![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Gelukkig ben ik dat dan niet.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ga u goed daar in Wyoming. Je kan daar of hier weigeren belastingen te betalen, verwikkeld geraken in rechtszaken, ... en een blog bijhouden waarin je uiteenzet hoe schokkend dat allemaal is. En als je op een kluitje gaat wonen met geestesgenoten, voelt het minder eenzaam aan. Al is dat voor een individualist dan weer een paradoxaal gegeven. Laatst gewijzigd door dalibor : 30 juli 2015 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Doe je ook effectief aan burgerlijke ongehoorzaamheid, of blijft het met wat bluf op fora?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Dat gaat u niet aan. (Trek daaruit de conclusies die ge wilt, relevant zijn ze toch niet.)
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enige uitzondering: politie en gerecht, omdat dat geen vrije handelingen zijn en dus niet door prive entiteiten zonder privilege kunnen uitgeoefend worden. Citaat:
Bij een representatieve "democratie" worden de burgers gedwongen om een blanco mandaat te geven aan een groep van mensen. Het enige wat ze kunnen doen, is de samenstelling van die groep beinvloeden, maar zij hebben geen invloed op wat die groep nadien zal doen. (*) Die groep doet dan alsof ze een 'mandaat' hadden. Nee, een mandaat heb je als iemand je expliciet heeft gezegd wat je wel en wat je niet mag doen. Dat kan de kiezer niet: eens verkozen, doet een verkozene zoals het hem belieft. En zelfs al weigeren burgers van hun stem te geven, men doet dan alsof die stem er niet was. Als er 100 kiezers zijn, en 10 plaatsen van vertegenwoordigers, en 40 kiezers stemmen "blanko", dan zouden er eigenlijk maar 6 van de 10 plaatsen mogen ingevuld worden, en zou er geen "vertegenwoordiging van de meerderheid" zijn telkens er minder dan 5 vertegenwoordigers voor stemmen. Maar men gaat toch, met die 60 kiezers, 10 man aanduiden en beschouwen dat 5 daarvan (dus 30 kiezers) een "mandaat van de meerderheid" hebben, waarbij ze dan nog mogen beslissen wat ze willen, zonder aan hun mandaatgevers expliciet de toelating te vragen. Dat is een electieve aristocratie, die enerzijds de prijs moet betalen van soms eens een andere kliek aan de macht te laten, maar anderzijds, in tegenstelling tot in het ancien regime, kan pretenderen van een legitimiteit en een mandaat van het volk te hebben, zoals uw uitspraken tonen dat nogal veel volk daarin trapt. (*) Wil je een voorbeeld: een woord: Tsipras. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juli 2015 om 12:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door dalibor : 30 juli 2015 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn "techniek" is eerder van maximaal van het systeem te profiteren (kortom, van op staatsfondsen te leven) enerzijds, en anderzijds van het onvermijdelijk subversieve van een toekomstige anonieme peer-to-peer economie zo veel mogelijk te steunen waarbij de staat geen weet heeft van de economische interacties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is uiteraard wel jammer - doch niet verwonderlijk - dat u zich inhoudelijk opnieuw aan de kant heeft gezet en enkel interesse toont voor mijn persoonlijk leven. Het is zelfs ietwat triest.
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat interesseert mij wel ja. Beetje Jambers: wie zijn ze, wat doen ze.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag dit persoonlijk opvatten. Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2015 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten tweede: u bent een Vld'er. Dat is bijna de definiëring van iemand die weinig belang hecht aan een nauwe relatie tussen formuleren en handelen.
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Waarom trekt je anus dan steeds vacuum wanneer ik vraag hoe je dat concreet invult?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |