Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2010, 21:38   #41
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Piero,
Ik ga jouw reactie natuurlijk niet lezen en ik zie dat je op mij reageert omdat ik daar een citaat van mij zie, maar met jou discussiëren is iets dat je moet vergeten. Waarom?

Dat gaat iedereen hier zich afvragen, ja waarom?

Goed, je hebt je onbekwaamheid om met mij te discussiëren al lang bewezen:
In deze topic>> Het waarom van de islam
Ja waarom ....
Omdat hij de enige is die je , na 2 reacties de mond snoert en de onzin van je geloof aantoont?

Daarom misschien?
En nu begin je hier opnieuw
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 21:49   #42
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat Piero toch altijd een gefundeerd antwoord geeft en goede vragen stelt. Ik wil jullie discussie weleens lezen. Het gaat trouwens niet over winnen of verliezen.

Laatst gewijzigd door Inno : 13 mei 2010 om 21:49.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 00:06   #43
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik vind dat Piero toch altijd een gefundeerd antwoord geeft en goede vragen stelt. Ik wil jullie discussie weleens lezen. Het gaat trouwens niet over winnen of verliezen.
Dan ben jij een van de weinige die zijn vragen begrijpt.
Oud 14 mei 2010, 00:16   #44
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
"Interesting" document.
Niet dat ik er nog geen stukken had uit gelezen maar toch...

Redwasp? Any comments on this?
een vijfendertigtal pagina's commentaar, ik heb je per PB aangeboden om deze na te lezen aangezien ze (vanitas vanitatum et omnia vanitas) nog niet echt voor publicatie vatbaar zijn.

wat de in dit artikel beschreven feiten betreft, het is niet echt mogelijk om deze volledig te begrijpen als we niet naar de ruimere context van de oorlog tussen de qoeraishieten en de moslims kijken. de moslims werden in een eerste instantie vervolgd in mekka en zijn later naar yathrib getrokken. hun bezittingen werden door de qoeraishieten aangeslagen, en het conflict werd door verschillenden schermutselingen uitgediept.

wie de moeite doet om de hele geschiedenis van dit conflict te bestuderen (en niet alleen een vrij eenzijdige bloemlezing zoals hier gepresenteerd wordt) snapt dat de situatie vrij complex was.

de stelling die ik in aanhaal in de hierboven vermelde (nog niet gepubliceerde) tekst is dat deze hele oorlog een duidelijke sociaal/economisch/politieke dimmensie had. het was niet alleen een oorlog tussen een paar rebellen en een heersende elite, maar een echte klassenstrijd. wanneer echter nogal eenzijdig een aantal feiten worden gepresenteerd en de rest van de feiten wordt weggelaten, wordt het onmogelijk om het genuanceerde plaatje te zien.

ik hoop dat mijn tekst incha'allah na de ramadan gepubliceerd kan worden en dat deze de context vollediger kan schetsen dan bijvoorbeeld het hierboven aangehaalde artikel. tot die tijd wil ik het boek 'geen god dan god' van reza aslan aanraden. ook de biografie karen armstrongs biografie van gods boodschapper schuwt de pijnlijke episodes niet, maar probeert ze binnen hun context te plaatsen en zo begrijpbaarder te maken. dit zijn natuurlijk allemaal boeken. het kost een inspanning om tekst te lezen die langer is dan een kort internet-artikel. ik ben er me van bewust dat nogal wat mensen op dit forum liever die inspanning niet doen. zij vinden meningsverkondiging belangrijker dan waarheidsvinding. het zij zo.

vrede,

redwasp
Oud 14 mei 2010, 00:36   #45
Cdude
Banneling

Standaard

Ik wist niet dat je PB betrekking had op je "boek"
Ik ga er morgen op in.

(het aanbod was wel een verrassing )
Oud 14 mei 2010, 01:06   #46
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik wist niet dat je PB betrekking had op je "boek"
Ik ga er morgen op in.

