![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Ik zou zeggen dat alle flikken slechte mensen zijn, zoals leraars en politici. Ik zou zeggen dat ze vuiligheid op straat moeten achterlaten, omdat binnen de vuilgheid alleen vliegen aantrekt.
Ik zou hen ook leren zichzelf te verdedigen en hen een pepperspray meegeven, fascisticide dus. Ik zou hen ook afkerig doen zijn tegen die huppeldepup-mentaliteit die ze u van in de kleuterklas door uw strot rammen. Laatst gewijzigd door Bhairav : 26 oktober 2004 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Naar mensen zoals mij luisteren ze wel nog. Net zoals de jeugd naar hun onzedeige idolen luisteren, alleen zijn dat er dan veel meer.
Jaja mensen... de jeugd, jullie hebben er hoe langer hoe minder vat op. Zeg maar dag met het handje... Laatst gewijzigd door Bhairav : 26 oktober 2004 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() Luisteren is nog iets anders dan gehoorzamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Ja, inderdaad. Dat hebt u goed gezien.
Klopt als een bus, doe die smiley maar weg, ge maakt u belachelijk tegenover mij... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Jij bent vast wel knetter!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ik doe men best. Met al die drugs is dat zo moeilijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Uw welverdiende rust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Allez... je hebt daar nu toch geen zgn. "wetenschappelijke" studies voor nodig om tot het besef te komen dat een kind in de allereerste plaats heel veel aandacht nodig heeft? De televisie, Playstation, computer, etc... gebruiken als electronische kindermeisjes, is gewoon vragen om moeilijkheden. Gemakkelijk genoeg hoor, want "ze" zijn stil en vallen je niet lastig. Maar ondertussen weten die goedmenende ouders (laten we daar dan maar van uit gaan) in de verste verte niet in welke richting hun kinderen zich aan het "ontwikkelen" zijn.
Ik hoor het heel vaak hoor, uitspraken in de zin van "waar haalt onze kleinste toch dat platte taaltje vandaan?" of "hoe komt het dat onze kleine voor geen millimeter wil luisteren?". En dan gaan horden ouders richting "-peut" om pilletjes te halen in de hoop om met de nodige psychopharmaca die hyperactieve kleine wat in bedwang te houden. Kinderen opvoeden is en blijft "artisanaal" werk. Zeer vermoeiend is dat (ik spreek uit ervaring), en je moet ook heel duidelijk grenzen trekken én die bewaken. Bovendien moeten beide ouders ook heel consequent aan één zeel trekken (en da's ook niet altijd eenvoudig). Pas dan zie je hoe dat kind zich ook als "kind" ten volle kan uitleven in alles wat het doet: leren "sturen" van creativiteit, genieten van het spel, ontwikkelen van vaardigheden... Ik hou m'n dochtertje dus zoveel als mogelijk weg bij de televisie (ze vraagt er godbeterd zelfs niet eens meer naar: knutselen, muziek spelen of tekenen met pa of ma is toch eindeloos interessanter?). Ze kijkt nu ongeveer 20 minuutjes per dag (ook tijdens de weekends), wat ik voor een 5-jarige al een hele discipline vind. Het vraagt wel heel wat energie van mijn echtgenote en mezelf, maar het heeft ons als koppel ook gesterkt (in veel gezinnen leidt het tot exact het tegenovergestelde). Attitude, wilskracht en altijd goed nadenken over waar je mee bezig bent (fouten maak je zowiezo toch hoor)... dat zijn de ingrediënten om het voor iedereen aangenaam te maken. Tja, opvoeding van je kinderen is één van die dingen die je nu eenmaal niet ongestraft kan uitbesteden... ontdekken veel ouders veel te laat tot eigen scha en schande.
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() De essentie van de menschelijken wil is de vrijheid. Zooals reeds gezegd, is deze practisch belast met zware hypotheken : de begeerlijkheid of geneigdheid tot het kwaad, de onwetendheid, de drang van het erfelijk bloed, de deining van het gemoed, de druk van buiten.
Het is de taak der opvoeding die hypotheken, althans geleidelijk en gedeeltelijk, af te lossen, den wil te bevrijden en te pantseren. Dit geschiedt geenszins in een vreedzaam dolce far niente, maar in de hitte van een verwoeden strijd. De wil wordt vrijgevochten ! (doctor Paul Drieskens) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Klein mannen vandaag de dag mogen niet meer alleen buiten komen want "in de bossen loopt het vol verkrachters en kinderlokkers" ![]() Als ze u tegenwoordig attraperen met de plezante dingen die wij vroeger uitstaken, steken ze u in het verbeteringsgesticht... Liever virtueel wat volk afknallen. Geen wonder dat ouders nu blij zijn om hunne kleine ne eigen tv en playstation en weet ik wat voor dure brol te kopen zolang ze maar braaf binnen zitten. En rara, dan zijn ze 16 en is iedereen verbaasd dat ze niet kunnen samenwerken en verwachten ze dat alles op afstandsbediening werkt of dat iemand anders het in hun plaats komt doen. Hoe zou dat toch komen?
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Ja, en als we buiten spelen, gaan we kannabies roken! KANNABIES!!!!
Wat een dilemma... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Idd. Dat weten ze niet tot ze er eens van trekken. Ze zouden hun denkpatroontjes wel eens kunnen verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |