![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat hij de enige is die je , na 2 reacties de mond snoert en de onzin van je geloof aantoont? ![]() Daarom misschien? En nu begin je hier opnieuw ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat Piero toch altijd een gefundeerd antwoord geeft en goede vragen stelt. Ik wil jullie discussie weleens lezen. Het gaat trouwens niet over winnen of verliezen.
Laatst gewijzigd door Inno : 13 mei 2010 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
wat de in dit artikel beschreven feiten betreft, het is niet echt mogelijk om deze volledig te begrijpen als we niet naar de ruimere context van de oorlog tussen de qoeraishieten en de moslims kijken. de moslims werden in een eerste instantie vervolgd in mekka en zijn later naar yathrib getrokken. hun bezittingen werden door de qoeraishieten aangeslagen, en het conflict werd door verschillenden schermutselingen uitgediept. wie de moeite doet om de hele geschiedenis van dit conflict te bestuderen (en niet alleen een vrij eenzijdige bloemlezing zoals hier gepresenteerd wordt) snapt dat de situatie vrij complex was. de stelling die ik in aanhaal in de hierboven vermelde (nog niet gepubliceerde) tekst is dat deze hele oorlog een duidelijke sociaal/economisch/politieke dimmensie had. het was niet alleen een oorlog tussen een paar rebellen en een heersende elite, maar een echte klassenstrijd. wanneer echter nogal eenzijdig een aantal feiten worden gepresenteerd en de rest van de feiten wordt weggelaten, wordt het onmogelijk om het genuanceerde plaatje te zien. ik hoop dat mijn tekst incha'allah na de ramadan gepubliceerd kan worden en dat deze de context vollediger kan schetsen dan bijvoorbeeld het hierboven aangehaalde artikel. tot die tijd wil ik het boek 'geen god dan god' van reza aslan aanraden. ook de biografie karen armstrongs biografie van gods boodschapper schuwt de pijnlijke episodes niet, maar probeert ze binnen hun context te plaatsen en zo begrijpbaarder te maken. dit zijn natuurlijk allemaal boeken. het kost een inspanning om tekst te lezen die langer is dan een kort internet-artikel. ik ben er me van bewust dat nogal wat mensen op dit forum liever die inspanning niet doen. zij vinden meningsverkondiging belangrijker dan waarheidsvinding. het zij zo. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Ik wist niet dat je PB betrekking had op je "boek"
Ik ga er morgen op in. (het aanbod was wel een verrassing ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
overigens is dit alleen één hoofdstuk van de geplande brochure. ik wil incha'allah nog een hoofdstuk over islam en genderproblematiek, één over het ontstaan en de ontwikkeling van het conservatieve fundamentalisme en één over de huidige geo-politieke context schrijven. eventuele andere kandidaat nalezers mogen mij natuurlijk per PB aanschrijven. ik verwacht echter wel een (zelf-)kritische, een open instelling en een minimum aan achtergrondkennis van de mensen die dit engagement opnemen. mensen bijvoorbeeld, bij wie ik op dit forum gemerkt heb dat ze in hun zogenaamde kritiek op de islam het niveau van platitudes, leugens en beledigingen niet overstijgen komen niet in aanmerking. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Partijlid
|
![]() Ach mensen, met een hond kan je wel samenleven, maar geen intelligente discussie houden.
Hetzelfde met moslims.
![]() |
#49 |
|
![]() Vraag het eens aan hen: http://www.exmoslim.org/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Een beetje een witte raaf op dit forum.
![]() |
![]() |
#51 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Intellectueel hoogstaand niveau, inderdaad.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ik vrees dat het niveau van redwasp zo hoogstaand is dat het jouw petje zeer ver te boven gaat. Je toont dat overigens prachtig aan door zijn vrij complexe geloofsbeleving te reduceren tot "geloven in een onzichtbare man die leeft in de wolken".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Mijn intelligentie is echter hoog genoeg om dat te zien en te begrijpen, dat is iets dat uw petje te boven gaat beste Steve_M.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 mei 2010 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Partijlid
|
![]() Iemand dat met al zijn kennis, gelooft in een Allah, bezit ofwel heel slechte kennis, of is niet in staat intelligente conclusies te trekken uit zijn goede kennis.
Steve_M, vindt jij het een intelligente conclusie van redwasp om te geloven in het bestaan van Allah?
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Partijlid
|
![]() Wat mij betreft is intelligentie een maat van hoe de zaken aan elkaar te kunnen koppelen.
Het is echt niet moeilijk voor een intelligent persoon om te zien waar het godsidee vandaan komt. Eens je weet waar het vandaan komt, dan weet je ook de waarde ervan.
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.exmoslim.org/boeken.html Dat zegt dus alles over uw exmoslim linkje. ![]() Robert Spencer ![]() Anis Shorrosh en Jimmy Swaggart waren veel islamvijandiger dan deze Spencer, maar men moet hun ware gezicht en einde ook eens durven te kennen (klik hier voor Shorrosh en klik hier voor Swagart). Laatst gewijzigd door porpo : 16 mei 2010 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou mij niet verwonderen mocht ik door alle drie in het beste geval als een pain in the ass worden beschouwd, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Dikke bult, eigen schuld, zullen we maar zeggen. Van Piero heb ik nog niet genoeg gelezen. Een mens kan - helaas - niet overal altijd alles doen, hé. Edit: ik heb ook reeds verschillende keer geprobeerd de Koran te lezen, maar ik geraak nooit veel verder dan enkele pagina's. Ik vind het eerlijk gezegd nogal duister gebrabbel, zonder al te veel samenhang en logica, en ik ben al op fragmenten gestoten die mij koude rillingen bezorgen. Ligt dat aan mij, of aan die Koran?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2010 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 mei 2010 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |