Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2016, 17:08   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een klassieke opvatting over drugs ? Wat zou dat dan wel inhouden ? leg dat eens uit Schoof ......

Klassieker als deze man dan of niet ?

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...de-drugs.dhtml

Of deze opvatting ...die is nog iets klassieker

https://nl.wikipedia.org/wiki/Droogl...(alcoholverbod)
Wel blijkbaar ook in deze : als argumenten op zijn dan is Hitler nooit ver weg.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 17:11   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Niet alleen als de argumenten op zijn. Met mensen als u is hij ALTIJD dichtbij.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 17:13   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
De stijging in THC gehalte is uitgebreid gedocumenteerd. Acapulco Gold is nooit wijdverbreid gebruikt in Europa. In de VS inderdaad wel, waar men heeft vastgesteld dat gebruik kon leiden tot paranoia en psychose. Daar werd zelfs door de hippies voor gewaarschuwd.
Staten zoals Colorado en dergelijke meer die cannabis gelegaliseerd hebben, daar gaan we dus binnen afzienbare tijd miljoenen paranoïde psychoten zien?

In de BeNeLux gebruiken miljoenen mensen cannabis, toon me de honderdduizenden paranoïde psychoten?

Ook uit Portugal, waar men gelegaliseerd heeft, komen geen rapporten over honderdduizenden paranoïde psychoten.

Waar blijven al die slachtoffers?

Ze blijken er niet te zijn, iemand verteld dus informatie/infantiele bangmakerij die niet geheel en al juist blijkt te zijn.
Oud 19 januari 2016, 17:15   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Waarom ? En ik die dacht dat Hitler juist het toonbeeld was van iemand met met klassieke opvattingen ?

Maar kijk Schoof ....wie vraagt die krijgt.....hier gaat het over de geallieerden (dat waren de tegenstanders van Hitler moest je het niet weten)

http://www.ergogenics.org/amerikaans...n-piloten.html

Maar dat was de vraag eigenlijk niet....Ik vroeg je wat je bedoelde met een klassiek opvatting over drugs ? Als je met klassiek vroeger of destijds bedoelt zit je er toch een beetje naast mijn gedacht ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 17:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 17:23   #45
Peche
Banneling

Standaard

Verslavingen

Zouden wij niet beter stoppen met wijzen naar substanties en verslavingen algemeen bespreekbaar maken?
Waarom is iemand verslaafd? Waarvan vlucht die mens? Is daar wel tijd voor of zien we enkel wat we kunnen beoordelen? Iets aan de oppervlakte beoordelen is altijd makkerlijker dan naar de kern te gaan.

En laten we nu alle signalen eens aan elkaar klikken.
In wat voor wereld zijn wij beland en in wat voor wereld zijn wij beter af?

Ik ben van links naar rechts getrokken, maar misschien was het beter alles op mijn eigen tijd te ervaren in mijn eigen realiteit zonder dat men enkel veroordeelde wat men zag. Propaganda heeft ons zot gemaakt. We’re all mad here.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 17:28   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Verslavingen

Zouden wij niet beter stoppen met wijzen naar substanties en verslavingen algemeen bespreekbaar maken?
Waarom is iemand verslaafd? Waarvan vlucht die mens? Is daar wel tijd voor of zien we enkel wat we kunnen beoordelen? Iets aan de oppervlakte beoordelen is altijd makkerlijker dan naar de kern te gaan.

En laten we nu alle signalen eens aan elkaar klikken.
In wat voor wereld zijn wij beland en in wat voor wereld zijn wij beter af?

Ik ben van links naar rechts getrokken, maar misschien was het beter alles op mijn eigen tijd te ervaren in mijn eigen realiteit zonder dat men enkel veroordeelde wat men zag. Propaganda heeft ons zot gemaakt. We’re all mad here.
De realiteit willen ontvluchten als is het maar voor even is eigen aan de mens en van alle tijden. Sinds mensenheugenis zoeken mensen naar de roes en zijn ze op zoek naar dat gevoel van trance.
En of dat nu mensen zijn die diep in de miserie zitten of mensen die het einde van hun rijkdom niet kennen maakt niet uit. Arm....rijk...gezond ...ziek...gelukkig of ongelukkig het doet er niet toe....
Misschien is ons brein nu éénmaal te beperkt en willen we nu éénmaal op zoek naar iets dat er eigenlijk niet is
Waarom dat zo is laat ik liever uitleggen door psychologen en of psychiaters.
Oud 19 januari 2016, 17:37   #47
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Staten zoals Colorado en dergelijke meer die cannabis gelegaliseerd hebben, daar gaan we dus binnen afzienbare tijd miljoenen paranoïde psychoten zien?

In de BeNeLux gebruiken miljoenen mensen cannabis, toon me de honderdduizenden paranoïde psychoten?

Ook uit Portugal, waar men gelegaliseerd heeft, komen geen rapporten over honderdduizenden paranoïde psychoten.

Waar blijven al die slachtoffers?

Ze blijken er niet te zijn, iemand verteld dus informatie/infantiele bangmakerij die niet geheel en al juist blijkt te zijn.
Uit een studie van 2014-2015 van het Kings College afdeling psychiatrie blijkt dat 24% van de psychoses gelinkt kon worden aan cannabis gebruik. Er zijn reeds verschillende gelijkaardige onderzoeken gepubliceerd in het British Medical Journal(toch iets anders dan wikipedia) die tot gelijkaardige bevindingen komen. De wetenschappelijke consensus is hierover groot. Maak is een tourneetje langs de verschillende psychiatrische centra in het land en stel ze de vraag. U zal in een slag ook uw slachtoffers gevonden hebben.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 17:38   #48
Peche
Banneling

Standaard

Ik word juist psychotisch van alcohol. Dus ik kan maar beperkt drinken. Ik drink zeer zelden en maximum 1 fles wijn op een avond.
Vluchten en "vluchten" zijn twee. Eens goesting hebben in een roes nu en dan is niet persé vluchten.
Vluchten is jezelf of problemen ontlopen in een substantie. En 't is dat dat straal genegeerd wordt bij de meeste hulpverlening. Ge moet echt chance hebben en goei vinden of ge zit in een straatje zonder einde.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 januari 2016 om 17:40.
Oud 19 januari 2016, 17:38   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De realiteit willen ontvluchten als is het maar voor even is eigen aan de mens en van alle tijden. Sinds mensenheugenis zoeken mensen naar de roes en zijn ze op zoek naar dat gevoel van trance.
En of dat nu mensen zijn die diep in de miserie zitten of mensen die het einde van hun rijkdom niet kennen maakt niet uit. Arm....rijk...gezond ...ziek...gelukkig of ongelukkig het doet er niet toe....
Misschien is ons brein nu éénmaal te beperkt en willen we nu éénmaal op zoek naar iets dat er eigenlijk niet is
Waarom dat zo is laat ik liever uitleggen door psychologen en of psychiaters.
Ik zou het eerder vragen aan de neurologen.
Oud 19 januari 2016, 17:41   #50
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit een studie van 2014-2015 van het Kings College afdeling psychiatrie blijkt dat 24% van de psychoses gelinkt kon worden aan cannabis gebruik. Er zijn reeds verschillende gelijkaardige onderzoeken gepubliceerd in het British Medical Journal(toch iets anders dan wikipedia) die tot gelijkaardige bevindingen komen. De wetenschappelijke consensus is hierover groot. Maak is een tourneetje langs de verschillende psychiatrische centra in het land en stel ze de vraag. U zal in een slag ook uw slachtoffers gevonden hebben.
Kan het niet zijn dat iedereen anders op iets reageert?
En dat ons aanbod te klein is en daarom de mensen zijn zoals ze zijn?
Zou het kunnen?
Oud 19 januari 2016, 17:52   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betwist dat onderzoek niet .Maar sowieso moet men veel van die onderzoeken met een korreltje zout nemen. Meestal zijn er zoveel meningen dan dat er onderzoeken zijn.....dus of dat dit onderzoek weer de waarheid in pacht heeft durf ik te betwijfelen. Het ene onderzoek is nog niet gepubliceerd of een ander zegt weer net het tegenovergestelde.Je kan een onderzoek altijd sturen naar de richting die je beoogt.En feit is dat Britse onderzoek meestal nogal naar de negatieve kant willen nijgen aangaande cannabis en dit in tegenstelling tot bv Amerikaanse .
Hoeveel onderzoeken zijn er nu al geweest rond Alcohol.....de ene keer beschermt Alcohol tegen kanker en de dag erna is één glas per dag al genoeg om kanker van te ontwikkelen.
Ik ken massa's mensen die blowen ( weliswaar volwassenen) veel of niet veel laat ik in het midden ...maar ik ken geen enkele die daar enig probleem mee heeft....en al geen enkele die in de psychiatrie is beland ( waarmee ik niet wil zeggen dat die mensen bestaan)

Ik google 30 seconden en kijk ik vind al weer een heel ander verhaal ( dat ik voor alle duidelijkheid ook niet voor waarheid aanneem)

http://www.druglijn.be/drugs-abc/can...is-en-psychose

http://www.vnn.nl/meer-weten-over/dr...e-veroorzaken/

Als je de volgende studie wat bestudeert dan merk je dat steeds dezlfde vraag terugkomt.....zou er zonder cannabisgebruik geen sprake zijn geweest van een psychose ?
Zijn het net mensen die aanleg hebben voor psychische stoornissen die vooral zware cannabisgebruikers zijn ?
Zware gebruikers van eender welke drug zijn meestal mensen die ook zonder dat gebruik wel met problemen zouden hebben te kampen.

http://medicalmarijuana.procon.org/v...stionID=000220

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 18:13.
Oud 19 januari 2016, 18:03   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, maar ik ken iemand die psychotisch werd en in zo'n centrum terecht kwam.

Die rookte die MDPV, grote smeerlapperij, ze zag lijken in de zetel zitten die haar wilden grijpen, hoorde stemmen, brak op haar eentje een metalen celdeur eruit en dergelijke zaken meer, wist niet meer of het dag of nacht was.

De dokter zei dat ze psychotisch werd van cannabis want men had minieme sporen gevonden in haar bloed.
Toen ik hem er op wees dat ze dag en nacht MDPV rookte en tien dagen wakker bleef, dat ze daarvan psychotisch was, toen haalde hij de schouders op en zei dat hij dat niet kon nakijken vermits er geen tests waren om die bepaalde soort drugs te vinden.
Hij bleef er dus bij dat ze psychotisch was geworden door twee trekken van een jointje te doen.
Toen ik die mens dan een onnozelaar noemde was hij verontwaardigd.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 januari 2016 om 18:05.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 18:09   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, maar ik ken iemand die psychotisch werd en in zo'n centrum terecht kwam.

Die rookte die MDPV, grote smeerlapperij, ze zag lijken in de zetel zitten die haar wilden grijpen, hoorde stemmen, brak op haar eentje een metalen celdeur eruit en dergelijke zaken meer, wist niet meer of het dag of nacht was.

De dokter zei dat ze psychotisch werd van cannabis want men had minieme sporen gevonden in haar bloed.
Toen ik hem er op wees dat ze dag en nacht MDPV rookte en tien dagen wakker bleef, dat ze daarvan psychotisch was, toen haalde hij de schouders op en zei dat hij dat niet kon nakijken vermits er geen tests waren om die bepaalde soort drugs te vinden.
Hij bleef er dus bij dat ze psychotisch was geworden door twee trekken van een jointje te doen.
Toen ik die mens dan een onnozelaar noemde was hij verontwaardigd.
De onwetendheid over drugs is heel groot en ook bij Artsen. Sommige artsen vallen bijna uit hun stoel als je even het woord wiet laat vallen maar schrijven je een paar minuten later wel al lachend een doosje antipsychotica prozac of valium voor.

De illegaliteit van drugs zorgt er natuurlijk voor dat er weinig grondige onderzoeken en studies over gebeuren.
Oud 19 januari 2016, 18:20   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan het niet zijn dat iedereen anders op iets reageert?
En dat ons aanbod te klein is en daarom de mensen zijn zoals ze zijn?
Zou het kunnen?
Tuurlijk....en ook het menselijk lichaam past zich razendsnel aan. Zo had ik een oom die nooit in zijn leven een pilletje had genomen. Op een dag toen hij voorbij de 70 was was hij heel opgewonden ....een storm had zijn dak weggeblazen....Mijn tante gaf hij toen voor het eerst in zijn leven een temesta kalmeerpilletje.....Hij heeft toen bijna twee dagen geslapen Terwijl mijn tante dezelfde pilletjes al jaren nam en amper een oog dicht deed.

Ik had destijds vrienden die automatisch stopten met blowen want het deed ze weinig.....sommigen hadden er alleen wat hoofdpijn van....anderen kregen er enkel wat slaap door en weer anderen vonden het dan weer zalig.

Iedereen reageert anders en heeft wel een middel dat zijn voorkeur wegdraagt.....Hoeveel mensen reageren niet anders op Alcohol.....de ene vindt het fantastisch en zie je niks aan na 10 pinten en de andere laat zijn broek zakken na 2 pinten en kotst een half uur later zijn gal uit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 18:22.
Oud 19 januari 2016, 18:29   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Britse onderzoeken zijn meestal negatief over cannabis

Amerikaans daarentegen

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160119_02077171
Oud 19 januari 2016, 18:43   #56
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk....en ook het menselijk lichaam past zich razendsnel aan. Zo had ik een oom die nooit in zijn leven een pilletje had genomen. Op een dag toen hij voorbij de 70 was was hij heel opgewonden ....een storm had zijn dak weggeblazen....Mijn tante gaf hij toen voor het eerst in zijn leven een temesta kalmeerpilletje.....Hij heeft toen bijna twee dagen geslapen Terwijl mijn tante dezelfde pilletjes al jaren nam en amper een oog dicht deed.

Ik had destijds vrienden die automatisch stopten met blowen want het deed ze weinig.....sommigen hadden er alleen wat hoofdpijn van....anderen kregen er enkel wat slaap door en weer anderen vonden het dan weer zalig.

Iedereen reageert anders en heeft wel een middel dat zijn voorkeur wegdraagt.....Hoeveel mensen reageren niet anders op Alcohol.....de ene vindt het fantastisch en zie je niks aan na 10 pinten en de andere laat zijn broek zakken na 2 pinten en kotst een half uur later zijn gal uit.
Denk je dat de politiek ooit haar ongelijk gaat toegeven?
Oud 19 januari 2016, 18:56   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat de politiek ooit haar ongelijk gaat toegeven?
In de VS Canada Zuid-Amerika is die tendens alvast voelbaar....In Vlaanderen zie ik dat nog niet gebeuren .....Hier wordt alles aangaande drugs en gebruik gecensureerd .
Oud 19 januari 2016, 19:04   #58
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die correlatie proberen ze al jaren causaal te maken, maar dat lukt maar niet... Meer en meer stemmen gaan op die denken dat cannabisgebruik een symptoom is van een onderliggende psychotische predispositie ipv een uitlokker van psychoses
Oud 20 januari 2016, 06:31   #59
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
In de VS Canada Zuid-Amerika is die tendens alvast voelbaar....In Vlaanderen zie ik dat nog niet gebeuren .....Hier wordt alles aangaande drugs en gebruik gecensureerd .
Hier zijn ze toch een stappeke verder gegaan he? De werkzame stof uit het medische gehaald om het toch maar medisch te kunnen aanbieden
Oud 20 januari 2016, 08:19   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
En Schoof al nagedacht wat je eigenlijk bedoelt met klassieke opvatting aangaande drugs......bedoel je daarmee een opvatting van 40 jaar geleden of ben je nog klassieker .....100 jaar geleden ?
Maar als je heel klassiek bent in je opvatting ga je merken dat toen drugs helemaal niet verboden waren ....nog sterker....Cocaine Heroine en LSD stonden bij de apotheek in de rekken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be