![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die de weg nemen die ik ken in SP leeuw doen dat niet voor hun plezier.Die moeten gaan werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) neem dat niet zo letterlijk; 2) want ik heb het ook niet zo letterlijk gesteld; 3) je redenering gaf daar volgens mij inderdaad een commie-reflex. . edit: 2.47. “Plaatselijk verkeer” of “plaatselijke bediening” : de voertuigen van de bewoners en hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen, de voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer, de voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen bedoeld in artikel 37 en fietsers en ruiters.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 juli 2015 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De files zijn een logische gevolg van hun eigen keuze en die moeten ze dan ook maar slikken.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag dat eens aan de mensen die in de Vlaamse Ardennen wonen... ![]() En mensen kunnen altijd niet gaan wonen waar ze willen....Die drukke weg was dat misschien 40 jaar geleden helemaal niet....als mensen dan oud en versleten zijn en er hun hele leven wonen moeten ze maar verhuizen naar een dure villawijk ? Komt er nog bij dat iedereen niet de middelen heeft om in een villawijk te wonen....de huizen langs drukke wegen zijn dikwijls heel wat goedkoper.Reden waarom er nu veelal allochtonen wonen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juli 2015 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Doorgaand verkeer dat niet de wegen gebruikt die zijn afgestemd op de doorstroming, maar een andere route kiest die korter of sneller is, maar daar niet voor is uitgerust (vaak doorheen woonbuurten)." Het antwoord op uw vraag is dus nee.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een straat dient om op te rijden, punt.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, nog meer filevorming, nog meer verkeersagressie, nog meer negeren van snelheidsbeperkingen. De verkeerskundige leefbaarheid van een land ten koste van de lokale leefbaarheid van mensen die goed genoeg wisten dat ze aan een drukke weg gingen wonen...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Een achterhaalde redenering typerend voor een bekrompen, autoverslaafde Belg.
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarvoor dient een straat?
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een fietspad dient om te fietsen Een straat voor auto en of moto te rijden Een voetpad om te stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leg nog wat drempels en blokkades bij, verlaag de snelheidslimieten nog maar eens op vlotte wegen en flits er maar op los, het moeiteloze gemakkelijk cashing. Of de overheid als uitstekende graaier bij de werkende bevolking. Laatste nieuwe olympische sport in BE: nog meer trajectcontroles op de allerveiligste wegen waar buiten de spits nog vlot kan gereden worden, en als er al wegenwerken zijn gigantisch brede (nood)rijstroken markeren en de Vmax veel te laag in te stellen zodat de flitsboetes meer opbrengen als de wegenwerken gaan kosten, zo komen we er wel. Dat de filedruk nog maar eens extra verhoogt (we hebben al het wereldrecord filedruk) zijn immers kosten voor de wekgever. Die tracht al de wetten uit te pluizen (bedrijfswagens onder andere) zodat hun betere werknemers niet naar het buitenland uitwijken waar ze meer kunnen verdienen. Dat bedrijven ook uitwijken naar het buitenland is al een heel tijdje bezig, de onbereikbaarheid van de werkplaats en de hoge belastingen kunnen niet blijven duren. Zo kennen we onze cash-overheid of onvadertje staat: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2015 om 10:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in uw redenering hoort een peloton wielergekken ook niet thuis in een woonzone......daarvoor bestaan speciaal aangelegde pistes en of fietsroutes. Ik heb trouwens liever dat er tijdens weekdagen om de tien minuten een modale automobilist door mijn straat rijdt (weinig last van want sowieso moet toch iedereen gaan werken).....dan dat er de ganse zondag wielergekken door mijn straat razen. Dus mijn antwoord is ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat enge standpunt is al lang verlaten in onze Vlaamse cultuur.
Straten zijn elementen van onze leefruimte buitenshuis. Sommige straten zijn quasi autovrij, andere autoluw, deel van een woonerf ... tot aan de andere kant van de waaier, waar zij doorgangswegen, verbindingswegen tot autowegen zijn. Het is aan het gemeentebestuur om op gemeentewegen "scheidsrechter" te spelen en te beslissen welke straten enkelrichtingstraten zijn, waar geparkeerd mag worden, waar enkel lokaal verkeer toegelaten is, wanneer sommige straten volledig afgesloten worden enz. enz. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat er veel automobilisten redeneren dat omdat er een straat ligt dit inhoudt dat ze er sowieso zouden mogen doorrijden, ongeacht de geldende regelgeving. Deze instelling leidt er dan toe dat de verkeersborden gewoon bewust genegeerd worden en toont nogmaals de noodzaak aan om maatregelen te nemen om het naleven van de geldende regelgeving af te dwingen door onder meer met dergelijke inrichtingen. Efficiënt tegen hardleerse en narcistische personen die zich boven de regelgeving verheven voelen.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat dat je verklaart dat je op zoek bent naar het nummer 25 dat te huur zou zijn. Ik denk niet dat er al ooit iemand een boete heeft gekregen om door zo'n straat te rijden Ik alleszins niet alhoewel ik er nooit heb rekening mee gehouden. Zolang ook mijn straat door iedereen mag bereden worden ga ik ook niet omrijden voor een andere zijn straat. Het gelijkheidsbeginsel geldt voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De burger-belastingbetaler die zich moet legitimeren tgo de gewapende macht omdat hij de euvele moed heeft om de openbare ruimte te gebruiken binnen perimeters die door heikneuters van dorpspolitici tot hun eigen speeltuin zijn gemaakt. Is de cretinisering van vlaanderen dan echt al zo diep doorgedrongen dat men dat gaat rationaliseren ??? |
|
![]() |
![]() |