![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het de fout van Geert dat BLUB niet op de tv komt?
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 7 juli 2015 om 16:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() De Spanjaarden zouden van de armsten zijn,een fabrieksarbeider in Spanje verdient netto nauwelijks minder dan een Vlaming die hetzelfde werk doet.Bruto is er wel een zeer groot verschil,en dat terwijl het leven in Spanje veel en veel goedkoper is.Liever 1300 euro netto in Spanje dan 1600 in den belziek hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Filosoof Peter De Graeve in zijn 11 Juli toespraak van 2007:
"11 juli is een verkeerd feest. 11 juli herdenkt de verkeerde slag, in het verkeerde tijdperk van de geschiedenis. De huidige deelstaat Vlaanderen - die nauwelijks "deelstaat" genoemd kan worden - organiseert deze herdenking en de erbij horende feestelijkheden ook om de verkeerde redenen. Mij zou het oprechter lijken indien hier vandaag een eeuwenlange afhankelijkheid werd herdacht, of indien we de moed hadden het mislukken van onze moderniteit te vieren, indien wij het aandurfden het glas te heffen op het feit dat in ons geval grondrechten - hart en longen van een moderne democratische natie - niet of op zijn minst niet behoorlijk, niet ten gronde, gelden. Het zou de Vlaamse deelstaat en zijn inwoners tot eer strekken indien ze op een dag als vandaag konden toegeven dat ze sinds mensenheugenis in politieke ademnood leven, in een chronische toestand van democratische epilepsie." Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 10 juli 2015 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Blijft ook een feit: Net zoals enkele jaren geleden blijf ik U zeggen: Schrap Limburg dan ook maar uit Uw titel.
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van enige Vlaamse reflex is aan de Reyerslaan nog altijd geen sprake. U mag dus eigenlijk als "nationalist de Belgique" zeer gelukkig zijn met Bourgeois aan het hoofd van de Vlaamse regering!
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat de De Graeve op 11 juli eerder de viering van de horigheid voorstaat of insinueert dat moderniteit Vlaanderen is voorbijgegaan, lijkt me een beetje overdreven. Hij heeft anderzijds geen ongelijk waar hij de ondemocratische situatie duidt waarbij de democratische meerderheid van kiesgerechtigde burgers van dit land (België) ongelijk vertegenwoordigd worden en de Vlaamse stem 20% minder waard is dan de 'Waalse'.
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Heel mooi. Wel jammer dat hij zo overloopt van respect dat hij op 10 juli van zijn oren ging maken.
Ik vier 10 juli niet! Ik vier 11 juli! ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meest duidelijke feestdag voor Vlaanderen is, in alle objectiviteit: 01 April
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, een pijpend leeuwke. (Ala Magritte).
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() ![]() De Waalse journalist José Fontaine houdt voor 11 Juli een online uiteenzetting over conflict en identiteit. Waarin hij uitlegt dat we de Vlaamse en Waalse identiteit eerder moet versterken in plaats van afzwakken als we het communautair conflict duurzaam willen oplossen: klik hier. Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 11 juli 2015 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() Was tot nu toe geen grote fan van de verkondigingen van kamerlid Peter De Roover (N-VA) maar deze bijdrage over 11 Juli mag er zeker wezen. Een uittreksel:
Het was in wezen een opstand van het volk tegen de Adel, de ongekroonden tegen de kroontjesdragers. De ongekroonden eisten de rol op van soeverein, zelfbestuur dus. Die keer op 11 juli 1302 wonnen zij; niet veel later verloren ze; waarna ze weer wonnen en de daaropvolgende keer weer het onderspit dolven. Om maar te zeggen dat die strijd nooit af is, nooit gestreden. Daarom heeft die historie ook vandaag actualiteitswaarde, hoe helemaal anders de omkadering ook mag zijn. Voor ons zijn de burgers die in Vlaanderen wonen de eigenaar van de politieke ruimte Vlaanderen. Wie komt zaniken dat het historisch net iets anders verliep op dat Groeningheveld moet een boek schrijven. Lees hier het volledige artikel : http://newsmonkey.be/article/48806 |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. Het heeft plat opportunisme, diefstal, vriendjespolitiek en een rabiate afkeer van democratie nodig om te bestaan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Een zin als: Voor ons zijn de burgers die in Vlaanderen wonen de eigenaar van de politieke ruimte Vlaanderen is nog erger. Een CVP'er zou niets wolliger kunnen uitvinden zelfs al zou zijn leven ervan afhangen. ![]() |
|
![]() |
![]() |