaltje komt, zijn ze allemaal in hetzelfde bedje ziek...
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de NVA'ers zijn ziek in hetzelfde bedje als de sossen, tsjeven, etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof me: als de politiek iets zou willen veranderen aan haar eigen inefficiëntie, dan zal dat bij de vakbonden alleen maar op gejuich onthaald worden!
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor. Gratis bestaat namelijk niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb toch niet den indruk dat bvb de nmbs-ambtenaarsvakbonden staan te juichen bij de hervormingsplannen van de regering, aldaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, wat wij meestal economische waarden noemen, zoals jij in je zin hierboven, heeft te maken met goederen en diensten. Welnu, daar is niks mis mee. Als in je leven "andere dingen dan goederen en diensten een rol spelen" is dat juist, en heel mooi, en wat je maar wil, maar dan moet dat ook geen beslissingen VERSCHONEN waar goederen en diensten van anderen voor gebruikt worden he ! Hiermee bedoel ik het volgende. Je kan bijvoorbeeld stellen dat "als ambtenaar pennen op een internetforum ook zijn waarde heeft". Goed. Je besteedt dus werktijd aan "internetforummen". Echter, je wil niet BETAALD worden in "internetforummen" van een andere ambtenaar. Je wil betaald worden in echte pingping, waar je echte goederen en diensten mee kan kopen. Als je je bakker 1 Euro geeft voor een brood, dan wil je dat die een echt brood bakt, en niet dat die U in de plaats een lange post schrijft op een internetforum bvb. Dus ja. Misschien is het heel belangrijk om goed onderbouwde posts op een internetforum te schrijven, maar als je als tegenprestatie harde goederen en diensten wil en zelf niet betaald wil worden in die "belangrijke zaken die waarde hebben buiten het economische" dan moet je die ook niet "presteren". Maw, als je economische waarde VRAAGT, dan moet je ook enkel maar economische waarde PRESTEREN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Presteren? Ambtenaren? ^^
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb je niet begrepen aan "de eigen inefficiëntie van de politiek"?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |