![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Specifiek rolstoelpatiënten hebben we hier nog niet gehad (ook niet via sollicitaties ). Wel al een persoon met een redelijk zware graad van diabetes, herstellende kankerpatiënt. Zelf ben ik een persoon met een niertransplantatie. Op zich zijn dit allemaal geen ideale condities om fysiek zware beroepen te doen of beroepen met afwisselende shiften.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dan het economisch voordeel, als we de werkgevers gaan betalen om zieke mensen aan te pakken die werkonbekwaam zijn bevonden door een leger aan dokters.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- een uitkering blijven genieten - een economische loonslaaf worden Indien een economische loonslaaf worden een optie is (en de patiënt dus niet totaal werkonbekwaam is, want dan zou ook dit geen optie zijn), dan is het ook mogelijk om een job te zoeken waar je plezier uit haalt en je niet als economische loonslaaf hoeft te werken. Dat er mensen zijn die nooit nog naar de arbeidsmarkt kunnen terugkeren heb ik nergens betwist. Ik heb het enkel over de groep rolstoelpatiënten voor wie 'een economische loonslaaf worden' een optie is, en die dus wel in staat zijn om te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Irrelevant want het ging in eerste instantie al om de mensen bij wie het nog mogelijk was een economische loonslaaf te worden. Echt werkonbekwamen hebben die optie in eerste instantie al niet, dus dan is een verdere discussie over het al dan niet vinden van een leuke job bij voorbaat zinloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Maar van waar gaan die subsidies dan weer komen?
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou een goed onderwerp van standup comedy kunnen zijn, de werkonbekwamen die moeten gaan werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De stelling is ; deze mensen (oudere werklozen, zieken etc) zijn een kost voor de maatschappij. Wij gaan ze activeren dwz ze moeten ECONOMISCH rendabel worden (rsz betalen etc). De vraag is : welke werkgever wenst die MINDER RENDABELE (lees dure vogels) aan te werven als hij kan kiezen uit miljoenen GEZONDE en JONGE mensen uit binnen- en buitenland? Geef daar eens antwoord op! Laatst gewijzigd door demonen : 6 januari 2016 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die keuze van de werkgever speelt namelijk evenzeer bij de 'economische loonslaaf'-beroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het niet want men wil de 'ouderen' aan het werk zetten.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misverstand dus. Ik had het enkel over de subgroep van de rolstoelpatiënten die in staat is om een 'economische loonslaaf'-beroep uit te oefenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel een vaststaand feit is, dat is dat iemand die langdurig ziek is door alle betrokken instanties werkonbekwaam is gevonden. Nu kan je me wel een en ander wijsmaken, maar niet dat een werkonbekwame bekwaam is om te werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Precies zo, 50 plussers, invalieden en vluchtelingen moeten aan het werk en de gezonde jongeren mogen op hun kinnebakkes slagen. De wereld op z'n kop.
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kunt nog veel als je in een rolstoel zit, maar welke werkgever gaat u aannemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |