![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen op de speelplaats. We krijgen regelmatig te maken met pesterijen langs de sociale media, die heel erge vormen kan aannemen. Het is bijzonder venijnig. Dan, ja, liever de sfeer in de jongensscholen van weleer: gaat het niet, dan botst het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer zeker .....en heel waarschijnlijk zal dat nu in het gemengde onderwijs veel meer voorkomen.Ik heb dat verschijnsel alleszins niet gekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Neen, want die op de speelplaats kunnen niet vechten. Mogen jongens alleen vechten als ze het eigenlijk niet kunnen?
Laatst gewijzigd door Bhairav : 11 december 2015 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stoerdoenerij, hoort erbij. En leidt testosteron in de juiste banen. Duizendmaal onschuldiger dan hooliganisme e.d.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In meisjesscholen werd er vroeger inderdaad veel onderhuids gepest. Blijkbaar is het eigen aan vrouwen onder elkaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Om "testosteron" in juiste banen te leiden, is vechtsport beter. Laatst gewijzigd door Bhairav : 11 december 2015 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan je redenering niet goed volgen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ik snap dan weer niet dat u geen voorstander bent van vechtsport, maar 'n opleiding tot kannonen-vlees moet dan wel weer kunnen, zo niet verplicht worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pestpartijen, waar men kinderen hun boekentas steelde om er dan in te urineren, dat blijft kinderen hun hele leven lang bij. En de dag van vandaag worden vechtpartijen gestraft met schorsingen, en zulke daden blijven vaak kompleet onbestraft, of leiden tot een "gesprek" of "bemiddeling". Dat noem ik de vervrouwelijking van het onderwijs. Mensen mogen niet meer voor zichzelf opkomen. Als iemand in de boekentas van mijn kleine pist, dan leer ik hem waar hij het beste kan meppen en stampen om die pestkop neer te halen. Daar helpt echt geen andere remedie tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik of niemand anders heeft hier ook ergens iets gezegd over legerdienst toch ? De draad gaat over al dn niet gemengd onderwijs en niet over boksen naar mijn mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en dan ? Wil dat ook zeggen dat ik voorstander ben van legerdienst ? Dat is toch een gans andere discussie ?
Ik stel vast dat veel mannen over die periode boeiend kunnen vertellen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 december 2015 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Het word er hoe dan ook weer eens bij gesleurd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Ik snap niet wat vechtsport te maken heeft met jongens die elkaar wat motsen geven op de speelplaats.
Het doel is niet efficient de tegenstander neer te halen (en misschien een been te breken ofzo). Het doel is de agressie en frustratie even eruit te laten, en zo een ruzie op te lossen. Om pestkoppen een halt toe te roepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN