Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2015, 17:08   #41
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hier valt u door de mand: u wil een religie verbieden.
Ik zal de eerste zijn om met u vast te stellen dat de Islam van alle religies de meest achterlijke is - voornamelijk omdat zij de Verlichting gemist heeft- maar het blijft een spiritueel houvast voor mensen die daar nood aan hebben.

De excessen van de Islam die we dagelijks zien zullen niet uitgeroeid worden door het verbieden van de onderliggende godsdienst, integendeel!
Het is een kapitale fout geweest om de islam hier te erkennen als godsdienst. Dat het voor hen een godsdienst en houvast is, is hun zaak. Ik blijf erbij dat de islam een zeer gevaarlijke indoctrinatie is, nog veel gevaarlijker dan het nazisme. De islam kan zich hier verder verspreiden onder het mom van godsdienstvrijheid en is daarom zo goed als onaantastbaar. De islam moet op zijn minst van die 'erkenningslijst' verwijderd worden, zodat verschillende privileges kunnen afgenomen worden.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 september 2015 om 17:09.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 17:16   #42
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Tiens, kom ik niet tot de essentie ? Ik heb net de reden uitgelegd voor dat 'woordenspelen'......bij niet zuiver woordgebruik (hier zelfs bij niet op de juiste plaats zetten van een woord) krijg je 2 verschillende stellingen.... En dan praat je gewoonweg langs elkaar heen
Nu weten we tenminste welke van de 2 je precies bedoelt.

Het is niet omdat een godsdienst die van anderen probeert te verbieden, dat je dat ook moet volgen, hé. Als die dat op 'democratische' manier doen, dan hebben zij daartoe alle recht (of proberen de 'christene' godsdiensten dat niet (meer), zieltjes winnen ?). Als dat echter op ondemocratische en/of onwettige manieren gebeurt, dan hebben wij het volle recht om daartegen te reageren. Als dat gebeurt in een land waar dat wel aanvaardt wordt, dan hangt het af van internationale wetgeving, de mensenrechten, enz. of en hoe wij daartegen kunnen reageren.
Dus als een dictator op een democratische manier aan de macht komt en vervolgens prompt de democratie afschaft, heeft u daar geen probleem mee?

Ik wel.

Dat is misbruik maken van de democratie om deze van binnenuit te vernietigen.

Het is het paard van Troje.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 17:19   #43
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach zo, alles wat tegen (jouw versie van ?) democratie is, moet worden verboden en heeft geen recht op vrije meningsuiting.
In mijn versie van de mocratie valt ook de directe volksraadpleging (niet gelijk aan de 'verkiezingen'). Dus alle partijen die daar tegen zijn, moet ik dus beschouwen als vijanden van de democratie ?
Alles wat de democratie van binnenuit kan vernietigen is al even gevaarlijk als alles wat de democratie van buitenaf kan vernietigen.

Dat is wat ik denk.

Daarom moeten het gevaar dat van binnenuit ons bedreigt, met dezelfde ijver worden bestreden als een bedreiging van buitenaf.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 september 2015 om 17:23.
Oud 13 september 2015, 17:57   #44
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dus als een dictator op een democratische manier aan de macht komt en vervolgens prompt de democratie afschaft, heeft u daar geen probleem mee?

Ik wel.

Dat is misbruik maken van de democratie om deze van binnenuit te vernietigen.

Het is het paard van Troje.

Paulus.
Daar heb ik inderdaad een probleem mee, maar een dictator die 'prompt de democratie afschaft' ????? Dan is die democratie toch niet al te 'sterk'.

Tenandere, wat JIJ misbruik van democratie maken noemt, is dat niet voor iemand anders. Het is dus JOUW versie van democratie die de juiste is ?
(wat niet wegneemt dat die islam ook voor mij niet al te koosjer is, maar moesten onze politici wat meer haar op de tanden hebben zijn er met de huidige wetgeving al veel uitwassen die kunnen worden aangepakt....)

Wat ik in een vorige post vergeten was : het is niet omdat (bijv.) nazisme niet zou verboden zijn, dat het 'uitoefenen' van elementen die tegen de wet zijn niet zouden verboden zijn, hé.....
Oud 13 september 2015, 18:36   #45
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenandere, wat JIJ misbruik van democratie maken noemt, is dat niet voor iemand anders. Het is dus JOUW versie van democratie die de juiste is ?
Ik heb geen speciale versie van democratie hoor. Ik weet wel het verschil tussen directe en parlementaire democratie, maar dat maakt niks uit in mijn betoog vind ik.

Ik vind gewoon dat ik als democraat er tegen mag zijn dat pakweg de islam op democratische wijze de meerderheid behaalt en vervolgens de sharia invoert, die verdere verkiezingen en dus ook democratie, onmogelijk maken.

Ik zei dat ook al een aantal jaar geleden toen sharia4belgium een afdeling startte in Belgiê.

Ik werd toen weggelachen, verweten en gehoond. Ook op dit forum.

Ook nu zal ik waarschijnlijk weer wat te horen krijgen, maar intussen,...

Paulus.
Oud 13 september 2015, 18:48   #46
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na meer dan dertig jaar (erg lang hé?) elke dag opnieuw (erg veel hé) geconfronteerd te worden, in vrijwel alle journaals van alle nationale zenders, met islamgerelateerd oorlogsgeweld, durf ik aan uw methode sterk te twijfelen als werkende oplossing.

Ik weet zeker, dat als pakweg het Vlaams Belang, om die reden en met die frequentie, alle journaals haalde, u er geen enkel probleem mee zou hebben, om deze partij te verbieden.

Maar het is die partij niet Wapper.

Het is de islam.

Paulus.
Ik kan zo ook een paarderenmedie claimen om het aantal verkeersdoden te reduceren tot nul door auto's te verbieden op de openbare weg.

Dat is even onzinnig als beweren dat je de beestigheden in het Midden Oosten kunt stoppen door hier de islam te verbieden.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 18:54   #47
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan zo ook een paarderenmedie claimen om het aantal verkeersdoden te reduceren tot nul door auto's te verbieden op de openbare weg.

Dat is even onzinnig als beweren dat je de beestigheden in het Midden Oosten kunt stoppen door hier de islam te verbieden.
Die vergelijking gaat niet op, want niemand wil opzettelijk verkeersdoden maken.

Bovendien heb ik het niet alleen over 'hier' verbieden. Van mij mag dat mondiaal gebeuren.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 september 2015 om 18:55.
Oud 13 september 2015, 18:56   #48
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Het is een kapitale fout geweest om de islam hier te erkennen als godsdienst. Dat het voor hen een godsdienst en houvast is, is hun zaak. Ik blijf erbij dat de islam een zeer gevaarlijke indoctrinatie is, nog veel gevaarlijker dan het nazisme. De islam kan zich hier verder verspreiden onder het mom van godsdienstvrijheid en is daarom zo goed als onaantastbaar. De islam moet op zijn minst van die 'erkenningslijst' verwijderd worden, zodat verschillende privileges kunnen afgenomen worden.
En dat gaat de migrantenstroom doen ophouden?
En IS gaat daardoor in zijn schulp kruipen?
En de slapende jihadisten gaan daardoor hier geen aanslagen meer plegen?
En Al-Zawahiri gaat intreden in een klooster daardoor?
Oud 13 september 2015, 19:02   #49
Wapper

Standaard

Citaat:
Die vergelijking gaat niet op, want niemand wil opzettelijk verkeersdoden maken.
90% van de islamgelovigen in Belgie willen ook niet opzettelijk uw en mijn strot oversnijden omdat wij ongelovige honden zijn.

Citaat:
Bovendien heb ik het niet alleen over 'hier' verbieden. Van mij mag dat mondiaal gebeuren.
Veel succes ermee, droom rustig verder!

Laatst gewijzigd door Wapper : 13 september 2015 om 19:03.
Oud 13 september 2015, 19:02   #50
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen speciale versie van democratie hoor. Ik weet wel het verschil tussen directe en parlementaire democratie, maar dat maakt niks uit in mijn betoog vind ik.

Ik vind gewoon dat ik als democraat er tegen mag zijn dat pakweg de islam op democratische wijze de meerderheid behaalt en vervolgens de sharia invoert, die verdere verkiezingen en dus ook democratie, onmogelijk maken.

Ik zei dat ook al een aantal jaar geleden toen sharia4belgium een afdeling startte in Belgiê.

Ik werd toen weggelachen, verweten en gehoond. Ook op dit forum.

Ook nu zal ik waarschijnlijk weer wat te horen krijgen, maar intussen,...

Paulus.
Die shariadingen zullen moeilijk kunnen ingevoerd worden, hoor :
Art. 20 van de grondwet

"""Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden"".
Om dat te wijzigen is er, naar ik geloof, een 2/3meerderheid in elke gemeenschap nodig..... Maar 't gevaar bestaat inderdaad.
En het is inderdaad je democratisch recht om tegen die Islampolitiek te keer te gaan, net zoals het kan om tegen een partij of een filosofie te keer te gaan....of dat de islammers op democratische wijze hun "mening" proberen door te drukken. Daarvoor bestaat die vrijheid van mening(suiting)...
Maar hoe meer islammers er binnen komen/mogen, hoe realistischer zo'n scenario wordt, natuurlijk. Nog een geluk dat we zo'n goeie politiekers hebben die de mening van 't volk vertolken
Oud 13 september 2015, 19:37   #51
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
90% van de islamgelovigen in Belgie willen ook niet opzettelijk uw en mijn strot oversnijden omdat wij ongelovige honden zijn.
Hoe weet jij dat?

Ik weet dat zij de gezaghebbende islamitische geschriften willen gehoorzamen en de status verlenen van 'goddelijk'.

En daarin staan weldegelijk dingen over de omgang met anders- en nietgelovigen.

Paulus.
Oud 13 september 2015, 19:38   #52
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat gaat de migrantenstroom doen ophouden?
En IS gaat daardoor in zijn schulp kruipen?
En de slapende jihadisten gaan daardoor hier geen aanslagen meer plegen?
En Al-Zawahiri gaat intreden in een klooster daardoor?
Als u een beter alternatief hebt,....

Paulus.
Oud 13 september 2015, 19:42   #53
Wapper

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat?
Als u cijfers hebt van het tegendeel, post ze dan hier, ik heb een hekel aan discussies die in het ijle verzanden.
Oud 13 september 2015, 19:48   #54
Wapper

Standaard

Citaat:
Als u een beter alternatief hebt,....
Dat heb ik hier al gegeven:
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=33

...maar u bent er weer omheen gefietst.
Oud 13 september 2015, 20:09   #55
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u cijfers hebt van het tegendeel, post ze dan hier, ik heb een hekel aan discussies die in het ijle verzanden.
Je weet het dus niet.

Maar ik weet wel dat zij de gezaghebbende islamitische geschriften willen gehoorzamen en de status verlenen van 'goddelijk'.

En daarin staan weldegelijk dingen over de omgang met anders- en nietgelovigen.

Het woordje kaffier en het woordje dhimmi komen echt niet van mij.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 september 2015 om 20:15.
Oud 13 september 2015, 20:11   #56
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik hier al gegeven:
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=33

...maar u bent er weer omheen gefietst.
Neen. Ik heb gezegd dat ik daar niet in geloof, dat dit niet werkt.

En dat mag ik ook zeggen na meer dan dertig jaar elke dag opnieuw geconfronteerd te worden met moslimgeweld op alle nationale zenders. Dat lijkt mij frequent genoeg om te besluiten dat het niet werkt. dat is dus zeker geen beter alternatief.

Ik dacht dat je dat begrepen had.

Blijkbaar niet dus. Het is in elk geval wat anders dan er om heen fietsen hé?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 september 2015 om 20:26.
Oud 13 september 2015, 20:22   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier valt u door de mand: u wil een religie verbieden.
Dat merk ik alvast niet. Ik vraag me dan ook af hoe u tot zo'n conclusie kunt komen. Kunt u dat even toelichten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 20:23   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(wat niet wegneemt dat die islam ook voor mij niet al te koosjer is, maar moesten onze politici wat meer haar op de tanden hebben zijn er met de huidige wetgeving al veel uitwassen die kunnen worden aangepakt....)
En waarom zou 'zijn' versie van democratie niet de juiste zijn, maar schijnbaar wel steevast die van de 'andere'?
Oud 13 september 2015, 20:25   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat cijfers komt uit uw dikke duim, tenzij u natuurlijk op de proppen kunt komen met een wetenschappelijk onderzoek of een relevante enquête.
Oud 13 september 2015, 20:29   #60
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat cijfers komt uit uw dikke duim, tenzij u natuurlijk op de proppen kunt komen met een wetenschappelijk onderzoek of een relevante enquête.
En zelfs al was dat cijfer juist,.... 90% niet,...

... 10% dus wel?

Dat lijkt me genoeg om het te verbieden. Er zijn ongeveer 300 000 moslims in ons land.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be