![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Soja moet eerst verwerkt worden, vb. tot tofu, om in verteerbare hoeveelheden in je eiwitnoden te voorzien (opnieuw, anders teveel lignine en cellulose). Quorn eet ik niet. Ik mijd dat soort verwerkt voedsel zoveel mogelijk, met tofu en sommige kazen als grote uitzonderingen. Citaat:
Ik snap niet waarom dat erg zou zijn.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat ook helemaal niet erg (ik eet zelf ook vlees). Maar ik begrijp gewoon de kritiek op de jacht niet. Het meest gebruikte argument is dat doden voor het plezier niet mag. Dit botst een beetje met het feit dat het merendeel van het vlees dat wordt gegeten, en waarvoor dus ook dieren moeten worden gedood, ook puur voor het plezier/genot/smaak gebeurt (en dus niet uit noodzaak).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zijn we het er op zijn minst over eens dat een groot deel van onze vleesconsumptie niet gebeurt omwille van variatie of gezondheid, maar puur voor de smaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Marters en vossen, helemaal terug van weggeweest
Vossen worden niet gegeten en erop jagen haalt niets uit tenzij men ze volledig uitroeit. De vossenpopulatie regelt zichzelf wel. Dus ofwel stopt de jacht op de vos ofwel wordt de jacht op jagers toegelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |