![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de BeNeLux gebruiken miljoenen mensen cannabis, toon me de honderdduizenden paranoïde psychoten? Ook uit Portugal, waar men gelegaliseerd heeft, komen geen rapporten over honderdduizenden paranoïde psychoten. Waar blijven al die slachtoffers? Ze blijken er niet te zijn, iemand verteld dus informatie/infantiele bangmakerij die niet geheel en al juist blijkt te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kijk Schoof ....wie vraagt die krijgt.....hier gaat het over de geallieerden (dat waren de tegenstanders van Hitler moest je het niet weten ![]() http://www.ergogenics.org/amerikaans...n-piloten.html Maar dat was de vraag eigenlijk niet....Ik vroeg je wat je bedoelde met een klassiek opvatting over drugs ? Als je met klassiek vroeger of destijds bedoelt zit je er toch een beetje naast mijn gedacht ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Verslavingen
Zouden wij niet beter stoppen met wijzen naar substanties en verslavingen algemeen bespreekbaar maken? Waarom is iemand verslaafd? Waarvan vlucht die mens? Is daar wel tijd voor of zien we enkel wat we kunnen beoordelen? Iets aan de oppervlakte beoordelen is altijd makkerlijker dan naar de kern te gaan. En laten we nu alle signalen eens aan elkaar klikken. In wat voor wereld zijn wij beland en in wat voor wereld zijn wij beter af? Ik ben van links naar rechts getrokken, maar misschien was het beter alles op mijn eigen tijd te ervaren in mijn eigen realiteit zonder dat men enkel veroordeelde wat men zag. Propaganda heeft ons zot gemaakt. We’re all mad here. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of dat nu mensen zijn die diep in de miserie zitten of mensen die het einde van hun rijkdom niet kennen maakt niet uit. Arm....rijk...gezond ...ziek...gelukkig of ongelukkig het doet er niet toe.... Misschien is ons brein nu éénmaal te beperkt en willen we nu éénmaal op zoek naar iets dat er eigenlijk niet is Waarom dat zo is laat ik liever uitleggen door psychologen en of psychiaters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik word juist psychotisch van alcohol. Dus ik kan maar beperkt drinken. Ik drink zeer zelden en maximum 1 fles wijn op een avond.
Vluchten en "vluchten" zijn twee. Eens goesting hebben in een roes nu en dan is niet persé vluchten. Vluchten is jezelf of problemen ontlopen in een substantie. En 't is dat dat straal genegeerd wordt bij de meeste hulpverlening. Ge moet echt chance hebben en goei vinden of ge zit in een straatje zonder einde. Laatst gewijzigd door Peche : 19 januari 2016 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat ons aanbod te klein is en daarom de mensen zijn zoals ze zijn? Zou het kunnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel onderzoeken zijn er nu al geweest rond Alcohol.....de ene keer beschermt Alcohol tegen kanker en de dag erna is één glas per dag al genoeg om kanker van te ontwikkelen. Ik ken massa's mensen die blowen ( weliswaar volwassenen) veel of niet veel laat ik in het midden ...maar ik ken geen enkele die daar enig probleem mee heeft....en al geen enkele die in de psychiatrie is beland ( waarmee ik niet wil zeggen dat die mensen bestaan) Ik google 30 seconden en kijk ik vind al weer een heel ander verhaal ( dat ik voor alle duidelijkheid ook niet voor waarheid aanneem) http://www.druglijn.be/drugs-abc/can...is-en-psychose http://www.vnn.nl/meer-weten-over/dr...e-veroorzaken/ Als je de volgende studie wat bestudeert dan merk je dat steeds dezlfde vraag terugkomt.....zou er zonder cannabisgebruik geen sprake zijn geweest van een psychose ? Zijn het net mensen die aanleg hebben voor psychische stoornissen die vooral zware cannabisgebruikers zijn ? Zware gebruikers van eender welke drug zijn meestal mensen die ook zonder dat gebruik wel met problemen zouden hebben te kampen. http://medicalmarijuana.procon.org/v...stionID=000220 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die rookte die MDPV, grote smeerlapperij, ze zag lijken in de zetel zitten die haar wilden grijpen, hoorde stemmen, brak op haar eentje een metalen celdeur eruit en dergelijke zaken meer, wist niet meer of het dag of nacht was. De dokter zei dat ze psychotisch werd van cannabis want men had minieme sporen gevonden in haar bloed. Toen ik hem er op wees dat ze dag en nacht MDPV rookte en tien dagen wakker bleef, dat ze daarvan psychotisch was, toen haalde hij de schouders op en zei dat hij dat niet kon nakijken vermits er geen tests waren om die bepaalde soort drugs te vinden. Hij bleef er dus bij dat ze psychotisch was geworden door twee trekken van een jointje te doen. Toen ik die mens dan een onnozelaar noemde was hij verontwaardigd.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 januari 2016 om 18:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De illegaliteit van drugs zorgt er natuurlijk voor dat er weinig grondige onderzoeken en studies over gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik had destijds vrienden die automatisch stopten met blowen want het deed ze weinig.....sommigen hadden er alleen wat hoofdpijn van....anderen kregen er enkel wat slaap door en weer anderen vonden het dan weer zalig. Iedereen reageert anders en heeft wel een middel dat zijn voorkeur wegdraagt.....Hoeveel mensen reageren niet anders op Alcohol.....de ene vindt het fantastisch en zie je niks aan na 10 pinten en de andere laat zijn broek zakken na 2 pinten en kotst een half uur later zijn gal uit. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amerikaans daarentegen http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160119_02077171 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je heel klassiek bent in je opvatting ga je merken dat toen drugs helemaal niet verboden waren ....nog sterker....Cocaine Heroine en LSD stonden bij de apotheek in de rekken ![]() |
|
![]() |
![]() |