![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien vrouwen hier nog wat minder verdienen dan mannen (en dat is niet overal zo!In de meeste gevallen zal dat wel gelijk zijn!) staat dat tegenover vrouwen die niet eens buiten mogen zonder een mannelijke controleur erbij, laat staan gaan werken, staat dat tegenover vrouwen die niet eens onderwijs mogen volgens, dixit de Taliban enz enz Indien jullie met veel bombarie willen aantonen dat er hier ook nog één en ander kan verbeteren... dan is het bij de soort waar we het over hebben nog honderd keren erger! Begin nu maar in honderd blz te bewijzen dat het niet 100 keer is maar slechts 98 keer! Of sleur er nog eens de bijbel bij. Dat is het soort spelletje dat jullie voortdurend spelen. Wat zitten jullie hier nog rond te hangen? Laatst gewijzigd door andev : 11 juli 2010 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot welke soort behoor ik nu weer? Tot welke soort ik ook behoor; waarom wil jij mijn vrije keuze betreffende kledij beperken? Laatst gewijzigd door artisjok : 11 juli 2010 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop toch met komedie spelen om het kind weer met het badwater te kunnen weggooien!Het is nogal duidelijk wie/wat ik bedoel met" jullie soort"! Alsof je dat niet begrijpt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet een vrouw dan toch zwichten voor maatschappelijke druk? Ik hoop dat je alle vrouwen een vrije keuze gunt : "Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familale, maatschappelijke en religieuze druk," |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je lijkt te bedoelen; Moslima's van niet-Belgische afkomst. Ik voldoe aan geen van beide criteria. (Wat jij al heel lang weet.) Welke soort bedoel je dan? Waarom wil jij mijn vrije keuze betreffende kledij beperken? Laatst gewijzigd door artisjok : 11 juli 2010 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....33#post4864033 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien sommige mannen en vrouwen liever poedelnaakt over straat lopen zal dat niet toegelaten worden: die missen dus hun vrije keuze volgens jou. En er zijn meerdere "maatschappijen" over onze ganse wereld die elk hun eigen kenmerken en geplogendheden kennen. Je wil opdringen aan andere maatschappijen dan die waar je zelf thuishoort brengt alleen problemen mee. Vroeger waren dat alhier meer oorlogen waar duizenden het leven bij lieten. Nu is dat nog zo in gebieden die een paar eeuwen ten achter zijn. Sjieten en Soennieten bvb enz Verschillen in de "kastes" zoals in India die tot moord leiden enz enz enz Hier hebben we dat allemaal niet meer van doen, lieden uit dergelijke maatschappijen moeten ons de les niet komen spellen. Indien ze willen komen moet dat onder onze voorwaarden zijn, niet de hunne! Deze laatste zin lost het multiculprobleem meteen op! Multicul, jazeker, maar... Laatst gewijzigd door andev : 11 juli 2010 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mag een vrouw zelf nog bepalen wat ze denkt en draagt verdomme. Of wilt u dat in haar plaats bepalen, beste vlaming? Een hoofddoekenverbod zet overigens aan tot radicaliseren. U geeft geen antwoord op mijn vraag, ik zal het nog eens herhalen: heeft de vrouw het recht de hidjaab te dragen?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 14:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Best mogelijk dat "iedereen" al eens zwicht voor maatschappelijke druk; maar mijn vraag was : "Moet een vrouw dan toch zwichten voor maatschappelijke druk?" Citaat:
"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familiale, maatschappelijke en religieuze druk,"? Wat vind jij? Mag een vrouw zelf kiezen? Ja? Nee? Ja, behalve als het een Moslima is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar halen lieden die "godsdienstvrijheid" en "mensenrechten" in hun eigen maatschappijen voortdurend met de voeten treden het lef en de pretentie vandaan om daar waar die begrippen veel meer bestaan en toegepast worden de mensen de les te gaan lezen? Ze beschouwen die zaken gewoon als zwakheden, hun eigen tirannen weten daar wel weg mee met al die vragen, nietwaar? En via die "zwakke plekken" in de maatschappijen waar ze zich aandienen proberen ze het voor het zeggen te krijgen. Laat de islam ongestoord zijn gangetje gaan en "godsdienstvrijheid" en "mensenrechten" hoeven niet eens meer in de woordenboeken te staan. De mens is op de wereld om Allah te dienen, en voor niets anders! Wat zitten wij hier toch te discussiëren, terwijl het zo simpel is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als het dan toch niet belangrijk is - jouw woorden - waarom dan de hele discussie ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere vrouw en iedere man, moslima of niet, moet rekening houden met wat je "maatschappelijke druk" noemt, anders kan een "maatschappij " niet eens bestaan! We zwichten allemaal voor de "maatschappelijke druk" op vele gebieden en dat is maar normaal ook! Anders moet je alleen op een eiland gaan wonen. De vraag is dus: welke vormen van maatschappelijke druk zijn aanvaardbaar en gewoon broodnodig om het samenleven mogelijk te maken? Elke maatschappij in onze wereld maakt dat voor zichzelf uit. Veranderen van maatschappij is veranderen van gewoontes en geplogendheden. Blijf anders waar je bent of waar je thuishoort, simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb geen zin in chitchatjes maar wat is vrijheid? denken? fanatisme en verstand? Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probeer eens dit te lezen: http://italie.blog.nl/politica/2009/...htoffer-geweld En dit ook: Citaat:
Of zijn dat ook praatjes die ik 'verkoop' ? !LOL!! Wil jij eens Europese vrouwelijke slachtoffers van moord, verkrachting, geweld, scheiding, (zware) depressie, zelfmoord, gevangenis, drugs, prostitutie/samenwonen, abortus moord en hekel hebben aan huwelijk/kinderen gaan vergelijken met een klein landje waar de meerderheid moslims zijn zoals Bangladesh? Dus Bangladesh (157 miljoen) met Europa (500 miljoen) en ik ga ervan uit dat aantal bewoners van Bangladesh ook 500 miljoen zijn om het zo gemakkelijk te maken. Durf je? !LOL!! ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 15:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Laat vrouwen zelf kiezen, zo simpel is het. En met zelf kiezen bedoelen we zonder de allerminste familiale, maatschappelijke en religieuze druk," en zou jij er eerder van maken Die maatschappelijke is er te veel aan. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Fantastisch, dan is uw mening bij deze ook niet relevant.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
Dat recht heeft de moslima en niemand zal/kan haar dat recht afnemen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 16:15. |
||
![]() |
![]() |