![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Buiten de eerste 9 woorden begrijp ik absoluut niet wat u bedoelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat klopt niet. Beiden, zoals de politieke leider als zijn militant, horen graag dezelfde praat. En dat komt omdat hun beider harten sneller slaan voor datgene waarvoor ze die partij gekozen hebben. Je opmerking komt dus overeen met je nick naam. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Eén jaar na de verkiezingen maakten Wouter Beke (CD&V), Gwendolyn Rutten (Open VLD), Sander Loones (N-VA), Bruno Tobback (SP.A) en Kristof Calvo (Groen) een balans op tijdens het Groot Kopstukkendebat in Leuven, georganiseerd door de lokale jongerenafdelingen. Het werd een bijwijlen fel, maar beschaafd debat, met een bevlogen Calvo die het meeste applaus oogstte.
Loones, die beschouwd wordt als de gedoodverfde opvolger van voorzitter Bart De Wever, had het naast ervaren rotten als Beke en Rutten moeilijk om uit de verf te komen. Hij slaagde er maar zelden in om enthousiasme los te weken bij het studentenpubliek. Ook Tobback, die een rustige indruk maakte, had het niet makkelijk. Zijn onzekere toekomst als voorzitter werd enkele keren op de korrel genomen. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2328460 |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht u het Nederlandse woord niet begrijpen, dan helpt het Engelse u misschien op weg. Je "roots". Die omschrijving wordt ook in onze taal gebruikt. Merkwaardig dat u dit dus niet begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Brit mag het "zeer plezier vinden" dat hij de koninklijke vlag aan het paleis van Windsor ziet wapperen. Links vindt het ook best. O wee echter als een Vlaming het "zeer plezierig vindt" als hij de Leeuw ziet wapperen. Dan gaat de cloaca open. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Ik denk dat deze vragen voldoende zijn om uw stelling 'vreemd' te vinden, niet waar? Citaat:
Ik heb geen roots, en ik mis het niet, net zoals ik geen opperwezen nodig heb. Ben ik nu een wereldburger of niet? (Die laatste vraag zal u natuurlijk ontwijken omdat u hier al voelt dat ik u schaakmat heb) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, u poneert de stelling dat het vreemd is. Nu lijkt het er echter op dat u de stelling niet begrijpt, maar dat is nu eenmaal een andere zaak. Tussen "ik vind het vreemd" en "ik begrijp het niet" ligt er toch een wereld van verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou het een illusie zijn? Omdat u het stelt? U schijnt uw eigen gedachten nogal snel voor de werkelijkheid te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een hel is het voor kinderen die op een moment vernemen dat ze geadopteerd zijn; zij ondergaan een hele zijnscrises; wie zijn ze in werkelijkheid, van waar komen ze... En voor een burger zou dat niet opgaan wat de geschiedenis van zijn volk, zijn soortgenoten betreft??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij is een wereldburger een burger die zijn geaardheid, zijn wortels gemondialiseerd heeft, wat heel wat anders en zelfs het tegengestelde is van zijn wortels verworpen te hebben... Een wereldburger ziet in dat zijn geaardheid, zijn afkomst, zijn verleden en zijn geschiedenis voor alle burgers op de wereld in wezen om hetzelfde draait en hij zal ze dan ook niet verloochenen maar eerder koesteren om zo iedereen broederlijk en niet onthoofd tegemoet te kunnen treden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Uw commando taktieken werken niet bij mij, dat weet u toch. Blijkbaar bent u een 1 trick pony. Nergens zeg ik 'ik begrijp het niet', dat legt u in mijn mond. Dat is niet fatsoenlijk. Maar dit terzijde. Terug naar de essentie: Uw stelling was: Je kan geen wereldburger worden als je je eigen wortels vergeet Waarom kan dat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt vrij moeilijk communiceren met u als u de woordenschat niet begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Nu, in de verbeelding van veel mensen bestaan al die zaken wel. Maar niet in de werkelijkheid. Ik heb nog nooit een almachtig wezen gezien, gevoeld of geroken. U ook niet, tenzij in uw verbeelding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
En dat een kind regels meekrijgt van wat mag en niet mag. Maar het 'ingebed zijn in een geschiedenis van een volk' is wollig tjseven taal , dat heeft geen enkele betekenis. Dat zijn loze woorden. Larie dus. Normen en waarden zijn nergens 'ingebed'. Die komen en gaan volgens Darwinistische regels: de meest efficiente regel overleeft, overbodige regels sterven af. En om dat te bewijzen stel ik u de volgende vraag (die u zal ontwijken omdat u voelt dat u schaakmat bent): Geef mij 1 norm die typisch is voor het Vlaamse volk. Die 'ingebed' is in onze geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |