![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom geeft gij daar geen link bij ?
Zelfs al geloofde ik je niet, zodat ik het even opzocht en nu moet toegeven dat ge juist waart: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-1-maart.dhtml Nog straffer: voor een motorvoertuig is het heel wat meer, want valt in een hogere graad. http://wegcode.be/download/Overtredi...er%20graad.pdf .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2015 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat dat niet vriendelijk klinkt in jouw oren, maar gij weet dan ook dat ik dat weet. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar bent u overgevoelig. Blijkbaar gaat u ervan uit dat ik bij ieder bericht van me een of andere bron moet vermelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dat doet, overkomt je niks. Helaas worden sommige fietsers overmoedig en arrogant. En dan worden ze platgereden, helaas voor de chauffeur die er weinig aan kon doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS: Ik heb, zoals u weet, op regelmatige basis lak aan wetten. Omdat de echte wetten, mijn onbreekbare wetten, mij vertellen dat het niet slim is om langs een vrachtwagen te rijden, of zich tussen de wagens te wagen en voorrang op te eisen. Hun inertia, massa en snelheid zijn veel, veel hoger dan die van mij. Het is gewoon DOM om je "rechtmatige" plek op de weg op te eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er vanuit gaande dat vrachtwagens u zouden zien ? Er vanuit gaande dat de infrastructuur u toelaat uw rechtmatige plek op te eisen op de weg ? Ik verkies mijn manier. Dat inschattingsvermogen laat u nog steeds niet toe in de gedachten van een chauffeur te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Overmoedig en arrogant is dat je als fietser of voetganger denkt omdat je zwakke weggebruiker bent de verkeersregels niet voor u gelden en denkt dat je overal voorrang hebt.
Gevaarlijke situatie een fietser die denkt dat ze overal voorrang heeft. Wat gaat er gebeuren als diezelfde fietser in een situatie komt waar voor hem of haar de voorrang van rechts telt en hij of zij toch doorrijdt. De auto komt van rechts en hij of zij denkt overal voorrang te hebben omdat ze zwakke weggebruikers zijn. Of voetgangers die denken dat ze zomaar de straat mogen oversteken zonder naar het verkeer te kijken. Of voetgangers die 50 meter ver van een zebrapad de straat oversteken zonder kijken. Gevolg...boem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let er ook eens op....
Ik wacht nog steeds op de eerste fietser die voor een voetganger stopt aan het zebrapad.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je iets eist op de weg ben je idd overmoedig.Of zoals een verantwoordelijke van de VAB onlangs zei...Op de weg heb je geen rechten maar alleen plichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Fietsers die zo tewerk gaan (en die daarbij geen anderen opscheppen tijdens een wielerterrorist-ritje, evidently), daar heb je ook geen last mee. Meer daarvan, zou'k zelfs zeggen. Maar overmoed en arrogantie leiden vroeg of laat inderdaad tot accidenten. Mij niet gelaten, opnieuw, ware het niet dat je daarmee ook een psychologische burden legt op de andere betrokkenen, die in wezen niks verkeerd hebben gedaan. |
|
![]() |
![]() |