(het aanbod was wel een verrassing )
voor ik de tekst publiceer, vind ik het belangrijk om alle argumenten en vragen te kennen en te proberen om deze ook op een correcte manier te beantwoorden.

overigens is dit alleen één hoofdstuk van de geplande brochure. ik wil incha'allah nog een hoofdstuk over islam en genderproblematiek, één over het ontstaan en de ontwikkeling van het conservatieve fundamentalisme en één over de huidige geo-politieke context schrijven.

eventuele andere kandidaat nalezers mogen mij natuurlijk per PB aanschrijven. ik verwacht echter wel een (zelf-)kritische, een open instelling en een minimum aan achtergrondkennis van de mensen die dit engagement opnemen. mensen bijvoorbeeld, bij wie ik op dit forum gemerkt heb dat ze in hun zogenaamde kritiek op de islam het niveau van platitudes, leugens en beledigingen niet overstijgen komen niet in aanmerking.

vrede,

redwasp
Oud 14 mei 2010, 15:36   #47
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Piero,
Ik ga jouw reactie natuurlijk niet lezen en ik zie dat je op mij reageert omdat ik daar een citaat van mij zie, maar met jou discussiëren is iets dat je moet vergeten. Waarom?

Goed, je hebt je onbekwaamheid om met mij te discussiëren al lang bewezen:
In deze topic>> Het waarom van de islam
Mijn onbekwaamheid? Je hebt zowat iedereen die reageerde uitgescholden. Ik heb mijn best gedaan iets zinnigs te halen uit die merkwaardige draad van van je, maar dat mocht van porpo alleen in de vorm van een vraag en antwoord spelletje gebeuren. Dit forum is niet de koranschool porpo en je hoeft hier geen rekruten uit een bergdorp op te leiden voor het leger.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 17:50   #48
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Ach mensen, met een hond kan je wel samenleven, maar geen intelligente discussie houden.
Hetzelfde met moslims.
Oud 15 mei 2010, 22:22   #49
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het eens aan hen: http://www.exmoslim.org/
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 22:27   #50
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Ach mensen, met een hond kan je wel samenleven, maar geen intelligente discussie houden.
Hetzelfde met moslims.
Ik vind de discussies met redwasp toch van een intellectueel hoogstaand niveau.
Een beetje een witte raaf op dit forum.
Oud 16 mei 2010, 15:20   #51
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En toch geloven in een onzichtbare man die leeft in de wolken.
Intellectueel hoogstaand niveau, inderdaad.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 15:20.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 15:27   #52
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch geloven in een onzichtbare man die leeft in de wolken.
Intellectueel hoogstaand niveau, inderdaad.
Ik vrees dat het niveau van redwasp zo hoogstaand is dat het jouw petje zeer ver te boven gaat. Je toont dat overigens prachtig aan door zijn vrij complexe geloofsbeleving te reduceren tot "geloven in een onzichtbare man die leeft in de wolken".
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 15:35   #53
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vrees dat het niveau van redwasp zo hoogstaand is dat het jouw petje zeer ver te boven gaat. Je toont dat overigens prachtig aan door zijn vrij complexe geloofsbeleving te reduceren tot "geloven in een onzichtbare man die leeft in de wolken".
Of je moet een fantasierijk persoon zijn dat in staat is om "geloven in een onzichtbare man die leeft in de wolken" te compliceren tot iets dat intelligenter overkomt, tegenover mensen als.... u.
Mijn intelligentie is echter hoog genoeg om dat te zien en te begrijpen, dat is iets dat uw petje te boven gaat beste Steve_M.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 15:37.
Oud 16 mei 2010, 16:02   #54
Steve_M

