![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent een Franstalige die schijnbaar perfect het Nederlands beheerst en bovendien in Vlaanderen werkt. Hoeveel Franstaligen zijn er die liever werkeloos blijven dan in Vlaanderen te werken en dan nog neerkijken op de Vlamingen? Niet dat ik jou als de grote Vlaming-vriend zie hoor, verre van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een verschil tussen Vlamingen en Walen.
Bijna alle Vlamingen spreken of brabbelen redelijk Frans, en dat varieert van echt brabbelen tot perfect tweetaligheid. Bijna geen Waal spreekt of brabbelt zelfs maar Nederlands; en daar is geen variatie op: de enkele die het kunnen, kunnen het uitmuntend goed. (die worden dan omarmd in de Vlaamse media als wonderdochtertjes die schoonheidsprijzen winnen ....) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 9 juli 2015 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat veel erger is, is dat velen onder hen denken dat ze het perfect kunnnen/kennen en daardoor serieuze flaters begaan....ook al hebben ze iemand in hun omgeving die bereidwillig genoeg is om hen bij te staan.... ![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat jouw laatste zin betreft, heb ik Vlaanderen zeer graag. Ik herken me juist helemaal niet in het Vlaams-Nationalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, jij maakt de stelling, dan kan jij misschien een ernstige link geven naar een peiling of een studie. Meer en meer Franstaligen komen in Vlaanderen wonen en of werken? Ja, er is recent nog een draadje geweest omtrent het ocmw van De Pannen of Nieuwpoort .... heel plezant. Verder zijn er heel wat Vlaamse jonge gezinnen, afkomstig uit de streken langs de taalgrens, die hun grond kopen en huis bouwen net over de taalgrens. Volgens de overheidsstatistieken zijn dat dan Franstaligen die in Vlaanderen komen werken. Die hun kinderen zelfs naar een Vlaamse school sturen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in feite nog erger dan dat: ze begrijpen meestal zelfs geen Nederlands en als ze het al begrijpen dan doen ze toch nog alsof ze het niet begrijpen. Voor hen is Nederlands immers nog altijd een minderwaardige taal. En dan verbaasd zijn dat het Vlaams Nationalisme sterk opmars maakt... Hoe dom zijn die mensen eigenlijk? Wij zijn op ieder vlak superieur aan hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Als ge de kloten van uw lijf werkt, een ander plukt daar de vruchten van, en als ge opgebruikt zijt maar een pensioen van 900 euro krijgt, wie is er dan superieur?
Dhimmie zal U wezen tot Uw ogen opengaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge de kloten van uw lijf werkt en ge laat u pluimen dan ben je inderdaad niet superieur. Je moet maar slim genoeg zijn om dat te voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Merendeel van Vlaanderen gaat het zo toch af?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je Fransen of Engelsen al eens zien schrijven?
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Springt gij ook in't dok als ge niet kunt zwemmen?
Trouwens het ging over uw soepgevoel. (Niet persoonlijk bedoeldt).