Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2015, 19:33   #41
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Is dat geen vraag die door Jan Jambon moet worden beantwoord? Ik ken Jan Jambon niet, maar sommigen hier vast en zeker wel.
.. jan kende roept hij vast de hulp van het eerste bataljon paracommado in ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 19:48   #42
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het recht om te betogen, dat is het recht op vrije meningsuiting.

Als je met erg velen zijt om die mening te uiten, dan lijkt het me ok dat je daarvoor over de straten mag lopen in plaats van op het voetpad te blijven.

Maar niet op de autosnelweg, bijvoorbeeld.

Het mag ook niet de bedoeling zijn om met enkelen, en gebruik makend van hulpmiddelen zoals auto's ..., om alleen maar "luider te klinken", alle verkeer lam te leggen.
Dat is misbruik maken van de vrije meningsuiting.
Dat is anderen hinderen in hun recht op vrij verkeer.

Akkoord of akkoord ?

titel: Taxi’s leggen Brussel plat op 16 september
link : http://www.standaard.be/plus/20150902/ochtend/7
Betogen moet kunnen. als individu of als groep.

als het een grote groep betreft met kans op ordeverstoring , dan kan dit best op voorhand afgesproken worden om de ordehandhavers de kans te geven de betoging voldoende te kaderen.

wat ik niet versta onder betogen is "gijzelen ".
het opzettelijk zoveel mogelijk de "orde" gijzelen , verstoren om toch gehoord te worden.

dergelijke manier van gijzelen is beneden niveau
Oud 2 september 2015, 19:54   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Anders is het nogal 'n flauwe betoging.
Dat hoort pijn te doen, zodat ze overheid sneller buigt naar het volk, of diegenen die bewust bezig zijn met de kwestie.
Hoe meer dit verboden word, hoe meer waarde zo'n betoging krijgt.
Doe je de regering dan pijn door burgers te gijzelen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 20:02   #44
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Anders is het nogal 'n flauwe betoging.
Dat hoort pijn te doen, zodat ze overheid sneller buigt naar het volk, of diegenen die bewust bezig zijn met de kwestie.
Hoe meer dit verboden word, hoe meer waarde zo'n betoging krijgt.
het volk gijzelen, zodat de regering sneller buigt voor de wil van het volk ?

hier klopt iets niet

wat wel klopt : is het volk gijzelen , zodat de regering sneller buigt voor de wil van een minderheid die denk dat ze het volk zijn
Oud 2 september 2015, 20:18   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
het volk gijzelen, zodat de regering sneller buigt voor de wil van het volk ?

hier klopt iets niet

wat wel klopt : is het volk gijzelen , zodat de regering sneller buigt voor de wil van een minderheid die denk dat ze het volk zijn
Inderdaad, het volk wordt geïnstrumentaliseerd om de visie van een kleine groep door te drukken. Moreel bijzonder verwerpelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 21:10   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Kom Schoof. Er zijn er maar weinig hier die zo graag verplichten en verbieden als u. Verwonderd het dan dat u het recht op protest zou willen inkrimpen? Nee toch.
Dit gaat helemaal niet over verbieden of verplichten van betogingen,
maar over de rechten van de mensen die met die betoging niks te maken hebben.

Het zijn net de verstarde egoïstische betogers die "verbieden" dat de anderen werken, reizen, zich recreëren, naar school gaan ....
het zijn net de verstarde egoïstische betogers die 'verplichten' dat de anderen met hen meedoen, willens nillens.

Dat die mensen betogen op zich, daar is geen probleem mee.
Wel met de wijze waarop. Dat is toch regelrecht fascisme !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 21:12   #47
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit gaat helemaal niet over verbieden of verplichten van betogingen,
maar over de rechten van de mensen die met die betoging niks te maken hebben.

Het zijn net de verstarde egoïstische betogers die "verbieden" dat de anderen werken, reizen, zich recreëren, naar school gaan ....
het zijn net de verstarde egoïstische betogers die 'verplichten' dat de anderen met hen meedoen, willens nillens.

Dat die mensen betogen op zich, daar is geen probleem mee.
Wel met de wijze waarop. Dat is toch regelrecht fascisme !!

.
inderdaad, een vorm van fascisme
Oud 2 september 2015, 21:14   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Niet akkoord.

De enige achterliggende reden is voor jou de mensen monddood te maken zodat er geen kritiek komt op je partijtje.
Dat kan toch van geen kanten kloppen !
De nva heeft niet direct een positieve of negatieve binding met de taxi-chauffeurs van Brussel ...

Terwijl de achterliggende gedachte van al te drieste betogers net is om de gewone man of vrouw verplicht voor zijn kar te spannen ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 september 2015, 21:22   #49
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nva heeft niet direct een positieve of negatieve binding met de taxi-chauffeurs van Brussel ...

Terwijl de achterliggende gedachte van al te drieste betogers net is om de gewone man of vrouw verplicht voor zijn kar te spannen ...

.
Dat is de bedoeling van iedereen, ook van de politiek : iemand anders voor zijn kar te spannen.

Jouw enige motto is, betogen mag maar met je gezicht naar de muur zodat we er geen last van hebben.
Oud 3 september 2015, 06:29   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dat is de bedoeling van iedereen, ook van de politiek : iemand anders voor zijn kar te spannen.

Jouw enige motto is, betogen mag maar met je gezicht naar de muur zodat we er geen last van hebben.
Je wil blijkbaar niet inzien dat ik daar toch stevig nuanceer.

Moet ik dan even ongenuanceerd de bal terugkaatsen:

jij wil alleen maar betogen als het gepaard kan gaan met het kloten van zoveel als mogelijk andere mensen die niets met jouw probleem te maken hebben.
Om met het gemor van die geplaagde mensen de aandacht te trekken.

.

Oud 3 september 2015, 07:25   #51
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zeker mijn deel gedaan van betogingen en dergelijke meer, in het raam van de Vlaamse ontvoogding.
En jij profiteert mee van dat deel onze prachtige cultuur dat dank zij die strijd niet verloren ging; en profiteert mee van de voordelen van onze bijna zelfstandigheid. Zo mocht uw partij bijvoorbeeld meedoen met de Vlaamse verkiezingen, om in het Vlaamse parlement verkozen te geraken.
Oeps ... onvoldoende steun vanwege de Vlamingen. Slecht voorbeeld.

.
De Vlaamse ontvoogding kan me plat gezegd geen reet schelen. Ze heeft ons enkel 7 bestuursorganen met hun onbetaalbare administraties opgeleverd, die dan ook nog eens bevolkt worden door lamzakken die zichzelf financieel zeer goed verzorgen.
Je weet toch dat je idool bekend werd en verkozen is, na zijn stunt in het "grote Vlaamse cultuur programma de slimste mens".
Daarmee is alles gezegd over je grote Vlaamse cultuur.
Je vergeet dat jullie ook begonnen zijn met 1 �* 2 %.
Jouw partij is nu een deel van onze cultuur dat echt belangrijk is, zieken, ouderen, gehandicapten, werklozen en armen ondersteunen te ondermijnen en ze nog wat dieper in de stront te duwen, om jullie Voka vriendjes, zich nog wat meer te laten verrijken.

Hier op dit forum zie ik zelfs dat vele kleine zelfstandigen niet meer in jullie leugens blijven geloven.

Supertsjeven vallen nog vlugger door de mand dan tsjeven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 09:51   #52
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wil blijkbaar niet inzien dat ik daar toch stevig nuanceer.

Moet ik dan even ongenuanceerd de bal terugkaatsen:

jij wil alleen maar betogen als het gepaard kan gaan met het kloten van zoveel als mogelijk andere mensen die niets met jouw probleem te maken hebben.
Om met het gemor van die geplaagde mensen de aandacht te trekken.

