![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wil wel moderne treinen en ik wil wel in een modern NMBS werken maar dan veilig voor het personeel en veilig voor de reizigers.
Maar ze besparen op personeel met name de werkmannen en niet bij de bazen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo is het. Er zijn meer bazen dan werkmannen.
![]() |
#43 |
|
![]() Inderdaad, ik herken ook sarcasme.
![]()
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er geen nood is aan bepaald personeel door de huidige techniek, zie ik ook geen reden die mensen alsnog te voorzien. Of moeten we weer naar vroeger, toen overwegen werden bemand? Ook met de huidige techniek kan het wel eens zijn dat de slagbomen dienst weigeren. Volgens uw redenering moeten we weer een overwegwacht hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar ook bij de huidige techniek hebt ge nog werkvolk nodig. Niet alle treinen koppelen automatisch, de treinen herstellen hun eigen niet en maken zichzelf ook niet schoon.
Voor die jobs hebt ge nog altijd werkvolk nodig en daarop beginnen ze te besparen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() x
Laatst gewijzigd door vlaams realist : 26 augustus 2015 om 19:41. Reden: Te dicht bij mijn echte identiteit . |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is een grote schande dat er zoveel mensen zijn bij het geheel van de nmbs die meer dan 10.000 euro bruto per maand rapen. Dank u oude machtspartijen en hun zuilen. het is evengoed een schande dat er veeeel te veel personeel is op sommige plaatsen, en te weinig dan weer op andere. en het is een schande hoe zo vaak gemorst wordt met arbeidsuren. Een machinist met een zak aan overuren, moet toch komen, om een hele dag met zijn vingers zitten te draaien met 5 andere collega's, om misschien elk eens één locomotief te verplaatsen om een stel te vormen. Maar ja, dat zijn vakbonds-verworvenheden, en ondertussen kunnen ze filosoferen over artikel 1 van de basistekst van de PS (de macht verwerven voor de arbeidende klasse ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Zo doet men dat in de 21st eeuw niet meer. Tegenwoordig sluit een modern spoorwegbedrijf een contract met een leverancier waar zowel de levering van de treinen als het onderhoudt in zit. De fabrikant is er dan voor verantwoordelijk om er voor te zorgen dat voldoende treinen (99% bijv) rijvaardigheid zijn. Lukt dat niet, dan is dat een probleem voor de fabrikant. Dan volgen boetes, of moet die gratis en voor niks extra treinen leveren... Als een fabrikant dan brol levert, dan is het die fabrikant zelf die met de gebakken peren zit...
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar ze saneren alleen bij het werkvolk en niet bij de bazen.Als ik ga werken heb ik ik weet niet hoeveel bazen en dan zitten er nog in Brussel.
Een goed bedrijf is een piramide en bij de NMBS zijn het 3 omgekeerde piramides. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Jaren geleden was er al een studie die tot het besluit kwam dat er te veel bazen waren, maar niet dat er structureel teveel 'werkmannen' waren. Jaren later zie je dat er vooral aan de basis bespaard wordt aan personeel en dat er aan de top er alleen maar volk bijgekomen is.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, als Cornu er het mes inzet, hoop ik dat de vakbonden eens niet staken. Alleen heb ik het sterke vermoeden dat er toch gestaakt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Staken is en blijft een recht staat nog in de grondwet.
En ik hoop echt dat Cornu het mes erin zet, dan heb ik een hoop bazen minder want bij het werkvolk kunnen ze niet méér saneren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb ik toch zo mijn vragen bij, zeker als je de cijfers vergelijkt met andere, buitenlandse spoorwegmaatschappijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Hoeveel Machinisten en Conducteurs heeft de NMBS? Ik zou wel eens met andere spoorwegmaatschappijen willen vergelijken...
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoeveel machinisten en conducteurs heeft de NMBS?
Voor elke reizigerstrein die 's morgens vertrekt al 1 machinist en 1 conducteur. Dan machinisten en conducteurs voor 's middags te werken. Machinisten en conducteurs die planton staan. Vervangingen voor als er verlof, cv of rust moet gegeven worden. Machinisten die de nacht doen om de treinen gereed te maken en dan nog machinisten om de goederen treinen te laten rijden. Maar op dat personeel kan niet bespaard worden want dan kunnen de treinen niet rijden en dan klagen ze weeral dat er treinen afgeschaft worden. Voor iedereen goed doen en iedereen content te stellen, dat gaat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En over iets waar ge niet werkt en bijna niks vanaf weet daar moet ge niet over oordelen.
Dan kan ik ook zeggen dat die in het onderwijs maar weinig uren moeten werken bergelijken met andere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |