Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2015, 10:44   #41
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Laat anders Pandareus maar gewoon antwoorden, Anna.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 10:48   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Laat anders Pandareus maar gewoon antwoorden, Anna.
als hij zich van het denigrerende in zijn houding/post bewust was, dan had hij t anders geformuleerd, vermoed ik ... van slechte wil is m niet
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 10:49   #43
doremi
Gouverneur

Standaard

Veelzeggend verhaal alweer. Wat kunnen we vaststellen:

1) Het verhaal dat Alde'meh oorspronkelijk vertelde bleek een zeer eenzijdige versie waarin hij zeer gericht bepaalde feiten verzweeg. In die zin deed deze casus mij sterk denken aan de zaak rond Yassine Channouf (zie: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141028_01346769).
Men vertelt een verhaal waaruit moet blijken dat men 'zo maar' opgepakt wordt zuiver op basis van uiterlijke kenmerken terwijl achteraf blijkt dat er wel totaal andere redenen waren voor de politieacties.

Dit opzettelijk verkeerd voorstellen van de feiten maakt dat ik de eerlijkheid van dit soort figuren sterk in twijfel trek alsook de rest van het verhaal.

2) Het argument dat hij 'bekend' is ontgaat mij ook volledig. Wat zou dat hebben moeten wijzigen aan het politieoptreden? Beweert men nu dat 'bekende' mensen een andere aanpak moeten hebben en dat de politie dan een soort portfolio moet hebben en kennen van alle 'bekende' mensen? Wat voor onzin is dat nu?

Conclusie is simpel, leugenachtige voorstelling van de feiten (waar je dus ook vragen kan hebben over alle andere beweringen) en heel rare autoriteitsargumenten die totaal niet opgaan. Zeververhaal dus.

Laatst gewijzigd door doremi : 3 december 2015 om 10:51.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 10:51   #44
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ze hadden hem al zien rondrijden en filmen vanuit de auto, wanneer de politie er naar toeging reden ze weg, de auto stond intern geseind, de volgende keer dat ze hem zagen hadden ze hem te stekken.
Het is niet omdat de auto van iemand (bekend) is dat hij niet kan gestolen zijn.
Waarom?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 10:57   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
een achtervolging zou nog spectaculairder zijn en nog meer media aandacht garanderen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 11:07   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Misschien heeft mijnheer Montasser AlDe'emeh een beetje te lang in extremistische middens vertoeft. Hij ziet er inderdaad uit als een terrorist die elk moment zijn bomgordel tot ontploffing kan brengen. Als hij praktiserende moslim is dan kan hij gerust een dubbelrol spelen.
In ieder geval, als je uitgerekend in deze tijd de politie staat te filmen, dan is dat toch om moeilijkheden vragen??? Is onze doctorandus nu echt niet snuggerder? Of is er werkelijk stront aan de knikker? Ik ga niet beweren dat de politie hem met wat minder machtsvertoon had kunnen aanklampen (bv. hem gewoon verzoeken met hen mee te komen naar het politiekantoor voor een "goed gesprek"). Ik ben in ieder geval verbaasd dat hij verbaasd is. Je kunt nu toch verwachten dat je op weinig "begrip" kunt rekenen wanneer je in het huidig klimaat een politieman/-vrouw een camera onder de neus duwt. Montasser AlDe'emeh zijn verontwaardiging lijkt mij weinig geloofwaardig. Waarom moest hij de politie zo nodig filmen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 11:12   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Agenten filmen = concrete aanwijzing om iemand aan te houden...

Ahahaha, de terroristen zijn al flink baas in België.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 11:32   #48
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In ieder geval, als je uitgerekend in deze tijd de politie staat te filmen, dan is dat toch om moeilijkheden vragen??? Is onze doctorandus nu echt niet snuggerder? Of is er werkelijk stront aan de knikker? Ik ga niet beweren dat de politie hem met wat minder machtsvertoon had kunnen aanklampen (bv. hem gewoon verzoeken met hen mee te komen naar het politiekantoor voor een "goed gesprek"). Ik ben in ieder geval verbaasd dat hij verbaasd is. Je kunt nu toch verwachten dat je op weinig "begrip" kunt rekenen wanneer je in het huidig klimaat een politieman/-vrouw een camera onder de neus duwt. Montasser AlDe'emeh zijn verontwaardiging lijkt mij weinig geloofwaardig. Waarom moest hij de politie zo nodig filmen?
Uiteraard is dit gewoon gezocht. Bovendien vanuit een geseinde wagen en wanneer een politieman afkomt wegrijden... De 'verbazing' van Alde'meh maakt zijn verhaal totaal ongeloofwaardig, naast natuurlijk het feit dat hij al deze feiten niet vermeldde.
Oud 3 december 2015, 11:34   #49
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
punt 3 is ethnic profiling. je weet niet of hij moslim is of niet.

goed, rechts heeft belang bij een polarisering van de maatschappij, met de verrotting van de sfeer op straat en is gebaat met meer geweld. zo onlogisch is dit niet allemaal.
De vraag is wat is 'ethnic profiling'. Als iemand de politie belt voor een overval en de dader wordt beschreven als een blanke grote man, moet de politie dan voor elke blanke verdachte die ze stoppen/aanhouden ook 1 pigmee aanhouden om niet aan 'ethnic profiling' te doen?

Hoe zien we dat concreet?
Oud 3 december 2015, 11:46   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
De vraag is wat is 'ethnic profiling'. Als iemand de politie belt voor een overval en de dader wordt beschreven als een blanke grote man, moet de politie dan voor elke blanke verdachte die ze stoppen/aanhouden ook 1 pigmee aanhouden om niet aan 'ethnic profiling' te doen?

Hoe zien we dat concreet?
ethnic profiling is dat je dan elke blanke man laat stoppen. dat groot zijn is relatief, daar hou je dan uiteraard geen rekening mee, vanaf het moment dat die blanke man een gemiddelde lengte heeft, kan hij als groot worden beschouwd, maw oppakken, 24u vastzetten en je dan afvragen of hij het nu gedaan kan hebben of niet.
Oud 3 december 2015, 12:14   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Correctie: Als moslim agenten filmen = concrete aanwijzing om iemand aan te houden...
En zo hoort het.
Tenminste als ze daarna het land worden uitgegooid.
Oud 3 december 2015, 12:17   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waarom moest hij de politie zo nodig filmen?[/color][/b]
Ik vermoed als uitlokking, om daarna als een Weveriaanse calimero, te kunnen janken en bleiten en in de media zijn 15 minuten roem mee te pikken.
Ik zou zeggen: misson accomplished, want vooraf had ik nog nooit van die crypto-jihadist gehoord...
Oud 3 december 2015, 12:18   #53
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Correctie: Als moslim agenten filmen = concrete aanwijzing om iemand aan te houden...
En zo hoort het.
Tenminste als ze daarna het land worden uitgegooid.
Bange, witte man.
Oud 3 december 2015, 12:21   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bange, witte man.
Liever blode Jan, dan dode Jan.
Laat jij je maar lekker pakken door moslims met een opgeblazen gevoel.
Ik zal dan wel zolang nodig een Hollands vlagje in mijn logo voeren, en intussen denken:"Alweer een naïeve Kees minder!"
Oud 3 december 2015, 12:26   #55
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Liever blode Jan, dan dode Jan.
Laat jij je maar lekker pakken door moslims met een opgeblazen gevoel.
Ik zal dan wel zolang nodig een Hollands vlagje in mijn logo voeren, en intussen denken:"Alweer een naïeve Kees minder!"
Oud 3 december 2015, 12:27   #56
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ethnic profiling is dat je dan elke blanke man laat stoppen. dat groot zijn is relatief, daar hou je dan uiteraard geen rekening mee, vanaf het moment dat die blanke man een gemiddelde lengte heeft, kan hij als groot worden beschouwd, maw oppakken, 24u vastzetten en je dan afvragen of hij het nu gedaan kan hebben of niet.
De zaken in het rood zijn hier niet gebeurd. Ik zie trouwens nog altijd geen tekenen dat elke persoon met Noord-Afrikaanse origine tegengehouden wordt.

Is de redenering niet eerder logisch dat bij zo goed als elk signalement er gemiddeld x-aantal 'verkeerde' mensen worden aangehouden/gecontroleerd en dat er voor bepaalde mensen met bepaalde uiterlijke eigenschappen meer signalementen (en dus de facto meer fouten) zijn. Persoonlijk geloof ik eerder in de zuivere statistiek dan in 'ethnic profiling'.
Net als racisme beweer ik trouwens niet dat het niet bestaat, wel dat allerlei zaken die er niets mee te maken hebben onder die noemer worden geplaatst.

Ik blijf de vraag stellen, wat verwachten mensen die dit soort gevallen ethnic profiling en dus een probleem noemen dat er gebeurt? Dat men pro forma telkens enkele zwart-afrikanen, homoseksuelen, Oost-aziaten enz opzij neemt om een soort equilibrium te hebben? Dit alles om de enige logische conclusie te ontwijken dat hetgeen men ethnic profiling noemt gewoon een logisch gevolg is van de grotere groep (kwalitatief) probleemgevallen bij bepaalde bevolkingsgroepen?
Oud 3 december 2015, 12:38   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ahahaha, de terroristen zijn al flink baas in België.
Te controleren heb ik begrepen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 12:41   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Te controleren heb ik begrepen.
Tsja, Bobke, de moslimknuffelaars zijn nog steeds heel snel in hun poco-reet gebeten, zeker wanneer hun chouchoukes eindelijk eens de behandeling krijgen die ze verdienen.
Oud 3 december 2015, 12:48   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
De tweet van die student in het Antwerpse niet vergeten en die 5 kleine mannen in Sint-Niklaas die onder schot werden gehouden. Allemaal volgens het boekje.
Dat komt er van.
Als de moslims volgens hun boekje leven, dan moeten wij al eens sneller ons (wet)boekje bovenhalen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 december 2015 om 12:48.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 13:13   #60
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?
Goeie vraag, op die manier maakt ge u wel verdacht, al goed dat ze hem achteraf te pakken hadden.
Volgens mij een bewust provoceerde actie van die gast.

Laatst gewijzigd door alberto : 3 december 2015 om 13:16.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be