.
Lol, ik heb zelfs nog nooit betoogd. Ik laat me immers niet voor de kar van iemand anders spannen.
Oud 3 september 2015, 13:27   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
...
Daarmee is alles gezegd over je grote Vlaamse cultuur.
Je vergeet dat jullie ook begonnen zijn met 1 �* 2 %.
Jouw partij is nu een deel van onze cultuur dat echt belangrijk is, zieken, ouderen, gehandicapten, werklozen en armen ondersteunen te ondermijnen en ze nog wat dieper in de stront te duwen, om jullie Voka vriendjes, zich nog wat meer te laten verrijken.
...
Ondermijnen ?
De ondermijning van de sociale bescherming is begonnen toen de staatsschuld begon te ontsporen.

Hetgeen nu gebeurt is net het stoppen van die ondermijning.

Leer je Griekse les !
Stop met in sprookjes te geloven.

(en geef zo niet af op de cultuur van jouw en mijn eigen kleine Vlaamse volkje: nestbevuiling wordt niet gewaardeerd.)

.

Oud 3 september 2015, 15:50   #54
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De topictitel verwart doel en middel.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 15:59   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het recht om te betogen, dat is het recht op vrije meningsuiting.

Als je met erg velen zijt om die mening te uiten, dan lijkt het me ok dat je daarvoor over de straten mag lopen in plaats van op het voetpad te blijven.

Maar niet op de autosnelweg, bijvoorbeeld.

Het mag ook niet de bedoeling zijn om met enkelen, en gebruik makend van hulpmiddelen zoals auto's ..., om alleen maar "luider te klinken", alle verkeer lam te leggen.
Dat is misbruik maken van de vrije meningsuiting.
Dat is anderen hinderen in hun recht op vrij verkeer.

Akkoord of akkoord ?

titel: Taxi’s leggen Brussel plat op 16 september
link : http://www.standaard.be/plus/20150902/ochtend/7
Tegenwoordig is de mentaliteit: als ik niet krijg wat ik eis zal ik anderen kloten!. Dezelfde mentaliteit die we terugvinden bij de rode en groene plastiekzak dragers van onze vakbonden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 16:05   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tegenwoordig is de mentaliteit: als ik niet krijg wat ik eis zal ik anderen kloten!. Dezelfde mentaliteit die we terugvinden bij de rode en groene plastiekzak dragers van onze vakbonden.
De Belgische mentaliteit.
Oud 3 september 2015, 21:02   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De topictitel verwart doel en middel.
Ik dacht daar voldoende uitleg bij gegeven te hebben.

Betogen is een vorm van vrije meningsuiting. (en gedeeltelijk zijdeling: recht om zich te verenigen).

Als het doel is om de politieke besluitvorming te forceren, dan ga je inderdaad best misbruik maken ervan, door vandalisme te plegen, door het verkeer nodeloos of te lang ... op te houden. Door mensen te beletten van te gaan werken, of studenten hun examens te laten rateren ...

Ik wil daarbij nog aannemen dat er een recht zou moeten bestaan om te revolteren. Om het regime met geweld neer te slaan. Dat zou dan wel behoorlijk uitgewerkt moeten worden. Tegen wie of wat mag dat geweld gericht zijn ? Toch niet tegen de eigenaar van een klein peugeootje die dat nodig heeft als kleine loodgieter, of hoe zat dat ook weer op die politieke betoging in Brussel, de laatste keer daar ...)
.. bla bla ...)

.

Oud 3 september 2015, 21:28   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij moet je een plan van wijziging van verkeer aanvragen en als je afwijkt van het parcours knokken ze u er terug op
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 05:24   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Volgens mij moet je een plan van wijziging van verkeer aanvragen en als je afwijkt van het parcours knokken ze u er terug op
Ze gaan die taxi-chauffeurs toch heel de boel in Brussel laten verkloten op die dag, voor zeer veel mensen.

Mocht iedere beroepsgroep van eenzelfde aantal mensen, voor een gelijkaardig probleem dat hen aanbelangt, op die manier reageren, dan mogen we economisch de boeken toe doen voor 365 dagen per jaar.

.

Oud 4 september 2015, 07:10   #60
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
.. m'enfin .. je doet het weer : onzin uitkramen .. de in de Brusselse Ueber kwestie bevoegde minister is een sos ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be