![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Welke linux is makkelijkst ? Want ik ben daar 10 jaar geleden ooit aan begonnen en ben afgehaakt. Al dat kernelgedoe.
Voor windows tien moet je blijkbaar ook verplicht registreren en daar begin ik niet aan. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 20 augustus 2015 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is Linux gebruiksvriendelijker geworden. Niet alle distributies natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mmmm
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn werk staat op een PC zonder internet. Al de rest is toch cafépraat. En ja, we gaan nog gewoon naar de bank om onze verrichtingen te doen. Ik gebruik 'wonder digitaal' veel meer dan een gemiddeld gebruiker maar vertrouwen doe ik het voor geen meter. De teken- en simulatie programma's zijn echter wel OK |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ik heb er ondertussen al een resem bij elkaar gespaard en er zit al 20kg Linux lectuur in mijn bibliotheek. De beek is wel nog steeds te groot om over te springen als er moet gewerkt worden met op windows gebaseerde programma's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is de meerwaarde van Linux - behalve dat het gratis is - tegenover Windows ?
Mac OSX laat ik totaal buiten beschouwing. Laatst gewijzigd door Rudy : 21 augustus 2015 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik laat voorlopig de kelk met Windows 10 aan mij voorbijgaan. Windows 7 voldoet, wordt nog steeds volop ondersteund, en ik loop het risico niet dat een cruciale applicatie plots niet meer compatibel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik moet zeggen dat tegenwoordig alles stukken en stukken gebruiksvriendelijker is geworden. Gewoon installatiedisk afladen en graveren op een of ander machien. Het lastige tegenwoordig is die UEFI, die maakt dat je vanuit de pre-geinstalleerde windows apentoeren moet uithalen alvorens de machine wil booten op een DVD. Maar ik heb gisteren nog voor een collega van mijn vrouw, die "de gewone facebook gebruiker" is, een dual boot geinstalleerd op haar nieuwe computer. Zij had mijn vrouw linux zien gebruiken, ik ben 2 of 3 keer bij haar hare windows gaan repareren omdat ze iets gedownload had, en vanalle andere brol meegekregen die haar machien op haar gat gekregen had, en aangezien zij enkel maar firefox, email en skype gebruikt, gaat dat veel beter zo. De installatie van de dual boot zelf is misschien niet voor iedereen weggelegd. De installatie van een zuivere linux is, eens je kan booten op een DVD, gemakkelijk: gewoon de installatieprocedure volgen, en altijd default dinges doen. Dat gaat vanzelf. Zoals ik al stelde, het moeilijkste tegenwoordig, is met die UEFI, op een DVD kunnen booten, en dat is anders van machien tot machien.
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veiligheid, privacy.
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Ik heb twee externe harde schijven. Op de ene is vermoedelijk te weinig plaats maar mijn seadrive heeft nog 200 gig waarom kan ik in godsnaam die installatieschijf daar niet op krijgen. De creator wil die seadrive gewoon niet aannemen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kan Ubuntu zelfs gewoon van een pendrive laten draaien. Hier de instructies: http://ubuntuhandbook.org/index.php/...-os-usb-drive/ Deze tips kan U ook gebruiken voor Uw externe HD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps, jouw link vereist al twee usbs ... daar kan ik al helemaal niet meer aan uit Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 22 augustus 2015 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Ben speciaal en usb stick gaan halen om de economie te steunen. Daarmee lukt het wel.
Al ben ik bestolen. Een 16 gig usb stick gekocht en volgens m'n lt is ie maar 14.9 gig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() grrrrrrr eindelijk klaar om ubuntu te draaien
strontwindows start steeds te snel op daarvoor wel ja duurt soms 10 minuten voor ik op internet kan maar me twee seconden geven om F2 of F12 te drukken neen godverdomme geraak ik er uiteindelijk in, pas ik het aan naar opstarten vanop usb en nog niets Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 22 augustus 2015 om 18:28. |
![]() |
![]() |