![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik beweer dat bedrijf x frauduleus is, zowel naar zijn klanten toe als naar de fiscus, dan zijn er twee mogelijkheden: 1/niemand gelooft het, en bedrijf x lijdt geen schade. =>Er is geen reden om de meningsuiting te verbieden 2/de uitspraak wordt geloofd en het bedrijf lijdt wél schade. Dan zijn er weer twee opties: 2.1/ De 'laster' blijkt waar te zijn =>Er moet geen gevolg gegeven worden aan het terechte uitbrengen van de onfrisse praktijken. 2.2./ Bedrijf x bewijst dat er laster in het spel is en dat er geen sprake is van fraude en dat de laster het bedrijf schade toebracht. =>De schade moet vergoed worden, de laster alsdusdanig gepubliceerd met rechtzetting, de gerechtskosten verhaald, etc. etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde ook niet dat het verboden moest worden (dus niet strafrechterlijk), maar dat de spreker wel de gevolgen van zijn spreken moet dragen: in dit geval een proces aan zijn broek voor laster en eisen tot schadevergoeding. Ik wilde maar zeggen: overal roepen "bij die bakkerij leven er ratten in de zaal waar de deeg bereid wordt, en de bakker draait geregeld een rattestaart in zijn vleestaartjes" als, zoals je zegt, dat tot gevolg heeft dat het zakencijfer van die bakkerij ineenstuikt, en als er niks van aan is (als jij niet kunt bewijzen dat die dingen waar zijn), dan moet je je niet verschuilen achter "jamaar vrije meningsuiting, ik mag dat zeggen en gij kunt mij niks doen", he. Ja, je mag dat zeggen, maar ja, als en als, dan mag je dokken. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2015 om 05:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Uitgezonderd voor de mening, de godsdienst of cultuur, die net deze dingen aan banden wil leggen."
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Christenen willen mij duidelijk hun visie op de wereld opleggen. Christendom verbieden, dus.
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Jij hebt de mening dat mijn mening moet worden verboden, dus wil ik dat jou mening moet worden verboden." en dan jezelf uitroepen tot voorvechter van de absolute vrije meningsuiting. Wat een hypocrisie.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 14 september 2015 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil enkel dat jouw mening verboden wordt, als zij de mijne verbiedt. Citaat:
Tjach?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 september 2015 om 16:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
volgens jouw logica moet dan dus jouw mening worden verboden.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() West-Europa verbieden dan, of wat bedoel je precies met 'Christendom'?
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal een goede eerste stap zijn.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom moeten we gedogen dat ook meningen die ingaan tegen de vrije meningsuiting geuit worden. Dat kan immers geen kwaad. Als we tegen mekaar zeggen dat onze meningen moeten verboden worden, dan is er geen vuiltje aan de lucht, zolang geen van beide partijen zijn opinie in de praktijk kan afdwingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De islam daarentegen, is andere koek. Als ik vandaag "en plein public" een aangebrande mop vertel over de profeet of "allah", ben ik volgende week dood. Zowel Kamagurka als Brusselmans hebben in interviews toegegeven "zich in te houden", als het over de islam of de koran gaat. Gewoon bang, dus. En met reden, dacht ik zo Wie wil er dan zijn visie opleggen ???
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klinkt wat zoals de boekenverbranding in de jaren dertig.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb vorige maand nog een gore mop verteld. Ik ben nog altijd niet dood.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 16 september 2015 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 16 september 2015 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |