Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2010, 14:31   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Is dat jouw tegenargument de inhoud van de geciteerde reactie?
Verkoop zoveel praatjes als je wil over het onderwerp: de vrouwen uit de islamlanden hebben het zoveel slechter dan de vrouwen die hier in onze landen wonen. Wie denken jullie wat wijs te maken???
Indien vrouwen hier nog wat minder verdienen dan mannen (en dat is niet overal zo!In de meeste gevallen zal dat wel gelijk zijn!) staat dat tegenover vrouwen die niet eens buiten mogen zonder een mannelijke controleur erbij, laat staan gaan werken, staat dat tegenover vrouwen die niet eens onderwijs mogen volgens, dixit de Taliban enz enz
Indien jullie met veel bombarie willen aantonen dat er hier ook nog één en ander kan verbeteren... dan is het bij de soort waar we het over hebben nog honderd keren erger!
Begin nu maar in honderd blz te bewijzen dat het niet 100 keer is maar slechts 98 keer! Of sleur er nog eens de bijbel bij.
Dat is het soort spelletje dat jullie voortdurend spelen.
Wat zitten jullie hier nog rond te hangen?

Laatst gewijzigd door andev : 11 juli 2010 om 14:35.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 14:34   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Jullie soort is hier honderd keer meer vrij dan in de landen waar jullie vandaan komen en vanwaar jullie die "gewoontes" meebrengen!
En die vrijheid misbruiken jullie. Jullie zijn het gewoon met tirannen opgescheept te zitten, hier missen jullie die en slaan door.
Het is weer van dat! "jullie soort" Kan jij alleen in "soorten" denken?
Tot welke soort behoor ik nu weer?
Tot welke soort ik ook behoor; waarom wil jij mijn vrije keuze betreffende kledij beperken?

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 juli 2010 om 14:35.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 14:37   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is weer van dat! "jullie soort" Kan jij alleen in "soorten" denken?
Tot welke soort behoor ik nu weer?
Tot welke soort ik ook behoor; waarom wil jij mijn vrije keuze betreffende kledij beperken?
Stop toch met komedie spelen om het kind weer met het badwater te kunnen weggooien!Het is nogal duidelijk wie/wat ik bedoel met" jullie soort"! Alsof je dat niet begrijpt...
Oud 11 juli 2010, 14:37   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Stopt die rond-de-pot-draaierij dan nooit? In de islamlanden hebben ze hun geplogendheden en hier hebben wij de onze. In de islamlanden moet je niet denken dat je je als Westeling alles kunt permitteren wat je wil, homo zijn en het tonen, gekleed gaan zoals je het wenst waar je het wenst enz maar daar gaan ze er geen ellenlange discussies over voeren: ze pakken je op en gedaan.
Op dat gebied moeten we ze meer beginnen nadoen. Wij bepalen hoe het er hier aan toe gaat, niet iedere binnengewaaide vreemdeling. Straks menen sommigen het recht te hebben iemand in het openbaar te stenigen omdat enz
Wat een fenomenale vergissing, dat multiculgedoe en gepreek...
Niets dan last, kosten, miserie, onveiligheid, ergernis...
Wanneer ik je post lees; blijkbaar niet.

Moet een vrouw dan toch zwichten voor maatschappelijke druk?

Ik hoop dat je alle vrouwen een vrije keuze gunt :
"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk,"
Oud 11 juli 2010, 14:40   #45
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop toch met komedie spelen om het kind weer met het badwater te kunnen weggooien!Het is nogal duidelijk wie/wat ik bedoel met" jullie soort"! Alsof je dat niet begrijpt...
Neen; ik begrijp het niet.
Je lijkt te bedoelen; Moslima's van niet-Belgische afkomst.
Ik voldoe aan geen van beide criteria. (Wat jij al heel lang weet.)
Welke soort bedoel je dan?

Waarom wil jij mijn vrije keuze betreffende kledij beperken?

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 juli 2010 om 14:41.
Oud 11 juli 2010, 14:41   #46
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk,"
Ik moet zeggen dat je wel gek bent van mijn - toegegeven knappe - uitspraak inzake moslima's en de keuze op het zelf kiezen van kleding.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 14:46   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat je wel gek bent van mijn - toegegeven knappe - uitspraak inzake moslima's en de keuze op het zelf kiezen van kleding.
Ja; vooral omwille van het mysterie van de maatschappelijke druk.

http://forum.politics.be/showthread....33#post4864033
Oud 11 juli 2010, 14:50   #48
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer ik je post lees; blijkbaar niet.

"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familiale, maatschappelijke en religieuze druk,"
We zwichten allemaal op meerdere gebieden voor de "maatschappelijke druk" anders zou er niet eens een maatschappij die naam waardig mogelijk zijn.
Indien sommige mannen en vrouwen liever poedelnaakt over straat lopen zal dat niet toegelaten worden: die missen dus hun vrije keuze volgens jou.

En er zijn meerdere "maatschappijen" over onze ganse wereld die elk hun eigen kenmerken en geplogendheden kennen. Je wil opdringen aan andere maatschappijen dan die waar je zelf thuishoort brengt alleen problemen mee. Vroeger waren dat alhier meer oorlogen waar duizenden het leven bij lieten. Nu is dat nog zo in gebieden die een paar eeuwen ten achter zijn.
Sjieten en Soennieten bvb enz Verschillen in de "kastes" zoals in India die tot moord leiden enz enz enz
Hier hebben we dat allemaal niet meer van doen, lieden uit dergelijke maatschappijen moeten ons de les niet komen spellen. Indien ze willen komen moet dat onder onze voorwaarden zijn, niet de hunne!
Deze laatste zin lost het multiculprobleem meteen op! Multicul, jazeker, maar...

Laatst gewijzigd door andev : 11 juli 2010 om 14:55.
Oud 11 juli 2010, 14:52   #49
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Blijkbaar vind je dat een vreemde gedachte, maar dat zegt meer over jou dan over mij.
Ja, ik vind dat een vreemde gedachtegang. Wat hebben vlamingen als u tegen een hoofddoek? Zou het u niet sieren om u met 'belangrijkere' zaken bezig te houden bv danneels. Uw land staat op ontploffen en mensen vinden de hoofddoek-kwestie prioriteit. U zit helemaal niet in met de moslima's, u zit in met de gefantaseerde 'islamisering'. Wordt wakker kerel, der is verre van sprake van islamisering. De islamitische leer en islamitische gemeenschap worden niet anders dan aangevallen en dan gaan velen hier mooi stellen dat we te maken hebben met islamisering in dit apenland. Was het maar waar.

Citaat:
Ik zie niet in waarom een vrouw zich moet verhullen omdat de man anders verleid kan worden. Als de mannen er niet tegen kunnen, dat ze de andere kant uitkijken.
Het recht op het dragen van een hoofddoek berust op 2 mensenrechten: vrouwenrechten en godsdienstvrijheid. U valt deze zaken aan door te stellen dat de hoofddoek een symbool is van onderdrukking. Voor een moslima die de hidjaab draagt staat dit symbool voor 'vrijheid'. Wat nu?

Mag een vrouw zelf nog bepalen wat ze denkt en draagt verdomme. Of wilt u dat in haar plaats bepalen, beste vlaming?

Een hoofddoekenverbod zet overigens aan tot radicaliseren.

U geeft geen antwoord op mijn vraag, ik zal het nog eens herhalen: heeft de vrouw het recht de hidjaab te dragen?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 14:54.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 15:02   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
We zwichten allemaal op meerdere gebieden voor de "maatschappelijke druk" anders zou er niet eens een maatschappij die naam waardig mogelijk zijn.
Indien sommige mannen en vrouwen liever poedelnaakt over straat lopen zal dat niet toegelaten worden: die missen dus hun vrije keuze volgens jou.
Ik dacht niet dat we het nu hadden over naaktlopen.
Best mogelijk dat "iedereen" al eens zwicht voor maatschappelijke druk; maar mijn vraag was :
"Moet een vrouw dan toch zwichten voor maatschappelijke druk?"

Citaat:
En er zijn meerdere "maatschappijen" over onze ganse wereld die elk hun eigen kenmerken en geplogendheden kennen. Je wil opdringen aan andere maatschappijen dan die waar je zelf thuishoort brengt alleen problemen mee. Vroeger waren dat alhier meer oorlogen waar duizenden het leven bij lieten. Nu is dat nog zo in gebieden die een paar eeuwen ten achter zijn.
Sjieten en Soennieten bvb enz Verschillen in de "kastes" zoals in India die tot moord leiden enz enz enz
Hier hebben we dat allemaal niet meer van doen, lieden uit dergelijke maatschappijen moeten ons de les niet komen spellen. Indien ze willen komen moet dat onder onze voorwaarden zijn, niet de hunne!
Wat heeft dit alles te maken met :
"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familiale, maatschappelijke en religieuze druk,"?

Wat vind jij? Mag een vrouw zelf kiezen?
Ja? Nee? Ja, behalve als het een Moslima is?
Oud 11 juli 2010, 15:03   #51
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, ik vind dat een vreemde gedachtegang. Wat hebben vlamingen als u tegen een hoofddoek? Zou het u niet sieren om u met 'belangrijkere' zaken bezig te houden bv danneels. Uw land staat op ontploffen en mensen vinden de hoofddoek-kwestie prioriteit. U zit helemaal niet in met de moslima's, u zit in met de gefantaseerde 'islamisering'. Wordt wakker kerel, der is verre van sprake van islamisering. De islamitische leer en islamitische gemeenschap worden niet anders dan aangevallen en dan gaan velen hier mooi stellen dat we te maken hebben met islamisering in dit apenland. Was het maar waar.

Het recht op het dragen van een hoofddoek berust op 2 mensenrechten: vrouwenrechten en godsdienstvrijheid. U valt deze zaken aan door te stellen dat de hoofddoek een symbool is van onderdrukking. Voor een moslima die de hidjaab draagt staat dit symbool voor 'vrijheid'. Wat nu?

Mag een vrouw zelf nog bepalen wat ze denkt en draagt verdomme. Of wilt u dat in haar plaats bepalen, beste vlaming?

U geeft geen antwoord op mijn vraag, ik zal het nog eens herhalen: heeft de vrouw het recht de hidjaab te dragen?
Herhaal je vraag zoveel als je wil: het antwoord is NEEN als de maatschappij waarin ze terechtkomt wenst dat ze dat niet draagt. Einde discussie.
Waar halen lieden die "godsdienstvrijheid" en "mensenrechten" in hun eigen maatschappijen voortdurend met de voeten treden het lef en de pretentie vandaan om daar waar die begrippen veel meer bestaan en toegepast worden de mensen de les te gaan lezen?
Ze beschouwen die zaken gewoon als zwakheden, hun eigen tirannen weten daar wel weg mee met al die vragen, nietwaar? En via die "zwakke plekken" in de maatschappijen waar ze zich aandienen proberen ze het voor het zeggen te krijgen.
Laat de islam ongestoord zijn gangetje gaan en "godsdienstvrijheid" en "mensenrechten" hoeven niet eens meer in de woordenboeken te staan.
De mens is op de wereld om Allah te dienen, en voor niets anders! Wat zitten wij hier toch te discussiëren, terwijl het zo simpel is!
Oud 11 juli 2010, 15:10   #52
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Herhaal je vraag zoveel als je wil: het antwoord is NEEN als de maatschappij waarin ze terechtkomt wenst dat ze dat niet draagt. Einde discussie.
Waar halen lieden die "godsdienstvrijheid" en "mensenrechten" in hun eigen maatschappijen voortdurend met de voeten treden het lef en de pretentie vandaan om daar waar die begrippen veel meer bestaan en toegepast worden de mensen de les te gaan lezen?
Ze beschouwen die zaken gewoon als zwakheden, hun eigen tirannen weten daar wel weg mee met al die vragen, nietwaar? En via die "zwakke plekken" in de maatschappijen waar ze zich aandienen proberen ze het voor het zeggen te krijgen.
Laat de islam ongestoord zijn gangetje gaan en "godsdienstvrijheid" en "mensenrechten" hoeven niet eens meer in de woordenboeken te staan.
De mens is op de wereld om Allah te dienen, en voor niets anders! Wat zitten wij hier toch te discussiëren, terwijl het zo simpel is!
Dus u stelt dat de vrouw geen recht heeft de hidjaab te dragen. Wie heeft dat bepaald? Ene politicus Andev? U valt dus de vrouwenrechten aan want in België heeft de vrouw wel degelijk het recht dit kledingsstuk te dragen. U valt niet alleen de vrouwenrechten aan maar ook de mensenrechten. Over pretentie gesproken. Gelukkig bent u niet degene die bepaalt wat wij dragen, u laat duidelijk zien dat u helemaal niet inzit met de moslima's.
Oud 11 juli 2010, 15:11   #53
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik vind dat een vreemde gedachtegang. Wat hebben vlamingen als u tegen een hoofddoek?
Dat heb ik al tot in den treure uitgelegd, dus je zult het mij zeker vergeven als ik er nu even niet op inga...
Citaat:
Zou het u niet sieren om u met 'belangrijkere' zaken bezig te houden bv danneels.
Hoofddoeken en moslims zijn belangrijke zaken, of vind je van niet ? Niemand beweert hier trouwens dat dit de meest belangrijke zaken zijn.