Standaard

Citaat:
Of je moet een fantasierijk persoon zijn dat in staat is om "geloven in een onzichtbare man die leeft in de wolken" te compliceren tot iets dat intelligenter overkomt, tegenover mensen als.... u.
Mijn intelligentie is echter hoog genoeg om dat te zien en te begrijpen, dat is iets dat uw petje te boven gaat beste Steve_M.
Sterke comeback, maar je mag best wat creatiever zijn. Het enige wat ik je kan zeggen is dat ik redwasp al schitterende zaken heb weten posten over (onder meer) wiskunde en filosofie. Je weet wel, wetenschap, je zelfverklaarde stokpaardje. Dat jij met je primitieve religiegebash redwasps geloofsbeleving meent te moeten reduceren tot fantasie en "compliceren" zegt meer over jouw kennisniveau dan over het zijne. Het feit dat je zijn intelligentie meent te moeten vergelijken met een hond zegt dan weer vooral veel over je persoonlijkheid.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 mei 2010 om 16:03.
Oud 16 mei 2010, 17:10   #55
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Iemand dat met al zijn kennis, gelooft in een Allah, bezit ofwel heel slechte kennis, of is niet in staat intelligente conclusies te trekken uit zijn goede kennis.

Steve_M, vindt jij het een intelligente conclusie van redwasp om te geloven in het bestaan van Allah?

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 17:11.
Oud 16 mei 2010, 17:38   #56
Steve_M

Standaard

Citaat:
Iemand dat met al zijn kennis, gelooft in een Allah, bezit ofwel heel slechte kennis, of is niet in staat intelligente conclusies te trekken uit zijn goede kennis.

Steve_M, vindt jij het een intelligente conclusie van redwasp om te geloven in het bestaan van Allah?
Dat staat in mijn ogen los van zijn intelligentie.
Oud 16 mei 2010, 19:20   #57
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat staat in mijn ogen los van zijn intelligentie.
Wat mij betreft is intelligentie een maat van hoe de zaken aan elkaar te kunnen koppelen.
Het is echt niet moeilijk voor een intelligent persoon om te zien waar het godsidee vandaan komt. Eens je weet waar het vandaan komt, dan weet je ook de waarde ervan.
Oud 16 mei 2010, 21:06   #58
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vraag het eens aan hen: http://www.exmoslim.org/
Robert Spencer, directeur van [[[[www.jihadwatch.org]]]] heeft een aantal interessante en goed gedocumenteerde boeken geschreven in het Engels. Deze boeken zijn te verkrijgen via Amazon op volgende link.
http://www.exmoslim.org/boeken.html

Dat zegt dus alles over uw exmoslim linkje.

Robert Spencer

Anis Shorrosh en Jimmy Swaggart waren veel islamvijandiger dan deze Spencer, maar men moet hun ware gezicht en einde ook eens durven te kennen (klik hier voor Shorrosh en klik hier voor Swagart).

Laatst gewijzigd door porpo : 16 mei 2010 om 21:18.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:07   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik heb op dit forum in discussies die over 'religie' gaan, het meest genoten (en opgestoken) van de bijdragen van ElFlamencoLoco, Diego Raga, en - last but definitely not least - inderdaad, redwasp.

Het zou mij niet verwonderen mocht ik door alle drie in het beste geval als een pain in the ass worden beschouwd, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Dikke bult, eigen schuld, zullen we maar zeggen.

Van Piero heb ik nog niet genoeg gelezen. Een mens kan - helaas - niet overal altijd alles doen, hé.

Edit: ik heb ook reeds verschillende keer geprobeerd de Koran te lezen, maar ik geraak nooit veel verder dan enkele pagina's.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal duister gebrabbel, zonder al te veel samenhang en logica, en ik ben al op fragmenten gestoten die mij koude rillingen bezorgen.

Ligt dat aan mij, of aan die Koran?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2010 om 21:12.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:26   #60
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Edit: ik heb ook reeds verschillende keer geprobeerd de Koran te lezen, maar ik geraak nooit veel verder dan enkele pagina's.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal duister gebrabbel, zonder al te veel samenhang en logica, en ik ben al op fragmenten gestoten die mij koude rillingen bezorgen.

Ligt dat aan mij, of aan die Koran?
Jij bent waarschijnlijk te slim en te volwassen voor dat achterlijk sprookjesboekje

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 21:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be