Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2015, 15:55   #41
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Concreter: wie hinder van een staking ondervindt moet begrijpen dat zijn/haar functioneren afhangt van dat van de stakers.Als ik door een treinstaking niet tot op het werk raak, dan betekent dit dat ik voor het uitoefenen van mijn job afhankelijk ben van het goed functioneren van het NMBS-personeel. Wanneer hun arbeid bedreigd wordt, dan wordt ook de mijne onder druk gezet. Het best mogelijke antwoord hierop is solidariteit. Het probleem van de stakers is ook het mijne, wanneer hun staking mij “hinder” bezorgt. Er is dus geen sprake van dat stakingen anderen het “recht op werken” ontnemen; stakingen tonen aan hoe moeilijk het is te werken wanneer anderen staken, en dat zou mensen aan het denken moeten zetten over hoe mijn belangen verweven zijn met die van anderen.
Solidariteit moet wel van twee kanten komen, en dat mis ik toch in jouw verhaal.

En Als ik door een treinstaking niet tot op het werk raak dan zoek ik zelf een alternatief in plaats van te rekenen op anderen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2015, 17:13   #42
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Ik keur de staking goed en ik keur de andere zaterdagstakingen ook goed. Ik ben nu teleur gesteld omdat de staking zo weinig effect heeft gegeven. Maar ja, dat is nu éénmaal mijn aard.
Ik hou wel van een beetje spanning in het leven, anders is het zo saai.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2015, 18:56   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik keur de staking goed en ik keur de andere zaterdagstakingen ook goed. Ik ben nu teleur gesteld omdat de staking zo weinig effect heeft gegeven. Maar ja, dat is nu éénmaal mijn aard.
Ik hou wel van een beetje spanning in het leven, anders is het zo saai.
Dan staak toch regelmatig individueel.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 11:54   #44
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Het krijgt precies een staartje in september, vandaag in de kranten...

Treinstaking van een week in september niet uitgesloten.

See you in september...
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 22:24   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Concreter: wie hinder van een staking ondervindt moet begrijpen dat zijn/haar functioneren afhangt van dat van de stakers.Als ik door een treinstaking niet tot op het werk raak, dan betekent dit dat ik voor het uitoefenen van mijn job afhankelijk ben van het goed functioneren van het NMBS-personeel. Wanneer hun arbeid bedreigd wordt, dan wordt ook de mijne onder druk gezet. Het best mogelijke antwoord hierop is solidariteit. Het probleem van de stakers is ook het mijne, wanneer hun staking mij “hinder” bezorgt. Er is dus geen sprake van dat stakingen anderen het “recht op werken” ontnemen; stakingen tonen aan hoe moeilijk het is te werken wanneer anderen staken, en dat zou mensen aan het denken moeten zetten over hoe mijn belangen verweven zijn met die van anderen.
U schijnt arbeid te verwarren met allerlei voorrechten die bij de NMBS bestaan... Als de NMBS zich niet hervormt, wordt ze over enkele jaren meedogenloos van de kaart geveegd door een aantal private en/of buitenlandse spoorwegmaatschappijen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 22:25   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het krijgt precies een staartje in september, vandaag in de kranten...

Treinstaking van een week in september niet uitgesloten.

See you in september...
En eens te meer wordt dan het beeld versterkt dat de gewone burger gegijzeld wordt. Nu weer eens in het bijzonder al die scholieren die met de trein naar school komen. Hebben de heren en dames van de vakbond daar al eens aan gedacht? Neen, natuurlijk niet, veel te druk bezig met de eigen navel...
Oud 30 juli 2015, 22:28   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Just sit and wait, ik denk dat die zaterdagstakingen van het ASTB voor héél véél overlast gaat zorgen.
Gelieve niet meer te solliciteren bij madame Soleil...!
Oud 5 augustus 2015, 19:59   #48
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

omdat ik geen zin heb om er een draad voor te openen zet ik het maar hier :
http://www.belgianrail.be/nl/klanten...geten-verloren
""""Treinkaart vergeten
Koop een biljet aan Boordtarief (prijs van het biljet + € 7) en ga binnen de 14 kalenderdagen (datum van de feiten inbegrepen) naar het loket van jouw keuze met het gekochte boordbiljet samen met je abonnement dat geldig was op de dag van de feiten. Het volledige bedrag zal worden terugbetaald.
Indien je geen biljet koopt aan Boordtarief, voor welke reden dan ook, zal de treinbegeleider een Vaststelling van Onregelmatigheid opstellen (€ 75). Je dient je abonnement dat geldig was op de datum van de vaststelling, binnen de 14 kalenderdagen (datum van de feiten inbegrepen) voor te leggen aan het loket samen met de vaststelling van onregelmatigheid. Deze wordt afgesloten en je moet geen € 75 betalen; enkel de administratiekosten (€ 8).""""
vandaag was er iemand in dat geval en omdat die geen contant geld bijhad kreeg die dus die boete van 75 euro, die ze wel zou terugkrijgen, maar die 8 euro er bovenop was ze wèl kwijt.... Dat vergeten ze toevallig in hun reglement te zetten
Dus........
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be