En als het dan toch niet belangrijk is - jouw woorden - waarom dan de hele discussie ?

Citaat:
Uw land staat op ontploffen en mensen vinden de hoofddoek-kwestie prioriteit.
Je bedoelt "ons land" ?

Citaat:
U zit helemaal niet in met de moslima's, u zit in met de gefantaseerde 'islamisering'.
Volledig fout, maar ik ga je niet proberen te overtuigen van mijn nobele bedoelingen.

Citaat:
Wordt wakker kerel, der is verre van sprake van islamisering. De islamitische leer en islamitische gemeenschap worden niet anders dan aangevallen en dan gaan velen hier mooi stellen dat we te maken hebben met islamisering in dit apenland. Was het maar waar.
Je bedoelt "ons apenland" ? En je redenering is eigenaardig: je beweert dat er geen islamisering is en dat ik me zorgen maak om niets, en een seconde later heb je spijt dat er geen islamisering is.

Citaat:
Het recht op het dragen van een hoofddoek berust op 2 mensenrechten: vrouwenrechten en godsdienstvrijheid.
Twee zaken zeer typerend voor de Islam.

Citaat:
U valt deze zaken aan door te stellen dat de hoofddoek een symbool is van onderdrukking.
Waarom draagt een vrouw eigenlijk een hoofddoek ?

Citaat:
Tot zover ik weet, wettelijk gezien wel. Het blijft een debiel kledingstuk, daar niet van.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 15:11   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht niet dat we het nu hadden over naaktlopen.
Best mogelijk dat "iedereen" al eens zwicht voor maatschappelijke druk; maar mijn vraag was :
"Moet een vrouw dan toch zwichten voor maatschappelijke druk?"

Wat heeft dit alles te maken met :
"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familiale, maatschappelijke en religieuze druk,"?

Wat vind jij? Mag een vrouw zelf kiezen?
Ja? Nee? Ja, behalve als het een Moslima is?
Laten we het kort houden, kan dat?
Iedere vrouw en iedere man, moslima of niet, moet rekening houden met wat je "maatschappelijke druk" noemt, anders kan een "maatschappij " niet eens bestaan! We zwichten allemaal voor de "maatschappelijke druk" op vele gebieden en dat is maar normaal ook! Anders moet je alleen op een eiland gaan wonen.
De vraag is dus: welke vormen van maatschappelijke druk zijn aanvaardbaar en gewoon broodnodig om het samenleven mogelijk te maken?
Elke maatschappij in onze wereld maakt dat voor zichzelf uit.
Veranderen van maatschappij is veranderen van gewoontes en geplogendheden. Blijf anders waar je bent of waar je thuishoort, simpel.
Oud 11 juli 2010, 15:17   #55
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dus je geeft toe dat er in de Islam geen vrijheid van denken is ? Nou, dat wist ik wel al, maar leuk dat je het zelf ook inziet. Blind fanatisme en verstand op nul, zo hoort dat..
Hé, luister.
Ik heb geen zin in chitchatjes maar wat is vrijheid? denken? fanatisme en verstand?

Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 15:17.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 15:34   #56
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkoop zoveel praatjes als je wil over het onderwerp: de vrouwen uit de islamlanden hebben het zoveel slechter dan de vrouwen die hier in onze landen wonen.
LOL!

Probeer eens dit te lezen:
http://italie.blog.nl/politica/2009/...htoffer-geweld

En dit ook:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
17.6 % of women in the United States have survived a completed or attempted rape. Of these, 21.6% were younger than age 12 when they were first raped, and 32.4% were between the ages of 12 and 17. (Full Report of the Prevalence, Incidence, and Consequences of Violence Against Women, Findings from the National Violence Against Women Survey, November, 2000)

Fact #2: 64% of women who reported being raped, physically assaulted, and/or stalked since age 18 were victimized by a current or former husband, cohabiting partner, boyfriend, or date. (Full Report of the Prevalence, Incidence, and Consequences of Violence Against Women, Findings from the National Violence Against Women Survey, November, 2000)
http://www.feminist.com/antiviolence/facts.html

Hier:

http://rds.homeoffice.gov.uk/rds/pdfs/hors191.pdf vanaf p 17

http://home.cybergrrl.com/dv/body.html

http://www.rosadoc.be/pdf/factsheets/nr61.pdf vanaf p4

Of zijn dat ook praatjes die ik 'verkoop' ? !LOL!!

Wil jij eens Europese vrouwelijke slachtoffers van moord, verkrachting, geweld, scheiding, (zware) depressie, zelfmoord, gevangenis, drugs, prostitutie/samenwonen, abortus moord en hekel hebben aan huwelijk/kinderen gaan vergelijken met een klein landje waar de meerderheid moslims zijn zoals Bangladesh?

Dus Bangladesh (157 miljoen) met Europa (500 miljoen) en ik ga ervan uit dat aantal bewoners van Bangladesh ook 500 miljoen zijn om het zo gemakkelijk te maken. Durf je? !LOL!!

Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 15:34.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 15:58   #57
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we het kort houden, kan dat?
Iedere vrouw en iedere man, moslima of niet, moet rekening houden met wat je "maatschappelijke druk" noemt, anders kan een "maatschappij " niet eens bestaan! We zwichten allemaal voor de "maatschappelijke druk" op vele gebieden en dat is maar normaal ook! Anders moet je alleen op een eiland gaan wonen.
De vraag is dus: welke vormen van maatschappelijke druk zijn aanvaardbaar en gewoon broodnodig om het samenleven mogelijk te maken?
Elke maatschappij in onze wereld maakt dat voor zichzelf uit.
Veranderen van maatschappij is veranderen van gewoontes en geplogendheden.
Dan ben jij het niet eens met de stelling
"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familiale, maatschappelijke en religieuze druk," en zou jij er eerder van maken
Die maatschappelijke is er te veel aan.

Citaat:
Blijf anders waar je bent of waar je thuishoort, simpel.
Jij hebt daar niets aan te zeggen; en bepaalt niet waar ik thuishoor. Ook simpel.
Oud 11 juli 2010, 16:01   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat iemand die de stelling "Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familiale, maatschappelijke en religieuze druk," huldigt en consequent is; niet anders kan dan dit recht te erkennen.
Oud 11 juli 2010, 16:12   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Tot zover ik weet, wettelijk gezien wel. Het blijft een debiel kledingstuk, daar niet van.
Fantastisch, dan is uw mening bij deze ook niet relevant.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 16:13.
Oud 11 juli 2010, 16:14   #60
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik denk dat iemand die de stelling "Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familiale, maatschappelijke en religieuze druk," huldigt en consequent is; niet anders kan dan dit recht te erkennen.
In principe wel. Maar de reactie van Andev is best wel indrukwekkend (lees: lachwekkend).

Dat recht heeft de moslima en niemand zal/kan haar dat recht afnemen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 16:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be